פרסום בטיק טוק – איך לטרגט קהלי יעד

סביר להניח שעד עכשיו אתם שומעים שכדאי לכם להכנס לטיק טוק כי אפשר להשיג מלא חשיפות אורגניות בחינם נכון?
הרי זה הבאז העיקרי סביב הפלטפורמה מהבחינה העסקית.

כנסו לטיק טוק, תפתחו חשבון לעסק שלכם, תתחילו לייצר תוכן ותקבלו מלא מלא חשיפות וצפיות לסרטונים שלכם בלי לשים אגורה.

חלום.

אבל במבחן המציאות קוראים שני דברים:
1) לא כל סרטון שתעלו יהיה ויראלי ויגיע לאין ספור עיניים.

2) ככל שהזמן יעבור סביר להניח שהחגיגה הזאת תיגמר. למה?
כי בסופו של יום טיק טוק תגיע למצב בו היא תיתן יותר משקל לתוכן ממומן, הרי זה המנוע שמכניס לה כסף.

יחד עם זאת, זה לא אומר שהתיאוריה של צפיות אורגניות בחינם היא לא נכונה.
נכון לעכשיו 2023, היא אכן נכונה.

גם ותיקי הטיק טוק לעסקים יעידו שהיום המצב פחות מזהיר מלפני שנה ויותר לצורך העניין,

שכן יש פחות צפיות פר סרטון אבל בהחלט יש סבירות גבוהה שהתוכן האורגני שלכם יגיע לתפוצה רחבה.

אז מה? חשיפה אורגנית היא כמובן דבר נפלא ומצוין ואם אנחנו יכולים ״לחסוך״ כסף על הפצה של התוכן הרי שזה משובח לא? לא תמיד… ואסביר גם למה.

מה אתם מעדיפים בתור בעלי עסקים?

נניח וקיבלתם 100,000 צפיות, מי מבטיח שנתח הקהל שצפה בסרטון הוא גם קהל היעד שלכם?

כשאתם עושים ממומן יש לכם יותר שליטה מי ייחשף לתוכן נכון?

יותר מזה, מה המטרה שלכם מהתוכן שאתם יוצרים בטיק טוק? מקסימום חשיפה וצפיות? השארת פרטים? רכישה באתר?

ברגע שעושים שימוש במערכת הפרסום ואומרים למערכת מה התוצאה שאתם רוצים להשיג מהפרסום בטיק טוק שלכם, המערכת תכוון את המודעות שלכם לקהל שיש את הסבירות הכי גבוהה שיבצע את הפעולה שאתם רוצים.

פרסום בטיק טוק- ההבדל בין קהל ״אורגני״ לקהל ״ממומן״

אז בואו נחדד את ההבדלים טיפה לפני שנקפוץ לאיך בפועל מתטרגטים ואת מי.
כשאני מעלה סרטון לטיק טוק העסקי שלי, אני לא יודע מי הקהל שיצפה בסרטון (במידה והוא אכן מתפוצץ ומגיע למספרי צפייה יפים)

אני סומך על האלגוריתם שיפיץ את התוכן שלי לקהל שאני מקווה שהוא קהל היעד אבל אין לי ממש שליטה על זה.

כשאני עושה פרסום ממומן, אני כבר יכול להיות הרבה יותר מדוייק בבחירת הקהל שלי.

נכון שאני לא יכול להבטיח ב-100% שהקהלים שאני מטרגט כולם מתנהגים אותו דבר ונמצאים בסיטואציה בה הם רוצים את מה שאני מוכר כאן ועכשיו, אבל יחד עם בחירת האובייקט של הקמפיין + מיקוד לקהל היעד, אני מגביר את הסיכויים שאכן הפרסום בטיק טוק שלי יהיה הרבה יותר ממוקד.

אז בשביל לטרגט את קהלי היעד הרלוונטים עבורי אני כמובן צריך לפתוח חשבון מודעות של טיק טוק. היתרון? אם אתם מכירים את מערכת הפרסום של מטא, אז תשמחו לגלות שהמערכת פרסום של טיק טוק דומה ומזכירה אותה מאוד.

בואו נראה את מי אנחנו יכולים לטרגט כאן:

דבר ראשון: בחירת המדינה-

הקהל שלי בישראל? מן הסתם נבחר אותו. מה החסרון? שכרגע אי אפשר לטרגט לפי ערים ספציפיות.

דבר שני: שפות (אני אגב משאיר את זה תמיד כל השפות)

דבר שלישי: מגדר

דבר רביעי: גילאים.

עד כאן הכל מאוד בסיסי. עכשיו נעבור להגדרות קצת יותר מעניינות

פרסום בטיק טוק לעסקים – בחירות קהל לטירגוט

קהלים מותאמים אישית- מה הכוונה? שכאן אני יכול להגיד לטיק טוק לטרגט רק מי שביקר באתר שלי.

(כמובן שצריך לשתול בשביל זה פיקסל של טיק טוק) לבחור ברשימות שהכנתי מראש של לקוחות ולהשתמש בקהלי לוק אלייק. אפשר גם להוסיף את אותם קהלים בדיוק לחלק של האקסקלוד וככה לדאוג שאותם אנשים לא יחשפו לפרסום שלי.

תחומי עניין-

אתם בתחום רפואת השיניים? תטרגטו אולי Dental Care, יש לכם חנות נעלי ספורט? תטרגטו אולי אנשים שמתעניינים בנייק.

שימו לב שאתם יכולים לטרגט כאן דברים ספציפיים, קטגוריות שלמות, או תתי קטגוריות.

הלאה, טירגוט לפי התנהגויות של גולשים בטיק טוק
אתם מחפשים אנשים שיש להם נטייה גבוהה יותר להגיב על סרטונים, לשתף או לצפות עד הסוף? תגידו למערכת את מי אתם מחפשים.

אינטרקציות עם יוצרים-

יש כאלו שאוהבים לצרוך תוכן ולא לעקוב אחרי חשבונות טיק טוק אחרים ויש כאלה שעוקבים אחרי כולם, יש לכם העדפה כלשהי? זה המקום לסמן אותה.

אינטרקציות לפי האשטגים-

בשורה הזאת אתם יכולים לטרגט יוזרים שמתעניינים בהאשטגים מסויימים (עברית מן הסתם יש פחות). אבל אם אתם יודעים שהקהל שלכם סופר רלוונטי להאשטג מוכר בתחום שלכם, נסו להוסיף אותו פה.

טירגוט לפי מכשיר-

יש לכם העדפה מי יהיה הלקוח שלכם? יוזר של אייפון או יוזר של אנדרואיד? תגידו לטיק טוק

חשוב לדעת– כשאתם בונים קמפיין ומסע פרסום ממומן בטיק טוק לעסק, אתם לא חייבים לטרגט את כל האפשרויות שציינתי פה. אתם בהחלט יכולים להסתפק רק בגיל, מיקום, מגדר ובחירה של אפשרות אחת מכלל הדברים שהוצגו פה.

למשל: גברים בישראל בין 18-60 שמתעניינים בשיווק. בלי קשר לאיך שהם יוצרים אינטרקציות עם סרטונים וחשבונות אחרים וכו.

החכמה היא דווקא לנסות לבודד כמה שיותר משתנים לקבוצות טירגוט ולבחון איזו קבוצה מספקת לכם את התוצאות הכי טובות.

הבחירה של טירגוט הקהלים כאמור מזכירה מאוד את מערכת הפרסום של פייסבוק.

צאו לדרך, תשקיעו כמה שקלים (או במקרה של טיק טוק דולרים) ותראו את כמות החשיפה שאותו סכום קטן יחסית מצליח לספק לכם.

טיפ קטן, נניח שפחות מעניין אתכם לקבל המרה ישירה מטיק טוק, פחות משנה לכם לקבל מתעניין שמשאיר פרטים או מכירה באתר והדבר הכי חשוב לכם זה שהעסק, חשבון, מותג שלכם יקבל כמה שיותר צפיות, אתם יכולים פשוט לקדם בצורה ממומנת את התוכן שאתם מעלים ישירות לחשבון הטיק טוק ופשוט לבחור את קהל היעד. 

כלומר אתם לא בהכרח חייבים ליצור תוכן ייעודי רק לקמפיינים שלכם אלא בהחלט יכולים להשתמש בתוכן הקיים שכבר העליתם לטיק טוק. העליתם סרטון שלא הגיע להרבה חשיפות ואתם רוצים לדחוף אותו? פשוט קדמו אותו (זה נקרא Spark Ads), בסכום קטן יחסית והוא יקפיץ לכם את כמות החשיפה בצורה משמעותית.

בהצלחה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן