4 אשפי שיווק שאתם חייבים לעקוב אחריהם, ואיפה הכי כדאי לעשות את זה

השראה. כולנו צריכים ממנה קצת לפעמים. תוסיפו לזה את העובדה שבתחום שלנו צריך כל הזמן ללמוד ולקבל רעיונות חדשים, ככה שזה לא מפתיע שאנחנו תמיד צמאים לראות אנשים חדשים שיכולים להניע אותנו לפעולה מסוימת.

לא בהכרח לרכוש משהו, אלא לקבל רעיונות או אפילו זריקת מוטיבציה קטנה.

אחרי מי לעקוב ברשתות החברתיות?

לא פעם עולה השאלה הזאת בקבוצות המקצועיות למיניהן בפייסבוק. אנשים רוצים לדעת אחרי מי שווה לעקוב, ממי שווה ללמוד ומי בעצם עושה את זה נכון.

אז אם ג׳ון מולר, מרי סמית וגרי ויינרצ׳אק יהיו השמות שיופיעו בדרך כלל כששאלה כזאת תעלה, הנה 4 אנשים שלא בהכרח כולם מכירים, אבל בהחלט שווה להכיר ועוד יותר שווה לעקוב אחריהם.

למה? כי הם מספקים ערך אמיתי. זה יכול להיות ערך לימודי, חווייתי או סתם משהו כיפי ומשעשע להעביר איתו את הזמן אבל שקשור לתחום. נתחיל.

ראסל ברנסון

למי שלא מכיר, ראסל ברנסון הוא סוג של אלוהי השיווק להרבה מאוד אנשים. הוא כתב ספרים מאוד מוצלחים:
Dotcom Experts  ו- Secrets Experts  (שגם השיווק שלהם היה פשוט יצירת מופת ושימוש נכון באפילייאט מרקטינג) אם אי פעם יצא לכם להתקל ב-click funnels, על שלל צורותיו, דעו שראסל ברנסון הוא האיש שעומד מאחורי המפלצת הזאת.

מה זה קליק פאנלס? בקצרה. מערכת מטורפת וסופר פופולארית ליצירת משפכים שיווקים ודפי נחיתה. מה כל כך מיוחד בזה? היא פשוטה בטירוף, ויש סביבה קהילה סופר תומכת שמספקת רעיונות ושיח מאוד שיתופי על איך להשיג תוצאות. לא אכנס כאן יותר מדי לעומק, רק אגיד ששווה לכם מאוד להכיר את המערכת. ברנסון יצר לא קהילה סביב קליק פאנלס אלא כת. ממש כת. אנשים סוגדים לו ומהללים אותו בקבוצות שעוסקות בקליק פאנלס (זה עולם שלם שניגע בו במאמר אחר).

אז למה שווה לעקוב אחרי ברנסון? בעמוד הפייסבוק שלו הוא מעלה לא מעט סרטונים, לייבים ותכנים שבגדול נוגעים כמובן בקליק פאנלס, אבל אפשר לקבל ממנו המון תובנות ורעיונות גם לגבי שיווק באופן כללי, רעיונות לקריאטייב, קצת משפטי השראה, כמובן, איך להעביר סיפור ומסרים ובניית משפכים שמוכרים.

באינסטגרם, הוא מפוצץ את הסטוריז שלו, בדרך כלל בסרטונים של דברים קצת יותר אישיים. אימוני היאבקות, שטויות עם הילדים ומדי פעם דברים מקצועיים. כמובן שהכל מחושב וההצצה הזאת שהוא מעניק לחיים האישיים שלו יוצרת את הקירוב בין הגולש ל״מותג״ ולאחר מכן הרבה יותר קל למכור. שווה לראות את המינונים ואיך הוא מאזן בין תוכן מכירתי לתוכן אישי.

הכי שווה לעקוב אחריו: אינסטגרם

עוד מישהו שעושה בדיוק את זה (מיתוג אישי) בצורה מושלמת הוא הבא בתור ברשימה שלנו.

גרנט קרדון

גרנט קרדון הוא לא משווק אינטרנטי. הוא לא יושב ועושה קמפיינים או מנתח את הקמפיינים שלו (יש כמובן מי שיעשה את זה). העניין הוא שאני לא חושב שקרדון אי פעם בכלל ראה איך הביזנס מנג׳ר של פייסבוק נראה, והאמת? זה לא צריך לעניין אותו. קרדון הוא איש נדל״ן. כל מה שמעניין אותו זה להמשיך לבנות את אימפריית הנדלן שהוא בנה – ואם אפשר למכור לכם כרטיסים לכנס שהוא עושה בלאס ווגאס, אז מה רע?

אז למה בכל זאת שווה לעקוב אחריו? כי אמנם הוא לא זה שעושה דברים האנדז און(לרוב) אבל הוא פשוט איש שווק מטורף. הוא שילוב מעולה בין מי שמשווק את הפרסונל ברנדינג שלו לבין איש מכירות חלקלק שימכור לכם מבט להצלחה ואיך היא צריכה להיראות, למה הוא יכול להוביל אתכם לחיי מותרות וכו וכו וכו. והוא עושה את זה ממש טוב.

לאחרונה הוא די החליט שהוא ברוגז עם פייסבוק בגלל כל נושא החשיפה האורגנית. הוא עדיין פעיל שם, אבל זה מרגיש קצת פחות מבעבר. אז איפה כן שווה לעקוב אחריו? באינסטגרם וביו-טיוב.

באינסטגרם הוא עושה שילוב מושלם בין סרטוני ״שכונה״ לבין סרטונים מקצועיים. בין סטורי בו הוא מטייל בעולם לבין סטורי בו הוא מצרף לינק לרכוש את הספר שלו ועוד.

הוא ממש לא דמות מרקטינג טיפוסית שנהוג לראות. הוא הרבה יותר RAW. שווה גם להקשיב לפודקאסט שלו שמתעסק בנדל"ן כמובן, אם התחום מדבר אליכם. בשורה התחתונה, הוא עושה שימוש משובח בין כל הפלטפורמות שעומדות לרשותו. עזבו את המסר, פשוט לראות איך הוא עובד דיגיטלית זה תענוג.

הכי שווה לעקוב אחריו: אינסטגרם, כי כשצריך הוא יפנה אותך בול לאן שצריך ביוטיוב.

דונלד מילר

דונלד מילר הוא אחד האנשים הכי נעימים ורהוטים שיצא לכם להקשיב להם בסושיאל מדיה. הוא משדר רוגע ובעיקר מספק הרבה תובנות. אני חייב לומר שמאז שהתחלתי לעקוב אחריו ולשמוע את הפודקאסט שלו, הצורה בה אני מסתכל על אתרים ודפי נחיתה השתנתה לחלוטין. דברים קטנים שהוא אומר גורמים לך להגיד – וואלה, איך לא חשבתי על זה.

מילר הוא המחבר של הספר storybrand וסביב הנושא "איך להוציא את המסר של העסק בצורה נכונה יותר החוצה" הוא יצר פודקאסט נפלא שעוסק כמובן בשיווק על שלל רבדיו בו הוא מארח אנשים שכדאי להקשיב להם.

יש לו עמוד פייסבוק פעיל עם תוכן מעניין, אבל המקום לעקוב אחריו הוא לחלוטין בפודקאסט. הפרקים שלו לא ארוכים, וחוץ מקצת קשקושיאדה בהתחלה של כל פרק השיחות והראיונות עצמם, הם ממוקדי מטרה ותמיד אפשר לצאת מהפרק עם תובנה שכדאי ליישם.

הכי שווה לעקוב אחריו: בפודקאסט המשובח שלו כמובן.

ג׳ף בולאס

ג׳ף בולאס האוסטרלי מצליח לגעת בצורה מעולה לטעמי, שני נושאים בו זמנית ולשלב אותם בצורה שמרגישה טבעית לחלוטין. מצד אחד האיש מייצר ערימות של תכנים משובחים על שיווק, תוכן וכו׳ ומצד שני באותו אתר ובאותה נשימה אנחנו מקבלים קואצ׳ר לחיים שמנסה לעורר בקוראים השראה ולהניע אותם לעבר חיים טובים יותר, התפתחות אישית וכו׳, הערך שתקבלו מבולאס לא מסתכם רק באיך לשווק אלא אם תרצו, גם איך לעבוד פחות, להיות יותר יעילים וגם למנף את הנכסים הדיגיטליים כדי שייצרו לכם מקורות הכנסה פאסיביים, למשל.

בולאס, כיאה לאיש שיווק ברמתו, פעיל בכל הפלטפורמות שהייתם מצפים לראות אותו, אבל האמת היא שאני הכי נהנה לקרוא אותו בבלוג שלו. לא בפייסבוק, לא בטוויטר, אלא להיכנס לבלוג ולהקפיד לעשות את זה דרך המחשב. הוא בנוי בצורה מצויינת וברורה ופשוט כיף לשהות בו. הצבעים, המבנה והתוכן, יוצרים את אחד הבלוגים שאני הכי אוהב.

הכי שווה לעקוב אחריו: בבלוג שלו.
לא חסרים אנשי שיווק שכדאי לעקוב אחריהם, אם יש לכם אנשים שעושים לכם את זה ואתם חושבים שזה פשע שעוד לא כולנו מכירים אותם, תרשמו בתגובות ותמליצו עליהם. שיתוף זה כח 🙂

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון.התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות.בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות.מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

שלחו לי דוח

מלאו את הפרטים הבאים והניתוח שלנו בדרך אליכם

דילוג לתוכן