הכותרת משיגה את הקליק, הפסקה הראשונה משיגה את המשך הקריאה. 5 טיפים לפסקה ראשונה מעולה.

הכותרת שכתבתי כאן גרמה לכם להקליק ולקרוא את המאמר הזה.

הפסקה הזאת מבהירה לכם שהגעתם למקום הנכון, כי אתם הולכים עכשיו לקבל כאן ערך, איך לייצר פסקה ראשונה שתגרום לגולשים להמשיך לקרוא את כל המאמר וזאת הסיבה שאתם נשארים. במאמר הזה תקבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לכתוב פסקה ראשונה שתגרום לגולשים שלכם להמשיך לרצות לקרוא את התוכן.

זה נכון עבור בלוג פוסטים בבלוגים, כתבות בעיתונים, ניוזלטרים וכן גם פוסטים בפייסבוק. אחרי הכל בשביל שגולשים ימשיכו לקרוא את התוכן שאתם מעלים בסושיאל הם צריכים להקליק על ה- See more נכון?

כאנשי שיווק באמצעות תוכן או אפילו אנשי תוכן באופן כללי שמשקיעים המון זמן בקופי ובניסוח של הטקסטים שלנו, אנחנו רוצים לדעת שהגולשים שלנו קוראים את מה שיוצא לנו מהמקלדת.

אז אמנם הכותרת היא זאת שמגרה אנשים להיכנס למאמר, אבל אם השורות הראשונות לא יהיו מושכות מספיק, חזקות, תופסות את תשומת הלב של הגולש וגורמות לו להבין שהוא במקום הנכון, יש סבירות גבוהה שהוא לא ימשיך לקרוא את כל המאמר.

לא מעט אנשים נכנסים לראות כתבה מסוימת, קודם כל גוללים את כולה עד למטה כדי לראות את האורך שלה ואז חוזרים לפסקה הראשונה. אם היא לא עוצמתית, הם יכולים להגיד אוקיי זה ארוך מדי בשבילי עכשיו.

מצד שני ברגע שהם מבינים כבר בהתחלה את הערך שהם הולכים לקבל בזה שהם ישארו לקרוא, הם ישקיעו את הזמן בלקרוא את מה שיש לכם לספר.

טיפ ראשון לפסקה ראשונה מעולה

ספקו לגולש את היצר שלו.

גולשים נכנסים לקרוא מאמר בגלל הערך ובגלל שהוא הולך לספק להם מידע. זה לא משנה אם אנחנו מדברים עכשיו על תוכן שיווקי, תוכן רגשי, תוכן רכילותי או חדשותי.

אם אני בוחר להיכנס למאמר מסוים זה בגלל שאני רוצה שהוא יספק לי יצר מסוים (רכילותי, חדשותי, לימודי וכו׳). ברגע שאני מבהיר בפסקה הראשונה שאני הולך לספק לגולש את אותו היצר שלשמו הוא נכנס למאמר, הוא ימשיך לקרוא.

טיפ שני דברו על בעיה ועל הפתרון

במיוחד בבלוגים עסקיים (ולשם כך התכנסנו הרי). בכל הקשור לתוכן מקצועי, אנשים נכנסים לקרוא את התוכן כדי למצוא פתרון לבעיה שלהם או כדי להתעדכן וללמוד משהו חדש בתעשייה בה הם פועלים.

ברגע שאנחנו מתייחסים לבעיה ספציפית שעליה בנוי המאמר (בדיוק כמו פה, נכנסתם כי אתם רוצים לדעת איך לכתוב פסקה ראשונה מעולה והבהרתי לכם שזה בדיוק הטיפים שתקבלו)

הגולש מבין שהוא הולך לקבל תשובה לשאלה שיש לו, פתרון לבעיה מקצועית שמטרידה אותו ולכן הוא ירצה להמשיך לקרוא.

אם אני אלך סחור סחור והוא לא יבין את זה בשניות הראשונות שהוא בתוך התוכן שלי, זה לא משנה כמה מעולות השורות שיבואו אחר כך, וזה לא רלוונטי בכלל שהפתרון אכן נמצא בטקסט, הוא פשוט לא יגיע לזה כי הוא ילך לחפש את הפתרון בבלוג או פוסט אחר.

טיפ שלישי

תיאום ציפיות

הגולש נכנס לקרוא מאמר בשביל לקבל ערך? מעולה. עכשיו צריך לעשות איתו תיאום ציפיות.

ברגע שנגענו לו בנקודות הכאב שלשמן הוא בחר להקליק עלינו, אנחנו צריכים להסביר לו בדיוק איך אנחנו הולכים לעזור לו. תחזרו רגע לפסקה הראשונה שכתבתי כאן.

נכון שאתם רואים שהיה מאוד ברור שאם תמשיכו לקרוא את המאמר תקבלו 5 טיפים? הנה אנחנו כבר בשלישי. עשיתי אתכם מראש תיאום ציפיות הבהרתי לכם מה אתם הולכים לקבל וזאת הסיבה שהגעתם כבר עד פה.

כשהגולש נכנס למאמר, יש שעון חול. אם הוא לא מבין ישר מה הוא יקבל אם הוא ימשיך לקרוא, איבדתם אותו.

טיפ רביעי

להסביר את היתרונות שיהיו במאמר.

אנחנו כבר יודעים שאנשים נכנסים לצרוך תוכן בגלל שהם רוצים ללמוד משהו חדש שיכול לעזור להם ברמה האישית או המקצועית ובכך לשפר אותם קצת יותר.

אם יש לי בלוג מקצועי (אחרי הכל אנחנו כאן בשביל שיווק באמצעות תוכן) על מוצר או שירות שאני רוצה להדגיש וסביבו לייצר תוכן שפותר לאחרים בעיות וממצב אותי ואת השירות שלי כמשהו שכדאי לשקול להיעזר בו, אני רוצה כבר בפסקה הראשונה להסביר את היתרונות שהגולש יקבל במאמר.

לדוגמא: נניח והמטרה שלי בתוכן זה למצב את עצמי כאוטוריטה בתחום של ניהול קמפיינים בדיגיטל. למה? כיוון שאני רוצה לתת ערך מצד אחד לגולשים אבל בתמורה אני רוצה שהם ישקלו לשכור את שירותיי כשהם צריכים איש מקצוע.

אני אכתוב מאמר נניח על 7 סוגי מודעות שעובדות בפייסבוק לצורך העניין.

בפסקה הראשונה אני אחדד את היתרונות שבמאמר כיוון שאכתוב, המאמר הזה כולל 7 סוגי מודעות שעובדות לנו מעולה וכל אחד יכול להתאים אותם לצורך שלהם.

עד כמה הם עובדות לנו מעולה? עד כדי כך שאנחנו עושים להם התאמות לכל הלקוחות שלנו ורואים גידול משמעותי בתוצאות ובעלות להמרה מאשר מודעות בסגנונות אחרים.

גם הבנתם מהפסקה הזאת שאתם הולכים ללמוד 7 סוגי מודעות להשתמש בהם וגם סיקרנתי אתכם להמשיך לקרוא כי אמרתי וואלה זה עובד לנו טיל, תנסו זה גם יכול לעבוד אצלכם.

כמובן רק דוגמא אבל הבנתם את הראש.

טיפ חמישי

קחו צד ותנסו לערער את מה שהגולשים חושבים שהם יודעים.

להיות מעוררי מחלוקת זה לא בהכרח דבר רע. במיוחד אם אתם קוראים תיגר על נושאים שאנשים בטוחים שהם עובדה מוחלטת.

דוגמא בשביל להמחיש למה אני מתכוון:

נניח שהייתי רוצה לכתוב מאמר על למה אתם לא צריכים אתר ומספיק שיש לכם דף עסקי בפייסבוק? (אני כמובן לא חושב ככה אבל רק בשביל הקטע)

הפסקה הראשונה שלי היתה יכולה לקרוא תיגר על נקודת מוצא שיש כמעט לכולם. הרי אנחנו יודעים שבסופו של יום התוכן שיש לנו בפייסבוק או של צוקרברג ולא שלנו ומחר הדף והחשבון מודעות שלנו יכול להיחסם ואז העסק שלנו אכל אותה.

אם בפסקה הראשונה שלי היתה כותב משהו כמו, בעלי עסקים לא באמת חייבים היום אתר כיוון שחבל על הכסף, אף אחד לא יגיע אליו אם אתם לא משקיעים בקידום אורגני ודף בפייסבוק סוגר לכם את הפינה, אותם האנשים שממש לא היו חושבים כמוני היו מגרדים רגע בראש.

הפסקה הזאת, בין אם הם מסכימים איתה, בין אם הם פתוחים לקרוא משהו חדש או בין אם הם ממש חושבים ההפך יגרמו לכל אחד משלושת סוגי האנשים האלו להמשיך לקרוא את המאמר.

via GIPHY

למה?

אלו שמסכימים ירצו לקבל מידע מעוד מישהו שחושב כמוהם ומחזק את הדעה הלא קונבנציונלית שיש להם.

אלו שפתוחים לקרוא וללמוד משהו חודש, ובכן ירצו להבין מדוע אני חושב ככה כדי לקבל החלטה מושכלת יותר האם לבנות אתר או לא

ואלו שלא מסכימים איתי, לא יחפשו להשתכנע אלא ירצו לקרוא את המאמר רק כדי לכעוס, להגיד לעצמם איזה שטויות הוא מדבר ואולי אחר כך להגיב לי בתגובות למה אני ממש לא צודק והם צודקים.

בכל אחד משלושת המצבים האלו, הפסקה הראשונה שמעוררת מחלוקת תגרום לאנשים להמשיך לקרוא את התוכן.

זכרו, הכותרת היא זאת שתביא לכם את הקליק, אבל אם הפסקה הראשונה לא תהיה עוצמתית, אף אחד לא ימשיך לקרוא את המאמר. תשקיעו בפסקה הראשונה, אם אתם מוצאים את עצמכם לא סגורים איך לכתוב אותה, טריק קטן שיכול לעזור זה להתעלם ממנה ולשמור אותה לסוף.

תכתבו את כל המאמר שיש לכם, תעברו עליו, תקראו אותו, ואחרי שהוא כולו כתוב וברור לכם כבר מה המסרים והערך שאתם נותנים לגולשים, תחזרו לכתוב את הפסקה הראשונה על סמך הטקסט שכבר נכתב ותדייקו אותה בעזרת הטיפים שרשמתי כאן. אהבתם? תגיבו לי בפייסבוק או פה הדעה שלכם (באמת) מעניינת אותי.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

על ״תוכן בכפית״ כבר יצא לך לשמוע?

יש לנו מוצר שיהפוך את תהליך יצירת התוכן שלך לקל יותר!

למעלה מ-400 רעיונות תוכן שאשכרה יש מאחוריהן מחשבה. לא רק תוכן ״כי צריך״, אלא כזה שיעזור לך להבין למה לעשות כל דבר ואיך למנף אותו ליצירת אינטרקציות, הגברת חשיפה לעסק ויצירת לידים והזדמנויות ללקוחות חדשים.

דילוג לתוכן