11 סוגי כותרות שיגרמו לגולשים ללחוץ על התוכן שלכם

אתם עוסקים בתוכן? מעולה. בין אם אתם כותבים מאמרים ותכנים ארוכים או שאתם כותבים תוכן לסושיאל עבור עצמכם או לקוחות לפייסבוק ולאינסטגרם, הכותרת של התכנים שלכם היא מה שתגרום לגולש להקליק ולהמשיך לקרוא נכון?
אז בשביל שתוכלו להפוך גולשים לקוראים אספתי לכם 11 סוגי כותרות עם דוגמאות לאיך להשתמש בהם, כדי שתוכלו לייצר יותר אינטרקציות עם התכנים שאתם מייצרים.

לאנשים שעוסקים בשיווק באמצעות תוכן, אחד הדברים המסתכלים זה לדעת שיצרתם תוכן באמת איכותי וכזה שנותן ערך אבל הוא לא מייצר יותר מדי טראפיק או אינטרקציות.

לא בגלל שהוא לא טוב, בגלל שמי שכבר נחשף אליו לא מרגיש את הצורך להקליק כדי לקרוא עוד.

לרוב, כשאנחנו מדברים על כותרות לתוכן הראש ישר הולך למאמרים ארוכים, אבל מבט קטן על פוסטים כתובים בפייסבוק ואינסטגרם יראה לכם שבשביל להמשיך לקרוא את כל התוכן שלכם, הגולשים צריכים ללחוץ על כפתור קטן בפוסט שנקרא קרא עוד.

אגב, רק בשביל לסגור פינה, לחיצה של הגולש על אותו כפתור, מאותת לאלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם שהתוכן שלכם מספיק מעניין כי אנשים רוצים לקרוא מה שיש לכם להגיד, מה שמשפיע על החשיפה האורגנית שלו וגם על הביצועים של אותו תוכן אם הוא חלק מקמפיין ממומן.

אז נכון, ברור שיש פוסטים שאתם כותבים שלא מצריכים כותרת מפוצצת. הם בעיקר יהיו תכנים יותר אישיים או לקהל שכבר מספיק מכיר ועוקב אחריכם שרוצה לצרוך ממכם תוכן כי הוא כבר ״שבוי״, אבל אם אתם מייצרים תוכן מקצועי או כותבים עכשיו פוסטים מקצועיים במטרה להחשף כמובן גם לקהל חדש, רצוי שהמשפט וחצי הראשון של התוכן שלכם יהיה כזה שיגרום לגולשים להקליק על ה- See More  ולהמשיך לצרוך את כל הפוסט.

יאללה לכותרות

אם כן, הנה רשימה של 11 סוגי כותרות שיכולות לתפוס את העין של הגולש ולגרום לו לרצות לקרוא עוד.

כמובן שאתם תצטרכו לבצע התאמה שכן לא כל כותרת מתאימה בצורה ישירה לאופי של אותו פוסט שאתם רוצים לייצר, אבל בתור אנשי תוכן אני מאמין שתדע לקחת מכאן את הכותרת הרלוונטית עבור כל פיסת תוכן.

מי עוד רוצה?

כותרת שמתחילה במי עוד רוצה, מרמזת על כך שיש אנשים שכבר עושים או משתמשים במה שאתם באים להציג ולכתוב עליו, מה שמייצר מעין סושיאל פרוף.

אתם יכולים להשתמש בכותרת הזה לדוגמא בהקשר של מי עוד רוצה ללמוד טיפים לכתוב כותרות יותר טובות שמייצרות הרבה יותר טראפיק?

הנה הדרך/השיטה שעזרה ל- X להשיג Y

שימוש בכותרת כזאת מצליחה לפלח את קהל היעד ותופסת את הקהל הרלוונטי שרוצה להשיג תוצאה מסויימת. ברור מאוד להבין ממנה למי היא מכוונת והיא עוזרת לסנן קהל לא רלוונטי.

אפשר להשתמש בה לדוגמא של- הנה הדרך שלנו בדורון מדיה שעזרה לנו לכתוב כותרות שממירות גולשים לקוראים ומשם ללקוחות.

ככה תוכלו להפטר/להשיג (מבעיה) ב- x צעדים קטנים שמשיגים שיפור גדול.

אנחנו מדברים על הבעיה כבר בכותרת וגורמים לגולש להבין שבעזרת אותם X  צעדים הוא יוכל לקבל את הפתרון.

למשל- ככה תוכלו להפטר מלידים לא רלוונטים בקמפיין הלידים שלכם בפייסבוק. 3 דברים קטנים שאפשר לעשות כדי להשיג תוצאות יותר מדוייקות.

הנה דרך מהירה להשיג X

משהו קטן לגבי סוג הכותרת הזאת. אם אתם מבטיחים להשיג משהו בצורה מהירה, כדאי מאוד שתתכוונו לזה ותוכלו לגבות את ההצהרה הזאת.

מצד אחד אנשים רוצים פתרונות מהירים. אף אחד לא רוצה לחשוב שתהליך מסויים יקח לנו שנתיים גם אם זאת המציאות בסופו של דבר.

מצד שני, אנשים לא טיפשים ומבינים שפתרונות בזק וקסם לא באמת עובדים. נוצר פה דיסוננס מסויים שאתם צריכים לפתור אבל רק אם אתם באמת מסוגלים.

דרך מהירה להשיג הכנסה פאסיבית לא יעבוד כי זה חארטה. מצד שני כותרת של – הנה הדרך הכי מהירה לייעל את הקמפיינים שלכם בפייסבוק ולחסוך זמן יקר, כן יעבוד.

עכשיו (או ככה) תוכלו לקבל x  ולהרוויח y

סוג של ככה אתם יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

נניח ויש לנו שירות שכולל בתוכו ערך מאוד גדול ללקוח אז נכתוב משהו כזה-

עכשיו אתם יכולים ללמוד איך לכתוב כותרות סופר ממירות בלי לקרוא ערימות של ספרים או להוציא כסף מיותר על קורסים.

תעשו (משהו) שיגרום לכם לשמוח ולהיות גאים בו

כותרת כזאת נוגעת ברגש שהגולש רוצה להרגיש ותוקפת משהו שהיום הוא לא מרגיש איתו בנוח.

לדוגמא- ככה תלמדו לעשות שיווק באמצעות תוכן שיגרום לכם להיות גאים ולרצות לספר לכל העולם על התוצאות שהשגתם ללקוח שלכם.

מה חשוב שתדעו על

אני לא יודע אם הסקרנות הרגה את החתול אבל אם חתולים היו יכולים להקליק על תכנים, הסקרנות כאן היתה גורמת להם להוציא את הציפורן החדה וללחוץ על הקרא עוד.

לעורר סקרנות בכותרת יכול להיות נפלא במצבים שבהם אתם רוצים להתייחס לנושא מסויים שמעניין את הגולשים שלכם, אבל לא בטוח שהם מבינים אותו לעומק.

למשל- מה חשוב שתדעו על האלגוריתם של פייסבוק כשאתם בונים את הקמפיין שלכם.

או מה חשוב לדעת על מנהלי מדיה חברתית כשאתם מחפשים לאייש את המשרה הזאת בארגון שלכם.

תנו לי (זמן) ותקבלו (הבטחה כלשהי)

אם אתם מספקים מוצר שאכן עושה את מה שאתם מבטיחים בלי להיות תלויים בגורמים חיצוניים, זאת יכולה להיות כותרת מעולה שמושכת קהל, כיוון שהוא מבין תוך כמה זמן הוא הולך לקבל את התוצאה שאתם בטוחים שאתם יכולים לספק לו.

אפשר להשתמש בכותרת כזו ככה:

תנו לי 4 שעות, פעם בשבוע למשך שבועיים ונבנה לכם אסטרטגייה שיווקית מותאמת לדיגיטל שתספק לכם תוצאות מטורפות.

או – תקדישו למאמר הזה 10 דק ותקבלו עשרות רעיונות ליצור שיווק באמצעות תוכן.

אם לא תעשו (משהו) בהקדם תישארו מאחור.

אין מה לעשות. לשחק על נימי ה- FOMO  עובד. אנשים מפחדים להחמיץ דברים שיכולים להיות ביג דיל. אם יש לכם משהו כזה שמבוסס על זמן, אתם בהחלט יכולים לכתוב כותרת כמו- 4 סיבות ללמה אם לא תתחילו לבנות אתר היום, תצטערו על זה מחר.

או- שלושת הסיבות שיגרמו לכם להבין שאתם חייבים מנטור שילווה אתכם כבר היום כדי שלא תראו את המתחרים שלכם משאירים לכם אבק.

אתם לא חייבים להיות (משהו) כדי להשיג (משהו מסויים)

לאנשים יש לא פעם תפיסה מוטעית על נושאים מסויימים. תציגו להם כותרת שתפרק להם את ההתנגדות הלא בהכרח מבוססת שהם פיתחו כבר מראש.

למשל- אתם לא חייבים תואר ראשון או שני בשיווק כדי להיות אנשי שיווק טובים. הנה הסיבות למה-

או- אתם לא צריכים להיות בעלי רקע בשיווק, כדי ללמוד לנהל קמפיינים בדיגיטל. 3 טיפים שיכולים לעזור לכם להתחיל כבר היום לנהל קמפיינים.

גם אתם עושים (משהו) וזה פשוט לא עובד? 

כותרת שתופסת מיד את העין, כי היא נוגעת בבעיה שהגולש יודע שיש לו, הוא יודע שהוא עושה אבל הוא פשוט לא מכיר משהו אחר. עכשיו יש לכם הזדמנות להציג לו זווית אחרת.

למשל- גם אתם עושים קמפיינים בדיגיטל ומרגישים שאתם שורפים את הכסף? אתם כנראה לא עושים את הדברים הבאים.

או גם אתם מרגישים שהתוכן שלכם לא מספיק טוב? ככה תוכלו לשפר אותו ולהגיע לקהל היעד שלכם.

כותרות הם המפתח לדלת התוכן שלכם.

בלעדיהן הגולשים פשוט לא ייחשפו לבפנוכו של היצירה שלכם. תחשבו איך אתם כותבים כותרת שמצליחה לבלוט בתוך כל הרעש של התוכן הקיים ברשת. אין לכם הרבה זמן, הגולש רואה כמויות אדירות של תוכן וכותרות בכל רגע שהוא בפייסבוק, אינסטגרם או מחפש בגוגל. 

כמובן שיש עוד לא מעט סוגי כותרות, ואני האחרון שימליץ להיצמד ב-100% מהזמן לאותם נוסחאות אבל הכותרות שציינתי כאן, במידה ואתם אכן עושים להם התאמה לתוכן שלכם והטקסט שבתוך המאמר או הפוסט שלכם עומד מאחורי הכותרות, יעזרו לכם לשפר ביצועים ולהשיג יותר אינטרקציות וטראפיק. נסו ותחזרו אלי עם תובנות.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

תוכן בכפית - הרשמה מוקדמת!

ממש בקרוב אנחנו משיקים מוצר שהולך להפוך את תהליך יצירת התוכן שלך להרבה יותר פשוט!

הרשמו בהרשמה מוקדמת וקבלו התראה במייל ברגע ש״תוכן בכפית״ יהיה באוויר יחד עם הנחה משמעותית!

דילוג לתוכן