איך לשתף תוכן מאינסטגרם בפייסבוק ולמה?

האשטאג על חוף חול בים

מנהלים גם עמוד פייסבוק וגם עמוד אינסטגרם ללקוח? אם אתם מעלים את התוכן של האינסטגרם גם בפייסבוק ועושים את זה על בסיס קבוע, המאמר הזה פחות רלוונטי עבורכם, אבל אם אתם כבר כאן, אולי זה יעניין אתכם.

אם אתם מפרידים בין התכנים, נניח דברים יותר שיווקים ומכירתיים בפייסבוק, ודברים יותר ויזואלים, קלילים ומאחורי הקלעים באינסטגרם, סתם כי זה יותר עבודה ואין לכם ראש, או כי אתם יוצאים מנקודת הנחה שסוג התוכן לאינסטגרם לא יתאים לפייסבוק, יש מצב שאתם טועים ומפספסים.

נתחיל מה-למה. למה? כי תוכן הוא מלך, ואם יש לכם קהל שמגיב טוב באינסטגרם, אין סיבה מיוחדת שהוא לא יגיב באותה התלהבות גם בפייסבוק (ושם יש מצב שיהיה לכם יותר קהל).

אלפי האשטגים בפייסבוק זה עונש לעיניים

אם יש לכם אפשרות להעלות יותר תוכן איכותי לעמוד העסקי, לכו על זה, אבל דעו שיש דרך. במידה ואתם מעלים פוסט לאינסטגרם, רושמים "איזה מגניב פה" ואז מוסיפים עוד מאה האשטאגים, בבקשה, תעשו לעצכם טובה, ואל תשתמשו באופציית השיתוף הישיר מהאפליקציה.

לכל פלטפורמה יש את השפה שלה. קופי שעשיתם לאינסטגרם, לא בהכרח יתאים לפייסבוק. אם תבחרו בשיטה הזאת, התמונה תעלה לעמוד שלכם, עם אותו טקסט שכתבתם באינסטגרם, וגם, רחמנא ליצלן, עם כל אותם מיליון האשטאגים, שגם נראים לא טוב, וגם אין להם מקום בפייסבוק (לא בצורה הזאת בכל אופן).

*בכלל מומלץ את כל האשטגים שכותבים באינסטגרם, להוסיף בתגובות ולא בטקסט של התמונה שלכם, אבל על זה כבר בפעם אחרת.

האשטאג על חוף חול בים
מי שרוצה לשחק איתי איקס עיגול שישלח הודעה

כבדו כל פלטפורמה והפרידו בין הדרך בה אתם מעלים תמונה לאינסטוש, לבין הדרך בה אתם מעלים תמונה לפייסבוק.

אז איך כן לשתף את התוכן?

יש לנו 2 אפשרויות. אחת הטעיות הנפוצות, היא לחשוב שהשימוש באינסטגרם הוא רק דרך המובייל. זה נכון אם אתם גולשים. אבל אם אתם מנהלים, אתם חייבים להיעזר במחשב. וכאן גם נעוצה הבעיה. הרבה יותר פשוט לשתף ישירות מהמובייל, בלחיצה אחת.

למי יש כח עכשיו להיכנס למחשב, להתחבר לאינסטגרם, ומשם להתחיל לעבוד? שנו את המחשבה הזאת. זה מפתיע, אבל בכל הקשור לניהול יעיל של אינסטגרם, אתם חייבים מחשב.

אז ככה, האופציה הראשונה:

לאחר שהתחברתם לחשבון שלכם מהאתר של אינסטגרם, כנסו לתמונה הספציפית שהעליתם, העתיקו את כתובת הURL ואז הדביקו בפייסבוק. חכו שהתמונה תיטען ותמחקו את הכתובת. עכשיו אתם יכולים להתאים את הטקסט לפייסבוק, להיפרד מכל ההאשטאגים המעיקים, שפשוט נראים רע כשהם מופיעים בפוסט בפייסבוק, ולהעלות את התמונה עם הנעה לפעולה, שמתאימה לפלטפורמה שאתם נמצאים בה כרגע. (באופציה זאת, האלגוריתם של פייסבוק מבין שמדובר בלינק, ואנחנו יודעים שהם הורידו חשיפה ללינקים חיצוניים, למרות שאינסטגרם שייכים להם, בכל זאת, אלגוריתם)

לעומת זאת, הנה האופציה השנייה:

*לפי מקורות לא רשמיים, האופציה הזאת עשויה להביא לכם חשיפה אורגנית גבוהה יותר.

כנסו לתמונה הרצויה, לחצו על שלוש הנקודות שליד הוספת התגובה, ואז לחצו על הטמע (Embedd). תעתיקו את קטע הקוד שאתם מקבלים והדביקו אותו בעמוד הפייסבוק. חכו רגע שהתמונה תעלה, ואז תמחקו את קטע הקוד המסורבל. תתאימו את המסר והשפה לפייסבוק ושחררו את הפוסט לעולם.

מהירות לא שווה יעילות

אם כך, הדרך המהירה ביותר לעלות את התוכן מאינסטגרם לפייסבוק, היא גם הדרך הכי פחות יעילה ופחות מומלצת. שתי הדרכים האחרות אמנם יקחו לכם קצת יותר זמן ויחייבו אתכם לשבת מול המחשב ולהיכנס לחשבון דרך האתר ולא דרך המובייל, אבל הן הדרכים הנכונות יותר, על מנת לשתף את התוכן בצורה היעילה והנכונה ביותר. זכרו, שתי פלטפורמות, 2 שפות שנות. צריך לעשות את ההפרדה גם אם המסר זהה. שיטת הEmbedd, היא השיטה המומלצת ביותר, שכן היא צפוייה לקבל חשיפה יותר גבוהה מהעתקה ישירה של הלינק.

ונשאלת השאלה

אם כבר מעלים בצורה הזאת, למה לא לעלות את התמונה באינסטגרם ואז להכנס לפייסבוק, ופשוט לעלות את התמונה מחדש עם טקסט אחר? אז קודם כל, כן. זאת אופציה, מצד שני אנחנו רוצים כל הזמן להגביר חשיפה לנכסים שיש לנו. שיתוף בצורות שרשמתי כאן, מאפשר לכם מעבר לשתף את התמונה, לשתף גם את חשבון האינסטגרם שלכם, ככה שמי שילחץ על התמונה, יוכל לעבור ולהחשף לחשבון אינסטוש שאתם מתפעלים, מה שיעזור לכם במקביל להגדיל גם את רשימת העוקבים שלכם. נחמד לא?

נסו את זה (כמובן בשעות הרלוונטיות לקהל ולעמוד שלכם), וספרו לי אם שיטת ההטמע הוכיחה את עצמה ואתם אכן רואים חשיפה אורגנית גבוהה יותר.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן