7 טעויות נפוצות בדיגיטל שבעלי עסקים (או מנהלי שיווק) חייבים לשים אליהם לב

אם אתם שועלי קרבות וותיקים בתחום, אני מניח שעם חלק גדול מהטעויות שכאן אתם תזדהו, כי סביר להניח שנתקלתם בהם.

אבל אם אתם יזמים, אנשי מקצוע חדשים וכמובן בעלי עסקים או מנהלי שיווק מסורתיים יותר, תעברו סעיף סעיף ותבדקו שאתם לא נופלים בקטנות האלו, כי הקטנות האלו, כנראה גורמות לכם להשאיר לא מעט כסף על הרצפה (או לשרוף זמן ואנרגיה לחינם)/

נתחיל מאחת הטעויות הכי קשות ומבאסות שיש

1-אין פיקסלים באתר

בתור איש מקצוע, אם מגיע אלי לקוח פוטנציאלי שמספר שיש לו אתר, כבר במהלך השיחה אני נכנס לראות מה קורה שם. הדבר הראשון שאני בודק זה אם יש פיקסלים של פייסבוק /גוגל.

במידה ויש, אני יודע שכנראה יש כאן בסיס שאפשר לעבוד איתו. במידה ואין, באסה. צריך להתחיל לצבור דאטה מאפס.

תבינו, אם יש לכם אתר ומעולם לא הטמעתם בו פיקסלים, פספסתם את האפשרות להציג מודעות לאנשים שביקרו אצלכם, לצבוע את הגולשים או לבנות קהלים דומים להם.

מבחינת מנהלי הקמפיינים, מדובר בהחלט בנושא מבאס, כי זה אומר שדי מתחילים מאפס בנושא הזה.

יותר מזה, יש לא מעט בעלי עסקים שלצערם נפלו על מנהלי קמפיינים חאפרים, שכל מה שהם עשו היה לקדם רק פוסטים. למרות שיש להם אתר, אותם אנשי מקצוע, לא טרחו להטמיע שם פיקסל, כי בשביל מה, הרי רק עושים קידום פוסטים.

איזה מחדל….

via GIPHY

הנה טיפ ששווה זהב לבעלי עסקים שלא משקיעים אלפי שקלים בקמפיינים ממומנים ויש להם אתר:

לא רוצים עכשיו לגייס מנהלי קמפיינים ולשפוך חבילות על פרסום? זכותכם. אבל עשו לעצמכם טובה, תדאגו שיהיה לכם בתקציב לא גבוה, קמפיין רימרקטינג שירוץ קבוע לאנשים שביקרו באתר שלכם.

במהלך הסגר, חיפשתי משקולות יד לאימון בבית. עברתי בין בלי להגזים עשרות אתרים שמוכרים ציוד משקולות. חלקם רציניים יותר וחלקם פחות אבל לכולם יש סחורה שהם רוצים למכור.

חלק גדול מאוד מאותם אתרים, לא דאג שיהיה לו פיקסל באתר, אין להם מושג שביקרתי אצלהם. הם לא יודעים שאני מתעניין, וגם אם מחר הם יקבלו מלאי של המשקולות שאני חיפשתי, הם לא יוכלו להציג לי מודע ולהגיד לי שיש במלאי.

פשוט להשאיר כסף על הרצפה.

טעות נוספת בנושא הפיקסל היא, שלא פעם כמנהלי קמפיינים אנחנו מקבלים חשבון מודעות של לקוח עם פיקסל באתר, רק כדי לגלות שהפיקסל הקיים, לא שייך לחשבון המודעות שבבעלות הלקוח ושעליו אנחנו צריכים לעבוד, אלא כנראה למקדם קודם שפתח לו… לכו תנסו למצוא גישה לזה עכשיו.

תוודאו שהנכסים שלכם נשארים אצלכם.

2. דפי נחיתה לא ממירים

דפי נחיתה שהם או- לא מושקעים בכלל, או מושקעים יתר על המידה ונעשו לפי גחמות בעל העסק או מנהלי השיווק ולא לפי הצורך של הגולשים.

אני מניח שכל מי שהתעסק פעם עם בניה של דף נחיתה או אתר נתקל בבקשות כמו, כאן תשתמש במונח מקצועי, פה תשים את התמונה הזאת, ברקע תחליף לצבעים של העיניים של הכלב שבתמונה, למעלה תכתוב כמה שאנחנו טובים, צריך להוסיף עוד חלק, צריך להוריד עוד חלק-

והמשפט שאנחנו הכי אוהבים לשמוע- שאלתי את החברה/הבעל/האישה/השכנים והם אמרו שזה משדר א' ב' ג'.

הרי זה ידוע שאותם אנשים שבעלי האתר התייעצו איתם הם:

  • א' קהל הלקוחות הפוטנציאלי
  • ב' מומחי CRO  ו UX UI

אם אין לכם מושג מה המונחים האלו אומרים, בבקשה ממכם, תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה שלהם.

בעלי עסקים, מנהלי שיווק וכו', שכרתם אנשי מקצוע כדי לעשות עבורכם עבודה. זה בסדר שאתם רוצים להעביר את האני מאמין שלכם, את האג'נדה ואת מי שאתם, אבל תסמכו על האנשים שאתם משלמים להם כסף, שידעו איך לקחת את מה שאתם רוצים לשדר, ולשלב את זה עם אתר או דף נחיתה שלא רק שיהיה יפה ויגרום לכם לבהות בו שעות, אלה יעשה את מה שהוא אמור לעשות בתאכלס.
לגרום לאנשים לבצע את הפעולה שאתם רוצים. (למכור או להשאיר פרטים)

3. שיווק זאת לא הוצאה. זאת השקעה.

קבלו את הסיטואציה הבאה שלחלוטין מבוססת על המציאות. פתחתם עסק. השקעתם מאות אלפי שקלים על ציוד, עובדים, שכירות וכו'. העסק עומד.

החנות מתחילה לעבוד. עכשיו הגיע הזמן להתחיל שיווק, לפרסם אותה.

אתם בודקים עלויות ולא מצליחים להבין איך יכול להיות שלפרסם בפייסבוק יכול להיות כל כך יקר? (באופן יחסי כן?) הרי לעלות פוסטים זה חינם!

אז את מעט התקציב שיש לכם אתם משקיעים ברדיו, או בעיתונות מקומית. או שבכלל לא, כי אתם סומכים על התנועה שתגיע מהרחוב.

זה קורה. זה ממש לא נדיר. ואנחנו נתקלים בזה לא פעם, שעסקים מסתכלים על שיווק ופרסום בדיגיטל כהוצאה ולא כהשקעה שתכניס כסף במידה והיא תתבצע בצורה נכונה.

עסקים צריכים להגדיר תקציב לשיווק, וכמובן אסטרטגיה ותכנית ברורה עם יעדים ומטרות

4. אין מטרות, אין יעדים, אין היגיון.

אם אתם מחליטים להתחיל לפרסם בדיגיטל, זאת לא חכמה לקחת איש מקצוע, להגיד לו יש לי X כסף בחודש לתקציב מדיה, צא לדרך. תביא לי כמה שיותר לידים ומכירות.

אם אתם מתחילים לפרסם, אתם חייבים לדעת למי אתם פונים, מה המסר שלכם, מה אתם רוצים להשיג ואיך. לרצות למכור מוצר שעולה 15,000 ₪ * 100 בחודש זה נפלא, אבל אם התקציב פרסום שלכם הוא 1000 שקל בחודש, זה כנראה לא יקרה.

שבו על המספרים, תגדירו יעדים ותהיו הגיוניים.

5. אין סנכרון בין האון ליין לאוף ליין.

דמיינו את זה. אתם מחפשים מוצר מסויים. נכנסתם לדף נחיתה. הוא נראה טוב והשארתם פרטים. עובר יום, עוברים יומיים וכלום. אף אחד לא חוזר אליכם.

מה בעצם קורה כאן? במקום שהעסק יקבל את הליד ויטפח אותו, בגלל חוסר ארגון וסנכרון בין מה שאתם מקבלים למה שאתם יכולים להכיל, נוצר מצב שהעסק שורף כסף על פרסום.

הפרסום עובד כי נכנסים לידים, אבל מהצד של העסק, אין מי שיכול להכיל כמות גדולה של לידים והם למעשה נשרפים. (כי הם השאירו פרטים גם אצל המתחרים שלכם שכן חזרו אליהם).

עכשיו לא רק שהעסק איבד את הליד, אלא הוא גם יצר אצלו תחושת אכזבה או כעס על המותג.

6. תקשורת חד כיוונית בסושיאל

זכרו, אתם פועלים בתוך הרשתות החברתיות. תיהיו חברתיים וחברותיים.

מה זה אומר? שכדאי מאוד שהתקשורת שלכם לא תיהיו חד כיוונית, בין אם זה במודעות בקמפיינים או בעמוד שלכם.

אל תעלו קמפיין או פוסטים, תגרפו תגובות ותשאירו אותם יתומים. הגיבו לכם על פוסט? תגיבו בחזרה. תייצרו שיח.
שאלו שאלה, תענו.
תייגו חברים? נסו להכנס שם עם תגובה שנונה.
הביעו ביקורת? תתייחסו אליה.

עסקים שמנהלים שיח עם הגולשים שלהם, מרוויחים גם יותר מעורבות בטווח הקצר, אבל גם נתפסים כעסק שיש עם מי לדבר. ככל שתהיו יותר מעורבים עם הגולשים שלכם, שטרחו מזמנם להגיב על משהו שהעליתם, רק תגדילו את המודעות של המותג שלכם.

7. מיתוג לא עקבי.

אם הפייסבוק שלכם משדר קו עיצובי מסויים, האתר שלכם בצבעים אחרים לגמרי, האינסטגרם והיוטיוב גם הם שונים לחלוטין, אתם מפספסים בגדול.

דרך אחת שתעזור למותג שלכם להיחקק בזכרון של הגולשים היא שהם כבר ידעו לזהות אתכם בכל פלטפורמה שהם נתקלים בכם, כיוון שאתם עושים להם חיים יותר קלים בכך שאתם מדברים את אותה השפה בכל מקום.

ופה אני אכניס עוד נקודה חשובה- אם המודעות שלכם ברשת המדיה מציגות תמונה מסויימת, צבעים ומסרים ברורים, אבל דף הנחיתה מציג דברים שנראים לא קשורים בכלל לאותם מודעות שהגולש לחץ עליהם, אתם ככל הנראה מפספסים.

חייב להיות קשר בין אותם מודעות ב- GDN  לדף הנחיתה שהגולשים מגיעים אליו אחרי הקליק.

בעלי עסקים? קחו את מה שכתוב כאן ברצינות גמורה זה רק יכול לעזור לכם בהנחה ואתם נופלים פה באחד הסעיפים.

מנהלי שיווק? תוודאו שאנשי הדיגיטל והספקים שלכם עובדים בצורה נכונה ומסודרת. אל תתביישו לשאול את מנהל הקמפיינים שלכם למה אין לכם עדיין פיקסל באתר ולמה הוא מעולם לא ביקש להטמיע אחד כזה.

אנשי מקצוע מתחילים? יש כאן דברים שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות. אל תהיו חאפרים 🙂 תעבדו מסודר, יעיל ונכון.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן