הגעתם למסקנה שקהל היעד שלכם נמצא באינסטגרם? מזל טוב.
עכשיו אתם בטח תוהים איך עושים קמפיינים בשביל שהמסרים שלכם יגיעו לקהל הרלוונטי ואתם תוכלו להפוך אותם ללקוחות.
אז במדריך הקצר הזה, אני אעבור על מספר דברים שחשוב לשים לב לפני הקמפיין עצמו ואז נראה איך בונים את הקמפיין בפועל.
אבל קודם כל, בואו נתחיל ממה שאל תעשו.
מכירים את זה שאתם מעלים פוסט לאינסטגרם העסקי שלכם, ומופיע לכם ליד הפוסט כפתור ה- Promote?
אז בגדול, הכפתור הזה יאפשר לכם להריץ קמפיין ולקדם את הפוסט שלכם ברגע שתלחצו עליו.
על פניו פתרון קל ויעיל. הבעיה? אפשרויות העבודה עם הכפתור הזה מצומצמות ביותר, ובשביל לקדם כמו שצריך תוכן, בצורה מדוייקת ונכונה, יש להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק. (עוד על זה בהמשך).
מה עוד שהכפתור הזה מאפשר לנו פשוט לקדם את אותו פוסט ספציפי שאליו הוא משוייך, מה שלא ממש נותן לנו מענה אם אנחנו רוצים לבנות קמפיין שיפנה גולשים לאתר, שיגרום להם להשאיר פרטים ולהפוך ל״לידים״ או לבצע רכישות.
אז הכפתור הזה? מחוץ למשחק שלנו.
בואו נתקדם לדברים החשובים יותר.
פרסום באינסטגרם- שלב ההכנה
רק כדי לסגור פינה, למקרה שמישהו עוד לא יודע, אינסטגרם היא חברה שנמצאת בבעלות פייסבוק.
ככה שאם רשום במאמר הזה מערכת הפרסום של פייסבוק, זאת לא טעות. בשביל לבנות, לנהל ולהריץ קמפיינים כמו שצריך באינסטגרם, אנחנו משתמשים במערכת הפרסום של פייסבוק.
עכשיו, נחלק את המאמר ל-2.
בהנחה שיש לכם עמוד עסקי בפייסבוק אבל אין לכם חשבון אינסטגרם, אתם עדיין יכולים לבנות קמפיין ולפרסם באינסטגרם עצמה. רק מה, הגולשים שיראו את המודעות שלכם יראו את שם העסק שלכם, יוכלו לבצע את הפעולה שאתם רוצים, אבל לא יוכלו להכנס לפרופיל אינסטגרם שלכם (כי מן הסתם אין לכם אחד כזה).
בהמשך אני אראה מה עושים כאלו שיש להם רק עמוד עסקי בפייסבוק בלי חשבון אינסטגרם אבל עדיין רוצים להנות מפרסום באינסטגרם.
בהנחה ויש לכם פרופיל אינסטגרם, עוד לפני הקמפיין הראשון שאתם מריצים אלו הצעדים שאתם חייבים לבצע בפרופיל העסקי שלכם.
צעד ראשון- וודאו כי תמונת הפרופיל שלכם טובה. נשמע שטותי? תחשבו שוב.
כשבן אדם רואה את הפוסט/מודעה שלכם ולא מכיר אתכם, במבט חטוף הוא סורק את הכל.
את המודעה, הטקסט, וכן גם את התמונת פרופיל שלכם. למה חשוב שהיא תראה טוב?
כי יכול להיות שדווקא התמונה היא זאת שתגרום לו להכנס לפרופיל שלכם ולבדוק מי אתם ומה אתם לפני שהוא משאיר פרטים/נכנס לאתר שלכם.
צעד שני- וודאו שה-BIO שלכם יהיה מסודר. למה זה חשוב? כי יש מצב שאחרי שהוא ראה את המודעה שלכם ותמונת הפרופיל שלכם מצאה חן בעיניו, השלב הבא יהיה להכנס לראות מי אתם.
שם, חייב לחכות לו ביו מסודר שכתוב נכון, מאורגן ויותר חשוב- כזה שמבהיר בכמה שניות, מי אתם, מה אתם עושים ואיך אתם יכולים לעזור לו.
צעד שלישי- וודאו שהתוכן שלכם בפיד יהיה מעניין. אתם לא ממש משתמשים באינסטגרם, ובעצם עובדים על חשבון שפתחתם לפני 5 שנים שיש בו 2 תמונות של בעל החיים שלכם ועוד תמונה שצלימתם שקיעה פעם? זאת בעיה.
אם אותו גולש כבר נכנס לפרופיל שלכם, קרא את הביו, והחליט לגלול טיפה למטה לראות עליכם עוד קצת מידע,
וודאו שמחכים לו שם פוסטים שיוציאו אתכם טוב.
כאלו שנותנים ערך, מראים שאתם מבינים על מה אתם מדברים, ומניעים לפעולה.
כל הדברים האלו רלוונטים כמובן במצב בו אכן יש לכם חשבון אינסטגרם עסקי פעיל. במידה ואין לכם, כמו שציינתי קודם, אתם עדיין יכולים להריץ קמפיין פרסום באינסטגרם רק שהגולש לא יוכל לעבור לפרופיל העסקי שלכם כשהוא רואה מכם מודעה אלא רק את המודעה עצמה. (מבחינה מקצועית, לטעמי זאת טעות לא להחזיק גם חשבון אינסטגרם עסקי פעיל אפילו בווליום נמוך, אבל זה כבר נושא אחר בפני עצמו למאמר אחר)
הלאה. בואו נבנה קמפיין פרסום באינסטגרם דרך מערכת המודעות של פייסבוק.
אני יוצא מנקודת הנחה שכבר יש לכם חשבון פרסום והוא לא זר לכם.
במידה ואין לכם מושג איך פותחים חשבון מודעות ומעולם לא ביצעתם את זה, המשך המאמר יהיה פחות רלוונטי עבורכם, אבל אתם יכולים ללחוץ על הטקסט המודגש ולעבור להדרכה קצרה של איך פותחים חשבון מודעות ומתחילים לפרסם.
אז עכשיו שאתם בחשבון המודעות שלכם, אתם צריכים לבחור את המטרה שאתם רוצים להשיג מהקמפיין.
נעבור בקצרה על האובייקטים השונים רק כדי להבין את המשמעות, ומדוע הם קריטיים בשלב בניית הקמפיין.
אני יוצא מנקודת הנחה שאתם על ממשק באנגלית.
האובייקט הראשון- Brand Awarness
המטרה של פייסבוק תיהיה להציג את המודעות לאנשים שיתעניינו במותג שלכם ויזכרו אותו גם אחרי שהם ראו פרסום.
האובייקט השני- Reach
המערכת תציג את המודעות שלכם לכמה שיותר אנשים מתוך קהל היעד בלי להבדיל בין האיכות שלהם (כל גולש בתוך הקהל שהגדרתם מתנהג שונה, כאן פייסבוק לא מתעכבת על ההבדלים אלא מציגה את המודעות לכולם)
האובייקט השלישי- Traffic
אם אתם רוצים להפנות גולשים לאתר שלכם או לדף הנחיתה, זה האובייקט שברוב המקרים יהיה לכם נכון להתחיל איתו.
אובייקט רביעי- Engagement
רוצים לקדם פוסט ספציפי שהעלתם לאינסטגרם? אז זאת הדרך ולא דרך כפתור ה- Promote שדיברתי עליו בהתחלה
אובייקט חמישי- App Installs
לקמפיינים שהמטרה שלהם היא לעודד התקנת אפליקציות
אובייקט שישי- צפיות בוידאו
יש לכם סרטון ואתם רוצים להגיע (ולצבוע) כמה שיותר אנשים עם הרגלי צפייה בסרטונים מתוך קהל היעד שלכם? אז בחרו בזה
אובייקט שביעי- Lead Generation
אם המטרה שלכם היא לאסוף לידים (טלפונים + מיילים) ואין לכם דף נחיתה, פייסבוק פרגנה לכם עם האובייקט הנהדר הזה. (עוד על איך עושים קמפיין כזה כאן )
אובייקט שמונה- Messages
רוצים לגרום לאנשים לפתוח אתכם שיחה במסנג'ר העסקי? הנה אופציה.
אובייקט תשע- Conversions
אחרי שאילפתם את האלגוריתם, באובייקט הזה פייסבוק תחפש לכם את האנשים שיש סבירות הכי גבוהה שיבצעו את ההמרה שאתם רוצים להשיג.
אובייקט עשר – Catalouge Sale
יש לכם אתר איקומרס? יש לכם קטלוג מוצרים?
הקמפיין הזה מאפשר לכם להשתמש בקטלוג המוצרים שלכם כדי למכור אותם, ומאפשר רימרקטינג דינאמי על סמך הוספות לסל של מוצרים שלא תורגמו למכירות ועוד
אובייקט 11- Store Traffic
יש לכם חנות פיזית? הקמפיין הזה יאפשר לכם להציג מודעות לאנשים שנמצאים בסביבת המקום.
אז עכשיו, אחרי שעברנו והבנו מה מטרת כל אובייקט, נבחר לצורך עניין באובייקט Engagement. למה? כי המטרה שלנו בשביל הדוגמא היא לבחור פוסט שכבר עלה בפרופיל אינסטגרם שלנו, ולקדם אותו לקהלי היעד.
אחרי שבחרנו את האובייקט, נפתח לנו מסך של קבוצת המודעות.
זה המקום בו אנחנו קובעים באיזה אזור גיאוגרפי המודעה שלנו תרוץ, מטרגטים את הקהל שלנו, ומודיעים לפייסבוק בקול ברור שאנחנו רוצים שהמודעות ירוצו אך ורק באינסטגרם.
שימו לב שכשנגלול טיפה למטה נמצא אזור שנקרא מיקומים אוטומטיים.
הכוונה היא לא למיקומים גיאוגרפים, אלא מיקומים בתוך פייסבוק ואינסטגרם שהמודעה שלנו תרוץ (למשל פיד, מסנג'ר, סטוריז וכו')
כברירת מחדל פייסבוק רוצה שנרוץ בכל המיקומים.
אבל אנחנו? אנחנו רוצים רק אינטסגרם.
מה שנעשה זה שנלחץ על Manual placements, ונשאיר רק את המיקומים בתוך אינסטגרם שאנחנו רוצים להופיע בהם.
עכשיו שימו לב, בגלל שבחרנו בקמפיין מסוג engagement, האופציה שהפוסט שלנו יופי גם בסטורי לא פעילה.
לכל אובייקט יש מיקומים ספציפיים שפייסבוק מציגה בהם מודעות, ובקמפיין מסוג מעורבות שהמטרה היא להשיג לייקים ותגובות, הסטוריז סגור.
לעומת זאת, אם הייתם בוחרים קמפיין כמו Traffic, המיקום של הסטורי כן היה פעיל.
א-ב-ל, ההמלצה החמה שלי היא לא להריץ תחת אותה קבוצת מודעות (או אפילו תחת אותו קמפיין) גם מודעה לפיד וגם מודעה לסטוריז.
תפרידו בין מודעות בסטוריז למודעות בפיד של אינסטגרם
למה?
הנראות שלהם שונה לחלוטין. מודעה לסטוריז אתם צריכים לעצב בצורה אחרת לגמרי ממודעה לפיד.
יותר מזה, במצב בו אתם מאפשרים למערכת להציג את המודעות שלכם גם בסטוריז וגם בפיד ביחד תחת אותה קבוצה ואותו תקציב, אתם מסתכנים בכך שרוב הכסף יצא על הסטוריז ולא על הפיד. (או אפילו לא בצורה שווה)
לכן ההמלצה שלי היא במידה ואתם רוצים להריץ מודעות גם בפיד של אינסטגרם וגם בסטוריז, לפצל.
תבנו קבוצה אחת (או קמפיין אחד) כשאתם בוחרים ב- Placements רק פיד ועוד קבוצה (או קמפיין) כשאתם בוחרים רק סטוריז ואז מתאימים את המסר והמודעה לשם.
למה אני מציין את נושא הקבוצה והקמפיין?
נכון לעכשיו כשאתם בונים קמפיין, אתם יכולים לבנות 2 קבוצות נניח אחת שהיא רק לפיד ואחת שהיא רק לסטוריז, ו-2 הקבוצות האלו בעצם יהיו תחת אותו קמפיין, רק שכל קבוצה תקבל תקציב משלה.
לדוגמא: 100 שקל ביום יצא על הפיד ו-100 שקל ביום יצא על הסטוריז. על פניו אין עם זה בעיה.
אממה, ממש בקרוב פייסבוק תעביר את כל נושא התקציב לרמת הקמפיין ואז אם התקציב היומי שלכם כמו בדוגמא הקודמת הוא 200 ש"ח, המערכת עצמה תנהל את הכסף ויש מצב שהיא תעדיף לשים 170 ש"ח רק על הסטוריז ו-30 ש"ח רק על הפיד.
עוד על הנושא הזה אתם יכולים לקרוא כאן במאמר שכתבתי על זה בדיוק.
לכן, כל עוד אתם יכולים ורוצים לנהל את הקמפיין בצורה ידנית ולתת לכל קבוצה תקציב משלה, לכו על זה.
אבל ברגע שלא תיהיה לכם יותר אפשרות לגעת בתקציב והמערכת תנהל את זה בעצמה, (או שאתם רוצים כבר עכשיו לנסות את סוג הקמפיין הזה ולתת למערכת לנתב את התקציב- והיא עושה את זה ממש טוב לדעתי)
המלצה שלי תיהיה לעשות קמפיין אחד רק לפיד, וקמפיין אחר רק סטוריז שכל אחד מהם מתקוצב בצורה שונה.
מה עושים אם רוצים לפרסם באינסטגרם ואין לנו פרופיל אינסטגרם עסקי?
אז כמו שציינתי בתחילת המאמר, אם אין לכם פרופיל עסקי באינסטגרם, זה לא אומר שלא תוכלו להריץ קמפיינים.
המשמעות היא, שמן הסתם לא תוכלו לקדם פוסטים מתוך הפרופיל שלכם כי אין לכם כאלה (הרי אין פרופיל) ולא תוכלו לבנות קהלים על סמך האינסטגרם שלכם.
מה שכן, תוכלו להריץ מודעות באינסטגרם, שגולשים יוכלו לבצע את הפעולות שאתם רוצים כמו השארת ליד, מעבר לאתר וכו, אבל הם לא יוכלו להכנס ולעקוב אחרי האינסטגרם שלכם. (שוב, כי אין אחד כזה)
מה שאתם צריכים לעשות במצב כזה, הוא דרך מערכת הפרסום, אחרי שבניתם את הקבוצה ובחרתם במיקומים רק אינסטגרם, ללכת לשלב המודעה עצמה.
במסך הזה בעצם תצטרכו לציין שהפרסום באינסטגרם, קשור לדף העסקי שלכם בפייסבוק.
שימו לב לצילומים הבאים וזה יעשה לכם סדר.
בתמונה הראשונה אתם רואים מצב בו יש לי גם עמוד עסקי בפייסבוק וגם עמוד אינסטגרם, ואני בשלב המודעה, בוחר את חשבון האינסטגרם שלי:
עכשיו תראו מה קורה כשאני בוחר להריץ קמפיין באינסטגרם כשאין לי חשבון עסקי באינסטגרם-
במצב הזה, בעצם לצורך העניין הלקוח והעסק נקרא דף תרגול, ומי שיראה את הפרסום שלי באינסטרם, יראה שהפרסום שייך לעסק שנקרא דף תרגול.
כלומר המערכת תציג את הפרסום לפי העמוד העסקי בפייסבוק (ואי אפשר יהיה לעבור אליו) זה פתרון למפרסמים שאין להם חשבון אינסטגרם ועדיין רוצים להריץ קמפיינים שם. ההמלצה היא כמובן לפתוח חשבון אינסטגרם עסקי ולטפח אותו.
זהו, ככה עושים פרסום באינסטגרם דרך המערכת.
מוזמנים לשתף, להגיב, לשאול שאלות ולהתחיל לעשות פרסום באינסטגרם כמו שצריך.