קלאב האוס – מה זה Clubhouse ולמה אתם הולכים לעוף עליה

מה זה קלאבהאוס

מזמן לא היתה כזאת התרגשות ובאז חיובי סביב רשת חברתית חדשה שנכנסת למשחק.

ולא… הרעש סביב טיק טוק התחיל הרבה אחרי שהיא כבר היתה בשוק כמה שנים…
אז מה הקטע של הרשת החברתית הזאת ומה כל כך מיוחד בה?

ב-3 מילים- תוכן באמת איכותי

מי שקצת עוקב אחרי בפייסבוק או באינסטגרם ולא רק במישור המקצועי, אולי כבר למד להכיר שאני נוהג לנהל שגרת יום די קבועה וחסרת פשרות.

מתעורר ב-5 בבוקר כדי להתאמן (ולא כי אני חלק ממועדון 5 בבוקר, פשוט אני לא אוהב לישון ויש לי המון דברים שאני רוצה להספיק במהלך היום) ונוהג לסיים הכל כדי שגג ב-23:00 אני כבר אתחיל לנחור. (ככה אומרים שאני עושה, אני מכחיש).

בלילות האחרונים אני מוצא את עצמי מפר את השגרה הזאת ולא הולך לישון לפני 12 וחצי, 1.

לא בגלל איזו סדרה מרתקת בנטפליקס, אלא בגלל שאני לא מצליח להתנתק מקלאב האוס.
למה? כי אני נחשף לתוכן שפשוט שואב אותי פנימה, אני יוצר קשרים חדשים ומנהל שיחות עמוקות על נושאים שפשוט מעניינים אותי.

כן, אני מאמין שזאת ההתלהבות של ההתחלה ושבקרוב אחזור ליהנות מהמעט שינה שגם ככה אני צורך, אבל עד שההתלהבות תרד, הנה כמה מילים למה קלאב האוס שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו, איך היא יכולה לתרום לכם במישור המקצועי ולא פחות חשוב – איך אתם יכולים למנף אותה בשביל לבנות סביבכם קהילה של עוקבים שרוצה לצרוך את התוכן שלכם.
רמז- אין לזה שום קשר לאיך שאתם נראים – (היי אינסטגרם)

אני לא הולך לדבר כאן על מספרים, סטטיסטיקות, ונתונים שאתם יכולים למצוא במקומות אחרים, אלא לגעת בנקודות שאני חוויתי, מסקנות שעולות ועדיין מתפתחות אצלי וקצת רקע כללי.

נתחיל ממה שהופך אותה לשונה לחלוטין-

אודיו בלבד. כן כן.
אתם לא כותבים בה מילה, אתם לא מעלים תמונות, אתם לא משתפים סרטונים, אתם או שלוקחים חלק פאסיבי בשיחות מעניינות ומקשיבים או שאתם אקטיבים ומדברים.

הכח שלכם זה המילים שיוצאות לכם מהפה.

קלאב האוס היא רשת חברתית בה אתם נכנסים לחדרים סביב נושאי שיחה שאתם בוחרים שכמובן מעניינים אותכם, ואתם יכולים להיות ״זבוב על הקיר״ בשיחות מרתקות או ״לעלות לבמה״ ולדבר בעצמכם.

כמובן שיש לכם גם את האפשרות לפתוח חדרים ולהזמין אנשים לקחת חלק בחדרים בהם אתם המנחים.

יש לא מעט קולות שמשווים את קלאבהאוס לפודקאסט. בתור מנחה פודקאסט אני לא ממש מסכים עם זה. הדמיון ביניהם הוא שמדובר באמצעים קוליים. מעבר לזה אלו 2 דברים שונים לחלוטין.

תמונה של מיקרופון ICE SNOWBALL

בעוד שאת הפודקאסט אפשר לעצור, לערוך, להפיץ לעולם והוא נשאר אונליין לתמיד, ברגע ששיחה בחדר מסויים בקלאב האוס מסתיימת, ככה היא מתפוגגת לה.

יש חדר עם אנשים שאתם עפים עליהם ופספסתם? אין הקלטה. הלך.

אם לפודקאסט אתם יכולים להאזין בזמן ובתנאים שלכם, בקלאבהאוס הכל בזמן אמת. נכנסה שיחה או שאתם צריכים ללכת? אין לעצור ולהמשיך מאותה נקודה.

ה- FOMO  הזה, יוצר גם הוא מעין רצון מטורף להיות כל הזמן פעיל, כי אין לדעת איזה זהב תקבלו מהחדר הבא בו תקחו חלק.

שמים את האגו בצד

מכירים את ההמלצות האלו או הרצון הזה שיהיו לכם הרבה יותר עוקבים מאשר אנשים שאתם עוקבים אחריהם? אז לפחות נכון לעכשיו, תשכחו מזה בקלאבהאוס. תעקבו אחרי כמה שיותר אנשים רלוונטים עבורכם.

ככל שתעקבו אחרי יותר אנשים, תוכלו להחשף ליותר תוכן שמתאים לכם על סמך החדרים שהם יוצרים או לוקחים בהם חלק.

ברגע שאתם עוקבים אחרי מישהו והוא מחזיר לכם עוקב, יש לכם אפשרות גם לשלוח לו ״פינג״ שזאת למעשה נוטיפיקציה שאומרת לו שהוא מוזמן להצטרף לחדר כזה או אחר.

אם המעקב הוא חד צדדי, לא תוכלו להזמין אותו לחדר בו אתם רוצים שהוא יקח חלק.

מה קורה בתוך החדר?

יוצר החדר הוא למעשה ה- מודרייטור שלו. המנחה של החדר זה שמעביר את רשות הדיבור בין האנשים. ברגע שאתם נמצאים בחדר, המסך מחולק בעצם ל-2.
האנשים שעל הבמה והמאזינים.

האנשים שעל הבמה יכולים לדבר בכל רגע נתון. המאזינים, יכולים להרים יד (קליק על כפתור) וברגע שהם עשו את זה המנהל של החדר יכול להחליט אם לעלות אותם לבמה או לייבש אותם כמאזינים.

בתוך החדר מתנהלות כאמור שיחות על נושא מסויים, דיונים, שאלות ותשובות וכו׳.

איך ממנפים את זה מקצועית?

אז ככה – CloubHouse  נפלאה ליצירת קשרים עם אנשים לא רק מהארץ, אלא מכל העולם. נכנסים לחדר, לוקחים חלק אקטיבי בשיחה, מפגינים ידע, עונים לשאלות, מקיימים דיונים ויוצרים קשרים.

נכון לעכשיו, אין אפשרות לשלוח הודעות פרטיות לחברים אחרים ב-קלאב האוס. מה שכן, בשלב בניית הפרופיל שלכם אתם יכולים לקשר את האינסטגרם או הטוויטר שלכם לפרופיל ולהפנות אנשים בשיחות בתוך החדר, שישלחו לכם הודעות פרטיות שם.

הדובדבן שעל הקצפת- המיתוג האישי שלכם

בקלאב האוס, הפה שלכם הוא הכח שלכם. המילים שיוצאות לכם לאוויר החדר, הם המנוע שימצב אתכם כמובילי דעה או משפיענים (אם יש לכם שאיפה כזאת בכלל)

זה לא משנה אם יש לכם קוביות בבטן וזרועות של דה רוק, שהתחת שלכן נראה מושלם כשאתן עושות סקוואטים באינסטגרם, או שאתם יודעים לרקוד ולעשות ליפ סינק שאתם בטוחים שהוא מהזה קורע כמו בטיק טוק.

הדבר היחיד שמשנה זה היכולת הוורבלית שלכם. לויזואליות יש מקום אחד בלבד בתמונת פרופיל הקטנה שלכם.
מעבר לזה, אתם צריכים למכור נטו ערך ונטו ידע. המראה החיצוני פשוט לא מעניין, ככה שאם אתם בונים על החיטוב שעבדתם בשבילו בשביל להפוך להיות משפיענים ומשפיעניות, תשכחו מזה (וכל כך טוב שכך!)

