אתרי מסחר – טיפים חשובים בתהליך קידום אתרים בגוגל

טיפים חשובים בתהליך קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש הפך להיות תהליך מרכזי באסטרטגיית השיווק של חברות רבות.

הסיבות לכך הן מגוונת: החל מחיסכון כספי לטווח זמן ארוך, דרך גולשים ברמת בשלות גבוהה יותר המגיעים לאתר, שיפור הסמכות והשם של בית העסק בנישה שבה הוא פועל, בניה איטית ומדורגת של נכס דיגיטלי שניתן למכור, להשכיר או לייצר ממנו לידים, הימנעות מאסטרטגיות של הקלקות מזויפות של מתחרים וסקרנים וגם יצירת תשתית טובה לקידום האתר במספר מנועי חיפוש ועל ביטויים שלא הוגדרו מראש אבל רלוונטיים לתוכן האתר.

כאשר מדובר באתרי מסחר – אתרים המציעים מוצרים או שירותים אונליין ומאפשרים רכישה של המוצרים האלו, יש כמה וכמה דגשים שחשוב לשים עליהם דגש בכל הקשור לקידום אתרים.

כחלק מתצורת העבודה באתרי מסחר, מנהלי אתרים הם לעיתים מוגבלים בכמות התוכן שהם יכולים להציג לגולשים, ונדרשים לבחור בקפידה את המקומות באתר שבהם הם רוצים לשלב תוכן איכותי או לבצע בהם אופטימיזציה.

במאמר הזה נסקור כמה טיפים שימושיים בכל הקשור לפרויקט קידום אתרים של אתרי מסחר.

אז בלי להכביר במילים, בואו נתחיל.

טיפ מספר 1: טייבו את תיאורי המוצר

בלא מעט אתרי מסחר, יש נטיה לבעלי אתרים להזניח את תיאורי המוצר או אף גרוע מכך – להעתיק את תיאורי המוצר הרלוונטיים מאתרים אחרים.

תצורת העבודה הנכונה בכל הקשור לתהליך קידום אתרים הנוגע לאתרי מסחר היא שילוב תיאורים ייחודיים, מקוריים, ואיכותיים למוצרים השונים.

לשימוש בתיאורים הללו, ישנם מספר תפקידים:

ראשית, הם צריכים להסביר היטב מה אמור לקבל הגולש עם רכישת המוצר.

ההנחה שהתמורה לתשלום ברורה מאליו לגולש איננה נכונה. הגולש נחשף למסרים שיווקיים רבים ומגוונים, ולא מסוגל בכל רגע נתון לשים לב לאותיות הקטנות.

לכן, ובעיקר על מנת לשכנע את הגולש הוא מבצע את העסקה הנכונה, וחשוב יותר, מבין אותה, עליכם לעשות שימוש בתיאורי המוצר כדי לוודא זאת.

שנית, תיאורי מוצר אמורים להניע את הגולש לפעולה. שיעורי ההקלקות הם ככל הנראה פקטור חשוב שמנועי החיפוש השונים יכולים לעשות בו שימוש כדי להעריך את איכות העמודים הרלוונטיים.

לכן, כדאי יהיה לנצל את ההזדמנות והקשב שניתן לטיוב תיאורי המוצר, על מנת להניע גולשים להקליק על התוצאה שמוצגת עבורם.

שלישית, תיאורי מוצר יכולים לסייע במילוי הדף בתוכן בצורה אסתטית.

השארה  של חללים ריקים במסך במקומות בהם נדמה שהיה צריך להיות טקסט משפיעה לרעה על שיעור ההמרה של הלקוחות.

בהקשר הזה של תיאורי מוצר, חשוב יהיה להדגיש את החשיבות העצומה שבהימנעות משימוש בתיאורי מוצר שסופקו על ידי היצרן.

העתקת תיאורי המוצר מן היצרן, כמעט בודאות תפגע בתהליך קידום האתרים ושיפור המיקומים שאתם מובילים, בעיקר משום שמנועי החיפוש עלולים לראות בתוכן הזה כתוכן משוכפל, לא מקורי, שאינו מייצר ערך מוסף לגולש.

טיפ מספר 2: נהלו היטב את ביקורות הגולשים

לשילוב האפשרות של גולשים להשאיר חוות דעת בעמודי המוצר שלכם, ישנה חשיבות גדולה בקידום אתרים.

חוות דעת מספקות לבית העסק אוסף של יתרונות:
ראשית, הן הופכות את עמודי המוצר עמודים חיים ופעילים, ומקדמים אותם בפלטפורמות השונות בהן הם מוצגים.

שנית, הם מספקים תוכן רב ערך עבור גולשים אשר מתלבטים האם לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.

חישבו על זה: מתי בפעם האחרונה ביקשתם לקנות מוצר ברשת, ולא ניסיתם להבין אילו חוות דעת קיימות ברשת על המוצר? חוות הדעת האלו יכולות לחזק את הביטחון של גולשים אשר מהססים באשר לביצוע הרכישה.

לחוות דעת שליליות אשר מושארות באתר שלכם יש תפקיד לא פחות חשוב.

ראשית, באמצעות חוות הדעת האלו תוכלו באופן אובייקטיבי להבין מה מפריע לגולשים אשר התקשרו מולכם: האם זמן האספקה היה ארוך מן הרגיל? האם המוצר הגיע באיכות נמוכה מזו שציפו לה? האם היו במוצר תקלות משמעותיות שהפריעו לגולשים לעשות בו שימוש?

מעבר לכך, חוות דעת שלילית היא הזדמנות מצויינת בשבילכם כבית עסק לאותת לגולשים אחרים וכן למנוע החיפוש, מה הגישה שבה אתם נוקטים לכשישנם קונפליקטים:
האם אתם הוגנים?
האם אתם פועלים בהתאם למדיניות סדורה?
האם קל להגיע אתכם להסדר?

זאת ועוד, חוות דעת שליליות המתקבלות בתדירות גבוהה ונחשבות על ידי מנוע החיפוש לאותנטיות, יכולות בהחלט להעיד על כך שמשהו לא טוב קורה בשירות שהחברה שלכם מספקת.

זאת הסיבה, שככל האפשר, כדאי ורצוי להימנע מביקורות כאלו מבעוד מועד, אולם אם לא הצלחתם למנוע השארת תגובות כאלו, פעלו למתן איכותי עבורן.

נציין כאן, כי המפתחים והמתכננים של מנועי החיפוש מחפשים כל העת דרכים אובייקטיביות שתאפשרנה להם להעריך את איכות עמודי אתר מסויים, ואת התאמתו למיקום בדפי תוצאות החיפוש שבו הוא נמצא. ביקורות גולשים מאומתות ואוטנתיות הן בהחלט אחד המרכיבים החשובים שיכולים לסייע במשימה הזאת.

טיפ מספר 3: בצעו אופטימיזציה לעמודי המוצר שלכם

בכלל תהליך קידום אתרים, ביצוע אופטימיזציה להתאמת עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש היא אחד מן המרכיבים החשובים ביותר. כאשר מדובר באתרי מסחר המציעים מוצרים או שירותים, לאופטימיזציה כזו המבוצעת בעמוד המוצר יש חשיבות יתרה.

על מנת להתאים את עמודי המוצר שלכם לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, חשוב שתקפידו על כמה וכמה כללי SEO בסיסיים:

שימוש בכותרת ראשית אחד בכל עמוד וסימונה ב H1,
שימוש בהיררכית כותרות נכונה לפני הצורך ובצורה מדורגת (כלומר, לא לדלג מעל רמות היררכיה, להקפיד על נחיצותה של רמת היררכיה קיימת ועוד),
שילוב קישורים פנימיים על מנת לחזק עמודי מוצר חשובים, טיוב כותרת המטא ותיאור המטא של המוצר, תוך שילוב שם הברנד והמותג,
שימוש בתמונות ברזולוציה נכונה שדפדפנים יוכלו לטעון בצורה מהירה, שילוב וטיוב תגית האלט של תמונות באתר, הימנעות מדחיסה של מילות מפתח בצורה מוגזמת ולא אמינה, שמירה על טקסט איכותי, ייחודי ולא משוכפל,
שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר, שילוב דרכי יצירת קשר בעמודי האתר השונים, שילוב של דף אודות ודף המפרט תנאים משפטיים ועוד.

טיפ מספר 4: שיפור כותרות המטא בעמודי האתר

בכל פרויקט קידום אתרים רגיל, שיפור כותרות המטא, אותן כותרות שמופיעות בדף תוצאות החיפוש והקלקה עליהן מובילה לעמודי האתר, היא אחת מבקרות המפתח החשובות ביותר בתהליך.

באתרים רגילים, שאינם אתרי מסחר, קל באופן יחסי לייצר כותרות מטא ייחודיות לכל עמוד, ולהשתדל לשמור אותן מקוריות.

לא זה המצב באתרי מסחר המציעים מוצרים רבים אשר דומים זה לזה בתיאור שלהם.

יצירת כותרת מטא ייחודית לכל עמוד מוצר יכולה להיות תהליך לא פשוט, בטח ובטח תוך ניסיון להימנע מחזרה על אותן מילות מפתח.

זאת הסיבה, שכאשר נפנים מקדמים אתרים לשפר את כותרות המטא כחלק מתהליך קידום אתרים המבוצע באתרי מסחר, הם לרוב עושים שימוש בביטוי מפתח (צירוף של מספר מילות מפתח) יחודיים, ולא ממש במילות מפתח ייחודיות.

יצירת ביטויי מפתח מקוריים ויחודיים תאפשר לכם לשפר באופן ניכר את נראות העמודים השונים של האתר בדפי תוצאות החיפוש, כחלק מכל תהליך של קידום אתרים, ולגרום למנועי החיפוש להעדיף את הצגת האתר שלכם, על פני אתרים אחרים שאינם מחדשים למשתמש מבחינת המידע המוצג לו.

טיפ מספר 5: הימנעות מתוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא אחד המרכיבים שאליהם צריך להתייחס ברצינות יתרה בכל הקשור לקידום אתרים.

בעקבות שימוש יתר בתוכן משוכפל, מנועי החיפוש השונים יכולים להטיל על האתר עונש ידני, לפגוע לו בדירוגים ובמקרים קיצוניים אף להסיר אותו מן האינדקס.

זאת הסיבה, שרבים ממקדמי האתרים נוטים לבדוק תוכן בכלים ייחודיים שמטרתם לאתר תוכן משוכפל, לפני הטמעתו באתר.

via GIPHY

להימנעות מתוכן משוכפל יש יתרון נוסף בתהליך קידום אתרים:
כאשר המבקרים באתר יתרשמו שישנם תיאורים ייחודיים ומקוריים לכל אחד מן המוצרים או השירותים המוצעים באתר המסחר, מידת המעורבות שלהם תהיה גדולה יותר, הם יביעו יותר אמון בדפי האתר – מה שככל הנראה יאפשר גם שיפור במיקומים ובדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

ישנם כלים שונים שיאפשרו לכם לאתר תוכן משוכפל הן בתוך האתר והן מחוצה לו.
אם אתם עושים שימוש בשירותים של כותבי תוכן מקצועיים, זאת גם אחת המתודות החשובות שבאמצעותן כדאי יהיה לכם לבדוק, שהם לא מייצרים עבורכם סיכון כזה.

טיפ מספר 6: הטמיעו סרגלי שיתוף בדפי האתר

בשנים האחרונות, גוברת חשיבותם של סיגנלים חברתיים כאינדיקציות איכותיות למנועי החיפוש בכל הקשור לאמינות והסמכות של אתרי אינטרנט.

אולם, כדי לעודד גולשים להביע אמון באמצעות רשתות חברתיות, לא די יהיה לבקש מהם לעשות לייק למוצר, להצטרף לדף אוהדים, לשתף, להגיב או לתייג.

אם הגולש לא ימצא את הפעולה הזאת כפעולה פשוטה לביצוע, הוא יעבור מיד למטלה באה המונחת לפתחו.

לכן הטמעה של סרגלי שיתוף, אשר מאפשרים בלחיצת כפתור לשתף מידע בדבר מוצר או שירות המוצע באתר שלכם, היא מתודה נכונה, שיכולה לא רק לסייע בהגדלת החשיפה בערוצי הסושיאל, אלא גם לסייע לקידום האורגני של האתר בדפי תוצאות החיפוש.

חשוב יהיה להבין – כאשר מדובר בשיתופים ובמעורבות גולשים בערוצי הסושיאל – יש לפרופילים האלו שמות ופנים, וקל, באופן יחסי, הרבה יותר, לאמוד את מהימנות הפרופילים האלו כמצביעי איכות אובייקטיביים.

טיפ מספר 7: עשו שימוש בקישורים פנימיים

פקטור חשוב נושא בכל הקשור לתהליך קידום אתרים – הוא שימוש בקישורים פנימיים בתוך עמודי האתר.

לקישורים פנימיים ישנם לא מעט יתרונות שהופכים אותם משימת חובה בכל פרויקט קידום אתרים:

ראשית, קישורים פנימיים מסייעים לגולשים לנווט היטב בין עמודי האתר ולמצוא את מבוקשם.

קישורים פנימיים משפרים באופן ניכר את חווית המשתמש, ויכולים לספק בזמן אמת, מידע תומך החלטה בפני הלקוח הפוטנציאלי, מבלי להעמיס את העמוד במידע רב.

למשל, אם גולש מתלבט האם לרכוש מוצר מסויים, קישור לעמוד המפרט את תו התקן שבו עומד המוצר יוכל לסייע לגולש לקבל את ההחלטה הנכונה.

המידע הזה, אגב, לא חייב להיות מוצג לגולש, אם לא בחר להתעניין בו.

בנוסף, קישורים פנימיים יכולים לסייע למנועי החיפוש השונים להבין אילו עמודים הם חשובים יותר באתר ואילו פחות, למדוד את המרחק של עמודים שונים באתר מעמוד הבית, ולגלות עמודים חדשים בפעולת האינדוקס של הזחלנים שמגיעים לאתר מטעם מנוע החיפוש.

אם כל זה לא מספיק, הרי שבניית פרופיל קישורים פנימיים היא מתודה שקל מאוד לבצע באתר.

לא נדרש ידע ייחודי, אין תלות בספקים חיצוניים, הפעולה אינה דורשת זמן רב או כלים טכנולוגיים מורכבים, והאפקט שלה הוא ממשי, ובטווח זמן שהוא כמעט מיידי.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

שלחו לי דוח

מלאו את הפרטים הבאים והניתוח שלנו בדרך אליכם

דילוג לתוכן