איך יזמי תוכן יכולים לייצר הכנסות?

כשאני מדבר על הקונספט הזה של להיות יזם תוכן, (בשונה מאיש תוכן) תמיד עולות שתי שאלות של אוקיי אבל איך עושים מזה כסף ובמה זה כבר שונה מלהיות איש תוכן.

אז על אחת מהן כבר עניתי בעבר, ובכל זאת ניתן לה תשובה מתומצתת ועל השניה נרחיב.

במה יזם תוכן שונה מאיש תוכן?

ניקח את זה הכי ברמת המאקרו אוקיי?

יזם תוכן בונה ומשקיע בתוכן על מנת להרוויח בעתיד, איש תוכן מייצר תוכן על מנת להרוויח עכשיו.

יזם תוכן מפתח מיזם מבוסס שיווק באמצעות תוכן כדי לבנות קהל ואז לחשוב על המוצר, איש התוכן מקבל תשלום על מנת לייצר תוכן נקודתי למטרה נקודתית ממי שמעסיק אותו. (או שהוא מייצר תוכן עבור מוצר או שירות שלו עצמו שהוא רוצה בטווח הקצר לקצור עליו פירות)

יזם- משקיע קדימה

איש תוכן– מתוגמל במיידי (אם שוכרים את שירותיו) או בטווח קצר (אם הוא מייצר תוכן עבור עצמו כדי למכור משהו שלו)

אחרי שסגרנו את הפינה הזאת, בואו נענה בהרחבה על השאלה הגדולה יותר.

איך לעזעזל יזמים תוכן יכולים להרוויח מהמיזם שלהם? הרי בסופו של הם משקיעים המון בשביל לבנות כאן תהליך של שיווק באמצעות תוכן שבסופו של יום ישתלם גם כלכלית נכון?

קדימה שואו מי דה מאני

אני אפרט כאן מספר דרכים שיזמי תוכן יכולים להרוויח, ואתחיל מהדברים הפשוטים לכאורה כמובן ועד לדברים מורכבים יותר שגם דורשים יותר זמן, אבל התגמול עליהם כיאה ליזם שמשקיע יותר בצורה חכמה ונכונה היא גדול יותר.

הדברים הקטנים:

חסויות, שיווק שותפים, לידים.

הנה רשימה קצרה על קצה המזלג שיזמי תוכן יכולים להיות מתוגמלים עליהם.

שיווק שותפים

נניח שמיזם התוכן שלכם מתמקד בנישה מסויימת שמתאימה כמובן לקהל מאוד מדוייק.

נניח צילום (אני יודע, דוגמא גנרית אבל תזרמו איתי)

החלטתם שאת התוכן שלכם אתם הולכים לייצר ביוטיוב. אתם מספקים המון ערך על עולם הצילום. איך תעשו מזה כסף? שיווק שותפים זאת אחלה דרך.

אתם מדברים על מוצרים כאלו ואחרים בסרטונים שלכם שהקהל שלכם שסומך עליכם ירצה גם? בדסקריפשן אתם מוסיפים לינקים של אפילייאט לאותם מוצרים ועל כל רכישה שהגיע דרך הסרטונים שלכם, אתם מקבלים עמלה.

חסויות

בין אם יש לכם ״נכס״ אינסטגרמי, יוטיובי, או בלוג לצורך העניין, ברגע שיש לכם מאסה של גולשים שצורכים את התוכן שלכם, לקבל פניות מגופים מסחריים כאלו ואחרים עבור חסויות ושיתופי פעולה זה לא דבר מופרך בכלל.

מכירה של לידים

2 הדוגמאות הקודמות שנתתי היו קצת יותר פרסונליות. ברור שהמיזם תוכן שלכם יכול להיות כזה שגם עובד על המיתוג האישי שלכם, אבל אולי דווקא החלטתם ליזום פורטל תוכן בנושא מסויים?

נניח והחלטתי שמיזם התוכן שלי הוא בכלל בתחום הנדלן. אני בונה בלוג, אתר, פורטל תוכן לא על השם האישי שלי אלא ממש ממתג את זה כביזנס לכל דבר, מספק שם המון ערך ובין התוכן השונה, אני אומר לכל מי שרוצה ללמוד נדל״ן להשאיר פרטים.

אני באופן אישי בתור היזם לא מלמד את התחום אולי, אבל הלידים האלו שנכנסו דרך התוכן שלי, כיוון שהקהל שלי סומך על מה שכתוב בו, שווים לא מעט כסף עבור מכללה שכן מלמדת את זה. אני יכול למכור את הלידים שהנכס שלי מייצר.

אתם כבר מבינים את הראש. עכשיו בואו נקח את זה צעד אחד קדימה.

כשאתם בונים מיזם תוכן ויוצאים למהלך של שיווק באמצעות תוכן אתם יכולים להגדיר מראש מה אתם רוצים כלכלית שיקרה ומה בעצם יהיה המודל העסקי (פרסומות באתר, באנרים, חסויות וכו׳) כמו שציינתי קודם, או שאתם יכולים לעשות את הדבר הנכון וזה להשאיר את כל האופציות פתוחות.

מה זה אומר? שברגע שאתם לא נסגרים מראש על איך ״תתעשרו״ ממיזם התוכן שלכם, אתם לא מוגבלים בשום דבר.

עצם זה שאתם לא מכוונים לדרך ״התעשרות״ מסויימת (מלבד ללתת ערך ולאסוף גולשים לניוזלטר נניח) אתם יכולים לעשות את הדברים הבאים

להקשיב ולהגיב

להקשיב זה אומר שאתם יכולים להקשיב לקהל שלכם, לטפח אותו, לגדול איתו להבין מה הוא רוצה וצריך ואז לבנות מוצרים או שירותים שאתם בוודאות יודעים שלא רק שיש להם קהל באופן כללי, יש לכם את הקהל הספציפי והמדוייק שירצה את אותו שירות או מוצר והוא ירצה אותו ממכם.

למה? כי טיפחתם אותו, בניתם את הטראסט הזה, הוא סומך עליכם.
הוא כבר קהל שלכם. הוא נכנס לכם לבלוג, הוא פותח את הניוזלטרים שלכם, הוא משתתפף בוובינרים שאתם עושים, הוא כבר מושקע בכם.

וכאן התגמול על מיזם התוכן שלכם הוא כבר הרבה יותר גדול, כיוון שאתם בונים לו הצעה על סמך הדברים שאתם יודעים בוודאות שהוא צריך ורוצה ורוצה את זה ממכם.

בתור יזמי תוכן יש לא מעט דרכים בהם תוכלו להחזיר את ההשקעה שלכם. בין אם אלו דברים קטנים יחסית ונקודתיים לבין דברים הרבה יותר גדולים (נניח ייעוצים, ניהול הנדז און, הכשרות, מוצרים פיזיים וכו) ברגע שאתם מוכוונים קהל קודם, מוצר אחכ, אתם יכולים לייצר מגוון מוצרים שהקהל שלכם רק מחכה שתייצרו עבורו.

קל זה לא. זמן זה לוקח, אבל ברגע שהמיזם ממריא, הוא שווה את ההשקעה שלכם בין אם היא באה לידי ביטוי בכסף או בעיקר בזמן.

יזמות תוכן פותחת לכם עולם שלם אפשרויות להכנסה, מה שהופך את המיזם כמובן, לכלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

על ״תוכן בכפית״ כבר יצא לך לשמוע?

יש לנו מוצר שיהפוך את תהליך יצירת התוכן שלך לקל יותר!

למעלה מ-400 רעיונות תוכן שאשכרה יש מאחוריהן מחשבה. לא רק תוכן ״כי צריך״, אלא כזה שיעזור לך להבין למה לעשות כל דבר ואיך למנף אותו ליצירת אינטרקציות, הגברת חשיפה לעסק ויצירת לידים והזדמנויות ללקוחות חדשים.

רגע... לפני הקליק על ה-X

3 סיבות למה כדאי לך להרשם לניוזלטר שלנו

  • אני (יואל) מתעב ספאם, לכן אין מצב שאפציץ 17 מיילים ביום.
  • כשכן אשלח מייל, ב-99% מהזמן יהיה בו ערך ואולי 1% אציע לך משהו (לעתים ממש רחוקות)
  • אני רוצה לפתוח איתך ערוץ טיפה יותר אישי וחשוף ולשתף בתוכן שלא בהכרח עולה לבלוג.
דילוג לתוכן