ככל שתיהיו יותר פעילים, תפתחו חדרים, תשתתפו ביותר שיחות ותפגינו ידע, תנהגו באדיבות, תחכו לתור שלכם, לא תתפרצו, תתנו לאחרים להתבטא ובעיקר תגרמו לאנשים להמשיך לרצות להקשיב לכם, תגדלו בסיס עוקבים גדול יותר.

אם תתנהלו נכון והשפתיים שלכם ירתקו מאזינים, תוכלו להיחשף ליותר אנשים וליצור קשרים שלא בהכרח הייתם מצליחים לייצר או להיחשף אליהם באמצעים אחרים.

via GIPHY

ובכל זאת טיפה קצת מידע יבש:

תהליך ה- Onboarding  לקלאב האוס הוא סופר פשוט. ברגע שנכנסתם, שמים תמונה, כותבים תיאור של מי אתם בביו שלכם, ובוחרים את הנושאים שמעניינים אותכם.

על סמך אותם נושאים CloubHouse  תתחיל להציע לכם חדרים להצטרף אליהם. חפשו אנשים שאתם מכירים ורוצים לעקוב אחריהם כי ככל שתעקבו אחרי יותר אנשים רלוונטיים , שוב, תחשפו לחדרים הנכונים עבורכם.

נכון לכתיבת שורות אלה, האפליקציה זמינה אך ורק למשתמשי אייפון. בנוסף, לא מספיק להוריד אותה, אלא ההצטרפות היא על בסיס הזמנה בלבד. קיבלתם הזמנה ונכנסתם? מעולה. עכשיו גם לכם יש 2 הזמנות לחלק לאחרים.

האתגרים שיצטרכו להתמודד איתם:

קלאב האוס תצטרך לפתח מנגנון סינון שיעזור לה לנטר בזמן אמת חדרים ״בעייתיים״. כרגע לא עושה רושם שיש פיקוח, כל אחד יכול לפתוח חדר- להזמין אנשים (בתנאי ששניהם עוקבים אחד של השני) ואנשים יכולים להכנס לחדרים בעצמם.

זה נשמע נפלא, אבל עכשיו תחשבו מה קורה אם פסיכופתים קיצוניים פותחים חדר שלתוכו נכנסים עוד מטורללים ראדיקליים ומפיצים דברי שנאה, הסתה וכו. בעיה.

בנוסף- יש לא מעט טרולים שמסתובבים בין החדרים שהמטרה שלהם כיאה לטרולים היא אחת- להפריע.

איך הם מפריעים? הם מרימים את היד, עולים לבמה ואז מתחילים- או לדבר שיט, או פשוט לנגן מוזיקה מעצבנת.
המודרייטור יכול כמובן להשתיק או להעיף אותם מהחדר, אבל אם זה קורה בתדירות גבוהה זה פוגע בשטף של השיחה ומעצבן.

לסיכום- על הנייר לפחות (או באפ סטור) קלאב האוס היא הדבר הבא. האם היא כאן להישאר? כנראה שכן בהנחה שלא יפריעו לה.

טוויטר כבר עובדת על שילוב אודיו בתוך הרשת, וצוקרברג בעצמו הצטרף לקלאב האוס והשתתף בשיחות. ככל הנראה כדי לראות על מה כל המהומה.

אם בפייסבוק כאמור יחשבו שיש כאן משהו מטורף, כנראה שלא רחוק היום שבדומה לסטוריז, נראה משהו דומה גם שם או באינסטגרם.

באופן אישי אני מקווה שזה לא יקרה ושקלאב האוס תוכל להתנהל בזכות עצמה, אבל זה כבר הזמן יגיד.

נכון לעכשיו, לחלוטין מדובר על הדבר הבא והאמת גם הנוכחי. יהיה מעניין לראות לאן היא תלך, איך הכניסה בעתיד של משתמשי אנדרואיד תשפיע (בכל זאת, בוסט של גולשים חדשים) ובכלל לאן כל עולם האודיו הולך.

אבל, במקום להתעסק בתחזיות, פשוט תורידו אותה, תשיגו הזמנה (לא ממני, נגמר לי) כנסו לחדרים ותהנו מתוכן באמת איכותי שנותן ערך.

רק זהירות, החרא הזה ממכר.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן