5 על 5 – התכנית שתעזור לכם לייצר תוכן לרשתות החברתיות

התכנית שתעזור לכם לייצר תוכן לרשתות החברתיות

מה היה קורה אם פוליטיקאים היו משתמשים רק פעם אחת בביטוי של או הם או אנחנו, ואז היו ממשיכים למסרים אחרים?
מה היה קורה למישהו שרוצה להתחיל להתאמן, אבל היה שומע רק פעם אחת שתזונה היא החלק המכריע להצלחה?
ומה היה קורה למישהו שמנהל עמוד פייסבוק והוא היה שומע רק פעם אחת שצריך לייצר תוכן עם ערך?

התשובה היא כלום. לא היה קורה כלום, כי פעם אחת כנראה לא מספיקה לנו בשביל לשכנע או להשתכנע. לכן, בכל הקשור לתוכן ברשתות החברתיות, חשוב מאוד לייצר תבניות שעליהם נוכל לחזור שוב ושוב.

via GIPHY

כלומר, אנחנו צריכים להתמקד במספר מצומצם של מסרים עיקריים, וסביבם לבנות את התוכן שלנו.

נניח ויש לכם קהל עוקבים גדול, אתם מעלים 20 פוסטים בחודש שכל פוסט מדבר על נושא אחר, האם 20 מסרים שונים מצליחים לחלחל להם לראש ומשפיעים על כוונת הרכישה מכם? לא בטוח.

לכן בשביל לייצר תבנית מסויימת שתעזור לכם להעביר את המסרים שאתם רוצים וגם תאפשר לכם לייצר תוכן יותר בקלות, כדאי שתכירו את ה- 5 על 5, תבנית ליצירת תוכן לרשתות החברתיות.

הבעיה עם יצירת תוכן לרשתות החברתיות-

אם הייתי אומר לכם, תכינו עכשיו 25 פוסטים לחודש הקרוב, כנראה שחלקכם היה נכנס להתקף חרדה קל. על מה נכתוב? איזה נושאים? על מה נדבר? מה אתה מלחיץ אותנו עכשיו.

הפתרון לתוכן לרשתות החברתיות-

אם אני אגיד לכם, קבלו רשימה של 5 נושאים ברורים ומוגדרים מראש, לכל נושא כזה, תכינו בסך הכל 5 פוסטים שונים.

פתאום השד כבר לא כל כך מפחיד נכון?

זה בדיוק מה שהתכנית של 5 על 5 באה לעשות. היא מאפשרת לנו:

  • לעשות סדר במסרים שלנו
  • לפרק את הפוסטים לנושאים
  • לייצר בצורה הגיונית ומדוייקת את התוכן שלנו
  • ליצור חזרתיות שחודרת לראש של הגולשים

אז איך הקסם הזה עובד בתאכלס?

דבר ראשון שכדאי לעשות זה לקחת את ה-5 מסרים העיקריים שסביבם נרצה לבנות את כל תמהיל התוכן שלנו לסושיאל מדיה.

מהם חמשת הדברים שהכי נכון לעסק שלנו לדבר עליהם?
אותם מסרים שיצליחו לשכנע את הגולשים שלנו לנקוט בפעולה מסויימת?

ניקח לדוגמא איש שיווק דיגיטלי. (אפשר להחיל את זה כמובן על מגוון רחב של שירותים)

חמשת הנושאים העיקריים שנרצה להתמקד בהם יהיו:

  • אסטרטגיה
  • הדרכה
  • למידה בלתי פוסקת
  • יצירת תוכן
  • מודעות למותג

נניח שאלו המסרים שבתור אנשי שיווק בדיגיטל אנחנו רוצים לדבר עליהם ולגרום לקהל שלנו להבין שהם הדרכים הנכונות להגדיל את העסק שלהם.

(אם היינו בוחרים בתחום הכושר למשל היינו יכולים לדבר על משמעת עצמית, תזונה, טכניקה נכונה וכו')

הרעיון הוא לגרום לגולשים להבין שהתוכן שהם רואים עכשיו:
א) יכול לעזור להם להשיג תוצאות
ב) להבין שאנחנו כאן כדי לספק להם את השירות במידה והם צריכים עזרה.

אחרי שבחרנו את 5 המסרים שסביבם נרצה לבנות את התוכן שלנו, נכין טבלה ממש כמו בתמונה המצורפת:

אנחנו רואים שיש לנו מצד ימין את הקטגוריות ובכל יום את המסר שנבחר לקשר לקטגוריה.

הבחירה באיזה יום יעלה כל מסר בהקשר לקטגוריה, תלויה לחלוטין בנו. אחרי שסיימנו את החמישייה הראשונה, אפשר למחוק את הטבלה ולשבץ מחדש את הקטגוריות והמסרים לשבוע שאחרי.

הקטגוריות שאליהם ניצוק את המסרים יהיו:

  • סיפור אישי
  • סיפור הצלחה
  • עובדה
  • מיתוס
  • שימוש בסלב

איך זה יראה בפועל

נניח וניקח את המסר של אסטרטגיה ונשלב אותו עם הקטגוריה של סיפור אישי:

נוכל לספר למשל איך כשרק התחלנו לפרסם בדיגיטל, לא היתה לנו אסטרטגיה, ירינו לכל כיוון, לא ידענו איפה הלקוחות שלנו ולכן פרסמנו חיתולים למבוגרים בטיק טוק כי זה היה נראה לנו מגניב אבל לא אפקטיבי.

נדבר על איך השימוש באסטרטגיה, הבנה שלו וכו' הביא אותנו למקומות חדשים.

מה הקהל לוקח מזה? קודם כל הוא מתחבר אלינו באופן יותר אישי כי אנחנו מדברים איתו על משהו שהוא מאיתנו ושלנו.
מהצד של הגולש המסר מתחיל לחלחל שהוא צריך להבין אסטרטגיה.

שבוע הבא ניקח את אותו נושא של אסטרטגיה ונשלב אותו עם קטגוריה של סיפור הצלחה, ונוכל להראות מה עשינו מבחינה אסטרטגית עבורנו או עבור לקוחות שלנו בעזרת אסטרטגיה נכונה.

כאן הגולש מקבל את המידע ששוב, אסטרטגיה היא מאסט אבל הצגנו לו גם איך אנחנו גורמים לה להשיג תוצאות (מה שיכול להשפיע עליו בלהגיד שהוא רוצה גם ככה)

יום אחרי, ניקח את המסר של למידה בלתי פוסקת ונשלב אותו עם הקטגוריה של שימוש בסלב.

עכשיו, הכוונה כאן היא לא להציג מצג שקרי שאתם עובדים עם סלבס שאתם לא, אלא אפשר לקחת אנקדוטה מסויימת, ציטוט או עובדה ידועה של סלב שמדבר על הנושא הזה ולהשתמש בזה כפוסט.

למשל: סטיב ג'ובס אומר שהוא קורא ספר ביום (סתם זורק דוגמא), בשביל להצליח בשיווק בדיגיטל חייבים לקרוא כל יום, מה הבלוגים שאתם עוקבים אחריהם?

הבנתם את הראש.

איור של סטיב ג'ובס

כאן גם אתם נותנים תחושה שאתם נשארים מעודכנים, וגם מייצרים שיח עם הגולשים.

(מאמן מתחום הכושר יכול להשתמש לדוגמא בסלב שמדבר על דיאטה מסויימת, או תרגילים מסויימים ולהגיד הנה, תראו איך דה רוק נהיה מפלצת שהוא התחיל לעשות קרוספיט והפסיק להרים משקולות של 100 קילו. לא באמת, אבל הבנתם את הרעיון)

אתם יכולים בתכנית הזאת לשחק עם התכנים, לשנות את השילובים למה שנוח לכם, להתאים את הקטגוריות למסרים ובעיקר לייצר בצורה יותר סיסטמטית אחלה תוכן, עם חזרה על המסרים שהכי חשוב לכם להעביר כדי להתפס כאוטוריטות בפני הקהל שלכם, להיות מעניינים יותר ולא מפוזרים, וכמובן להוביל ולשכנע למכירות.

בהצלחה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

דילוג לתוכן