לעשות שיווק באמצעות תוכן נשמע סקסי. יש לנו מטרה, יש לנו מוצר או שירות, אנחנו מתחילים לייצר מלא תוכן מעניין ובעל ערך סביב מה שאנחנו רוצים למכור בסופו של דבר והחיים טובים.
משחררים לעולם מלא תוכן, והופה, הנה הפכנו להיות אוטוריטות בתחום וחשבון הבנק שלנו עולה בהתאם.
לא באמת…
שיווק באמצעות תוכן זאת אומנות
ברגע שהחלטתם שאתם מתחילים לייצר תוכן על מנת לשווק מוצר או שירות מסויים, יש מספר דברים שאתם חייבים לדאוג לבצע בשוטף, אחרת כל הזמן שהשקעתם פשוט ירד לטימיון, התוכן שלכם לא יעבוד, לא תקבלו את התוצאה הסופית שאתם רוצים ואז תצאו בהכרזה ששיווק באמצעות תוכן זה פשוט בזבוז של זמן.
בשביל לעזור לכם לוודא שלא תגיעו לנקודה הזאת הנה 5 סיבות למה שיווק באמצעות תוכן נכשל ו-5 דרכים לוודא שזה לא יקרה.
הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות זה להגדיר מה זאת הצלחה עבורכם.
הצלחה משתנה מעסק לעסק או פרסונה לפרסונה. מה שאני אגדיר כהצלחה לא בהכרח ייחשב להצלחה על ידי עסקים אחרים אפילו אם אנחנו באותו תחום נכון?
אז אם אני יוצא לדרך עם תכנית של שיווק באמצעות תוכן, כדאי שקודם כל אני אבין מה זאת הצלחה עבורי.
רכישה ישירה מהתוכן? הגדלה של הנרשמים לניוזלטר שלי? פניות ישירות מהגולשים לקבלת פרטים?
בנייה של מותג לטווח ארוך?
עסקים שונים מטרות שונות. לפני שאתם רצים להגיד ברור שהיעד בסוף זה לעשות כסף, חשוב להבין שיש לא מעט שלבים מהרגע שהתוכן יוצא לעולם עד לרגע שהוא מכניס כסף.
לכן, כדאי מאוד להגדיר אבני יסוד לאורך הדרך, ולהגדיר מראש, מה היא הצלחה כדי שתוכלו למדוד אותה, להסיק מסקנות, לשנות תוך כדי תנועה ולהפיק לקחים.
הדבר השני זה לתת לדברים זמן
שיווק באמצעות תוכן זה מרתון לא ספרינט. אתם בונים קהל, בונים טראסט עם הקהל ואם כמה שאני לא אוהב להשתמש במונח הזה אבל בשיווק באמצעות תוכן, אתם סוג של בונים מערכת יחסים עם הגולשים והקוראים שלכם.
מערכת יחסים שלפחות בהתחלה היא חד צדדית. אתם הצד שנותן והם מקבלים בלי לתת כלום בחזרה (מעבר לתשומת הלב שלהם שלונג ראן, זה המון)
אם התחלתם לייצר תוכן ואתם מפסיקים אחרי חודש או חודשיים דעו שכנראה פרשתם מהמשחק כמה חודשים מוקדם מדי.
בניגוד לפרפורמנס ולעולמות ה- PPC והמכירה הישירה, בשיווק באמצעות תוכן קוצרים את הפירות בשלב מאוחר יותר ולא ברגע שהגולש רואה מודעה.
תחליטו ותתחייבו מראש לתהליך ארוך שיקח במקרה הטוב כמה חודשים עד שתתחילו לראות ניצנים שהוא עובד.
הדבר השלישי אין המשכיות בתהליך.
כבר התחלתם לייצר תוכן, הגולשים מתעניינים ורוצים לקחת את הערך שאתם רוצים לתת בעזרת התוכן, הם אפילו באים בעצמם ליוטיוב או לבלוג שלכם.
מדהים לא? מה עכשיו? האם אתם פשוט נותנים להם ללכת ואומרים לעצמכם, העיקר הפיקסל של פייסבוק צבע אותם או שאתם עוזרים להם ללכת אתכם צעד קדימה?
אולי יש לכם קהילה בפייסבוק שמיועדת לגולשים סביב התוכן שלכם שם אתם מספקים עוד תוכן והשיח כבר הופך לאישי יותר?
אולי יש לכם פופאפ באתר שמבקש מהם להזין מייל ולהצטרף לניוזלטר? יש לא מעט דרכים שאתם יכולים לחשוב עליהם ולבצע כדי שהגולשים שכבר צורכים את התוכן שלכם, יקחו צעד קדימה ויבצעו פעולה כלשהי שאתם רוצים.
אם רק תבנו על סרטונים או מאמרים ולא תצליחו להמיר גולשים הדוקים לנרשמים לקהילה או לניוזלטר (לצורך הדוגמא) אתם מפספסים כאן עולם שלם של מסרים נוספים, ממוקדים ואישיים יותר שאתם יכולים לספק להם (ולקדם אותם עוד קצת קדימה במשפך השיווקי שלכם)
הדבר הרביעי אין עקביות
הנה דוגמא בשר ודם עלי. לייצר תוכן בעל ערך זה לא דבר פשוט. עזבו את ענייני המוזה וההשראה, זה קשקוש, הזמן שלוקח לכתוב, לעשות הגהה, לערוך וכו׳ הוא זמן יקר שלא תמיד מתאפשר לי.
לא משנה שיש לי מספר מאמרים בבלוג שנמצאים במקומות גבוהים בגוגל, ושאני פעיל מאוד ויוצר המון תוכן, עובדתית, בתקופה שאני יוצר תוכן אחת ל- לעומת תקופה רצופה של יצירת תוכן, כמות הפניות שאני מקבל משתנה בצורה קיצונית.
עקביות היא לחלוטין מרכיב מרכזי בשיווק באמצעות תוכן. אם אתם או העסק שלכם מייצר תוכן אחת ל- אתם בוודאות תראו אימפקט שונה מאשר האימפקט שתחוו כשאתם שומרים על עקביות.
תעבדו מסודר. אם החלטתם להכנס לתהליך שיווק באמצעות תוכן תיהיו עקביים בכמות התוכן שאתם מייצרים ואל תהפכו את ה למשהו שהוא על הדרך.
הדבר החמישי – אתם מתפזרים
היום יעלה מאמר בבלוג באתר, מחר פרק בפודקאסט, מחרתיים סטורי, עוד שבוע יוטיוב. אתם אול אובר דה פלייס.
זה נחמד לרצות להשתלט על כל הפלטפורמות אבל רגע, אתם צריכים להתמקד קודם כל באחת, לפתח אותה, לטפח אותה, לדאוג שהקהל והגולשים שלכם יודע בדיוק איפה הוא יכול לצרוך את התוכן שלכם ולא להתפזר לכל מקום.
לא כל מי שקורא את הבלוג שלכם גם יכנס לאינסטגרם או יוטיוב במיוחד עבורכם. תחליטו מראש איפה אתם הולכים למקד את מאמצי השיווק באמצעות תוכן שלכם, תבנו שם את הקהל שלכם ובהמשך כשיהיה להם קהל מספיק גדול נסו להתרחב לעוד פלטפורמות. עד אז? תיהיו במקום שבו הרגלתם את הגולשים שלכם לצרוך את התוכן.
הם לא צריכים לעבוד בלמצוא אתכם, אתם צריכים לעבוד בלהנגיש להם את התוכן לאיפה שהם רגילים לקבל אותו.