מה להעלות ברשתות החברתיות- 30 רעיונות לפוסטים

30 רעיונות לפוסטים לרשתות החברתיות

ליצור תוכן זה קל. ליצור תוכן מעניין, שנותן ערך לגולשים, שמעורר אינטרקציה וגורם לאנשים לרצות עוד מהעמוד העסקי בפייסבוק או הפרופיל העסקי באינסטגרם (והערוץ יוטיוב) זאת משימה קשה.

צריך לשבור את הראש ולחשוב על הטקסט, על התמונה או הוידאו, על ההנעה לפעולה, על איך מצד אחד שומרים על ערכי המותג ומצד שני גם מספקים ערך.

על איך לא הופכים את העמוד ללוח מודעות שלא מעניין אף אחד ויוצרים פוסטים מעניינים, קשורים לעסק שממתגים את העסק כמוביל בתחומו ויוצרים קהילה של אנשים שצמאים לעוד תוכן.

בואו נודה על האמת- זאת פאקינג משימה קשה.

לא תמיד יש רעיונות, מבזבזים זמן יקר בלחפש "השראה" מעמודים אחרים, לא רוצים לעשות את אותו שטיק פעם אחר פעם ובעיקר רוצים להיות יעילים יותר ולא להגיע ליום בו צריך לעלות פוסט ולא יודעים מה כדאי לעשות.
(במצב כזה כמובן אמליץ לעבוד עם גאנט חודשי, כדי שיהיה לכם הכל מסודר מראש).

ואם אתם מנהלים מגוון רחב של לקוחות, אז זה בכלל יכול להיות סרט, כי כל הזמן גם צריך לגלול אחורה ולראות מה העליתם בתקופה האחרונה שלא תעלו בטעות משהו דומה מדי.

בקיצר, הרבה לחשוב, הרבה לבצע, ומעט מאוד מרווח לטעויות.

אז אחרי כמה שנים בתחום, פוסט אחד או שניים שכתבתי לאורך השנים למגוון רחב מאוד של עסקים, קבלו רשימה של רעיונות שתוכלו ליישם כמעט בכל עמוד עסקי/פרופיל אינסטגרם שאתם מנהלים.

אני לא מחלק את הרשימה הזאת לפי תחומי עיסוק או לאן הפוסט מתאים.

לאחד מכם רעיון לפוסט יישב פיקס לאינסטגרם ולאחר הוא יהיה מתאים בול לגאנט החודשי בפייסבוק.

אלו הם רק רעיונות לפוסטים שאתם יכולים להשתמש בהם אבל האחריות להתאים אותה לכל פלטפורמה היא עליכם.

כמובן שלא כל פוסט יתאים כאן לכולם, אבל יש כאן כל כך הרבה רעיונות, שלפחות חלק מהם תמצאו שימושיים.

אז קדימה נתחיל

רעיונות לפוסטים לפייסבוק ואינסטגרם

1-לפני ואחרי

שימו לב- פייסבוק ממש לא מתה על תמונות של לפני ואחרי.

אם תעלו תמונה של מישהו או מישהי עם משקל מסויים ולצד זה תעלו תמונה עם המשקל אחרי הדיאטה או האימונים לצורך העניין, יש סבירות גבוהה מאוד שהיא לא תאשר לכם את הפוסט.

כן, תוכלו לעלות את זה בלי בעיה בצורה "אורגנית" אבל ברמת הקידום תהיה לכם ככל הנראה הבעיה.

שימו לב שאתם מעלים תמונה שלא מפרה כל מיני גיידליינס של פייסבוק ותיהיו סבבה.

2-אנבוקסינג

מכירים את סרטוני האנבוקסינג? זה חזק מאוד ביוטיוב אבל אפשר ליישם את זה בכל פלטפורמה.

תראו, לרוב סרטוני האנבוקסינג הם כאלו של כל מיני יוטיוברים, ו-וולוגרים וכו שרוכשים (או מקבלים) מוצר מסויים, ומצלמים את הפתיחה של החבילה שהם מקבלים.

הם מראים איך היא ארוזה, מה מקבלים בתוכה ומעבירים ביקורת שטחית כזאת על המוצר.

הקטע הוא שאם משתמשים באנבוקסינג בצורה חכמה, אפשר לעשות את זה גם על המוצרים שאתם או העסק שלכן משווקים.

פשוט תעשו אנבוקסינג לחבילה אותה אתם שולחים ללקוח ותראו לכולם איך זה יראה ברגע שהם יזמינו מכם את המוצר.

נשמע קצת הזוי, אבל לרוב זה מקבל אחלה טראפיק ומייצר יופי של אינגייג'מנט.

3- צילום מסך של טקסט

מתאים בעיקר לאינסטגרם אבל אפשרי גם לפייסבוק.

הרעיון הוא לעלות רקע נקי עם טקסט עליו. באינסטגרם כמו שאם יודעים אי אפשר לעלות פוסט ללא תמונה או וידאו.

לכן, בשביל לעלות פוסט מבוסס טקסט, תכינו אותו מראש ופשוט צלמו את המסך.

זה עובד לא רע בכלל, זה גם מגוון את הפיד, גם בולט כשאנשים גוללים את הפיד שלהם באינסטגרם וגם אחלה דרך לעלות מסרים בצורה יפה.

4- מאמר מחו"ל

אתם מקדמים לקוח בנישה קטנה יחסית? זה הזמן שלכם להראות שאתם מומחים.

אם אתם ממוקדים בנישה ספציפית ומקצועית, יש מצב שאתם או יותר נכון הלקוח שלכם מתעניין בכל מיני אתרים או בלוגים מחול שלא הרבה גולשים שעוקבים אחריו מכירים.

בגלל שאנחנו רוצים גם להציג מומחיות מצד אחד וגם לספק ערך לגולשים מצד שני, פוסטים בהם הלקוח משתף מאמר מקצועי מאתר אחר, וגם מספק את הניתוח שלו למה שקורא במאמר, משיגים את 2 המטרות.

הלקוח גם נראה כמקצוען ששולט בתחום וגם מספק מקור קריאה נוסף שנותן ערך לגולש.

5- פוסט עם מומחה קולגה

מתאים גם העסק שלכם או של הלקוח שלכם הוא וואן מן שואו.

קולגות בטוח יש, אפשר ליצור איתם קשר ולהציע להם לכתוב מאמר לבלוג שלכם, או אפילו לעשות סרטון וידאו ביחד בו אתם מדברים על נושא מסויים.

לדוגמא: מאמן כושר שנפגש עם תזונאית ועושים סרטון סביב תזונה ואימונים.

6- טעות+ טיפ איך להמנע ממנה

לדוגמא: אני פיצרייה- אני מעלה פוסט בו אני מספר על טעויות שעושים כשמכינים פיצה, בלי כמובן להזכיר שמות של מתחרים, אבל כן מציין שהבצק דק מדי או נפוח מדי, שהפיצה שומנית מדי או אין בה מספיק גבינה, ואז להציע טיפים איך להכין את הפיצה המושלמת.

אל תפחדו, זה שאתם חושפים כאילו את "הסודות" שלכם לא אומר שהם יהיו ברי ביצוע למתחרים.

זה שאני לוקח מתכון מגורדון רמזי לא אומר שאני אוכל לבשל ולהכין את המתכון כמו גורדון רמזי נכון?

7- פתרון בעיות

מכירים בנישה שלכם בעיה שתמיד עולה על ידי לקוחות? תתייחסו אליה ותכינו פוסט על איך יש לכם אחלה דרך לפתור את אותה בעיה. עובד כמו קסם. בכל תחום.

לדוגמא: נניח והתחום שלנו הוא מכירת קורס- הבעיה?
הקורס נשמע מגניב אבל איך הופכים אותו למקצוע?

תנו רשימה של אפשרויות מהניסיון המקצועי שלכם שיעזרו למי שלקח את הקורס למצוא עבודה.

8- מה העדפה שלכם?

אנחנו רוצים לייצר אינגייג'מנט עם הקהלים שלנו ואחת הדרכים הכי טובות לעשות את זה היא פשוט לשאול אותם שאלות ולהניע אותם לענות.

פוסטים שכוללים שאלות כמו מה אתם מעדיפים יכולים להיות סופר אפקטיביים, בעיקר אם אתם מקדמים עסקים צבעוניים ומגניבים.

לדוגמא אם אני חנות גלידה, אני אכין פוסט שמספר על זה שהצוות קרוע בין גלידה וניל לגלידה שוקולד.

אני אהפוך את זה לפוסט כמובן טיפה אינפורמטיבי ומצחיק עם קצת עובדות על כל אחת מהגלידות ואקנח (רואים מה עשיתי פה 🙂 ) עם שאלה שתגרום לגולשים להיות מעורבים ולענות עם נימוק למה הם מעדיפים את א' על פני ב'.

9- תיהיו אנושיים

משום מה אנשים חושבים שפוסטים ששמים אישיות מסויימת במרכז מתאימה בעיקר לעסקים קטנים או לעסקים של איש אחד כמו יועצים, אנשי שיווק וכדומה.

אני כאן כדי להגיד לכם שגם אם אתם עובדים או מקדמים חברה גדולה, אין שום סיבה בעולם לא לעלות פוסטים "אישיים/אנושיים" יותר.

כאלו ששמים גם את העובדים ואפילו את המנכ"ל בפרונט.

פוסט שמדבר על הצלחה/קושי/בעיה/פתרון/אתגר או יעד שיכול לגרום לגולשים לחיבור ויוצא מפי המנכ"ל יכול להיות סופר מוצלח ומעורר אינטרקציה עם הגולשים.

10- תחביבים או המלצות

כמו בסעיף הקודם, גם כאן הנחת הרווחה היא שאלו דברים שיכולים להתאים לעסקים שהם פרסונאליים יותר. וגם כאן זה לא בהכרח מדוייק.

מה יקרה אם פעם בשבוע תעלו פוסט שאחד מחברי הצוות ממליץ  על ספר/סרט או מספר על תחביב שלו, כמובן לקשר את זה עם קופי חכם לעסק? לא תדעו עד שלא תנסו.

זה מעולה לעסקים פרסונליים אבל לא רק. אחרי הכל, אנשים אוהבים להיות באינטרקציה עם אנשים. ככל שתהפכו את העסק לאנושי יותר ככה תרוויחו.

לפני שממשיכים- לייק לעמוד כבר עשית? כדאי, יש בעמוד מלא תוכן מעניין 🙂

11- אירועים, תאריכים, חגים

די מובן מאליו אבל פליז, אל תהיו גנריים. נסו להפוך פוסט גנרי לפוסט לא גנרי.
מה הכוונה? ביום הבחירות 99% מהפוסטים הם סטייל- לא יודעים מה תבחרו בקלפי אבל ברור לכולם שישראל בוחרת במותג שלנו. דברים בסגנון הזה.
תיהיו יצירתיים ותעשו את זה מעניין יותר.
גם ברכה לחג, ציון של יום בינלאומי אפשר לעשות חכם, לא יבש ובעיקר מעורר אינטרקציה.

12- השראה

ציטוטים באינסטגרם הם מהדברים הבנאליים והשחוקים ביותר שיש. הם גם מהפוסטים שלמרות כל זה עובדים כמעט תמיד.
אתם גם יכולים להשתמש בציטוט מעורר השראה לאינסטגרם פייסבוק שלכם,
אבל א) אל תקחו משפט שכולם כבר חרשו
ב) תוסיפו לאותו ציטוט גם משהו אישי ממכם או מהעסק. שבתמונה יופיע הציטוט אבל בטקסט תרשו לעצמכם להתפרע.

13- שגרה זה לא רע

יש לכם שגרה שאתם שקועים בה אבל גם עובדת לכם? ספרו עליה לגולשים שלכם. וכן, גם זה בהחלט יכול להתאים לעסקים גדולים. איך? ככה:

בוחרים מחלקה מסויימת ומספרים על השגרה שלה. למשל אם אנחנו מוכרים בגדי ים, נכין פוסט שאומר מה אנחנו עושים בשביל לייצר עבורכם את בגדי הים המושלמים שאתם כל כך אוהבים. זאת השגרה שלנו:

8 בבוקר קפה כי חייבים, עד 9 מרכלים ב-9 וקצת מתחילים לעבוד על הקולקציה הבאה, משרטטים, מוחקים,
ובעיקר עפים על מה שאנחנו עושים. ב-10 שיחות עם מפיצים וכו' וכו'.
כל עוד אתם יודעים לכתוב את זה משעשע פוסטים של שגרה יומית גם בעסקים לא נוצצים יכולים לעבוד טוב.

14- שיהיה פה קצת שמח!

ניסיתם פעם לבדוק איך שיטוט בפייסבוק משפיע עליכם מבחינה רגשית? כמה מהפוסטים הם אינפורמטיביים, כמה מהם מרגשים אתכם וכמה מהם מעצבנים אתכם?

אני מניח שאם תקדישו לזה זמן, תגלו שחלק לא מבוטל בכלל מהזמן שלכם או מהפוסטים שאתם קוראים מעוררים בכם קצת עצבים. פוסטים על פוליטיקה, מלחמות, אינטריגות ופייק ניוז. הפיד שלנו מלא בכאלה.

אל תתעלמו מזה. אנשים גוללים את הפיד ומקבלים עצבים? תיהיו דווקא מאלה שכותבים פוסטים שמחים יותר שמפיצים קצת יותר גוד ווייבס למי שנתקל בהם.
ספרו על ציון דרך בעסק, אתגר שעמדתם בו בהצלחה וכדומה.

15- כלים שיכולים לעזור לאחרים.

אנחנו בסעיף 15 שזה אמצע הדרך ולכן זה הזמן להזכיר שוב שלא כל רעיון פה מתאים לכולם, אבל אם העסק שלכם נעזר בכלים חיצוניים, תמליצו עליהם!

למשל- מאמני כושר? תמליצו על הליכונים/משקולות/מזרני יוגה

אנשי מדיה- תמליצו על כלים שיעזור לאנשי מדיה אחרים להיות פרודקטיביים יותר, הרצאות מעוררות השראה בתחום וכו' וכו'.

יש לכם כח? אנחנו רק באמצע הדרך. הנה עוד 15 רעיונות לפוסטים

16- לקוחות

אנשים מאמינים לאנשים. ראיונות עם לקוחות, בין אם זה וידאו או חוות דעות כתובות בטקסט יכולים לעבוד יופי ולחזק סמכותיות. לא מכיר תחום שזה לא יכול לעבוד בו.

17- טייקאובר

מתאים בעיקר לאינסטגרם. מה זה אומר? אם אתם עסק עם כמה וכמה עובדים, אתם מאפשרים לעובדים שלכם להיות אלו שמעלים את התוכן לעמוד שלכם. הם מצלמים סטוריז מעלים פוסטים שקשורים אליהם בהקשר לעסק וכו'. אם אתם עצמאיים תמיד אפשר לבקש מקולוגות שיפרגנו או מחברים שיש להם בייס מספיק גדול של עוקבים שיכולים להיות רלוונטים עבור העסק שלכם.
החכמה היא לא להשתמש בסתם אנשים, אלה כאלה שהעוקבים שלהם יכולים להיות גם העוקבים שלכם.
הם כמובן יצטרכו גם לפמפמם את זה אצלהם בפרופיל כדי שכולם ידעו למה שווה לעקוב אחרי העמוד שלכם.

בגדול זה בעיקר עובד עם משפיעני רשת שגם מבקשים תשלום על פעילות כזאת ובמקרים רבים היא גם תשתלם לכם.

18- תוכן חדש

כתבתם פוסט חדש, מאמר חדש, סרטון, פרק בפודקאסט או ווטאבר בפלטפורמה אחרת? אל תשאירו אותם רק שם ותעלו אותם בכל הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם.

19- יתרון תחרותי, בידול

יש לכם יתרון תחרותי על פני המתחרים? תכתבו עליו, תבליטו אותו, תצעקו שכולם ידעו.

אל תפחדו "לחשוף" אותו כי אולי המתחרים יעתיקו. לא בטוח שהם יכולים ליישם את היתרון שלכם, וגם אם כן לא בטוח שהם ימנפו אותו טוב כמוכם.
בקיצר, יש לכם יתרון? תנו לו מקום. אין לכם יתרון? תחשבו טוב טוב מה אתם עושים יותר טוב מהמתחרים.

20- טרנדים שקשורים לתחום שלכם

די מסביר את עצמו, מצאו טרנד בתחום שלכם שכולם מדברים עליו ותכתבו עליו.
זאת יכולה להיות דעה, ביקורת, פרגון לא משנה מה, זה סוגר לכם פינה.

21- אחד על אחד בלייב (או וידאו)

גם כאן, אתם יכולים להיעזר באחד העובדים, קולגה, ואפילו לקוח סופר מרוצה.
מה יהיה באותו סרטון? אפשר לעשות מזה מטעמים.
זה יכול להיות ראיון, הדגמה לשימוש במוצר, אפילו סשן של "קואצ'ינג" כלומר אם אתם מבצעים הדרכה ללקוח, למה שלא תצלמו את ההדרכה או השיעור הפרטי, ותשדרו בלייב או תעלו את זה כסרטון? יכול לתת ערימות של ערך.

22- שאלות נפוצות

עסקים שמציעים שירות מסויים נתקלים לא פעם בשאלות שחוזרות על עצמם.
אם אותן שאלות עולות שוב ושוב, למה לא להכין פוסט שנותן מענה לשאלות קבועות שיש סבירות גבוהה שגם לקוחות פוטנציאליים חדשים ירצו לשאול?

23- טיפ שחוסך זמן

יש 2 דברים שאנשים אוהבים לחסוך. כסף וזמן.
תחשבו איזה טיפ שקשור לתחום שלכם אתם יכולים לתת שיחסוך לאנשים זמן.

אם אני מסתכל רגע על התחום שלי- לנהל קמפיין לוקח זמן? לבנות קהלים לוקח זמן?
אני יכול לתת טיפ פשוט וקל של איך שמירת קהל תוכל לשמש אותי לקמפיינים עתידיים מבלי שאצטרך כל פעם לבנות אותו קהל כל פעם. סתם רעיון, קחו את זה לתחום שלכם.

24- טיפ שחוסך כסף

כבר אמרנו, אנשים אוהבים לחסוך כסף. תחשבו איך אתם, העסק שלכם והמותג אותו אתם מייצגים יכולים לחסוך ללקוח כסף( זה יכול לעבוד גם אם המוצר שלכם יקר ביחס למתחרים).

25- סרטונים של "איך"

איך לבנות קמפיין, איך לתפור שמלה, איך לעלות פוסטים לאינסטגרם מהמחשב, איך בונים מכונית, איך בונים חללית, איך מגלגלים ג'וינט.

אנשים אוהבים סרטוני "איך" או יותר נכון סרטוני “how to”.

מאמני כושר? איך מתאמנים נכון עם משקולות בחדר כושר.

מסעדנים? איך מכינים המבורגר טבעוני.

קוסמטיקאיות? איך מורטים שערות מהאוזן.

הבנתם את הראש.

26- אינפוגרפיקות

אינפוגרפיקות שמספרות סיפור, מביאות נתונים או שאר אינפורמציה מעניינת יעשו את העבודה.
החסרון- בגלל שיהיה הרבה טקסט יהיה קשה מאוד לקדם אותם, אך עדיין אם יש לכם קהילה פעילה סביב העסק שלכם, אינפוגרפיקה יכולה לשמש כפוסט מועיל ביותר.

27- הצצה לדברים קדימה-

עובדים על מוצר חדש? תתחילו לייצר לו עניין כבר מעכשיו.

טיזרים, צילומי מסך, סרטונים, טקסטים. כל האמצעים קשרים. ספרו קצת על מה אתם עובדים ואיך זה הולך לעזור לגולשים שלכם.

אולי תוכלו גם לנצל את ההזדמנות לדייק את המוצר.

28- מה הגולשים שלכם רוצים

מעין המשך לפוסט הקודם. יש לא מעט מקרים בהם עסקים עובדים על מוצר כי הם חושבים שיש לו צורך והוא פשוט נראה להם מגניב. למה לא לספר את הרעיון לגולשים שלכם ולשאול אותם האם זה יעניין אותם, מה הם חושבים שצריך להוסיף או להוריד? בגדול- תשאלו את הגולשים שלכם מה הם רוצים, התשובות יכולות להפתיע אתכם.

29- מאחורי הקלעים

אני לרוב ממליץ להשתמש במאחורי הקלעים כשעושים שימוש בסטוריז, שם זה מרגיש קצת יותר טבעי לתת הצצה למאחורי הקלעים של עסק מסויים.
יחד עם זאת, פעם ב, לעלות פוסט טיפה פחות רשמי שנותן הצצה קצת למאחורי הקלעים יכול להיות מעולה.

תחשבו על פרסומות שראיתם בפייסבוק שאהבתם.
עכשיו תחשבו מה היה קורה אם הייתם רואים את מאחורי הקלעים של הפקת אותה פרסומת, קצת פספוסים, קצת צחוקים, יכל להיות מגניב לא?

30- שאלות/סקרים/ מה הייתם מעדיפים?

פוסטים קצרים וממוקדים בהם אתם שואלים שאלות את הגולשים, מעלים להם סקר (עובד אש בסטוריז) ובכלל בודקים מולם מה הם היו מעדיפים, בהקשר של התחום שלכם.

זכרו- ערך לא חייב להיות משהו מלמד.
אם ישבתי עכשיו וראיתי סרטון של 5 דק מתוך סטנדאפ של קווין הארט הערך שקיבלתי הוא בידור, צחוקים, הנאה.

לא כל פוסט חייב להיות מחנך או תורה מסיני.
פוסטים בהחלט יכולים להיות קלילים שמעוררים איטנרקציה עם הגולשים גם אם הם לא מוכרים בצורה ישירה את המוצר שלכם.

ערך הוא הכל. תזכרו את זה.

אז לפני סיום.

אז כמו שציינתי בתחלת המאמר הלא נגמר הזה, לא כל רעיון מתאים לכל עסק או לכל פלטפורמה בה אתם פעילים.

יחד עם זאת אתם בהחלט יכולים להשתמש כאן ברעיונות, להוסיף אותם לגאנט החודשי שלכם, להתאים אותם לפלטפורמה בה אתם מפרסמים וכמובן לסוג התחום שעליו אתם עובדים.

אם המאמר הזה נותן לכם ערך, אני אשמח שתשתפו אותו עם העולם.

זהו, מספיק לבינתיים.
יש לכם 30 רעיונות לפוסטים. עכשיו תורכם. תתחילו לעבוד וספרו לי עם המאמר עזר לכם, ואם יש לכם עוד רעיונות (ובטוח יש לכם) תכתבו לי!

מקווה שנהניתם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן