מיתוג עצמי ברשת- למה כולם צריכים את זה ואיך תעשו את זה

יש מעין נקודת מוצא, שמי שבעיקר עסוק במיתוג עצמי ברשת הם עצמאיים, בין אם מדובר באנשי שיווק, מאמני כושר, קואצ׳רים, מאפרות או סטייליסטיות, נוצר הרושם ש self branding הוא משהו שרק אותם ״עצמאיים״ חייבים לעשות.

אז מעבר לעובדה שזה די נכון, אני כאן כדי להגיד לכם שלדעתי לפחות, כל אחד מאיתנו בין אם הוא עצמאי או שכיר צריך להתעסק בצורה כזאת או אחרת במיתוג עצמי, בכל מה שקשור לרשת. ורק בשביל להמחיש את הנקודה שלי-

נניח ואתם שכירים, אין לכם שאיפות להיות עצמאיים, 

אתם לא אלו שצריכים לגייס את הלקוחות אלא בסך הכל באים לעשות את העבודה, 

לקחת תלוש משכורת ולהמשיך לדרככם.
ועכשיו נניח שאתם מחפשים עבודה בתחום שלכם, ונניח שהתחום שלכם הוא שיווק. ובואו נתקדם עוד שלב ונניח ששלחתם קורות חיים שבגדול, הם די זהים לקורות חיים של מישהו אחר שמתמודד אתכם על התפקיד.

ועכשיו בואו נגיד שהמגייס ינסה למצוא אתכם ברשת לפני שהוא בכלל יטרח להתקשר אליכם (כי הרי ברור לכולנו שזה קורה). ונניח שהפרופיל שלכם בפייסבוק לא ישדר שום דבר שקשור למקצועיות שלכם, אין לכם אתר, האינסטגרם שלכם סגור ללא עוקבים ובעצם אין שום אינדיקציה ברשת לפעילות שלכם כאנשי מקצוע (וזה לא משנה רגע את העובדה שאתם אלופים בתחומכם) ולעומתכם,
אותו אחד שמתחרה אתכם על התפקיד מייצר מלא תוכן מעניין, כותב על העבודה שלו, מעלה תמונות, מראה שהוא פעיל וכו׳, מי לדעתכם יקבל טלפון יותר מהר מהמגייס? מי לדעתכם יעשה רושם ראשוני טוב יותר? הרי גם אם שניכם תקבלו טלפון ותזומנו לאותו היום, אתם תצטרכו בראיון לעבוד יותר קשה כדי להרשים רק בגלל הסיבה הפשוטה, שהמתחרה שלכם כבר הצליח לצייר איזשהי תמונה בראש של המגייס.

בואו נבהיר עוד נקודה- 

ככל שהמיתוג האישי שלכם ברשת יהיה חזק יותר- ככה למעשה אתם תיהיו בעלי יותר ערך בעיני לקוחות, מעסיקים פוטנציאליים וקולגות.
אם נחזור לאותה דוגמא של המתחרה שלכם, הרי הוא כבר מגיע לראיון בעמדה מסויימת, הוא הרי כבר יצר מציאות שבה הוא עושה רושם שהוא תותח על, סביר להניח שבשלב המשא ומתן על השכר, המגייס/ת יהיו מוכנים לעמוד יותר בדרישות שלו (בגבול האפשר כמובן) כי תיהיה להם תחושה שוואלה, יש פה מישהו אלוף (וזה מבלי שהם עוד מכירים אותו) ושווה לשלם לו יותר.

רוצה לדבר ביזנס?

עד כאן לפן הפילוסופי של הדברים. בואו נרד עכשיו לתאכלס.

איך אפשר למתג את עצמנו ברשת?

קודם כל חשוב להבין מספר דברים.

הדבר הראשון- זה דורש זמן (והמון)

ככל הנראה לא תהפכו לדמויות מוכרות ומשפיעות בתעשיה שלכם בתוך לילה. אתם צריכים לבנות את זה. לבנות ולייצר תכנים שבאמת מעניינים, ליצור לעצמכם קהל שמתעניין בתכנים שלכם, ולהשקיע המון זמן באימון. התוכן שתייצרו חצי שנה מהיום שתתחילו יהיה שונה לגמרי מהתוכן הראשוני שתייצרו. אתם תשתפרו עם הזמן ותלמדו מה עובד יותר ומה פחות. סבלנות היא מילת המפתח פה.

הדבר השני- אפשר לנסות לירות לכל הכיוונים אבל תשתדלו להיות ממוקדים.

האינטרנט מביא איתו שפע של מיקומים. זה ידוע. פייסבוק, אתר, יוטיוב, פודקאסטים, אינסטגרם, לינקדאין וכו׳. 

תחשבו עם עצמכם מה היתרונות שלכם (כתיבה מול דיבור, עוברים מסך או שנונים יותר טקסטואלית וכו) ותשקיעו את הפוקוס שלכם שם. בעולם אידיאלי ברור שהייתי ממליץ לכם להיות בכל מקום, אבל מניסיון אני יודע שזה קשה. קשה לייצר תכנים לכל פלטפורמה ולכן תבינו מה החוזקות שלכם ותתאימו אותם לרשת הרלוונטית ביותר עבורכם.

הדבר השלישי- תשקיעו כסף. (לא בכל מצב) 

חשיפה אורגנית זה דבר נפלא. 

בפועל? ככל שהזמן עובר היא הופכת פחות ופחות אפקטיבית. ולכן, צריך לעזור למערכות לחשוף את התכנים שלנו. 

אני לא אומר לכם עכשיו שאתם צריכים תקציבי שיווק מפלצתיים אבל כן תרשו לעצמכם להשקיע בעצמכם קצת כסף. קידום של תכנים הוא חשוב לחשיפה שלכם. 

ושוב, אני לא מדבר ברמה העסקית של תבנו עכשיו קמפיינים למטרות לידים, (שזה כמובן מבורך) אלא אני מדבר נטו על זה שאתם רוצים שקהלים מסויימים יחשפו אליכם ויכירו אתכם. פשוט שידעו שאתם קיימים.

אז אחרי שכיסינו את הדברים האלו, בואו נעבור לפלטפורמות שיכולות לשמש עבורכם ככרטיס ביקור ויראו את היכולות שלכם לעולם.

פייסבוק-

בפייסבוק אתם יכולים לעבוד בכמה וריאציות על מנת שאפשר יהיה לדעת שאתם טובים במה שאתם עושים.

הפרופיל האישי- כאן למשל לא תצטרכו לשים כסף, מהסיבה הפשוטה שאי אפשר. תכתבו על העבודה שלכם, על מה אתם עושים, שתפו קייס סטאדיז בכמה משפטים, תעלו פוסטים שקשורים לעולם התוכן שלכם. פשוט דברו על זה. אם אנחנו חוזרים לעניין המעסיקים, לפני שהם ילכו לחפש אתר, אינסטגרם וכו׳ הם יכנסו לפרופיל האישי שלכם. שם אתם רוצים שהם יראו שאתם שולטים בעיניינים..

קבוצות- דרך מעולה למתג את עצמכם. סביר להניח שיש לא מעט קבוצות שעוסקות בתחום שלכם. באותם קבוצות יש שאלות נכון? יש לכם את התשובות? אל תשמרו אותם לעצמכם. שיתוף של ידע, אינטרקציה עם גולשים אחרים, ובעיקר פעילות שתורמת גם לחברי הקבוצה יעזרו לכם במיתוג האישי שלכם.

עמוד עסקי- אם אתם עצמאיים אתם בוודאי צריכים כזה, אבל אם אתם שכירים, אתם יכולים להרים עמוד עסקי שימש אתכם על תקן בלוג. תעלו לשם תכנים, מאמרים, סרטונים או כל דבר אחר שיכול לעזור לכם להגביר את המודעות למותג שלכם שהוא אתם עצמכם (זה האפיק בו כן תצרכו לשלם עבור חשיפה)

אם המאמר סבבה עד עכשיו, לייק לעמוד יעשה לי טוב 🙂

אתר/בלוג-

שוב, בהנחה שאתם לא עסק גדול, אתם לא חייבים עכשיו ללכת לבנות אתר מפואר.
יש לא מעט פתרונות יעילים לבנות אתרי ״תדמית״ בלוגים וכו׳ רק בשביל שתיהיה לכם פלטפורמה שתוכלו להציג לאנשים רלוונטים. זה לא חייב להיות פאר היצירה, אבל כן אתר שנראה סבבה ואתם יכולים להעביר בו את המסרים שלכם.

פודקאסט- פודקאסטים היא דרך נוספת ומעולה שתעזור לכם במיתוג העצמי שלכם מבחינה המקצועית. יש לכם ידע בנושא מסוים? סביר להניח שיהיו אנשים שישמחו ללמוד מכם. בנוסף לזה, ככל שהזמן עובר, עולם הפודקאסטים צובר תאוצה (גם כאן בישראל) ולכן זה הזמן להתחיל ליצור לעצמכם פודקאסט, שגם תוכלו להפיץ לאנשים וגם יעזור לאנשים להגיע אליכם ואולי גם להציע לכם הצעות שיעניינו אתכם מבחינה מקצועית.

הנה מדריך קצר לאיך בכלל מתחילים לעשות פודקאסט. תלחצו פה

יוטיוב-

אתם מדריכי חדר כושר? פתחו ערוץ יוטיוב, תעלו תכנים, תרגילים, טיפים וכו׳ כנ״ל אם אתן עוסקים בתחום האופנה, ציור, או כל מה שזה לא יהיה.
יש לכם ידע? אתם מרגישים בנוח מול מצלמה? מעדיפים שיראו אתכם מאשר שיקראו אתכם? תתחילו לייצר סרטונים בתחום. עם עבודה נכונה, הגדלת הערוץ, שימוש במילות מפתח רלוונטיות, גם קהלים שבכלל לא מכירים אתכם יוכלו להיחשף אליכם.

אינסטגרם-

מתחברים לפלטפורמה? מרגישים איתה בנוח? יודעים לעבוד איתה? מעולה. במקום לעלות תמונה פעם ב- מאיזה טיול בשבילי ישראל, גם כאן תייצרו תוכן שהוא א) בעל ערך למי שיראה אותו ב) רלוונטי לעולם שלכם. הפכו אותו לקצת יותר מקצועי ושוב, תחשבו על עצמכם כמותג לכל דבר.

סטוריז- הסטוריז זה המקום שלכם להראות דברים יותר קלילים, עם הצצה למאחורי הקלעים כביכול. אתם לא חייבים לייצר רק תכנים ממוקדי מטרה כל הזמן אבל שימו לב, אנחנו מדברים על מיתוג עצמי. תמיד תחשבו מחוץ לקהל החברים שלכם. 

מה הכוונה? זה שאתם עושים צחוקים או שטויות עם החברים ומעלים לסטוריז זה אחלה, אבל קחו בחשבון שלא בטוח שרק הם יראו את אותם סטוריז (וזה נכון לכל פלטפורמה בה אתם פעילים) 

לכן, אם אתם נניח בשלב הגשת קורות חיים, תמיד תחשבו שיש מצב שמעסיק פוטנציאלי ייכנס לראות את הסטוריז שלכם, אם אתם דופקים שם באנגים או עושים דברים שעלולים להעיד משהו שלילי (גם אם הוא לא בהכרח נכון) על האישיות שלכם, אתם יכולים לפגוע בתדמית שאתם מנסים לבנות לעצמכם.

מיתוג עצמי, הוא הרבה מעבר לעבודה עצמה ולשיווק. בני אדם הם יצורים שיפוטיים מטבעם. אנחנו מניחים הנחות ומקבלים החלטות הרבה פעמים על סמך מצג מסויים שהוא לא הבכרח תואם את המציאות (מכירים את הזוגות הדביקים האלו שכל היום מעלים פוסטים של מאמי, מאמי, חיים שלי אהבה שלי ואז מתגרשים אחרי כמה חודשים? וכל הזמן הזה אתם אמרתם לעצמכם איזה זוג הלוואי לי היתה זוגיות כזאת רק בשביל לגלות שהמצב שלכם הרבה יותר טוב? אז כזה).

התדמית שלכם ברשת היא סופר חשובה, ולא משנה מי אתם. תשקלו טוב מה אתם רושמים, מה אתם מעלים ואל תיהיו אימפולסיביים. 

זה יכול לדפוק לכם עסקה או להרחיק ממכם עבודה.

מיתוג עצמי לא בהכרח מתקשר רק לפעולה עסקית, אלא לכל תחומי החיים. מהצד השני, אל תציירו גם מצג שווא. זאת לא הכוונה בכלל (ע״ע אותו זוג מאוס שבסוף מתגרש). תיהיו אוטנתטיים. רק מחושבים. שבו, תחשבו, תכננו ותתחילו לעבוד על המיתוג שלכם.

למרות שבמאמר הזה המיקוד שלי היה יותר מהפן המקצועי, קחו בחשבון שמיתוג עצמי, אם הוא יתבצע נכון, יעזור לכם בלא מעט תחומים, והוא לא בהכרח חייב להיות בתחום התעסוקה שלכם. התדמית שלכם חשובה, ובעידן הרשתות החברתיות כולם יכולים לגבש עליכם דעה על סמך פוסט או סטורי.

בא לך מישהו שיעזור לך להעיף את השיווק שלך ברשת? אני כאן

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

דילוג לתוכן