3 טיפים לקמפיין פרפורמנס מקס מוצלח בגוגל

מריצים קמפיינים בגוגל? תוהים איך להתמודד עם הקופסא השחורה שהיא פרפורמנס מקס?

הנה כמה טיפים וטסטים שאנחנו עושים ורואים שעוזרים לנו להשיג תוצאות.

קודם כל, בשביל רק ליישר קו, בואו נסביר טיפה על הפרפורמנס מקס הוא כמו שהוא מכונה בעגה המקצועית הקלילה יותר – PMAX, כי למי יש כח כל פעם להגיד פרפורמנס מקס?

אז ה-פימקס הוא מעין נשק יום הדין של גוגל. מבחינתם, שכל הקמפיינים יהיו פימקסים, ככה בן האנוש יתערב כמה שפחות והשליטה תיהיה בעיקר בידיים של גוגל. הם מבחינתם משוכנעים שזאת הדרך הכי טובה להשיג את ההמרות המבוקשות שאנחנו רוצים להשיג. בין אם זה לידים או מכירות איקומרס.

אני מודה, בכל הקשור ללידים, אנחנו רואים תנועת מטוטלת ואני לא יכול להגיד שקמפיינים של פימקס בהכרח מביאים תוצאות יותר טובות מקפמיינים אחרים שאנחנו מנהלים כאשר השליטה היא יותר בידיים שלנו.

יחד עם זאת, באיקומרס אנחנו כן רואים בלא מעט מקרים ביצועים טובים.

אחד החסרונות כפי שידוע לכל מי שכבר עובד עם קמפיינים מהסוג הזה, זה שמאוד קשה לעשות אופטימיזציה לקמפיינים, כי אנחנו לא יודעים מה עובד יותר ומה פחות, אנחנו לא בהכרח שולטים איפה יוצגו המודעות שלנוו וכו׳.

אבל למרות החסרונות בניתוח, עבודה נכונה עם הכלי הזה אכן יכולה לשפר תוצאות.

כשאנחנו התחלנו לעבוד עם הפימקס בדורון מדיה, הכנו מה שנקרא קהלי מגה. קבוצות מודעות שכוללות כל טיפת איפורמציה שאנחנו יכולים להזין למערכת. מדאטה ולקוחות שלנו, מבקרים באתר, תחומי עניין, מילות מפתח, וכו.

לא עפנו מהתוצאות. ואז התחלנו לחפור, לחקור, להתנסות ולבדוק סוגים שונים של קמפיינים.

להלן הממצאים.

עושים פרפורמנס מקס בגוגל בשביל רכישות אונליין? תבודדו את הקטלוג.

אחד הדברים המעניינים ששמנו אליהם לב, זה שבניגוד להמלצות המערכת, כשאנחנו בונים קמפיין פי מקס למטרות שופינג ולא שמים כלום בקבוצת המודעות חוץ מהקטלוג עצמו, אנחנו רואים יותר מכירות מאשר בקמפיין שופינג פי מקס שאנחנו מוסיפים לו כותרות וקהלים.

אז הטיפ הראשון ששווה לכם לבדוק זה ממש לבנות קמפיין שופינג, לחבר לקבוצה רק את הקטלוג שימשוך באופן דינמי את הכותרות של המוצרים וכו, ולתת למערכת להשיג לכם את הטראפיק הרלוונטי.

אל תתפתו להוסיף סיגנלים של קהלים, אל תתפתו להוסיף כותרות או אימג׳ים. קטלוג בלבד וזהו.

תבנו אסט גרופ פר סט מוצרים

אוקיי כאן זה כבר תלוי בתקציב. אם יש לכם מספיק תקציב אפילו כדאי את הטיפ הזה לפצל ל- 2 קמפיינים שונים על מנת שכל קמפיין יקבל מקסימום תקציב. אם אתם לחוצים קצת במזומנים, אז תוכלו לבנות 2 קבוצות מודעות שכל אחת מהן מדברות מוצרים אחרים.

לדוגמא: נניח ואני מוצרים לכלי בית ואני מוכר מוצרים למטבח, מוצרים לסלון, מוצרים לאמבטיה.

אז במקום לעשות קבוצה אחת, לחבר אליה את הקטלוג, להכין באנרים כלליים ואחרי המבול, אנחנו רוצים לפצל כל קבוצה כזאת לקמפיין בפני עצמה.

שוב, אם התקציב לוחץ אז לפחות לפרק לקבוצות ולא לעשות רק קבוצה אחת שכוללת הכל.

למה? כי ככה אנחנו יכולים יצור מסרים ספציפיים שיהיו רלוונטים לאותו סט מוצרים.

במקום שתיהיה לנו מודעה שאומרת שאנחנו חנות לכלי בית ואפשר למצוא אצלנו גם וגם וגם נוכל לייצר באנרים על המוצרים המובילים מתוך אותו סט שאנחנו יודעים שהגולשים הרלוונטים שלנו מחפשים, נוכל לייצר כותרות ותיאורים שידברו בדיוק על אותם מוצרים וככה ליצור קשר הרבה יותר הדוק בין המודעה לקהל.

אנחנו נכין כמה שיותר באנרים (במסגרת המגבלות) שיציגו מוצרים מקטגוריה ספציפית, כנל לגבי התיאורים, ונוכל להיות הרבה יותר ספציפיים במודעות שלנו לקהל הרלוונטי ומה שהוא מחפש או שגוגל חושב שהוא מתאים.

כשאנחנו בונים קבוצות כאלו, בגזרת הקהלים, אנחנו נוסיף בכולם קהלים זהים, אבל נוסיף עוד משתנה מסויים בכל קבוצה.

כלומר כל הקבוצות יהנו מרשימות רימרקטינג, אנשים שקנו, מבקרים באתר, וסיגנלים נוספים, אבל גם נוסיף לכל קבוצה עוד סיגנל שיאפיין רק אותה. למשל מילות מפתח שמתייחסות רק לשטיחים, מנורות, תאורה וכאלו. מה שרלוונטי לסט המוצרים של אותה קטגוריה.

רק כדי להבהיר. ברגע שאתם שמים את שלושת הקבוצות השונות שכל אחת מתייחסת לקטגוריה שונה, גוגל מחליטה בדומה לקמפיין CBO בפייסבוק לאן ילך הכסף. וגם יותר קשה להבחין מה עובד טוב יותר. אם התקציב מאפשר וכל אחת מהן מקבלת תקציב משל עצמה, קל יותר להבין מה עובד ומה לא.

אל תבנו רק על הפימקס ותכבו את האקספנשן

נכון שפימקס מקבל עדיפות, אבל אנחנו עדיין אוהבים לשלב קמפיינים דינמיים בנוסף, ולא מוותרים על הסרץ׳.

שוב, הכל במסגרת התקציב כמובן.

בנוסף לזה, תריצו קמפיין שופינג ידני במקביל לפימקס, זה יתן לכם יותר שליטה על המוצרים.

ודבר נוסף חשוב, במיוחד כשאתם עובדים לפי השיטות האלו של רק קטלוג שופינג או רק קבוצות לפי קטגוריות מוצרים.

בהגדרות של הפימקס תוודאו שכיביתם את האפשרות ל-אקספנשן. אנחנו לא רוצים שגוגל תשלח את הגולשים לכל דף שהיא חושב שהוא רלוונטי, אלא להפנות לדפים הספציפיים של המוצרים שבחרנו בקטלוג.

תנו לזה את הזמן (אבל לא יותר מדי זמן) ותצליבו מידע יחד עם הגוגל אנליטיקס 4 כדי לראות האם הטקטיקות האלו משפיעות לטובה על המכירות שלכם

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן