הקידום הממומן בפייסבוק ואינסטגרם משתנה – הנה דברים שצריך לדעת על קמפיינים ב-2024

מנהלי קמפיינים וותיקים מרגישים את זה היטב. מטא כבר התחילה להזיז לנו את הגבינה.

מה זה אומר? ששיטות שהיינו עובדים איתם בעבר לא בהכרח יספקו תוצאות גם היום.

זה לא אומר שכדאי כרגע לוותר עליהם לחלוטין, אבל המגמה לאן הולך הפרסום המומן בפייסבוק ואינסטגרם די ברורה.

תכף אסביר, אבל לפני זה אני כבר אפיל איזשהי פצצה.

מנהלי קמפיינים- רוצים להמשיך להיות בעלי ערך ללקוחות שלכם? הידע שצברתם עד כה, עשיר ככל שהוא יהיה בכל הקשור לדברים הטכניים כבר לא מספיק.

לדעתי, הגענו לרגע הזה שמנהלי קמפיינים חייבים ללמוד יותר לעומק את כל הצד של הקופי והקריאטייב, כי היום אשכרה יותר מתמיד, הצלחה של קמפיין היא קודם כל התוכן של המודעות.

ושלא תבינו לא נכון, יש המון מנהלי קמפיינים שגם יוצרים בעצמם את התוכן (אבל עד לרמה מסויימת),

ויש המון מנהלי קמפיינים מעולים, שמכירים את המערכת מושלם, אבל לא יהיו מסוגלים לכתוב, לעצב, או לצלם סרטון גם אם החיים שלהם יהיו תלויים בזה. 

לכן, אם יש דבר אחד שמנהלי קמפיינים מוכרחים לעשות, זה לצאת מאזור הנוחות ולסגל לעצמם גם יכולות ליצור מודעות מטורפות (כמובן שאם אתם עובדים בסוכנות שיש לה מי שיעשה את זה אז סגרתם סוג של פינה),
אבל אם אתם עצמאים? אתמול כבר הייתם צריכים להרשם לקורס תוכן למנהלי קמפיינים.

אז עכשיו למה שקורה תאכלס במערכת הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם ב-2024.

אם עד לא מזמן קמפיינים שהיו מורכבים מקבוצות של לוק אלייקים באחוזים שונים וקהלים על סמך תחומי עניין היו מספקים את התוצאות הכי טובות, מטא הולכת יותר ויותר למקום של אל תיגעו בקהל.

גם אם אתם עושים קמפיין ב- CBO ומפצלים את הקמפיין במטא לאד סטים של לוק אלייק מול קהל של תחומי עניין,
יש סבירות גבוהה שאם תעשו קבוצה אחת בלבד ולא תטרגטו כלום (מלבד אולי גילאים ומגדר) אתם תראו תוצאות לא פחות טובות.

האלגוריתם של פייסבוק הגיע למצב בו הוא כל כך חכם וכל כך עמוס בדאטה, שהוא כבר יודע למצוא את הקהל בעצמו. איך אפשר לעזור לו ולחדד למי המודעה אמורה לפנות? הבנתם כבר. בעזרת מודעות מעולות.

מטא אומרת אל תתערבו ותנו לנו לעבוד בשבילכם

שימו לב שפייסבוק ממש מעודדת אותנו לעבור לקמפיינים מסוג Advantage+.

גם אם זה בקמפיינים של מכירות, וגם אם זה בקמפיינים של המרות מסוג ליד.

במקרים מסויימים ובקמפיינים רגילים, היא גם מודיעה לנו שהיא באופן אוטוטמטי תרחיב לנו את הקהל מעבר למה שטירגטנו. יש מקרים בהם אפשר להוריד את הסימון ומקרים בהם זאת לא אופציה לבחירה.

למה זה עדיין לא -100%?

מלא מעט טסטים שעשינו, ראינו שבקמפיינים מסוג Advantage+, יש לנו תוצאות טובות בחשבונות פרסום עם המון דאטה, קהלים, המרות שנצבעו וסיגנלים שיש למערכת. ברגע שחשבון המודעות עמוס בדאטה שהאלגוריתם יכול לעבוד איתה, התוצאות מספקות. בחשבונות חדשים שעוד לא נצבר כל המידע הזה, האלגוריתם התקשה בסוג קמפיינים כזה לספק תוצאות ודווקא עבודה ידנית עבדה טוב יותר.

להערכתי הסיבה שקמפיינים כמו אדבנטאג׳ פלוס הם לא ברירת מחדל וזה מה יש, היא בדיוק בגלל הפער הזה בין חשבונות חדשים לישנים.

פער שלדעתי לא רחוק היום שמטא תצליח לגשר עליו. 

כלומר הם לוקחים בחשבון שחשבון חדש בשיטות האלו יתקשה כנראה להשיג תוצאות, ולכן האופציות הידניות עדיין קיימות, אבל ברגע שהפער הזה יצטמצם משמעותית, אופציות השליטה שלנו יתמעטו עוד יותר.

כמה המלצות על קמפיינים מסוג Advantage Plus בפייסבוק

יש לכם אפשרות להזין למערכת קהלים מותאמים אישית שלכם. על סמך מיילים שאספתם, מכירות באתר וכו׳.
חשוב להוסיף את כל הנכסים האלו שיש לכם.

המערכת לוקחת את הקהלים האלו כהמלצה וכסיגנלים להתבסס עליהם כשהיא מוצאת את קהל היעד הרלוונטי (שוב, בקמפיין כזה אין לנו שליטה על הקהל ולכן ככל שניתן למערכת יותר מידע ככה נעזור לה לעזור לנו למצוא את הקהל הנכון)

קריאטייבים– כבר הדגשתי את חשיבות המודעות המעולות.
משיחה עם נציגים של פייסבוק, הם ממש ממליצים בקמפיינים מהסוג הזה לעלות עם מינימום של 7 מודעות שונות! אתם עושים איקומרס? תעלו עם תמונות, סרטונים, קטלוג, קרוסלה, אינסטנט אקספריינס. 

העיקר שיהיו למערכת 7 מודעות.

חייב כאן לציין שדווקא בקמפיינים בהם עלינו עם 3 ראינו תוצאות יותר טובות, אבל אלו קמפיינים שנדרש לתת להם יותר זמן ככה שאם אתם יכולים במשך חודש לרוץ עם 7 קריאטייבים ולא לחוצים להחליף את המודעות (למשל בתקופות שאין מבצעים עם תקופה קצרה) שווה לבחון את הנושא הזה, להיות סבלניים ולתת למערכת להתייצב.

פייסבוק כבר הורידו המון תחומי עניין בשנים האחרונות, בין אם מסיבות פנימיות או רגולטוריות, עולם הפרסום בדיגיטל עובר שינוי ואם הדגש עד כה היה לנסות להיות כמה שיותר פרסונלי, אנחנו רואים שהמערכות מעודדות אותנו דווקא ללכת כמה שיותר רחב.

וזה עוד בלי לדבר על הפיקסל והשינויים שהוא עבר-יעבור.

המלצה חמה– תתחילו לשלב בקמפיינים שלכם מגנטי לידים שהמטרה שלהם היא לאסוף כמה שיותר אנשים שישאירו לכם פרטים (מייל-טלפון) גם אם אתם לא מתכוונים להמיר אותם בכאן ועכשיו.

רשימות שאתם אחראים להם ולא בהכרח כאלו שיתבססו על פיקסל באתר, יוכלו לעזור לכם להפוך את הקמפיינים שלכם ליותר יעילים, מהסיבה שאתם מזינים בחזרה את מטא במידע רלוונטי.

והמלצה עוד יותר חמה– תתחילו להתעסק יותר בנושא הקריאטייב והקופי. החשיבות של המודעות שלכם עכשיו ובעתיד יקבעו אם קמפיין עובד או לא עובד. מטא תדע למצוא לכם את הקהל אם המודעות שלכם יהיו ברורות וידברו אליו. היא תחשוף אתכם לאנשים הנכונים גם בלי שתטרגטו בפינצטה. התוכן שלכם הוא זה שימיר אותם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן