שיווק מחדש- מה זה רימרקטינג ואיך עושים את זה בפייסבוק

מה זה רימרקטינג (שיווק מחדש)

נתחיל מהיבש- שיווק מחדש זה התרגום העברי לרימרקטינג או ריטרגטינג.

מונחים נפוצים בכל הקשור לשיווק ופרסום בדיגיטל.

האם יש הבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג? התשובה היא לא. מדובר על אותו הדבר בדיוק.

מערכת הפרסום של פייסבוק משתמשת במונח ריטרגטינג ומערכת הפרסום של גוגל במונח רימרקטינג.

יחד עם זאת, רוב אנשי הפרסום והשיווק בדיגיטל, משתמשים במונח רימרקטינג גם כשהם מדברים על שיווק מחדש בפייסבוק וגם שהם מדברים על שיווק מחדש בפייסבוק.

ככה שאם להבא תישאלו מה זה ריטרגטינג או רימרקטינג דעו שמדובר על אותו הדבר.

רימרקטינג (Remarketing) מה זה בכלל אומר?

שיווק מחדש- האפשרות שלנו כמפרסמים להציג מודעות או "לרדוף" עם מודעות אחרי גולשים שביצעו פעולה מסויימת באתר שלנו, בפוסטים שלנו, במודעות קודמות וכו'.

לדוגמא: יש לנו חנות שמוכרת נעליים. אנחנו יודעים שמישהו ביקר אצלנו בחנות. אנחנו גם יודעים שהוא הוסיף לסל, אבל משום מה הוא לא ביצע רכישה. אנחנו יכולים עכשיו להציג לו מודעות רלוונטיות לשלב בו הוא נמצא.
מודעה בסגנון של- היי, השארת מוצרים בסל. כנס תקנה.

דוגמא נוספת- אנחנו רוצים למכור קורס או שירות ויש לנו דף נחיתה. אנחנו יודעים שאנשים נכנסו לדף, ואנחנו גם יודעים שהם לא השאירו פרטים מכל סיבה שהיא.

יש לנו אפשרות ברגע שהם יצאו מהדף הנחיתה שלנו, להציג להם מודעה שתנסה לשכנע אותם לחזור לדף ולמלא פרטים.

דמיינו מצב בו ראיתם מודעה לשירות שמעניין אתכם, נכנסתם לדף הנחיתה מהטלפון בזמן שהייתם ברכבת, אבל איך שנכנסתם לדף קיבלתם שיחה, הרכבת הגיע לתחנה או משהו קרה, שגרם לתשומת הלב שלכם לעבור למשהו אחר.

יצאתם מדף הנחיתה והמשכתם ביום שלכם, ואז, או ששכחתם שרציתם להשאיר פרטים כדי לקבל מידע על השירות שראיתם או שאתם לא זוכרים איפה ראיתם את זה ומי העסק שהציע לכם את זה.

שיווק מחדש ידאג לזה שאם לא סיימתם את התהליך, תקבלו עוד הזדמנות להשאיר פרטים.

לפני שנתחיל- טיפ קטן שמנצח בהקשר של דפי נחיתה.

בלא מעט מקרים, למרות שהשירות נראה מעולה, למרות שממש בא לגולש לקבל עוד מידע, משהו בדף הנחיתה עוצר אותו. אולי זה כי הטופס שהוא צריך למלא ארוך מדי, אולי משהו נתקע בטעינה. בכל מקרה, יכולות להיות לא מעט סיבות.

דרך אפקטיבית לשימוש ברימרקטינג שאנחנו מצאנו שעובדת נפלא, זה להזרים טראפיק לדף נחיתה ספציפי, ואז לעלות בפייסבוק קמפיין לידים עם טופס פנימי של פייסבוק לאותו קהל שביקר בדף ולא השאיר פרטים.

למעשה עם הטופס של פייסבוק, ששואב לבד כבר את הפרטים של הגולש ולא מצריך ממנו להתאמץ יותר מדי, אנחנו מנגישים לגולש את האפשרות להשאיר לנו פרטים. וזה גולש שכבר מכיר, ביקר והתעניין בשירות או במוצר שלנו.

במקום להכניס אותו שוב לדף הנחיתה ולנסות לגרום לו למלא את הפרטים בצורה ידנית, (שראינו כבר שהוא לא עשה) אנחנו מציגים לו טופס שקל לו להשאיר בו פרטים.

רימרקטינג דינאמי

סוג נוסף ומתקדם של שיווק מחדש בפייסבוק נקרא רימרקטינג דינאמי והוא מושלם לבעלי חנויות.

מה שקורה בקמפיין מהסוג הזה, זה שלנו כבעלי חנות אונליין, יש אפשרות להציג לגולשים במודעות רימרקטינג, את אותם המוצרים בדיוק שהם הוסיפו לסל או צפו בהם ועדיין לא רכשו.

מכירים את זה שאתם מבקרים באתר מכירות כלשהו, רואים דגמים ספציפיים או מוסיפים אותם לסל, ואז אותם דגמים בדיוק, הם אלו שאתם מתחילים לראות במודעות של אותה חנות? אז זה לא במקרה.

איך עושים את כל הטוב הזה:

שיווק מחדש לאתר איקומרס

מה אתם צריכים? דבר ראשון להוסיף פיקסל לאתר. ברגע שיש לכם פיקסל באתר אתם יכולים "לצבוע" גולשים שביקרו באתר שלכם.

השלב הבא זה להתחיל להוסיף איבנטים ואירועים רלוונטים שנכונים לכם.

אם אנחנו מדברים על אתר איקומרס אתם תרצו להוסיף איבנט של הוספה לסל לכל מי שהוסיף מוצר לסל.
תרצו להוסיף איבנט כמו view content למשל, לדפי מוצר,
איבנט- initiate checkout- למי שהגיע לדף של הזנת פרטי אשראי וכו.

ברגע שיש לכם את כל האיבנטים האלו, אתם יכולים לפלח את קהלי השיווק מחדש שלכם לפי הפעולות הספציפיות שהם ביצעו באתר.

שיווק מחדש מבוסס אתר תדמית/בלוג או דף נחיתה.

מה אתם צריכים?

כמובן פיקסל באתר, ולאחר מכן אם אתם רוצים למדוד עמודים ספציפיים, אתם יכולים לייצר רשימות קהלים ממבקרים שביקרו בדפים שבעיניכם מביאים טראפיק מגולשים ששווה לעשות להם רימרקטינג.

לדוגמא: נניח והאתר שלי מכיל כמה כמה דפים וקטגוריות. ונניח שיש לי עכשיו מאמר שמדבר על 10 טיפים לשיפור האינסטגרם שלכם. והמטרה הסופית שלי, היא למכור מוצר או קורס שקשור לאינסטגרם.

אני מייצר רשימת קהלים רק על הכתובת הספציפית של הדף ואז אני יכול להרים קמפיין שמטרגט רק את הרשימה הזאת ולהציע לכל מי שביקר ספציפית במאמר הזה את מה שאני מנסה למכור.

אם אני רוצה לטרגט את כל המבקרים באתר אני פשוט אבחר לייצר רשימה מכל המבקרים באתר, אגדיר משך זמן ונצא לדרך.

אם מדובר בדף נחיתה, אני אצור רשימה מכל מי שביקר בדף ואעשה החרגה לכל מי שהגיע לדף תודה.
(חשוב כמובן להטמיע איבנט בדף תודה מסוג Lead על מנת שנוכל למדוד כמה לידים נכנסו מהקמפיין)

איך עושים את זה בפועל?

נכנסים לחשבון המודעות. לוחצים על התפריט- בוחרים את כפתור הקהלים.

עכשיו שנפתח לנו המסך הבא- נוכל לבנות את הקהלים שלנו על סמך הצורך הספציפי לנו.

אם דיברנו על יצירת רשימות קהלים מבוססי אתר או דף נחיתה נלחץ על קהל מותאם אישית (Custom Audience)

ואז נלחץ עם Webite כמובן.

מכאן, נתחיל לייצר את הקהלים שלנו על סמך מה שדיברנו עד כה.

שיווק מחדש מבוסס פעולות בפייסבוק

אנחנו יכולים לייצר כמו שאתם רואים במסך הבא:

קהלים ממקורות נוספים מלבד האתר כמו עמוד הפייסבוק שלנו, חשבון האינסטגרם, צפיות וידאו וכו'.

נניח שהרצנו מודעה שכוללת סרטון וידאו. הסרטון באורך של 3 דקות. אנחנו יכולים להגיד לפייסבוק שתייצר לנו קהל על סמך אחוז הצפייה שלהם בסרטון.

הרי מי שראה את המודעה שלנו וצפה רק 25% מהסרטון כנראה יהיה פחות רלוונטי ממי שצפה 95% מהסרטון.

אחרי שניצור את הרשימה הזאת, ובהנחה שיש בה נפח גבוה של צופים, נוכל לבחור את הרשימה הזאת ולטרגט אותה בקמפיין הבא שלנו עם מסר מתאים כמובן.

כמובן שאפשר גם מכל רשימה כזאת לייצר קהלי לוק אלייק ולהרחיב את מעגל הטירגוטים שלנו אבל זה כבר נושא אחר.

שורה תחתונה, אם אתם מריצים קמפיינים ולא עושים רימרקטינג, אתם משאירים כסף על הריצפה.

טיפ נוסף- אל תשלבו קבוצת רימרקטינג עם שאר הקהלים שלכם.

כלומר- אם יש לכם קמפיין שמכיל בתוכו קבוצה נניח של נשים וקבוצה נניח של גברים, אל תכניסו קבוצה נוספת של רימרקטינג (בטח אם אתם עובדים עם קמפיין במתוכנת של CBO). קהלי רימרקטינג תבנו ותנהלו בקמפיין נפרד, תקציב נפרד, ובמקרה הצורך גם בחלוקת רשימות לקבוצות רלוונטיות.

שיהיה בהצלחה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

שלחו לי דוח

מלאו את הפרטים הבאים והניתוח שלנו בדרך אליכם

דילוג לתוכן