שיווק בטיק טוק – איך עושים קידום, שיווק ופרסום בטיק טוק

קודם כל נבהיר מראש, אם אתם עדיין חושבים שטיק טוק היא רשת חברתית רק לילדים שעושים בה בעיקר אתגרים, ריקודים וליפ סינק, אתם ממש חייבים לעשות חישוב מסלול מחדש, כי זה כבר מזמן לא המצב.

יותר מזה, אם אתם בעלי עסקים, מנהלי שיווק ויזמים שרוצים להביא את השירות או המוצר שלכם לפרונט ואתם לא בטוחים שטיק טוק מתאימה לכם כי הקהל שלכם לא שם, יש 2 אפשרויות. 

הראשונה– אתם כנראה מפספסים נתח שוק משמעותי כי הקהל שלכם כן שם.

השניה- אתם תפספסו נתח שוק משמעותי כי הקהל שלכם יהיה שם.

האבולוציה ברשתות החברתיות היא מאוד ברורה וידועה. בהתחלה מי היה בפייסבוק? הצעירים נכון?
אח״כ מה קרה? ההורים שלהם נכנסו לפייסבוק אז הם עברו לאינסטגרם,
ואז? ההורים גילו גם את אינסטגרם אז הצעירים ״עברו״ לטיק טוק.
ומה נראה לכם יהיה הצעד הבא של ״המבוגרים״ יותר? הם יהיו יותר ויותר בטיק טוק.

זאת לא תיאוריה זאת מציאות, כבר היום הגילאים עולים בטיק טוק והיא מזמן לא פלטפורמה רק לצעירים.

איך אני יכול לגבות את הטענה הזאת בעובדה? לקוחה שלנו, שקרובה לגיל 60, וקהל היעד שלה הוא הורים, עושה חיל בטיק טוק שאנחנו מנהלים עבורה. 

אני אחזור על זה שוב, הלקוחה שלנו מתקרבת לגיל 60, קהל היעד שלה הוא הורים, כלומר אנשים מתחילת סוף שנות ה-20 שלהם ועד לאזור ה-40, והטיק טוקים שאנחנו עושים לה מתפוצצים, מחזקים לה את המותג, חושפים אותה לקהלים שהיא לא בהכרח מצליחה להגיע אליהם באינסטגרם ופייסבוק ומייצרים לה זרם של פניות.

וגם וזה גם גדול מאוד, וגם אם הקהל שלכם עדיין ברובו לא נמצא בטיק טוק, עם הזמן, הוא יגיע לשם.
בדיוק כמו שהוא הגיע לפייסבוק ואז לאינסטגרם. ולכן, בגלל שלא רחוק היום שהשירות והמוצר שלכם יהיה רלוונטי גם עבור אותו קהל יעד בטיק טוק, אתם כבר רוצים להיות שם, לבסס נוכחות, לצבור וותק עם תוכן איכותי ולחכות לקהל שלכם בזרועות פתוחות. 

אז אחרי שהראנו לפיל שבחדר את הדלת וביקשנו ממנו שיצא, וסגרנו את הפינה של ״רק ילדים בטיק טוק״ בואו נצלול לעניינים ולדברים הבאמת חשובים.

שיווק בטיק טוק הזווית האורגנית.

טיק טוק בניגוד לפייסבוק ואינסטגרם היא פלטפורמה מאוד מפרגנת לפחות נכון לעכשיו. מה זה אומר? שהסבירות שקהל יעד ייחשף לתוכן שלכם בלי תשימו שקל על פרסום ממומן היא יותר גבוהה לעומת פלטפורמות אחרות. למה? כי ככה המנגנון והאלגוריתם עובד.

אם בפייסבוק ואינסטגרם כשאתם נכנסים לפלטפורמות הדבר הראשון שאתם רואים זה תוכן של אנשים שאתם חברים שלהם או עוקבים אחריהם, בטיק טוק זה הפוך ורוב התוכן שתראו בפיד הראשי שלכם הוא סרטונים שטיק טוק חושבת שיעניינו אתכם, ורק אח״כ אם תחליטו, תוכלו ללחוץ על החלונית של האנשים שאתם עוקבים אחריהם מבחירה, וככה מה שיוצג לכם בפיד יהיה תוכן של אותם אנשים שאתם עוקבים אחריהם.

בגלל שזאת הדרך, יש יותר הזדמנויות. זה לא אומר שבעתיד זה ישתנה, זה לא אומר שכל טיק טוק שתעלו יתפוצץ ויהיה ויראלי אבל זה בהחלט אומר ששווה להתמיד ביצירת תוכן.

אז מבחינה אורגנית, אני פחות אוהב להכנס למספרים של תעלו X טיק טוקים ביום או Y בחודש. יש לנו לקוחות שהעלנו להם 3 פוסטים בשבוע שעושים עבודה טובה, וכאלו שהעלנו להם 4 טיק טוקים ביום, והתנהגו בצורה דומה מבחינת החשיפה שלהם.

כלומר, אל תתחילו להיות נעולים על מספרים ותהיו באטרף ואובססיה לעלות כמה שיותר תוכן.

למה? מכיוון שמה שיקרה אם תחליטו שאתם חייבים להספיק לעלות X סרטונים ביום, זה שתמצאו את עצמכם מהר מאוד נשחקים, נכנסים ללחצים מיותרים ומתחילים לאבד מוטיביציה.

תבנו אסטרטגיית תוכן שהיא באמת רלוונטית לכם ואתם יכולים לעמוד בה.

אין כאן נוסחה אחת שמתאימה לכולם. אתם יכולים להתחיל את הפעילות שלכם בטיק טוק ולהתפוצץ מהר וזה תהליך שיכול לקחת זמן. הדבר הכי חשוב זה להתמיד. ככל שהתוכן שלכם יהיה טוב יותר, אנשים יחשפו אליו.

מה זה תוכן טוב בטיק טוק?

תוכן טוב בטיק טוק זה תוכן שגורם לאנשים לעצור את הגלילה שלהם ולהתעמק במה שיש לכם להגיד.

חשוב שהסאונד יהיה נקי וברור, חשוב שאיכות הסרטון תיהיה גבוה, מומלץ ביותר להוסיף כתוביות (וגם אותם להציג על המסך בצורה שתעניין את העין) 

הרגע הראשון בסרטון הוא סופר חשוב. כשאתם מעלים סרטון, תוסיפו טקסט על הסרטון שמסביר מה הולך לצאת לצופה אם הוא ישאר לצפות בכם (תתזמנו את הטקסט הזה לכמה שניות ראשונות)

למשל: נניח ואתם רואי חשבון ועושים סרטון על התחום שלכם, אתם יכולים להוסיף טקסט כתוב על הסרטון ולתזמן אותו ל-3 שניות הראשונות ויהיה כתוב בו : ככה תחסכו ארגזים של כסף במיסים שלכם.

שיווק בטיק טוק – הזווית של פרסום וקידום ממומן בטיק טוק

בתור איש שיווק ופרסום אני תמיד אומר, שאורגני זה נפלא ואם התוכן שלנו מתפוצץ ואנחנו מקבלים אלפי או מאות אלפי חשיפות בחינם, הרי זה משובח, אבל מבחינתי, תמיד אפשר לחזק את החזק או לתמרץ את החלש.

מה הכוונה? אם יש לכם סרטון שהתפוצץ וניהיה ויראלי, ואתם יודעים כבר שהוא טוב, אחרי פרק זמן מסויים הביצועים שלו דועכים. הגיוני לא? אז אם יש לכם הוכחה שהסרטון שלכם מעולה, לא שווה אחרי שהוא נרגע קצת בתפוצה האורגנית שלו, לחזק אותו ולשים עליו קצת כסף בשביל להמשיך את המומנטום?

מהצד השני אם יצרתם תוכן טוב, אבל אתם נמצאים בנישה מסויימת ויחסית מצומצמת שלא מתאימה לכ-ו-ל-ם, לא כדאי להשקיע כמה שקלים כדי לטרגט במערכת את קהל היעד הסופר רלוונטי שלכם ולהציג לו את המודעה? אני תמיד בעד.

הגישה שלי אומרת שלא משנה באיזו פלטפורמה מבצעים פעילות, אני פחות אוהב להישען על חסדי האלגוריתם שיפנק בחשיפה אורגנית ומעדיף בעזרת תקציב מסויים, לקחת את המושכות ולהיות אחראי על תפוצה של התוכן לקהל יותר רחב.

לטיק טוק יש מערכת פרסום שמאוד מזכירה את מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

אנחנו יכולים לבחור איזה סוג של קמפיין אנחנו רוצים (המטרה שאנחנו רוצים להשיג) לטרגט קהלי יעד על סמך מה שמעניין אותם באפליקציה, על סמך ההתנהגות שלהם באפליקציה ועל הדרך שהם צורכים תוכן.

היתרונות בפרסום ממומן בטיק טוק נכון לעכשיו: התחרות לא גבוהה ולכן זאת אחת הסיבות שהכסף שנשים בטיק טוק יקנה לנו הרבה יותר חשיפות מפלטפורמות אחרות, אנחנו יכולים ליצור ממודעה אחת כמה וכמה וריאציות על מנת להאריך את אורך חיי הקריאטייב שלנו והיא מאפשרת לנו להגיע במינימום זמן לקהל מאוד רחב.

החסרונות: היא רוצה מינימום של 20 דולר ביום, והקריאטייב בה נשחק יחסית מהר. (אם בפייסבוק אנחנו יכולים לרוץ עם אותה מודעה כמה חודשים, כאן יהיה צורך לרענן בתדירות יותר גבוהה)

אפליקציות משלימות שכדאי להכיר בשביל שיווק בטיק טוק 

בשביל ליצור תוכן בטיק טוק, הכי קל לעשות את זה דרך האפליקציה עצמה. נכנסים לטיק טוק, מצלמים סרטון ויאללה מעלים. אבל האם זאת בהכרח הדרך הנכונה? כנראה שלא.

למה? כי אפליקציות אחרות מספקות לנו כלים שאינם מובנים בטיק טוק עצמה. (הכל תלוי באיך אתם רוצים שהסרטון שלכם יראה בסופו של דבר).

אפליקציות כמו: Capcut, Inshot ואפילו שילוב של מכונה חזקה יותר כמו אדובי פרימייר, יעזרו לכם לייצר בסופו של דבר חומרים יותר ״מהודקים״ עבור הפלטפורמה. מכינים את הסרטונים ואז פשוט מעלים אותם מהנייד.

דברים שחשוב לדעת על שיווק ופרסום בטיק טוק

בניגוד לפלטפורמות אחרות, כאן התוכן צריך להיות הרבה יותר קליל, בועט, ממוקד וחד. ה- הוק (HOOK) שלכם חייב להיות ברור ומעניין (המשפט הראשון שאתם אומרים או הרגע הראשון בסרטון בשביל לגרום לאנשים להמשיך לרצות לצפות בסרטון שלכם) 

חשוב מאוד להניע אנשים לפעולה באמצע או בסוף הסרטון. היום אנשים מחפשים פתרונות בטיק טוק ולא רק בגוגל ולכן חשוב לחשוב מה הקהל שלכם מחפש בעצמו בשביל לשלב את מילות המפתח האלו- בסרטון, בטקסט על המסך, בתיאור של הסרטון ובהאשטגים.

גלו סבלנות ואל תחפשו להיות ויראלים, תהיו אותנטיים, תהיו מצחיקים, תרגשו, תעוררו מחלוקת, ופשוט תעשו תוכן שאתם בעצמכם תרצו לצרוך.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן