3 דברים שיזמי תוכן צריכים לקחת בחשבון כשהם מתחילים ליצור תוכן

יזמות תוכן הוא אחד הנושאים הכי מרתקים בעיניי, בכל המטריה הזאת של שיווק באמצעות תוכן.

בעוד שאנשי תוכן מנסים לייצר תכנים על מנת לדחוף עסק או שירות נקודתי, ליזם התוכן יש הרבה יותר גמישות מחשבתית.

בניגוד למה שהורגלנו לחשוב, של קודם כל תבנו מוצר ואחר כך תתחילו לשווק אותו, יזם התוכן עושה הינדוס לאחור. הוא מוצא את הנישה שסביבה הוא רוצה ליזום את התוכן, בונה את הקהל שלו, ותוך כדי תנועה מבין מה הקהל שלו רוצה, צריך ומייצר עבורו את המוצר.

זה אחד מהיתרונות הכי גדולים של להיות יזם תוכן, האפשרות לעשות שיפטינג במוצר על פי דרישות הקהל.

אני יכול לתת את עצמי בתור דוגמא. בתור מי שעוסק הרבה ביזמות תוכן ושיווק באמצעות תוכן, אחד הנושאים כמו שאני מניח שאתם שמים כבר לב שמעסיקים אותו זה כל נושא התוכן.

בין אם הוא כתוב, מצולם, קולי, ויזואלי. כשהתחלתי לייצר תוכן מבלי מטרה למכור אלא נטו בשביל לתת ערך ולבנות במקביל את ״המותג האישי שלי״ יצא לי להיחשף ללא מעט אנשים.

בגלל שאני נוגע בהרבה תחומים כמו פרסום ממומן בפייסבוק, עולם ה- PPC, סושיאל מדיה וכו׳, אני נוגע בקהלים שונים. לא כל מוצר שאני יכול לחשוב עליו, מתאים לכל האנשים שבוחרים לעקוב אחרי התוכן שאני מייצר כיוון שאני נוגע באפיקים שונים.

אבל, אחד הדברים שזיהיתי במהלך התקופה הזאת, זה שבקרב האנשים שעוסקים בעולמות הסושיאל והתוכן השוטף, יש מחסור ברעיונות, בסדר, בלו״ז,  בתכנית עבודה מסודרת. בגלל זה לקראת סוף שנת 2019 הכנתי תוכנית תוכן של 365 רעיונות לפוסטים + תאריכים שחשוב להכיר ולדעת כדי לתת מענה לבעיה הזאת.

זה לא מוצר שכיוונתי אליו מראש, אלא כזה שהבנתי שהוא יכול להתאים לחלק גדול מהקוראים שלי שעוסקים בתוכן.

אם להיות כנים, הוא הצליח הרבה מעבר למצופה.

זה לבד, חיזק לי עוד יותר את הנקודה של למה ליזמי תוכן יש יתרון בעולם הקונטנט מרקטינג. ברגע שאתם קודם כל בונים את הקהל ורק אח״כ את המוצר, אתם יודעים מה הוא באמת רוצה וצריך, וכשהוא מקבל את זה ממכם, שאתם כבר נתפסים כאוטוריטות בעיניו, הדרך שלכם לבצע המרה, הרבה יותר גדולה.

אבל, אין פה קסמים. זה שמחר תחליטו שאתם יזמי תוכן, לא אומר שתבנו סביבכם קהילה גדולה שרק תחכה לקנות כל מה שיש לכם להציע.

אם החלטתם להכנס למשחק הזה, ולהתחיל לעשות שיווק באמצעות תוכן כשאתם בראש של- תוכן ולקוח קודם, מוצר אח״כ, הנה 3 דברים שאתם חייבים לדעת.

1.תשכחו משגר ושכח. לתת ערך זאת עבודה. תחשבו טווח רחוק.

נגעתי בה מקודם אבל עכשיו נתעכב על זה קצת יותר. ברגע שהחלטתם לייצר תוכן לשם בנייה של קהל סביב הנישה שמדברת אליכם, אתם חייבים לקחת בחשבון שבמקרה הממש טוב, זה יקח בין חצי ל-9 חודשים עד שתרגישו שמשהו מתחיל לבעבע.

לקוראים שלכם יקח זמן עד שתהפכו להיות האוטוריטות בעיניים שלהם וזה בסדר. הם ירגישו מהר מאוד בתוכן שאתם מייצרים אם אתם באמת כאן כדי לתת להם ערך, או שאתם מחפשים ללכוד אותם בניוזלטר מכירתי.

הפלטפורמה שבה אתם בוחרים להתחיל לייצר את התוכן שלכם היא קריטית. סביר להניח שבין אם אתם פותחים בלוג או ערוץ יוטיוב לצורך העניין, יש אנשים שכבר מייצרים שם תוכן לפניכם.

לא בטוח שהם עושים את זה על בסיס קבוע כמו שאתם הולכים לעשות את זה, אבל בשביל ליהנות מטראפיק אורגני שיוביל לכך שאנשים חדשים יחשפו אליכם, תצטרכו לסגל לתוכן שלכם שיטות מעולם ה- SEO, בשביל להתחיל להתברג גבוה יותר בתוצאות.

זה לא אומר שאתם צריכים עכשיו לשכור את שירותיה של חברה לקידום אתרים אורגני, אבל זה כן אומר שכדאי להתחיל להבין את המשמעויות של זה ולראות איך אתם יכולים ליישם אותם על התוכן שלכם, בשביל לעזור לו להתקדם בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש ביטויים שקשורים לתחום שאתם ממוקדים בו.

ככל שהנישה שלכם תיהיה צרה וממוקדת יותר, דווקא הסיכוי שלכם להתברג גבוה יהיה לטובתכם כיוון שכנראה תיהיה לכם פחות תחרות.

אפשר כמובן לנסות לקצר תהליכים שיעזרו לכם להגיע לאותו קהל חדש ויש לא מעט דרכים לעשות את זה, (נגע בזה בסוף), אבל קו המחשבה שצריך להנחות אתכם הוא כל הזמן להתמקד בטווח הארוך.

אם אחרי חצי שנה של יצירת תוכן, תגידו זה לא עובד אין לי הרבה נרשמים לרשימת תפוצה/קהילה שלי וכו׳ ותחליטו לבטל את כל המיזם הזה, יש מצב שאתם פורשים רגע לפני התוכן הבא שיתפוצץ.

בשביל לבנות קהל שבאמת ירצה לצרוך ממכם תוכן באופן קבוע, אתם צריכים לחזר אחריו ולספק לו ערך כל הזמן.

2. כנסו למהלך הזה בראש פתוח

מה זה אומר? אני לא יכול להדגיש את זה מספיק אבל אני אנסה, יזמות תוכן, היא במקום מסויים תהליך הפוך לחלוטין. כתבתי את זה כבר אבל אני חייב לחדד. קודם כל חושבים קהל אחר כך חושבים מוצר.

ברגע שאתם מתחילים לייצר תוכן לשם יצירת התוכן, מתן ערך ובנייה של קהל גולשים שרוצה לקרוא את מה שיש לכם לכתוב או לשמוע את מה שיש לכם להגיד, נפתח לכם עולם שלם של אופציות לשירותים/מוצרים וגם אפשרות לנוע במרחב הרבה יותר גדול של התוכן עצמו.

אנסה להמחיש לכם את זה.

נניח ויש לי מוצר מסויים שאותו אני רוצה תאכלס למכור. אני בונה את כל אסטרטגיית התוכן שלי סביב המוצר הזה. בואו גם נגיד שיש לי סבלנות את הסבלנות גם שציינתי בסעיף הקודם. אם כל התוכן שאני מייצר מתרכז אך ורק סביב המוצר (אני עדיין נותן ערך כמובן) אז א) המנעד שלי והאפשרויות בתוכן מצטמצמות ב) אני מכוון אך ורק למכירה ביום מן הימים של אותו מוצר.

עכשיו בואו ניקח את זה קדימה.

נניח שאני יזם תוכן בתחום שוק ההון, והמוצר שלי בסופו של דבר הוא קורס דיגיטלי. אני עושה את כל השיווק באמצעות תוכן שלי סביב זה. אבל מה קורה עם חלק גדול מהקוראים שלי לא מעוניינים לקחת קורס אבל כן לצרוך את התוכן שלי? אני די מוגבל במה שאני יכול להציע להם.

לעומת זאת, אם אני אותו יזם שעוסק בתחום שוק ההון ואני מייצר תוכן סביב העולם הזה, כשאני מתחיל להקשיב לקהל שלי, יכול להיות שפתאום אני אגלה שדווקא ייעוץ יכול להיות יותר ריווחי עבורי, אולי אני דווקא אראה שאנשים שואלים אותי איפה כדאי ללמוד פרונטלי ואני יכול להיות מתוגמל על הפניות, או אולי יגיעו לי רעיונות נוספים שאני יכול לפתח ברגע שאני מקשיב לגולשים שלי ולא ממוקד רק על אותו קורס שכבר הקלטתי מראש…

הגמישות כאן היא מה שהופכת את כל הנושא של יזמות תוכן למרתקת. נפתחות בפנינו המון אופציות שלא בהכרח חשבנו עליהם מראש אלא שהגולשים שצורכים את התוכן שלנו מספרים לנו שהם רוצים.

3. אפשר לנסות לקצר תהליכים רק צריך לדעת לעשות את זה חכם.

כשאני מדבר על לקצר תהליכים אני מדבר על דבר אחד בלבד, על להחשף בזמן קצר יותר לקהל גדול יותר. כמו שציינתי בהתחלה, יזמות תוכן היא אפקטיבית לטווח ארוך. יחד עם זאת ברור שאתם לא רוצים לחכות שנה עד שהגולש הראשון יגיע לבלוג שלכם, אז הנה כמה דברים שיכולים לעזור לכם לקצר קצת תהליכים.

הראשון- שיטות של קידום ממומן. העליתם מאמר חדש לבלוג? יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק? אולי כדאי לחשוב על קמפיין שיחשוף את המאמר הזה בפני קהל היעד שלכם, הדבר היחיד שתרצו להשיג כאן זאת כניסה למאמר.

אתם דווקא בענייני וידאו? אולי קמפיין ביוטיוב זאת הדרך. צריך כמובן לבחון את המהלכים האלו.

השני- חפשו קבוצות רלוונטיות ותראו איך בתוכם אתם יכולים לתת ערך שיגרום לאנשים לצאת החוצה מפייסבוק לאתר שלכם.

השלישי- שיתופי פעולה. נסו לאתר הזדמנויות לשיתופי פעולה שיעזרו לכם לספר לאנשים על התוכן שלכם. במסגרת הפוקדאסט שלי, אני מקבל לא מעט פניות מאנשים שרוצים להתארח ולתת ערך. אני מצד אחד מקבל אורח מעניין והאורח מצד שני מקבל פלטפורמה לחשוף את הפעילות שלו לקהל המאזינים שלי. זה בהחלט יכול להיות מצב של Win Win.

4. אמרתי 3, אבל זה הקטע בשיווק באמצעות תוכן, תנו יותר ערך ממה שמצפים.

אל תתפזרו. תתחילו את המסע היזמי שלכם בעולם התוכן במקום האחד שאתם מרגישים בו הכי בנוח לייצר תוכן. אל תלכו לטיק טוק כי כל הצעירים שם. אל תפתחו יוטיוב אם אתם לא זורמים עם מצלמה, רק כי אתם חושבים שזה טרנדי. תייצרו את התוכן ותתמקדו רק בפלטפורמה אחת בהתחלה. ברגע שיהיה לכם קהל מספיק גדול, תתחילו להתרחב לעוד אפיקים.

את הבלוג שלי התחלתי ב-2017, רק בהמשך התחלתי לייצר תוכן עבור פלטפורמות נוספות. באופן טבעי, חלק גדול מהקוראים שלי פה, עברו איתי גם לפלטפורמות האחרות ועזרו להם לגדול. ועדיין, כמה שנים טובות אחרי, אני רק בהתחלה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

תוכן בכפית - הרשמה מוקדמת!

ממש בקרוב אנחנו משיקים מוצר שהולך להפוך את תהליך יצירת התוכן שלך להרבה יותר פשוט!

הרשמו בהרשמה מוקדמת וקבלו התראה במייל ברגע ש״תוכן בכפית״ יהיה באוויר יחד עם הנחה משמעותית!

דילוג לתוכן