קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל מסרבים להיות אויבים

בואו נשים את הדברים על השולחן. קמפיינים ממומנים בגוגל, בהנחה והם מבוצעים כמו שצריך, יניבו לכם טראפיק, לידים ולקוחות בצורה הרבה יותר מהירה מאשר אם תחכו שמתישהו האתר שלכם יתברג במילים מסויימות במיקומים גבוהים.

יחד עם זאת, קמפיינים ממומנים יכולים לתרום לכם לא רק בתוצאות המיידיות, אלא גם כשהשלמה לקידום האורגני שלכם.

רק בשביל שניישר קו, נבהיר את המשמעות בין קידום אורגני לקידום ממומן.

קידום אורגני – SEO  

המטרה שלנו היא שכאנשים יחפשו ביטויים שקשורים למוצרים או השירותים שלנו (כמו למשל מנהל קמפיינים בפייסבוק) האתר שלנו יופיע בתוצאות הראשונות, הגולש יכנס, יקליק וישאיר לנו פרטים. בקידום אורגני אנחנו בעצם נהנים מטראפיק חינם, שלכאורה לא עולה לנו כסף.

*אני רושם לכאורה כי בביטויים תחרותיים, על מנת שננצח את המתחרים, ברוב המקרים נרצה לקחת איש מקצוע שזאת המומחיות שלו- לקדם אתרים. (התשלום יהיה רק על העבודה שלו).

יתרון- ברגע שהתברגנו במיקומים הראשונים נראה עליה דרמטית בכמות הגולשים, כנראה שגם נגדיל את המכירות באתר או כמות הלידים שיכנסו אבל בעיקר לא נשלם על כל גולש שנכנס לנו לאתר באופן אינדיבידואלי.

חסרון- זה לוקח זמן, מאוד קשה למדוד את העבודה של איש המקצוע בטווח הקצר ומספיק שינוי באלגוריתם של גוגל והאתר שלכם נזרק אחורה כמה מקומות. 

קידום ממומן – PPC

 ב-PPC המטרה שלנו דומה אך האמצעים שונים. אנחנו רוצים כמה שיותר גולשים איכותיים שיכנסו לאתר שלנו ויבצעו את הפעולה שרלוונטית לנו. בקמפיין ממומן, אנחנו בעצם משלמים כסף לגוגל על מנת להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש סביב הביטויים בהם אנחנו רוצים לבלוט. (כמובן שאנחנו מתחרים במתחרים שלנו על אותם מיקומים ולכן דרוש ניהול קמפיין מקצועי).

למעשה, כאן אנחנו משלמים בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלנו ונכנס לאתר.

יתרון- התוצאות יהיו הרבה יותר מהירות מפעילות אורגנית כיוון שאנחנו מוכנים לשלם עבור כל גולש שנכנס לנו לאתר, ובניהול נכון של הקמפיין, נתברג בצמרת התוצאות (כשנכנסים לגוגל- קודם כל רואים תוצאות ממומנות ואז אורגניות)

חסרון- התחרות יכולה להיות קשוחה, בעונות מסויימות ותחומים מסויימים, כל קליק על מודעה יכול לעלות לא מעט כסף וברגע שהפסקנו לשלם או ניצלנו את התקציב היומי, המודעות שלנו לא יוצגו יותר.

עד כאן לרמת ההגדרות של המונחים.

עכשיו, אחרי שהבנו את המשמעות של הקידום האורגני מול ה PPC, בואו נבין כיצד קמפיין PPC  יכול לתרום למאמצים האורגניים שלנו.

ניתוח של מילות מפתח

דרך קמפיינים ממומנים, אנחנו יכולים לדעת אילו מילים הפעילו את המודעות שלנו, מה גולשים מחפשים וכמובן, איזה ביטויים הביאו לנו המרות.

את המידע הזה אנחנו יכולים לקחת וליישם גם באתר מהפן האורגני, למשל ביטויים של זנב ארוך-

(לדוגמא במקום: קידום בפייסבוק- אז חברה לקידום בפייסבוק מהמרכז) ולהטמיע אותם בתכנים שלנו בתוך האתר (דרך דפים ייעודים או מאמרים)

כתוצאה- נוכל להגדיל את הסיכוי שאותם ביטויי זנב ארוך יתברגו גם בתוצאות האורגניות אם מישהו יחפש אותם)

קהל ממוקד ששוהה באתר שלנו

בהנחה והקמפיין שלנו מדוייק מבחינת ביטויים, גולשים שיכנסו לאתר שלנו או לעמודים שנפנה אליהם ישהו בו פרק זמן ארוך יותר מאנשים שהגיעו במקרה או חיפשו משהו נקודתי ויצאו מהר.

איך זה תורם לנו? בכך שזמן שהייה ארוך מהווה אינדיקציה לגוגל, שהחיפוש והדף שאליו הגיע הגולש רלוונטי למה שהוא מחפש.

שיפור ה- Bounce rate

כשאומרים Bounce Rate הכוונה היא לכמות האנשים שנכנסו לדף מסויים וישר יצאו ממנו מבלי לעבור בדפים אחרים. אם אנחנו מפנים לצורך העניין לאתר מכירות, וגולש שנחת בדף מסויים, אהב את מה שהוא ראה ומשם המשיך לקטגוריות ודפים אחרים, הוא בעצם עוזר לנו להפחית את ה- Bounce Rate.

ככל שהבאונס רייט שלנו יהיה נמוך יותר, גוגל יבין שהאתר שלנו מעניין אנשים, מה שכמובן יכול לעזור לנו בצורה האורגנית להופיע במיקומים גבוהים כי מבחינת גוגל, האתר שלנו רלוונטי לאנשים.

הגדלת שטח הנדל״ן

אם האתר שלנו ממוקם גבוה בתוצאות האורגניות ובנוסף אנחנו במיקומים הראשונים במודעות הממומנות, למעשה יש לנו לפחות 2 תוצאות בעמוד הראשון.

תמונה של בית בנדלן

אז נכון שאם גולש יכנס לאתר שלנו דרך המודעה אנחנו נשלם עליה כסף וכמובן שבמצב כזה נעדיף שהוא יכנס בצורה אורגנית, אבל עדיין השילוב בין השניים נותן לנו יתרון על מתחרים שלהם יש רק תוצאה אחת בעמוד הראשון. אנחנו גם מצמצים כך את האפשרות שמתחרים יחטפו לנו גולשים אם הם מפרסמים על שם המותג שלנו.

מתחרים

בהנחה ואתם מותג מוכר, קחו בחשבון שיש מצב שהמתחרים שלכם מטרגטים את שם העסק שלכם.

מה זה אומר? שאם נניח אני Apple ומישהו רושם בחיפוש בגוגל Apple  או Iphone, הוא יוכל לראות תוצאות הראשונות דווקא מודעה של סמסונג.

למה? כי סמסונג לצורך ההדגמה מוכנה לשלם על כך שכל מי שמחפש אפל, יקליק עליה ויעבור לאתר שלה במקום לשל אפל.

האם זה חוקי? כל עוד הם הם מטרגטים את הביטוי ומילת החיפוש עצמה, ולא רושמים את שם החברה במודעה, אין בעיה.

כלומר סמסונג לא תוכל להציג מודעה שאומרת: מחפשים אייפון? לחצו כאן ואז מגיעים לדף של סמסונג, אבל היא כן יכולה לדאוג לכך שכל מי שרושם אייפון יראה מודעה שאומרת: ״גלקסי המכשיר הכי טוב בשוק לחצו כאן״.

בגלל שבמצב כזה מתחרים יכולים לגנוב את תשומת הלב של הגולשים, גם אם אתם ממוקמים גבוה בצורה האורגנית כדאי לכם להריץ קמפיין על שם המותג שלכם.

כמו שאתם יכולים לראות, בעבודה נכונה, השילוב בין PPC  ל- SEO, לחלוטין יכול להזניק לכם את כמות הטראפיק והתוצאות שאתם רוצים להשיג מהפעילות און ליין שלכם.

בסופו של יום, מדובר בשני ערוצים שמתשלבים אחד עם השני. לא מתחרים אחד בשני.

האם זה אומר שכל עסק שמתחיל פעילות באינטרנט עכשיו צריך את שניהם? רצוי, אבל כמובן שיש כאן שיקולי תקציב וזמן.

אם התקציב שלכם יכול להכיל את שני הערוצים אז כדאי לשקול את הנושא ברצינות. אם אתם מוגבלים בתקציב ורוצים להתחיל לראות תוצאות כאן ועכשיו PPC זה האפיק שלכם.

אם אתם בונים משהו לטווח ארוך, מוכנים לבשל גולשים לפני שהם משאירים לכם פרטים, מבינים שברגע שתפסיקו לשלם לגוגל לא תופיעו ואתם רוצים להבטיח שבעתיד גם אם לא תריצו קמפיינים ממומנים עדיין תיהיו במקומות רלוונטים ואתם לא לחוצים לראות לידים כאן ועכשיו, כדאי לכם דווקא לבדוק אופציה לצאת לדרך עם SEO.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

דילוג לתוכן