טיק טוק – ההבדל בין חשבון עסקי בטיק טוק לחשבון יוצר (חשבון פרטי)

בדומה לאינסטגרם בה יש לגולשים אפשרות לבחרון בין סוגי החשבונות שלהם, גם לטיק טוק יש אפשר לבחור בין חשבון עסקי לחשבון יוצר (חשבון פרטי)

במאמר הזה נסקור את ההבדלים ביניהם, נבין מה מתאים יותר למי ונראה חסרונות ויתרונות לכל אחד מהחשבונות.

נקודה חשובה לפני שאנחנו מתחילים.

תמיד יש תחושה כזאת שברגע שהופכים פרופיל פרטי לפרופיל עסקי החשיפה האורגנית שלו יורדת, מכיוון שהפלטפורמה המארחת רוצה ש:

א ) עסק ישלם עבור החשיפה שלו,
ב) הגולשים רוצים לראות תוכן שהוא יותר ״חופשי״ ופחות עסקי.

בעוד שאפשר למצוא לטיעון הזה אין ספור עדויות במערכות כמו פייסבוק ואינסטגרם, בטיק טוק, אין תשובה חד משמעית ולא מעט פרופילים עסקיים מעידים שאין שום הבדל בין מה שהם מקבלים בתור חשבון עסקי בטיק טוק למה שהם קיבלו בתור חשבון יוצר בטיק טוק.

אז אחרי שסגרנו את הפינה הזאת, בואו נצלול לעניינים.

קודם כל בוא נבין את ההבדלים בין חשבון עסקי בטיק לחשבון יוצר

חשבון עסקי בטיק טוק:

מתאים לעסקים, מותגים גדולים.

חשבון יוצר:

מתאים לאנשים פרטיים, בלוגרים, ולוגרים, יוצרי תוכן, אנשי ציבור.

הגדרת פרטיות בחשבון עסקי:

אפשרות אחת בלבד וזה פרופיל ציבורי, כלומר כולם יכולים לראות את התוכן.

הגדרת פרטיות בחשבון יוצר:

פרטי או ציבורי לפי החלטת בעלי החשבון.

וי כחול? 

אם עומדים בקריטריונים, אפשר גם פה וגם פה.

גישה לסאונדים:

בחשבון פרטי, גישה לכל הסאונדים והשירים

בחשבון עסקי, גישה רק לסאונדים ללא זכויות יוצרים המותרים לשימוש.

אפשרויות קידום ממומן:

בשני החשבונות אפשר לקדם תוכן ממומן.

אנליטיקס ונתונים:

בחשבון עסקי אפשר להוריד את הנתונים למחשב, בחשבון יוצר רואים רק בתוך האפליקציה.

קצת על חשבון יוצר (פרופיל פרטי) בטיק טוק

כשיוצאים לדרך בטיק טוק, החשבון שנוצר כברירית מחדל יהיה חשבון יוצר. במקרים מסויימים, יוצר התוכן ובעלי החשבון יכול להגדיר את החשבון כפרטי ככה שרק מי שבוחר לעקוב יוכל לראות את התוכן.

הם יכולים להשתמש בפיצ׳רים לקידום התוכן. יחד עם זאת תוכן שמוגן בשימוש בזכויות יוצרים לא יהיה אפשרי לקדם בצורה ממומנת.

חשבון יוצר יכול לצרף לינק לביו רק אחרי עמידה בקריטריונים מסויימים.

טיק טוק רוצה לעודד יותר ויותר יוצרי תוכן להתמקד בה ולכן היא גם השיקה תכנית שנקראית Creator Next, שחברים בה יוכלו להיות מתוגמלים כספית על התוכן שהם יוצרים.

למה? כי ככל שהיוזר מצליח להשאיר יותר עיניים בטיק טוק, המערכת מרוויחה (מפרסום) ובשביל לדרבן אותנו ליצור תוכן, היא מוכנה לפרגן לנו חזרה. כמובן שצריך לעמוד בקריטריונים מסויימים בשביל להכלל בתכנית.

גם חשבון עסקי וגם חשבון יוצר יכולים לקחת חלק ב- Creator marketplace, מקום שנועד לחבר בין יוצרים לעסקים על מנת ליצור תוכן בו היוצרים מרוויחים.

חסרונות לחשבון יוצר:

אי אפשר להוריד את הדאטה שלנו. והאפליקציה מראה ושומרת נתונים ל-60 יום בלבד.

קצת על חשבון עסקי בטיק טוק

חשבון שנועד לשימוש עבור מותגים ועסקים. חשבון עסקי בטיק טוק מאפשר יותר נתונים ואנליטיקס בטיק טוק יותר מתקדם. לשדרג לחשבון עסקי לוקח רגע אחד בלבד וכמובן לא כרוך בתשלום.

יתרונות לשימוש בחשבון עסקי בטיק טוק

האתר שלכם מוכר באיקומרס ובשופיפיי? יש אפשרות למזג בין השניים. יש לכם מעל 1000 עוקבים? עכשיו אתם גם יכולים להוסיף לינק בביו.

חסרונות בחשבון עסקי בטיק טוק

כל נושא הסאונדים. יש טרנד ממש חזק עם השיר החדש של ביונסה? סורי אתם מחוץ למשחק. החשבון העסקי שלכם לא יכול לעשות שימוש בסאונד פופולארי המוגן בזכויות יוצרים.

משמע, אתם כנאה תפספסו לא מעט טרנדים.

איך נחליף בין חשבון ויוצר לחשבן עסקי?

נכנס להגדרות החשבון, נלחץ על חשבון (Account)

ושם יופיע לנו- Switch To business account. לחיצה על זה ונגמר הסיפור

ובחזרה- אותו הדבר בדיוק, רק במקום להעביר לחשבון עסקי, אז להעביר לחשבון יוצר. כן כדאי לקחת בחשבון שברגע שחוזרים חזרה לחשבון יוצר בטיק טוק, לא מעט מידע שזמין לחשבונות עסקיים, נעלם.

לסיכום אם אתם עסק או מותג גדול, כדאי לכם לנסות ולבחון את החשבון העסקי והפיצ׳רים שהוא מאפשר לכם. זאת לא חובה ואם אתם מרוצים מהתקדמות החשבון הפרטי, אתם לחלוטין יכולים להשמיך ולהשאר איתו.

ואם כבר הגעתם עד כה והמאמר הזה נותן לכם ערך- מוזמנים ללחוץ ממש כאן ולעקוב אחרי בטיק טוק לעוד המון תוכן, טיפים ומדריכים על שיווק בטיק טוק, קידום ממומן ושיווק ופרסום באופן כללי

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן