רימרקטינג דינמי – נדל"ן, תיירות והקשר המשותף

מאמר אורח מאת: רז חיים

אתם בטח שואלים את עצמכם: נדל"ן ותיירות? מה הקשר ביניהם בכלל?

בשנה האחרונה האחרונה השיקו בפייסבוק את אחד הכלים המתקדמים במערכת הפרסום שלה – רימרקטינג דינמי. לאלו מכם שעדיין לא שמעו או בדקו, רימרקטינג דינמי מאפשר לכם להציג מודעות שמציגות מוצרים/שירותים ספציפיים לאנשים שביקרו באותם מוצרים/שירותים באתר שלכם, מבלי שתצטרכו לבחור או לנהל את זה ידנית. פייסבוק עושה עבורכם את רוב העבודה באמצעות הכלי המדהים הזה!

הדוגמה הכי בולטת שאולי רובכם מכירים שאני יכול לתת לשימוש ברימרקטינג דינמי הוא על ידי אחד האתרים המובילים בעולם להזמנת מלונות אונליין Booking.com. באתר של "בוקינג" יש מאות אלפי מבקרים (ואף מיליונים) חדשים שנכנסים בכל יום לאתר, צופים במלונות ברחבי כל העולם, מחפשים תאריכים ספציפיים עם תנאים שיתאימו להם להזמנת מלון לקראת החופשה שלהם.

ניקח מקרה פנימי בתוך אתר "בוקינג" להמחשה: נגיד שאני נכנסתי וחיפשתי מלון בברצלונה באמצע חודש יולי במרכז העיר, בטווחי מחירים של 100-200 דולר ללילה, ובסופו של דבר החלטתי לא להזמין את המלון ולהתייעץ עם חברים שלי אולי יש להם מלון טוב להמליץ לי. ברגע שסיימתי את הביקור שלי באתר ובמלון הספציפי ולא ביצעתי פעולת רכישה, האתר "בוקינג" יתחיל להציג פרסום רימרקטינג דינמי של אותו מלון בדיוק ומלונות אחרים בסביבה שיכולים להתאים לי, בטווח המחירים שחיפשתי ובכך ינסה לסגור את העסקה סופית!

תמונה מתוך פייסבוק

מה ההבדל בין רימרקטינג דינמי לרימרקטינג רגיל?

ההבדל הראשון והמרכזי בין רימרקטינג רגיל לרימרקטינג דינמי הוא שברימרקטינג רגיל, הייתי מקבל מודעה כללית שפשוט מפנה אותי חזרה לאתר של "בוקינג". רימרקטינג דינמי כבר יודע להגיד לנו איזה גולש צפה באיזה מלון, ובכך להתאים את המודעות בצורה אוטומטית, ככה שכל אחד יראה את המודעה שרלוונטית בדיוק אליו.

ההבדל השני המרכזי הוא, שאחרי עבודת הכנה מקדימה של קטלוג המוצרים שלנו והזנה של כל הפרמטרים החשובים, פייסבוק עושה בשבילנו אוטומטית עבודה שלא היינו מצליחים ליישם ידנית באתר עם מאות אלפי מבקרים וצופים בכל יום מחדש. גם באתר עם מספר מועט של מבקרים כל חודש, אין סיבה (ויכולת כמעט) לנסות ולבצע את התהליך הזה עצמאית באופן ידני.

תמונה של מטוס

​הבדל שלישי בין רימרקטינג רגיל לרימרקטינג דינמי הוא הזנה של טקסטים דינמיים שמשתנים בהתאם למוצרים שיופיעו בפרסום עצמו לכל גולש. בין המשתנים שתוכלו לקבוע בפרסום תוכלו לבחור בהצגה של שם המוצר, תיאור המוצר, מחיר המוצר ועוד מספר אפשרויות נוספות. לדוגמה סוכנות נדל"ן שמפרסמתם תוכל לבחור להציג בצורה אוטומטית את שם הנדל"ן, מחיר הנדל"ן ותיאור קצר על הנכס.

מה הקשר בין נדל"ן ותיירות?

בהמשך להשקת רימרקטינג דינמי, הבינו בפייסבוק את גודל הפוטנציאל לעולמות ספציפיים בהם תחום התיירות והנדל"ן ביחד. תארו לכם סיטואציה בה אתם מתחילים להתעניין ברכישת נכס נדל"ן חדש להשקעה או למגורים. נכנסתם לאתר ספציפי כדי לבחון נכסים פוטנציאליים באזור שאתם מחפשים (לדוגמה נתניה) במחירים שעומדים בתקציב שלכם (לדוגמה 2 מיליון ש"ח).

בסופו של דבר, החלטתם לא להשאיר פרטים לאותו נכס נדל"ן שהתעניינתם והמשכתם בדרככם בעולם האינטרנט. אותו אתר יכול באמצעות רימרקטינג דינמי להציג לכם מודעות רודפות בפייסבוק המציגות את אותו נכס ספציפי שהתעניינתם בו כבר לפני. בנוסף לאותו נכס, האתר שביקרתם בו יכול להציע לכם נכסים רלוונטיים אחרים שנמצאים בסביבה עומדים בתקציב שחיפשתם ויכולים להתאים לכם גם.

תמונה מתוך פייסבוק

למה כל זה חשוב לי?

אם אתם מפרסמים או בעלים של אתר מכירות אונליין בעולם התיירות או הנדל"ן, אתם חייבים לנצל את הכלים המתקדמים שפייסבוק מאפשרים לכם כדי להעלות את אחוזי ההמרות באתר שלכם ולייצר יותר מכירות אונליין. פורטל צימרים בישראל למשל הוא דוגמה קלאסית לאתר שיכול להשתמש בצורה מעולה ברימרקטינג דינמי ולבנות תהליך אוטומציה אמיתי עם פוטנציאל ענק להגדלת אחוזי הסגירה וההמרות של האתר אונליין. אם אני מחפש צימר לכל המשפחה באזור הצפון בחודשי הקיץ החמים, כנראה שיש צימרים אחרים באזור (באותם תאריכים סביב אותם מחירים) שיכולים להתאים לי ולנופש של המשפחה שלי.

דוגמה נוספת מעולה מתחום עולם הנדל"ן לשימוש ברימרקטינג דינמי אפשר לתת מהאתר של סוכנות הנדל"ן אנגלו-סכסון. באתר של סוכנות הנדל"ן תוכלו למצוא מאות פרויקטים שונים ונכסי נדל"ן שונים ברחבי הארץ. דירות למכירה, דירות להשכרה ונכסים מסחריים. מי שמחפש דירה למכירה מן הסתם לא רלוונטי לנכסים מסחריים וככל הנראה שהוא מחפש דירה על פי פרמטרים שקבע מראש בהתאם לדרישות ולצרכים שלו.

האפשרות שלנו להציג לאותו משתמש דירות אחרות למכירה באותו אזור שהוא חיפש בטווחי המחירים שהוא מחפש היא לא פחות מפורצת דרך בתחום. הגיוני לחשוב שאם התעניינתי בדירה למכירה, נכנסתי למספר אתרים שונים כדי להתעניין במגוון הדירות שיש לכל סוכנות להציע לי. מי שידע "ללחוץ עלי" מספיק חזק ולרדוף אחרי מספיק זמן, יש לו סיכוי הרבה יותר גבוה להניב ממני פעולה שגם תוכל לייצר לאותה סוכנות נדל"ן מכירה עתידית.

תמונה של בית בנדלן

הערות לסיכום

*הערה חשובה – תהליך יצירת קטלוג המוצרים/שירותים שלכם יכול להיות טיפה ארוך ומסורבל אבל לעבודה בטווח הרחוק ככל שיש לכם מגוון יותר רחב של אפשרויות באתר שלכם, רימרקטינג דינמי יכול יותר להתאים לכם ולשפר את אחוזי ההמרות והמכירות שלכם באתר!

*הערה שנייה – המאמר מתייחס לעולם התיירות והנדל"ן מכיוון ששם פייסבוק שמו את הדגש שלהם, אבל העבודה יכולה להיות נכונה עם כמעט כל אתר/חנות שמשווקת ומוכרת את המוצרים/שירותים שלה אונליין.

*הערה שלישית- החוכמה בכל הקשור לרימרקטינג כמובן, היא גם לזהות את המשתמשים לפי מידת "החום" שלהם באתר שלנו. עד כמה הם רלוונטים לנו, ומה מידת המעורבות שלהם באתר. אם יש לכם כמות טראפיק של יותר מעשרות אלפי יוניקים בחודש, מומלץ מאוד לסגמנט את המשתמשים ולמקד את הפרסום למשתמשים עם סיכויי ההמרה הגבוהים ביותר. ניתן לייצר זאת בצורה ידנית או עם כלי אוטומטי כמו Fixel.

מעוניינים ללמוד קצת יותר על הנושא? לחצו כעת לקורס BluePrint של פייסבוק על רימרקטינג דינמי. לקריאת מדריך בהרחבה בעברית על חיבור הקטלוג מוצרים למערכת הפרסום בפייסבוק לחצו כאן

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

רז חיים

רז חיים

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן