מה זה סושיאל פרוף (הוכחה חברתית) ואיך להשתמש בזה כדי להשיג יותר מהקמפיינים שלכם

מה זה סושיאל פרוף (הוכחה חברתית)

המלצות מאנשים אמיתיים, (במיוחד כאלו שאנחנו מכירים באופן אישי) ישפיעו על כוונת הרכישה שלנו של שירות או מוצר מסויים, הרבה יותר מפרסומת.

הוכחה חברתית- הנה דוגמא קטנה שתמחיש לכם את הכוונה-

נניח שאתם מתעניינים עכשיו להרשם להוט או ליס. נגיד שביררתם וקיבלתם הצעות מחיר די דומות סך הכל.
מה יעזור לכם להגיע להחלטה? פרזנטור בפרסומת בטלויזיה או בן משפחה/חבר שיגיד לכם איפה הוא מנוי ועל מה הוא ממליץ?

יודעים מה? בן משפחה וחבר זה די מובן מאליו. בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה לצורך ההמחשה.

נניח שאין לכם חברים או משפחה (רק לצורך הדוגמא כן?) אתם באותה התלבטות. אתם נכנסים לקבוצת פייסבוק של חובבי טלויזיה ושואלים את אותה שאלה פשוטה מה עדיף אלו או אלו?

אתם תקבלו עשרות תשובות, תעברו עליהם, ותראו לאן נושבת הרוח. במקרים מסויימים, גם תפתחו שיח עם אלו שהמליצו ככה ואלו שהמליצו ככה.

אם אחת החברות תזכה לעדיפות בקרב הגולשים שאתם מתחברים אליהם, אף על פי שאתם לא מכירים אותם באופן אישי, כנראה שתיהיה לכם נטייה לכיוון החברה שזכתה ליותר המלצות.

שורה תחתונה, אנשים מאמצים דפוסי התנהגות של אנשים אחרים. יש 2 מסעדות אחת ריקה בלי תור והשנייה מלאה עם תור. למרות שזה פחות הגיוני, אנשים יעדיפו להמתין בתור למסעדה הפופולארית כי זאת שליד ריקה לגמרי וכנראה משהו בה דפוק…

איך אנחנו יכולים להשתמש בהוכחה חברתית בשביל הקמפיינים שלנו?

לפני שניכנס לטקטיקות של איך להשתש בהוכחה חברתית, חשוב להכיר ולדעת שבעידן הדיגיטל, יש לא מעט סוגים של סושיאל פרוף.

זה יכול להיות תמיכה או המלצה של מישהו מומחה בתחומו- למשל אני מאמן כדורסל שפותח בית ספר לכדורסל ומישהו כמו עומרי כספי, שמח לספר לכולם שהבית ספר שלי כמה רמות מהמתחרים.

זאת יכולה להיות תמיכה של סלב– (שימוש במשפיענים) שיגידו שהמוצר שלי מספר אחד. אלו יכולים להיות לקוחות אמיתיים מרוצים שלי (טסטמנויאלס), כתבות מעיתונים או חדשות שמצאו לנכון לכתוב על הביזנס שלי ואייטמים מפרגנים. (אני מצידי כמובן אשתף או אשתמש בהם)

גם מעורבות גבוהה לתכנים שלי ברשתות החברתיות וכו', לייקים, שיתופים ותגובות עם עדות לסושיאל פרוף.

הבנתם את הרעיון, כל מקור שמרים לי ועושה את זה בפומבי, למעשה מעניק לי בצורה כזו או אחרת הוכחה חברתית, והאנשים שרואים את אותם עדויות לכמה שאנחנו טובים, מתקרבים גם הם לצרוך את השירות או לקנות את המוצר שלנו.

לצורך הנקודתי שלנו של שימוש בסושיאל פרוף לקמפיינים, נרד רגע מהסלבס, מהמומחים בתחומם, מהעיתונים והאייטמים בחדשות, ונתרכז בדברים שיכולים להיות רלוונטים יותר למכנה הרחב. הלקוחות הקיימים והמרוצים של העסק שלנו.

איפה נציג את הלקוחות שלנו בשביל ההוכחה החברתית-

טסטמוניאלס בדף נחיתה-

אנחנו מריצים קמפיין בגוגל או בפייסבוק? יש לנו דף נחיתה? זה בדיוק המקום בו נציג עדויות של גולשים.

נשתמש ממש בצילומי מסך שיש לנו מתוך הפייסבוק, ווצאפים או כל מקור אחר שיכול להציג המלצות של אנשים אחרים בצורה אמיתית כנה ואותנטית.

אנחנו יכולים לבקש מהם תמונה + המלצה ולהכניס אותם במיקום ספציפי בדף הנחיתה שלנו, כדי שגולשים שעכשיו עוברים על עמוד הנחיתה, יוכלו לראות אנשים אמיתיים, עם פרצופים, שמות, ואיך השירות או המוצר שלנו עזרו להם.

נשתמש בכל פיסת פרגון שנוכל- ביקורת 5 כוכבים, חוות דעת על טיב השירות שלנו וכו.

קמפיין וידאו משולב לקוחות

בשלב הרימרקטינג. אני אוהב להשתמש בטקטיקה הזאת לא מעט.

גולש ראה את המודעה שלנו, הוא לחץ על טופס הליד ולא השאיר פרטים או שהוא נכנס לדף הנחיתה שלנו, בדק מוצרים מסויימים ולא רכש אותם.

הרימרקטינג יכול להיות שלב מעולה להציג לו עכשיו עדויות של לקוחות מרוצים. המודעה הראשונה שלנו הביאה אותו לבאר, הוא פתח את הטופס או נכנס לאתר, אבל משהו עצר אותו מלסיים את התהליך.

אם זה אתר איקומרס שהוא לא מכיר, אולי הוא חושש לתת לנו אשראי או מפחד שלא נעמוד בזמני המשלוח.

אם יש לנו את הלקוחות הזורמים והאפשרות לייצר וידאו, זה השלב בו נשקול להציג לו סרטון עם המלצות של לקוחות קיימים. כאלו שיספרו שהמוצר שהם הזמינו מאיתנו הגיע מהר, שיש לנו שירות לקוחות מדהים וכו.

שוב, נציג לו עדויות של לקוחות אמיתיים ואותנטיים בשביל לעזור לו להשתכנע ולסמוך עלינו.

אימייל פולואפ אחרי השארת פרטים-

הטקטיקה הזאת מתאימה יותר לשירותים ופחות לרכישות שמתבצעות באותו הרגע (כי הוא כבר קנה ואנחנו לא צריכים עוד שלב לחמם אותו).

אם העסק שלנו מקבל לידים, אבל אנחנו יודעים שיש לנו עומס ויקח לנו נניח שעה ומעלה לחזור לגולש, ואנחנו לא רוצים שהליד יתקרר, אנחנו יכולים לשמור אותו קצת יותר חם ומעט יותר מבושל עד שהאנשי המכירות שלנו יחזור אליו. איך? בדיוק ככה:

הוא השאיר ליד? מעולה. עכשיו הוא מקבל אוטומטית, מייל שאומר, היי, הפרטים שלך התקבלו במערכת מיד נחזור אליך אבל בינתיים, נשמח שתקבל קצת מידע על השירות שלנו או המוצר, והנה מה שיש ללקוחות שלנו לספר עלינו.

שוב, גם כאן בגוף המייל נציג לו עדויות של לקוחות שיתנו לנו את הסושיאל פרוף ויגרמו לו לספור את השניות לאחור עד שנציג המכירות יתקשר אליו.

שימוש נכון בהוכחה חברתית, יכול לקצר עבורכם תהליכי מכירה, לתת מענה ושקט לגולשים, וכמובן לבשל אותם יותר עד לרגע ההבשלה וההמרה.

נסו לשלב אותם בקמפיינים שלכם ותעדכנו איך התוצאות 🙂

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

שלחו לי דוח

מלאו את הפרטים הבאים והניתוח שלנו בדרך אליכם

דילוג לתוכן