שיווק באמצעות תוכן- למה אתם צריכים להבין מתוך קהל היעד שלכם, מי הפלח הכי מדוייק

בניתם אסטרטגיה לעסק. כחלק מהמסקנות שהגעתם אליהם החלטתם שדרך נכונה עבורכם היא לעשות שיווק באמצעות תוכן.

מעולה, עכשיו כל מה שנשאר לעשות זה להבין מי קהל היעד שלנו ואז להתחיל לייצר עבורו את התוכן המתאים.

נשמע פשוט לא? כן. אבל המציאות שונה.

אחת התשובות שיוצא לי להיתקל בה מפעם לפעם בשיחה עם מנהלי שיווק או בעלי עסקים זה ״כולם״.

כמובן שזה נאמר בהקשר לשאלה של מי קהל היעד שלכם. וגם אם התשובה היא לא כולם, אז עדיין אני מקבל תשובה שכוללת חתך מסוים מאוד מאוד רחב.

למשל- נשים. או נשים בנות 20-70. אוקיי אז אמנם זה כבר לא כולם, אבל גם בתוך החתך הספציפי הזה, יש התנהגויות שונות, דרכים שונות בהן אותן נשים צורכות את התוכן וכו׳.

לכן, לפני שיוצאים לדרך עם התוכן, גם בתוך קהל היעד ״הרחב״ שלנו, חשוב לייצר סגמנטים שונים של קהלים.

בתוך הקהל הכללי שלכם, יכול מאוד להיות שתזהו 3,4 פילוחים שונים.

אבל יואל, עכשיו אנחנו צריכים להתחיל לייצר עבור כל אחד מהפלחים האלו תוכן? זה מלא עבודה!

אז קודם כל לנשום, כי לא בהכרח.

מתוך הסגמנטים שיצרתם, תמצאו מי הוא הקהל הכי רלוונטי עבורכם ועבורו תייצרו את התוכן.

אני אתן דוגמא כדי לנסות להמחיש.

איך נבין מי הקהל הנכון לנו כשעושים שיווק באמצעות תוכן

לקוח מתחום האימון המנטלי שאנחנו עושים איתו תהליך של שיווק באמצעות תוכן.

כשישבנו להבין מי קהל היעד, קיבלנו קהל מאוד רחב של אנשים בגילאי x  עד z  שמתעניינים ב-א׳ ב׳ ג׳.

כללי מדי. בתוך הקהל הרחב הזה ניסינו לסמגנט אותו עוד יותר כדי לראות מי רלוונטי, והגענו לכך שאת אותו קהל אפשר לחלק למנכלים ובעלי חברות, אנשים מתחום הטיפול, ואנשים מתחום הכושר והספורט.

כל שלושת הסגמנטים האלו, אכן רלוונטיים למאמן שלנו. כל אחד מהם יכול להיות לקוח פוטנציאלי.
עכשיו, אנחנו יכולים להגיד אוקיי נייצר תוכן שיהיה כללי יותר כדי לנסות לתפוס את כולם (ואז כנראה שנפספס) או שננסה להתמקד רק בקהל אחד מתוך השלושה האלו.

למה? כי ברגע שנתמקד באותו קהל, נוכל לייצר עבורו בדיוק את התוכן שאנחנו יודעים שמעניין אותו ולא לדבר בתכנים כלליים מדי כדי לתפוס את כולם.

מתוך 3 הסגמנטים האלו, אחרי שבדקנו ואפיינו אותם, איתרנו והבנו מי מתוכם הקהל הכי ריווחי ומדויק שלנו. ברגע שהתחלנו לייצר עבורו תוכן שמדבר על הנקודות שהוא רוצה ללמוד ולהבין עליהם יותר, ראינו שיפור ניכר בתוצאות.

האם זה אומר שהזנחנו את הקהלים האחרים? לא. התוכן שייצרנו עבור קהל היעד, עדיין קורץ ויכול להיות רלוונטי גם לקהלים האחרים שנחשפים אליו גם אם הם לא העיקר. לכן, גם אותו קהל, כתופעת לוואי חיובית, יכול להיחשף לתוכן.

ברגע שאתם מפסיקים לנסות לפנות לכולם ומתחילים להתמקד בקהל מאוד מאוד מדויק שעבורו אתם יוצרים את התוכן, אתם גם מייצרים תוכן הרבה יותר ממוקד שעונה על הצורך של קהל היעד הכי נכון שלכם ויותר מזה, במקום מסוים גם נפתח ערוץ תקשורת נוסף ביניכם בו אתם יכולים להבין וללמוד מה בדיוק אותו קהל רוצה, צריך ומה חסר לו.

ברגע שיש לכם את היכולת להבין מה הם רוצים וצריכים, יש לכם את האפשרות ליצור תוכן עוד יותר טוב עבורם, להתאים את המסרים לנקודות הכאב שלהם ולהתאים את השירות או המוצר שלכם עבור הצורך הספציפי שלהם בצורה עוד יותר מדויקת.

תפסת מרובה לא תפסת זאת לא סתם קלישאה. כשאתם עושים שיווק באמצעות תוכן אל תנסו לכתוב תוכן לכולם, אלא רק לקהל הכי צר שלכם. כן זה מפתה ללכת רחב אבל זה דווקא הקהל הצר והמדויק שלכם שיצרוך מכם את התוכן שהוא בעל הסיכוי הטוב ביותר להמיר. זה הפלח הכי רלוונטי עבורכם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן