איך לכתוב מודעות רספונסיביות לגוגל שמייצרות אחוז הקלקה גבוה

כתיבת מודעות לגוגל היא מאתגרת.
בניגוד לפייסבוק ואינסטגרם שם אנחנו יכולים לכתוב מגילה (למרות שלרוב לא נעשה את זה אלא אם כן זה נכון למודעה) גוגל מגבילה אותנו ב-30 תווים לשורה.

לא רק שהיא מגבילה אותנו, היא גם אומרת לנו שחור על גבי לבן שכדאי לנו מאוד שלא נכתוב סתם שטויות בכל שורה אלא נכלול את מילות המפתח העיקריות שלנו על מנת שנהנה מציון איכות גבוה יותר, מה שמשפיע גם על המחיר לקליק כמובן.

אז בואו רגע נסגור איזשהי פינה.

אם ציפיתם שהכותרת של המאמר תיהיה איך כתיבת מודעות לגוגל שיוצרות מלא המרות, הרי שצריך לעשות כאן סדר וליישר קו.

כשאנחנו בדורון מדיה כותבים ללקוחות שלנו מודעות לגוגל, אנחנו לא מסתכלים לראות אם המודעה תוביל למכירה (אנחנו כן אבל זה בשלב השני),
אלא קודם כל מה שמעניין אותנו לראות מהמודעות שלנו זה את אחוז ההקלה שהן משיגות.

למה דווקא אחוז ההקלקה הוא הפרטמר הראשון שאנחנו מודדים?

בגלל שאחוז הקלקה גבוה (שמגיע מחיפושים רלוונטים) זה המדד הראשון שמראה לנו שהמודעה טובה, מעוררת עניין וגורמת לאנשים להקליק.
בגלל שההקלקה של הגולש מובילה אותו לדף הנחיתה, לאתר, לחנות או למוצר מסויים ושם יש לא מעט דברים שהם לא תמיד בשליטה שלנו (אנחנו לא יודעים אם ברגע שהוא נכנס למודעה וראה שהמחיר גבוה לו הוא וויתר לדוגמא) הפרמטר שלפיו אנחנו עובדים בהתחלה זה קודם כל האחוז ההקלקה.

מבחינתנו- 10% הקלקה על מודעה זה הרף התחתון שאנחנו שואפים אליו. אם יש לנו מודעות של 10% הקלקה נראה איך אפשר לשפר אבל לא חובה (במידה ויש המרות) מעל 10% המרה אנחנו מבסוטים, מתחת לזה אנחנו יוצאים למקצה שיפורים.

אחוז הקלקה גבוה שמגיע מביטוי חיפוש רלוונטים שלא מובילים להמרות, ידליק לי נורה שכנראה הבעיה היא לא במודעה בגוגל אלא דווקא בדף הנחיתה ונחשוב ונבחן איך דווקא אותו אפשר לשפר.

קצת על מודעות רספונסיביות בגוגל.

בעבר הלא כזה רחוק, גוגל היתה מבקשת מאיתנו בשלב יצירת המודעה להכניס 2, 3 כותרות שאותן היא היתה מציגה לגולש. כשהיינו עובדים לפי הכמות הזאת, היה קל מאוד לבנות איזשהו סיפור הגיוני.

ידענו שהכותרת הראשונה תופיע ולאחריה אפשר היה להכניס הסבר קצר בכותרת נוספת שסוגר מעגל.

אממה, גוגל החליטה שהיא לא רוצה יותר שגולשים יגבילו אותה, ולכן היא שינתה את הדרך בה המודעות נכתבות. 

מ-2 כותרות קבועות לצורך הדוגמא- למודעה רספונסיבית.

מה זאת מודעה רספונסיבית?

זאת למעשה מודעה בה אנחנו מזינים עד 15 כותרות שונות ו- 4 תיאורים שונים, וגוגל בשליטה שלה, מציגה כל פעם וריאציה אחרת של המודעה. יש אפשרות לנעוץ כותרות ולמעשה להכריח את גוגל להציג כותרת ספציפיות במודעה, אבל בא לא מעט טסטים שעשינו ראינו שדווקא זה שאנחנו מחליטים עבורה, מוביל לביצועים פחות טובים.

אז בואו נעבור עכשיו לפרקטיקה.

על מנת שננצל את כל שטח הנדלן שגוגל מאפשרת לנו, נשתדל לעשות שימוש בכל 15 הכותרות השונות, כדי לתת למערכת של גוגל אדס מספיק ווליום וטווח משחק כדי שנוכל למצוא את השילוב הרלוונטי לגולש.

כתיבת מודעות בגוגל אדס- לא מה שחשבתם.

יש לנו כאן דיסוננס שצריך לפתור אותו כבר בזמן אמת. כשאנחנו כותבים את המודעה, אנחנו רואים מעין עיגול- ברומטר כלשהו שמראה לנו עד כמה המודעה טובה או לא טובה.
חדי העין ישימו לב שברגע שמכניסים כמעט את רוב מילות המפתח של אותה קבוצה בה המודעה תפעל, העיגול מתמלא ולכאורה יש לנו מודעה טובה יותר.

אממה, אנחנו לא רוצים להוסיף את מילת או מילות המפתח לכל שורה,
מהסיבה הפשוטה היא שברגע שאין לנו שליטה מה יוצג לפני מה, ואיך זה יוצג.

אם כל מה שנשים עליו את הפוקוס זה מילות המפתח של האד גרופ, אולי נקבל ״ציון״ טוב יותר, אבל המודעות שלנו יכולות להיראות לא קשורות, חזרתיות ולא מניעות לפעולה או מזמינות.

הנה דוגמא:

נניח שמילות המפתח שלי הם: קורס בהנהלת חשבונות, קורסים בהנהלת חשבונות, לימודי הנהלות חשבונות, ללמוד הנהלת חשבונות.

עכשיו דמיינו 15 כותרות שונות שמכילות את הביטויים האלו בכל מיני וריאציות למשל:

קורס הנהלת חשבונות במחיר מעולה- לימודי הנהלת חשבונות אצלנו.

זאת בהחלט מודעה אופציונלית שגוגל יכולה להציג אבל היא מאוד משעממת וקל יהיה לדלג עליה.

לכן ההמלצה שלנו היא כזאת:

להוסיף כמובן את שם המותג- העסק לכותרת. נניח:

מכללת בלה קורס הנהלת חשבונות

ואז להוסיף בעוד 2,3 כותרות וריאציות שונות של מילות המפתח,

אבל להשאיר גם מספיק כותרות שמספרות סיפור כלשהו ולא נוגעות בהכרח במילות המפתח.

ככה נוכל לקבל מודעה נראית יותר מושכת כמו:

מכללת בלה קורס הנהלת חשבונות- אחוזי מעבר מהגבוהים בארץ.

כלומר, אנחנו נוסיף 3,4 כותרות עם מילות המפתח השונות בכל מיני וריאציות,
אבל נשאיר גם כותרות שיספרו סיפור כלשהו, שיניעו לפעולה, שיתנו ערך מוסף.

כמו- משלוחים לכל הארץ, כשר בדצ.

מעל 100,000 לקוחות מרוצים

בקרו פה למידע נוסף ונתקדם ביחד

הזמינו מקומות בהקדם כי אין הרבה

תחילת הקורס ב-1.1.2001

כשאנחנו עושים שימוש בכותרות שגם מכילות את מילות המפתח המובילות שלנו וגם מכילות סיפור שעוזר לנו לסגור פינה ולא מייצר לנו חזרתיות, המודעות שלנו מושכות יותר, נראות טוב יותר ומובילות לאחוז הקלקה יותר גבוה משילוב של כותרות שאומרות בדיוק את אותו הדבר רק בצורה שונה.

כנל לגבי התיאורים. יש לנו במודעות רספונסיביות אפשרות לכתוב עד 4 תיאורים שונים (חובה מינימום 2)

כל תיאור כזה הוא עד 90 תוים, וגם כאן נשאף לשלב מילות מפתח יחד עם סיפור מעניין שמסביר, מפרט, מראה יתרונות, תועלות ומסיים בהנעה לפעולה כלשהי.

4 תיאורים שונים שלא אומרים את אותו הדבר עוזרים לנו להגביר את אחוז ההקלקה, וזה כאמור המדד הראשון שאנחנו בוחנים כדי לראות בגוגל אדס אם מודעה עובדת או לא.

עכשיו תורכם- נצלו את כל 15 הכותרות ותכתבו משפטים וכותרות שגם אם לא בהכרח קשורים אחד לשני- כשיש שילוב רספונסיבי שגוגל מייצרת, הם נתפסים ביחד כהגיוניים לגולש מה שיגרום לו לרצות להקליק על המודעה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

תמונה של יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן