מה זה פודקאסט, למה זה טוב ומה מומלץ?

נמאס לכם לנסוע בבוקר ולהקשיב לטל ואביעד? הפלייליסט של גלגלצ עושה לכם יותר כאב באוזניים מאשר נעים, ותוכניות הבוקר האחרות בעיקר חופרות ולא אומרות שום דבר שמעניין אתכם? אתם לא לבד. למזלכם, בעידן הטכנולוגי שאנחנו חיים ביום, יש פתרון גם לזה.

ברור, תמיד תוכלו לשים את המוזיקה שאתם אוהבים כשאתם בנסיעה או בעבודה, אבל האמת היא שבא לכם לנצל את הזמן כדי להקשיב למשהו מעניין, משהו מעצים, משהו שמעניק לכם השראה, מבדר אתכם, ועושה לכם טוב. אם אתם עדיין לא מכירים, אז הגיע הזמן. יש עולם שלם של פודקאסטים שם בחוץ, וכל יום שעובר ואתם לא מקשיבים להם, אתם מפספסים.

אז מה זה בכלל הפודקאסט הזה?

זה תכנית רדיו? תכנית טלויזיה? ערוץ מוזיקה? רגע, אני אסביר, בלי לחץ. פודקאסטים הם תכניות סטייל תכניות רדיו, שניתן להאזין להן דרך הטלפון או המחשב. בא לכם לשמוע תכנית רדיו מעניינת אבל על הסקאלה שלכם אין כלום? נכנסים תיק תק לאפליקציה ייעודית, בוחרים אחת מתוך היצע מטורף של תוכניות ומקשיבים להן בזמן שלכם ובכיף שלכם.

יתרון גדול של פודקאסטים על שידורי רדיו אחרים, הוא שתוכניות אלו מוקלטות ולכן אתם לא צריכים להיות בלחץ להקשיב דווקא בשעות מסויימות לתכנית שמדברת אליכם, אלה פשוט להיכנס מתי שזורם לכם לאפליקציה, ללחוץ פליי וליהנות. פודקאסטים גם יכולים לבוא בצורה של גרסאות אודיו לתכני וידאו. את הסרטונים של גרי ויינרצ'אק  אני מניח שאתם מכירים, אז חלק מהתוכניות הקבועות שהוא מעלה ליו-טיוב או לפייסבוק עוברות אדפטציה ועולות במתכונת של שמע לערוץ הפודקאסט שלו.

מיקרופון ומחשב נייד להקלטת פודקאסט

זה פופולארי?

אין לכם מושג עד כמה. בישראל כמו בישראל דברים טובים לוקחים זמן, לכן אף על פי שיש כאן תכניות לא רעות בכלל שזוכות לאחוזי האזנה חביבים ביותר (באופן יחסי לשוק), נושא הפודקאסטים עדיין לא התפוצץ. לעומת זאת, בארצות הברית מדובר כבר בחלק אינטגרלי מהשוק ותחליף הולם לרדיו. רוצים לשמוע תכנית על ספורט? יש לכם. רוצים לשמוע תכנית על רוחניות, קומיקס, קולנוע, ועינייני זוגיות? אין בעיה. על כל נושא בעולם תוכלו למצוא את התכנית שתדבר אליכם

תחשבו על זה ככה- נטפליקס עם ההיצע והבינג' שינו את הדרך בה אנחנו צורכים טלויזיה, יו טיוב ופייסבוק מאפשרים לכל אחד להפוך לכוכב רשת עם סרטונים בהם הוא הכוכב, והפודקאסטים משלבים בין השניים ומשנים את הדרך בה אנשים מאזינים לרדיו. מנטפליקס אנחנו לוקחים את הבינג' (אפשר להאזין לתכניות ברצף מבלי לחכות ליום שאחרי) ומיו-טיוב ופייסבוק את האפשרות לייצר את התוכן בעצמינו. אם אי פעם הקשבת לרדיו וחשבתם לעצמכם "הייתי יכול לעשות את זה הרבה יותר טוב", בזכות הפודקאסט, יש לכם אפשרות להגשים את החלום הזה ולהפוך לשדרים עם קהל מאזינים שמשתוקק להקשיב לכל מילה שלכם.

אז בעוד שבארץ התחום עדיין בחיתולים, בחו"ל בכלל ובארצות הברית במיוחד מדובר בתעשיה שכבר מגלגלת מיליונים. לתותחים הכבדים יש מיליוני מאזינים ועם הרייטינג גם מגיעים הדולרים.

איך אפשר לעשות מזה כסף?

אתם כאלו יהודים. ישר חושבים איך לבקש את הקש (בצדק :-)). אז ככה. יש לכם תכנית מצליחה עם קהל מאזינים גדול? זה אומר שיש לכם השפעה. זה אומר שהתכנית שלכם היא נדל"ן שאתם עכשיו יכולים לנצל כדי להכניס כסף. אופציה אחת היא למכור חסויות. אופציה שניה היא לשדר פרסומות. אופציה שלישית היא כמובן לשדר תוכן ממומן אבל אני לא רוצה לתת לכם רעיונות שיגרמו לייצר חומר פח רק כי משלמים לכם על זה.

מיקרופון מקלדת ואייפד מקליטים פודקאסט

אני ופודקאסטים

אז גילוי נאות. בימים אלו אני מתחיל להקליט את הפודקאסט שלי בתקווה שהוא יעלה לאוויר ויהיה שווה משהו. את עולם הפודקאסטים אני מכיר כבר כמה שנים טובות, אבל רק בשנה וחצי האחרונות ממש נכנסתי לתוכו. מצאתי את עצמי משתעמם למוות מתכניות רדיו, המוזיקה ברדיו לא דיברה אלי, והאמת היא שלא היה בא לי להיכנס לאפל מיוזיק ולהקשיב למוזיקה אלא חיפשתי משהו שיאתגר אותי קצת. בווישליסט שלי כבר סימנתי את הפודקאסטים של טוני רובינס וסיילנט בוב (כן כן, מג'יי וסיילנט בוב) כמשהו שמתישהו אני ארצה להקשיב להם. ברגע שנתתי לזה צ'אנס – התאהבתי. אין צנזורה, הכל פתוח ואפשר לדבר על הכל. התחלתי להאזין יותר ויותר לפודקאסטים, ללמוד, לקבל ערך אמיתי, ולסיים תכנית כשאני אחרי זריקת השראה. היום, כשאני נוהג, אני מעדיף לנצל את הזמן כדי להקשיב למשהו שמעשיר אותי ולא סתם מעביר לי את הזמן.

אז אחרי שעברנו על כל הנושא הזה, הנה כמה המלצות על חשבון הבית לפודקאסטים שאני ממש אוהב (בתחום של יזמות, עסקים, וכו'):

פודקאסט מומלץ

טוני רובינס– האיש והקואצ'ינג. הפודקאסט של טוני רובינס מגוון מאוד. בחלק מהתכניות הוא מדבר על עסקים, יזמות והשקעות ובחלק אחר על העצמה אישית, אורח חיים בריא וכו'. חלק מהתכניות זה הקלטות של סמינרים שהוא ערך בעבר שעברו אדפטציה לפודקסט, ובחלק מהם מראיינת מטעמו (לפעמים איתו לפעמים בלעדיו) מראיינת אנשים סופר מעניינים כמו טים פריס, נוח קוגן ורשימה ארוכה של אנשים שעשו משהו עם החיים שלהם ויש להם מה להגיד.

גרנט קרדון– cardone zone. לגרנט קרדון יש פה גדול. כמה גדול? קצת פחות כנראה מחשבון הבנק שלו. קרדון בעיקר מתמקד בנדל"ן, בהשקעות ובאיך לעשות כסף. הוא אוהב לקרוא תיגר על מוסכמות, ומה שבאמת מייחד אותו זה שהוא פשוט פאקינג דמות. הדיבור, השפה, המבטא. תוסיפו לכל אלו את העובדה שהוא שוחה בכסף, לא מתבייש בזה, מספר בכל הזדמנות כמה שהוא אוהב כסף, ותקבלו דמות מעוררת מחלוקת אבל מעניינת ושאומרת את הדברים בדיוק כמו שהם. לפחות מהעיניים שלו. את הקרדון זון אפשר לראות גם בלייב כשהוא משדר את זה בפייסבוק או להקשיב לזה כפודקאסט. מעבר לקרדון זון, יש לו עוד כמה תכניות, שכל אחת מהם מכסה אפיק אחר, אבל הקרדון זון זאת התכנית המוצלחת ביותר שלו.

דיוויד אלן– GTD. Getting things done, הוא רב מכר שנכתב על ידי דיוויד אלן. בעצם מדובר בגישת אימון אותה אלן פיתח במטרה לנצל את הזמן שלנו כמו שצריך ולהגשים את המטרות שלנו. בפודקאסט שלו הוא מדבר על השיטה ומראיין אנשים מעניינים שמספרים על הדרכים שלהם לבצע משימות ולהשיג מטרות ויעדים.

אלו שלושת הפודקאסטים שאני מאזין להם על בסיס די קבוע. גם הפודקאסט של גרי ויינרצ'אק וטים פריס מצויינים, ואפילו התכנית של הילד הקקה של עולם הסושיאל מדיה טאי לופז מספקת פה ושם הברקות.

עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות, זה להגיד לרדיו בדיוק מה שאמרתם לטלויזיה, לקולנוע ולחברות התקליטים. אתם לא תכתיבו לי לאיזה תוכן להחשף. ביי גלי האתר, ברוכה הבאה גלי הפודקאסט.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן