איך לעבוד עם בוטים באינסטגרם כל האמת לשנת 2021

אם אתם בעלי עסקים שרוצים לקדם את החשבון שלכם באינסטגרם ולהגיע לעוד עוקבים ולקוחות – בטוח יצא לכם לשמוע על עולם הבוטים באינסטגרם. האם באמת כדאי לעשות את זה?


שמי עדי אנקונינה, שותפה מייסדת בחברת החשדניסטים, חברה שמתמחה בקידום חשבונות סושיאל מדיה עם בוטים ואוטומציות. בשנים האחרונות קידמנו מאות חשבונות אינסטגרם ברחבי העולם ובמאמר הבא אני הולכת לשתף אתכם במידע פנימי בנושא כדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה ולעשות את הדבר שנכון בשבילכם ובשביל העסק שלכם.

"שלא תעז לעשות את זה!" 

"זה יחסום לך את החשבון!"

"חבר שלי עשה את זה פעם וזה היה גרוע".

אלו רק חלק מהדברים שבטח יצא לך לשמוע על עולם הבוטים באינסטגרם, הרוב המוחץ של הדעות מאוד שלילי ותכלס? בצדק. מספיקה טעות אחת שעושים בשימוש בבוט או שעובדים עם הבוט הלא נכון והחשבון באמת יכול להיחסם/להימחק. 

אז מה עושים? לא עובדים איתם? במאמר הבא אסביר את ההשקפת עולם שלי ב-3 שנים האחרונות לגבי עולם הבוטים ואציג בפניכם את האמת בתחום. כמו בכל דבר, יש יתרונות וחסרונות, אחרי שתדעו את הדברים כמו שהם תוכלו לקבל את ההחלטה שלכם ולהבין אם זה בשבילכם או שלא.

למה זה טוב לנהל יוזר אינסטגרם באמצעות בוטים?

בוט לאינסטגרם זו מערכת אוטומטית שמאפשרת לנו לבצע פעולות רגילות שבני אדם עושים מהנייד כמו לייקים למשל או פולו בצורה חכמה יותר.

המערכת לרוב עובדת עם ה-API של אינסטגרם (ספריית הקוד של אינסטגרם) והמטרה שלה היא לדמות פעילות אנושית ככל האפשר.

בוט איכותי לאינסטגרם נמדד בכמה הוא בעצם לא נראה בוט ונראה כמו בן אדם.

ככל שיש לו יותר פונקציות ככה הוא יותר מסובך ויותר טוב לכם מהסיבה הפשוטה שלאינסטגרם יהיה מאתגר יותר להבין שזה בוט. המטרה העיקרית של הבוט באינסטגרם היא לעזור לכם להגדיל את העוקבים שלכם עם עוקבים מתורגטים שאתם רוצים שידעו שאתם קיימים ובכך להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בעסק או בחשבון במידה ומדובר בחשבון עסקי. 

בעבר היו קיימים עשרות בוטים שונים בשוק, על חלקם אולי שמעתם כמו follow liker, אינסטה מנג'ר, אינסטה זוד ועוד. מאז שנת 2019 אינסטגרם העלו הילוך בכל מה שקשור למלחמה בבוטים ולסגירה שלהם והרוב המוחלט לא עובד כרגע. הבוט היחידי שכן עובד ומצליח להביא תוצאות הוא בוט של חברה בבוסניה שנקרא JARVEE. דקה לפני שאתם מתלהבים וחוגגים, כמו שאתם כבר יודעים בחיים, לא הכל כזה ורוד 🙂

ג׳ארבי בשיא שלו.

מה הסכנות בשימוש בבוט? 

אינסטגרם ( AKA Facebook) לא אוהבים שנוגסים להם בעוגה. העוגה שלהם היא עוגת כסף כמובן, נכון לשנת 2021 אינסטגרם הרוויחו מעל ל-18.16 ביליון (!) דולר ממודעות ממומנות בפלטפורמה שלהם (נכון לרגע כתיבת מאמר זה אנחנו ביוני 2021).

תכלס, אתם יכולים להבין למה הם לא רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם ישתמשו בבוטים בשביל להגדיל את העוקבים וההכנסות שלהם אלא פשוט ישלמו על ממומן והכסף ילך לאינסטגרם ולאח הגדול פייסבוק. 

לכן, אינסטגרם ממש לא בעד בוטים ונלחמים בזה כל עוד הם יכולים כדי שהעוגה שלהם תגדל ועוגת הבוטים תלך ותקטן. אגב אם מעניין אתכם לדעת למה הם בכלל לא סוגרים את כל השוק של הבוטים, לדעתי האישית זה בגלל שהבוטים כן משחקים לידיים שלהם ומגדילים את זמן השהייה הממוצע של הלקוחות שלהם.

אז הם לא רוצים לגמרי לסגור את הברז אבל הם אוהבים שהברז הזה חלש. 

אז מה בפועל הסכנות?

  1. מחיקת החשבון – לנשום עמוק, כן זה יכול לקרות כאשר משתמשים בכל תוכנה/אפליקציה צד ג' שלא עובדת בצורה רשמית עם אינסטגרם ואין לה את הסמל של Instagram Partner.

    זה משהו שיכול לקרות במידה ועובדים עם הבוט הלא נכון שלא מעודכן לגרסא הנוכחית של אינסטגרם, או שעובדים עם בוט/חברה שעובדת עם בוטים בצורה שהיא לא אחראית ולא מדמים פעילות אנושית ברמה מספיק גבוהה. אני יכולה באותה מידה להשוות את זה לנסיעה מתל אביב לאילת, אם למשל אני אסע בצורה מהירה, פזיזה, לא אחראית, לא אדע מתי להאט בפניות המסוכנות ומתי לא לעקוף – הנסיעה שלי יכולה להיגמר באסון.

    לעומת זאת, אם אני אסע בצורה בטוחה, אחגור חגורת בטיחות, אשתמש באמצעי זהירות מוגברים – הסיכוי שאגיע לאילת שלמה ובריאה גבוה ביותר, בדיוק כמו להשתמש ולעבוד עם בוט.

    אגב, אינסטגרם יכולים למחוק לכם גם את החשבון בגלל טעות באלגוריתם שחשב שעשיתם משהו שהוא לא אוהב או אם למשל הורדתם איזושהי אפליקציה לנייד שמגלה לכם מי הוריד עוקב ומי לא. בתור מישהי שחיה את עולם הבוטים באינסטגרם כבר שנים – יכולה להגיד שלי באופן אישי זה כמעט ולא קרה. 
  1. חסימה מעשיית פעולות כמו פולו/לייק/אנפולו – יכול להיות שיצא לכם לראות הודעת בלוק בסגנון הזה

זה משהו שיכל לקרות מפעם לפעם כשאינסטגרם משנה את ההגבלות שלה. בלוק של כמה שעות/ימים שבהן אי אפשר לייק/פולו/אנפולו/תגובה, לא משהו שצריך להתרגש ממנו ויכול לקרות גם בכללי לפעמים כשעושים הרבה פעולות באפליקציה גם ידנית.

אז תכלס, כמו בכל השקעה, יש כאן סיכון, עכשיו השאלה – מה הסכנות אם *לא* משתמשים בבוט אבל כן רוצים להעלות עוקבים ולהגיע לעוד לקוחות פוטנציאליים?

  1. נשארים במקום – אין דבר יותר מתסכל מלהיתקע על אותה כמות עוקבים באינסטגרם. במיוחד כשאתם עושים תוכן טוב, משקיעים זמן ואנרגיה ומשהו שם עדין לא עובד. 
  2. מבזבזים זמן וכסף יקרים – בתור בעלי עסקים הזמן שלכם שווה הרבה מעבר לכסף, אם אתם מחליטים להימנע משימוש בבוט ועושים את מה שהוא עושה פשוט ידנית – לייקים ופולו לקהל היעד שלכם, אתם "שורפים" זמן יקר שהייתם יכולים להשקיע בפעולות אחרות בעסק שלכם. בין אם זה ניהול העסק או פיתוח העסק, לייק ופולו לא באמת משנה אם אתם עשיתם או הבוט. 
  3. משקיעים תקציבים בממומן להבאת עוקבים – זו נקודה שהיא קצת טריקית, ממומן יכול להביא עוקבים במיוחד ברגע שעושים קמפיין איכותי, אבל ויש פה אבל גדול – לרוב זה יוצא מאוד יקר פר עוקב. כמובן יש יוצא מן הכלל כמו לכל כלל, אבל אלו לרוב התוצאות של רוב האנשים.
  4. נשארים מאחורי המתחרים/קולגות – אנחנו ב-2021, הדיגיטל, הטכנולוגיה והאוטומציה כל יום מתקדמים ובענק. יש המון לא מעט עסקים וחברות שעובדות עם בוטים מהסיבה הפשוטה שזה מביא להם עבודה, בטוח שחלקם באותה נישה שלכם.

אז רגע, למה בעצם שאני לא אלמד איך להשתמש בבוט ואעשה את הכל בעצמי? 

שאלה מעולה, בעבר היה אפשרי להשתמש בבוט תוך 5 דקות ללחוץ על ON ו- OFF והכל היה תקין. בעקבות העדכונים של אינסטגרם והמלחמה שלהם נגד בוטים הם הפכו את כל עולם הבוטים והאוטומציה להרבה יותר מורכב ומסוכן.

כלומר להשתמש בבוט, זה כבר לא משהו שאפשר לעשות "על הדרך". זה מצריך למידה של שבועות אם לא חודשים ולחיות את העולם הזה בשביל להיות תמיד מעודכן מה הן ההגדרות הנכונות. בנוסף, צריך לזכור שמספיק שעושים טעות אחת קטנה בהגדרות והחשבון יכול להימחק.

לכן אני באופן אישי לא ממליצה לבעלי עסקים ללמוד את זה ולהשקיע בזה אנרגיה אלא אם כבר לייצא את הפעילות הזו למומחים ולמי שזה התפקיד שלו. בדיוק כמו שאני הולכת למוסך שיתקן לי את הרכב, לרופא שיניים לתקן את השיניים, או לכל בעל מקצוע אחר – אותו הדבר גם כאן.

כמובן זה לא אומר שלא אפשרי ללמוד את זה ולעשות בעצמכם, בשנת 2021 הכל אפשרי 🙂 זו פשוט שאלה של מה כדאי ונכון לכם לעשות בתור בעלי עסקים. 

אז תכלס, האם כדאי לעבוד עם בוטים באינסטגרם, כן או לא? 

שאלת מיליון הדולר 🙂

בשורה התחתונה, כן. הבוט יעזור לכם לגדול באינסטגרם, להגיע לעוד לקוחות, להגדיל את העסק ולהיחשף לאלפי אנשים בשבוע. מה שכן – הייתי עושה את זה רק עם מקצוענים שיודעים בדיוק מה לעשות עם החשבון שלכם ויודעים איך גם להשיג את התוצאות הטובות ביותר וגם לשמור על אבטחת החשבון ברמה הגבוהה ביותר. זה לא משחק, זה נכס עיקרי בעסק שלכם.

בתמונה המצורפת אגב, תוכלו לראות את הגדילה היומית עם עשרות עוקבים מתורגטים ביום אצל אחד הלקוחות שלנו.

במידה ותרצו לבדוק על אופציה לעבודה משותפת עם החברה שלנו, תוכלו להיכנס כאן לאתר https://chashdanistim.com/instagram-bot-service/  ולהנות מהטבה מיוחדת על סך 100 ש"ח במתנה (רק צריך להגיד שהגעתם דרך יואל דורון). 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן