פרסום בטיק טוק – יתרונות וחסרונות

פרסום בטיק טוק יתרונות וחסרונות

נכנסים לטיק טוק ולא רק מהזווית האורגנית, אלא החלטתם להסיט את תקציבי השיווק והפרסום שלכם גם לטיק טוק? מזל טוב. כנראה שעשיתם החלטה שיווקית נכונה.

למה? בגלל שיש סבירות גבוהה שקהל היעד שלכם בהחלט שם. כן, גם אם אתם מכוונים לבני 30-40+.

בניגוד למה שעוד לא מעט אנשים חושבים, תמו הימים שטיק טוק היתה רק פלטפורמה לילדים שעושים שטויות, אתגרים, וליפסינק.

תוכן איכותי, טוב, מצחיק, מכעיס, מרגש, מעורר מחלוקת, מחנך, מלמד ונותן ערך בהחלט עובד שם.

(אפילו בעיקר) וגם גילאים שכבר לא הולכים עם חולצה ועליה סמל בית ספר נמצאים בפלטפורמה הזאת, ולפי איך שזה נראה המגמה הזאת ממש לא הולכת להיעצר.

אז מבחינה עסקית ושיווקית? כנראה שאתם עושים החלטה נכונה. (ואם לא, אתם כנראה תגלו את זה בהקדם במידה והפרסום פשוט לא יעבוד)

אבל אנחנו כאן כדי לסקור רגע את מערכת הפרסום בטיק טוק, להבין איך עובדת ומה היתרונות והחסרונות שלה.

אז בכמה מילים על המערכת עצמה- אם יש לכם ניסיון קודם עם פרסום בפייסבוק ואינסטגרם, המערכת של טיק טוק תרגיש לכם מאוד מוכרת יחסית מהר.

היא בנויה בצורה די דומה למטא וגם עובדת באותה שיטה.

כלומר – תשלום עבור חשיפות. וגם כאן ברגע שמתחילים את הקמפיין, בוחרים מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג (לידים, המרות, תנועה לאתר וכו׳), בונים את קבוצת המודעות + הקריאטייב ויוצאים לדרך.

אז מה היתרונות והחסרונות של הפרסום בטיק טוק?

נתחיל דווקא מהדברים השליליים.

חסרון ברור לטעמי הוא שמבחינה גיאוגרפית, כרגע אי אפשר לטרגט ערים ספציפיות אלא את כלל ישראל או חלוקה לפי מחוזות (מרכז, דרום וכו׳).

אם העסק שלי הוא לוקאלי ויושב בראשל״צ ואנשים מחיפה פחות רלוונטים לי, זה קצת אישיו.
מה אפשר לעשות בשביל לנסות להתגבר על זה?

לנסות להזין לאלגוריתם טיפה יותר מידע ולדבר בקופי של המודעה עצמה על ראשון לציון.
(לא בהכרח מובטח שזה יעזור למקד אבל שווה את הניסיון).

בנוסף, אם המטרה שלכם היא להשיג לידים, בטופס הליד אפשר לסנן עם שאלות שיבהירו לגולש, שאם כמה שהוא רלוונטי, במידה והוא מחיפה והוא לא מתכוון להגיע לראשון, אין טעם שישאיר פרטים.

חסרון נוסף בולט- מינימום תקציב.

בפייסבוק אנחנו יכולים לעלות עם כמה שקלים בודדים ביום (זה לא יתן לנו יותר מדי אבל זה אפשרי) בטיק טוק המינימום היומי הוא 20. אבל רגע, לא 20 שקל, וזה מה שמעצבן- 20 דולר. כלומר המינימום היומי שלנו מתחיל באזור ה-80 שח ליום ויש עסקים שזה לא תקציב שיתאים להם, במיוחד אם יש להם פעילות עם פלטפורמות נוספות. (80 שח ליום מהניסיון שלי זה מעט, אבל בהחלט יכול להבין את החשש)

חסרון בצד הקריאטייב-

בפייסבוק ואינסטגרם אנחנו יכולים לרוץ עם מודעה מנצחת לפרק זמן ארוך יחסית. יש לי מודעות בקמפיינים שרצו בין כמה חודשים לשנה ומעלה ושמרו על אותן תוצאות.

בטיק טוק המערכת צריכה דם חדש וכמה שיותר מהר.
באופן כללי אם בפייסבוק ההמלצה שלנו היא לעלות עם מינימום של 2 מודעות, בטיק טוק אנחנו ממליצים על מינימום 3 מודעות וגם פה, להיות עם היד על הדופק ולדאוג שיהיו טיק טוקים נוספים בהיכון שכן האלגוריתם ״ממצה״ מהר את התוכן וצריך לרענן אותו בשביל לא לשחוק אותו יותר מדי.

חסרון טכני-

יש לכם רשימה של לקוחות שאתם רוצים לעלות אותה בשביל לעשות ממנה לוק אלייק? תענוג. בפייסבוק מספיק שתשימו מייל וטלפון ותוכלו לעשות פלאים עם הרשימה מותאמת אישית שלכם נכון? בטיק טוק יש את האופציה הזאת, אבל הפורמט בו היא מבקשת ליצור את הקהלים הוא מעייף, מסובך וקצת הזוי, שיש מצב שתצטרכו פה בכלל עזרה של מתכנת שיעזור לכם לבנות את הקובץ הזה. מרגיז, אבל כרגע זה מה יש.

בוא נעשה עכשיו פניה חדה לצד של הדברים הטובים

היתרון אולי הכי גדול שקשור בפרסום בטיק טוק? הוא זול.

נכון, אתם תגידו היי, מקודם אמרת מינימום 20 דולר ליום וכאלה.

אז נכון, זה שיש מינימום זה חסרון וזה מעצבן אבל היתרון הוא שרוב הסיכויים שה-20 דולר האלו יקנו לכם משמעותית הרבה יותר חשיפות, עיניים ויגיעו להרבה יותר נפח מקהל היעד שטירגטתם מאשר אם תשימו את אותם 20 דולר בפייסבוק.

למה זה קורה?
בעיקר נכון לעכשיו בגלל שהתחרות על שטחי הפרסום היא הרבה יותר קטנה.

אם בפייסבוק – אינסטגרם גם בעל הקיוסק שמתחת לבית שלכם עושה פרסום ממומן, לטיק טוק הוא עדיין לא הגיע.
כלומר אין מספיק תחרות בין המפרסמים ולכן הכסף שמושקע בפרסום בטיק טוק מאפשר להגיע לחשיפה הרבה יותר גדולה.

יתרון נוסף- קהלים חדשים
יש לכם קהל יעד שנמצא פחות בפייסבוק או אינסטגרם?
במקום לטחון את אותו קהל בפלטפורמה אחרת פשוט, יש לא מעט משתמשים שנמצאים בעיקר או אפילו רק בטיק טוק, ככה שבהחלט יש לכם אפשרות להגיע לקהלים חדשים שלא יכולים להחשף לפרסומים שלכם במקומות אחרים, מהסיבה שהם פשוט לא נמצאים שם.

יתרון אחרון להיום-
טיק טוק יודעת מה הגולשים שלה אוהבים. ברמת פילוח הקהל אתם יכולים לבחור אם לטרגט אותו לפי תחומי עניין, לפי הדרך בה הוא עוקב או לא עוקב אחרי פרופילים אחרים ולפי האשטגים שהוא מתעניין בהם.

אז נכון שהמערכת לא חפה מטעויות ויש להם עוד לא מעט לאן להתקדם בשביל להיות ״מכונה״ מבושלת יותר שיודעת לספק תוצאות מקסימליות כמו גוגל או פייסבוק, אבל המערכת לומדת, מתפתחת, משתכללת, ולמרות החסרונות שהם די זניחים לעומת היתרונות, פרסום ממומן בטיק טוק בהחלט צריך להילקח בחשבון גם אם בשביל הטסטים, בתכנית השיווק והפרסום הקרובה של העסק שלכם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן