איך לוקחים פיסת תוכן אחת ומייצרים ממנה ים של תוכן רב ערוצי

איך לוקחים פיסת תוכן אחת ומייצרים ממנה ים של תוכן רב ערוצי

כל מי שמתעסק עם תוכן באינטרנט במיוחד למטרות שיווקיות יודע שאחד הקשיים ביצירת תוכן, הוא נושא העקביות.

לא קל לייצר הרבה תוכן כשמנהלים עמודי פייסבוק לעסקים או חשבונות אינסטגרם עסקיים.
לא רק בגלל שזה לוקח זמן, אלא בעיקר כי זה מצריך אותנו לחשוב נונסטופ על רעיונות חדשים לפוסטים חדשים.

אז מעבר לזה שאני מניח שכבר נתקלתם בגאנט תוכן המטורף שהכנתי שיש בו מלא רעיונות ליצירת תוכן לעסקים ואתם יכולים למצוא אותו כאן,

אני רוצה להראות לכם איך לפעמים, מספיקה פיסת תוכן אחת, בשביל לייצר ממנה עוד ערימות של תכנים, שיספיקו לכם חודש קדימה ויתאימו גם למספר רב של פלטפורמות.

כן, מאמר שאתם מעלים בבלוג שלכם, לגמרי יכול להתאים גם ליוטיוב, לפייסבוק בכמה וריאציות, אינסטגרם וכו.

בואו נתחיל לייצר המון תוכן מפיסת תוכן אחת

אני רוצה לשתף אתכם בתמונה שתמחיש למה אני מתכוון. שימו לב, בדוגמא המצורפת, אתם יכולים לראות פיד אינסטגרם של תכנית ספורט מארצות הברית.

מה שאתם בעצם רואים, זה ים של תוכן שנוצר מפרק אחד בלבד!

יכול להיות שאתם אומרים לעצמכם עכשיו, זאת לא חכמה, פרק של שעתיים, גוזרים ממנו מלא קטעים ברור שקל למלא את הפיד ככה.
אבל זאת כן חכמה, ובואו תראו איך אנחנו לא צריכים תוכנית טלויזיה של שעתיים בשביל שהקסם הזה יקרה גם אצלנו.

נתחיל מבלוג פוסט לצורך ההמחשה (למרות שזאת יכולה להיות כל פיסת תוכן שאתם יוצרים), ובואו ניקח ממש את המאמר הזה כדוגמא.

פיסת התוכן הראשונה שאנחנו מייצרים לצורך העניין, זה את המאמר הזה שמופיע באתר שלי.

יש לנו כבר פיסת תוכן 1.

את המאמר הזה אני יכול לקחת, לרשום לו טקסט קצר לצרף את הלינק,
להתאים לו את האימג׳ הנכון ולעלות אותו גם כפוסט בפייסבוק, מה שנותן לי פיסת תוכן מספר 2.

עד כאן זה בטח נראה לכם די מובן מאליו. כתבנו מאמר, משתפים אותו בפייסבוק. לא משהו שלא ראיתם עד היום נכון?

אבל אני יכול גם לקחת את עיקרי המאמר, לרשום לי אותם בנקודות, לארוז את זה מחדש כפוסט לכל דבר בלי לינק, ולנסות מאותם עיקרי דברים לייצר דיון.
הרי לא כל מי שראה את הפוסט עם הקישור למאמר גם נכנס לקרוא את המאמר. (או זוכר מה העלתי לפני יומיים). 

בפוסט נוסף בלי קישור אלא רק עם עיקרי הדברים, אני בעצם חושף אותם שוב לתוכן שמוגש בצורה שונה הפעם. והנה אנחנו כבר בפיסת תוכן מספר 3.

ממשיכים לייצר עוד!

מה קורה ברוב המקרים שמישהו משתף מאמר שהוא כתב בבלוג שלו כפוסט בפייסבוק? פה זה בעצם נגמר.
תוחלת החיים של אותה פיסת תוכן הסתיימה.
אנחנו נפיק ממנה את המיטב.

הדבר הבא שאפשר לעשות ממש עם מאמר כמו זה, זה להקליט את עצמנו בוידאו מדברים על הנושא.
הכוונה היא לא עכשיו להקריא מילה במילה, אלא לקחת את הנושא ועיקרי הדברים, לעשות להם אדפטציה קלה ולצלם את זה גם כסרטון.
נוסיף אפקטים, נערוך אותו ויש לנו אחלה סרטון וידאו עכשיו, שמדבר על נושא שמעניין וגם מדגים בוידאו, איך אפשר להפיק ים של תוכן מאותו תוכן ראשוני.

מה נעשה עם הסרטון הזה? נעלה אותו ליוטיוב כמובן.
 בנוסף, נעלה את הסרטון גם לעמוד הפייסבוק שלנו.

מאותו מאמר 1 שכבר העלנו כ-2 פוסטים, יש לנו פוסט (וידאו) נוסף בעמוד. (ואנחנו יכולים גם לעלות אותו ל- IGTV).

שימו לב מה עשינו כאן, לקחנו מאמר כתוב, הכנסנו בו חיים בדמות סרטון שמדבר על הנושא ועכשיו חוץ מטקסט יש לנו גם וידאו.

ונחשו מה- כן, גם אנשים שקראו את המאמר הראשון, לא בהכרח יתנגדו לראות סרטון בנושא, כי באמצעות כלים ויזואלים שעומדים לרשותנו בוידאו אנחנו נותנים מימד חדש לאותו נושא בדיוק.

חושבים שסיימנו בזה? אנחנו רק מתחממים.

עכשיו שיש לנו סרטון מצולם, מה עוד אנחנו יכולים לעשות איתו?

להעלות אותו לתכנת עריכה, לגזור ממנו רק את הסאונד, ומה קיבלנו?
קובץ אודיו שיכול להיות מושלם לפודקאסט שלנו! הנה עוד פיסת תוכן שהצלחנו לייצר מאותו מאמר.

מעבר לעובדה שיש לנו פרק חדש בפודקאסט שלנו, ואנחנו מנגישים את התוכן גם למי שאין ראש לקרוא אותנו או לראות סרטון,
אלא בסך הכל בא לו להעביר את הזמן בזמן שהוא על ההגה או רץ בחוץ, התרחבנו מהתוכן המקורי לפלפטורמה נוספת.

(וגם אותה אנחנו יכולים כמובן לעלות כפוסט בעמוד העסקי שלנו ולספר לכולם שיש לנו פרק חדש ושהם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בספוטיפיי)

עד כה התרחבנו ממאמר בבלוג שלנו לפייסבוק, ליוטיוב, פודקאסטים, ואינסטגרם, אבל מה? רק פוסט אחד באינסטגרם? בוא נפיק מזה קצת יותר.

אנשים אוהבים פוסטים עם ציטוטים מעוררי השראה באינסטגרם. איך זה יכול לעזור לנו?
ניקח משפט או 2 ממש חזקים מתוך המאמר שלנו, ונעלה אותם כפוסטים באינסטגרם.


נבחר משפט מעורר מחשבה ונבקש מהעוקבים שלנו לרשום מה דעתם, זה לבד יכול לסגור לנו 2 פוסטים באינסטגרם בחודש בכיף.

רוצים עוד פיסת תוכן שתתאים לאינסטגרם?
העלנו את הסרטון המלאה ל- igtv כבר, לקחנו 2 משפטים ממש חזקים שאפשר לפתח מהם דיון והרווחנו עוד 2 פוסטים.
עכשיו ניקח מתוך הסרטון שכבר הכנו קטע קצר של עד דקה, קטע סופר חזק שכמובן נותן ערך לגולשים,
נחשוב איך אנחנו יכולים לפתח אותו לתת נושא, ונעלה את התת נושא כשאלה לעוקבים שלנו, כשאותה דקה משמעותית מתוך הסרטון המקורי, רצה בפוסט והפוקוס הוא רק עליה.

קולטים כמה תכנים הפקנו כבר מהתוכן המקורי? הפסקתי לספור. ואפשר עוד ועוד.

עכשיו קחו בחשבון כמה דברים וזה חשוב-

לא כל העוקבים שלכם נחשפים לאותם תכנים בדיוק!

לכן, אין לכם מה לדאוג שאתם משעממים אותם. יותר מזה, אם אתם לוקחים את אותו התוכן, וכל פעם אורזים אותו בצורה אחרת, אתם ממשיכים לעניין גם את מי שנחשף אליו.

זכרו, לא כל מי שראה את הפוסט שמקשר למאמר המקורי, בהכרח גם יראה את הסרטון שתעלו אח״כ.

יותר מזה, יכול להיות שבאותו רגע שהגולש שלכם גלל את הפיד וראה שהעליתם מאמר, לא התאים לו לקרוא משהו מקצועי, או לא ממש משכתם אותו להתעכב על זה, אבל יומיים אחרי, שתעלו את הסרטון שמדבר על התוכן שמופיע במאמר, על זה הוא דווקא כן יתעקב.

לסיכום, שימו לב לתרשים המצורף ותראו כמה תכנים אפשר לייצר מפיסת תוכן אחת.

כמובן שאין גבול, ואתם יכולים לשתף את התכנים (בצורה המתאימה) גם לפלטפורמות נוספות (בהנחה שאתם עושים את האדפטציות הנכונות)

מה דעתכם?

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

שלחו לי דוח

מלאו את הפרטים הבאים והניתוח שלנו בדרך אליכם

דילוג לתוכן