היילייטס באינסטגרם – איך להוסיף קאבר וליצור היילייטס

היילייטס באינסטגרם. לפני שאסביר איך יוצרים קאבר ובאיזו תוכנות כדאי להשתמש (זה הדבר הכי פשוט בעולם) חשוב רגע להסביר מה זה בכלל ההיילייטס האלו באינסטגרם ולמה הם טובים לנו.

סטוריז מכירים? בטח שאתם מכירים, איזה באסה זה שיש לנו סטורי ממש חזק שיצרנו אבל הוא נעלם אחרי 24 שעות נכון? אל חשש. לכולנו יש סטוריז יותר טובים מאחרים שהצלחנו ליצור.
כאלו שאנחנו יודעים שסיפקו את הסחורה, הניעו לפעולה ועודדו את העוקבים שלנו ליצור עם הפרופיל אינטרקציה כלשהי. את אותם סטוריז, אינסטגרם מאפשרת לנו לקבץ תחת ההיילייטס ולהציג אותם לעד ולא רק ל24 שעות.

סטורי שעלה אצלי, לפני שימו לב כמה שבועות.

מה הקטע באינסטגרם היילייטס אתם שואלים?

הקטע הוא שברגע שאותם סטוריז נמצאים בהיילייטס הם לא קליקביליים, והגולש לא יכול לבוא איתם באינטרקציה אלא רק לצפות בהם. לדוגמא- העלתם סטורי שהיה בו סקר? אז ברגע שתכניסו אותו להיילייטס, הוא אמנם יוצג למי שיסתכל לכם בפרופיל אבל אותו גולש לא יוכל להצביע. הגולש רואה סטורי ״רדום״ נקרא לזה ולא סטורי חי. עדיין, אם יש לכם סטוריז שעבדו טוב, נניח אותו סקר שהיו בו תוצאות ששווה לכם להציג, אתם יכולים להוסיף אותו להיילייטס שלכם וככה כל מי שילחץ על ההיילייטס יוכל לראות אותו.

סדנת אונליין חינם: להוציא את המקסימום מהאינסטגרם עסקי שלך!

למה זה טוב ואיך נעשה בזה שימוש לפרופיל עסקי?

זה טוב כי כפי שציינתי, זה נותן לנו לשמר סטוריז טובים שהקהל שלנו אהב. בנוסף לזה אנחנו יכולים לחלק את ההיילייטס לנושאים ככה שגולש יוכל לצפות בכל התוכן הרלוונטי תחת נושא ספציפי.

דוגמא: אם נניח אני חנות נעליים, ובמשך הזמן העלתי מדי פעם סטוריז של נעלי נייק ומדי פעם סטוריז של נעליי אדידס, אני אוכל לקבץ את כל אותם הסטוריז של מותג ספציפי, נניח נייק, תחת היילייט אחד.

ככה כל גולש שיצפה באותו היילייט יראה רק את הדגמים של נייק. אם היה שם דגם מעניין, הוא כבר ידאג להכנס לפרופיל שלי, לשלוח לי הודעה או להכנס לאתר ולצפות באותו דגם שכבר פרסמתי לפני חודשיים לצורך העניין.

לכן, שימוש בהיילייטס יכול להיות כלי אפקטיבי ביותר.

אז איך יוצרים היילייטס באינסטוש ואיך עושים להם קאבר?

פשוט מאוד. בשביל להשתמש בקאבר שהכנתם מראש, אתם צריכים לעלות גם אותו כסטורי. כן, זה יכול להיות קצת מבאס לעלות תמונה עם רקע מסויים שכל מה שיש בה זה טקסט קצר או אייקון כלשהו, אבל זה מה יש.

רק ככה ניתן להפוך תמונה לקאבר. היא חייבת גם להיות בסטורי (ואל תנסו להתחכם ולמחוק אחרי שעה כי זה ימחק לכם את הקאבר. תאמינו לי. מניסיון).

נחזור לאותה דוגמת נעליים של נייק. אנחנו רוצים שכל מי שינחת לנו בפרופיל יראה היילייט שנקרא נעלי נייק מטורפות נניח. אז נכין תמונה שרשום בה רק נעלי נייק (מיד נקפוץ לחלק הטכני של איך) או שבמקום טקסט נשים את הלוגו הידוע של נייק, נעלה את אותה התמונה כסטורי, ואז נלחץ על כפתור הפלוס, נסמן את התמונה שרשום בה נייק ואת כל הסטוריז שמופיעים לנו וקשורים לנייק.

לאחר מכן נלחץ על נקסט- ניתן שם להיילייט, כאמור נעלי נייק מטורפות, נלחץ על Edit Cover ונגלול עם האצבע את התמונות עד שנגיע לתמונה שהכנו מראש ובה רשום נעלי נייק. נבחר את התמונה, נתאים אותה שהטקסט או האייקון ששתלנו על הרקע יופיע בעיגול, ושלום שלום.

מסך היילייטס באינסטגרם

זהו, פשוט וקל.

סדנת אונליין חינם: להוציא את המקסימום מהאינסטגרם עסקי שלך!

איך מכינים את הקאבר?

יש כל מיני אפליקציות כאלו ואחרות שיאפשרו לכם להכין קאברים, הרי בסה״כ מה שאנחנו צריכים זה רקע מגניב וטקסט שיהיה מעוצב יפה. אם אתם יודעים להשתמש בפוטושופ אז אתם מסודרים, אם לא ולא בא לכם להתחיל להוריד כל מיני אפליקציות, אתם יכולים פשוט להכנס ל-2 תוכנות מעולות לעיצוב.

הראשונה היא Canva והשנייה היא Crello.

בשני המקרים תפתחו לכם דף חדש במידות של סטורי (כי הרי זה צריך לעלות כסטורי) המידות: 1080 על 1920. תבחרו לכם רקע מסויים, תבחרו סטייל לטקסט ותתחילו להקליד מה שאתם רוצים.

חשוב לדעת: בקאנבה יש פחות פונטים בעברית שאפשר לשחק איתם. אפשר לרכוש גרסה בתשלום ואז בעיית הפונטים נפתרת, אם לא בא לכם, אתם יכולים להשתמש בCrello, העקרון שם דומה כמעט אחד לאחד ושם יש לכם יותר משחק עם הפונטים בעברית.

חשוב לדעת 2: אל תגזימו עם הגודל של הטקסט וכמות המילים. זכרו זה צריך להופיע ולהכנס בתוך עיגול קטן. תבחרו לכל היילייט קאבר עם טקסט קצר.

פיניטו, סיימתם. הורידו את התמונה למחשב, תעבירו אותה לעצמכם לטלפון (דרך ווצאפ, מייל או איזשהי שיטה אחרת שנוחה לכם, תעלו את התמונה כסטורי, וצרו לעצמכם את ההיילייט.
אל תשכחו לעקוב אחרי באינסטגרם וגם בפייסבוק לעוד תכנים, מאמרים, מדריכים ותוכן שיכול לעזור לכם.

אם המאמר הזה נתן לכם ערך שתפו אותו עם העולם, שכולם ידעו, אנחנו לא שומרים ידע אצלנו 🙂

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן