3.5 סוגי פרופילים באינסטגרם- מה מיוחד בכל פרופיל, מה מתאים לך ואיך להרוויח מהם כסף

3 וחצי פרופילים של אינסטגרם

נתחיל ממה אני לא מתכוון- חשבון פרטי מול חשבון עסקי.

המאמר הזה לא הולך להתמקד במה עדיף חשבון אינסטגרם פרטי או חשבון אינסטגרם עסקי. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאתם עסק, אושיות או מנהלי שיווק או מותג וככאלה ברור שהעברתם את החשבון שלכם (או של הארגון שאתם מנהלים לו את האינסטגרם) לעסקי.

כשאני מדבר על 3.5 סוגי חשבונות הכוונה לסוג אופי החשבון שאותו אתם רוצים לתפעל, שמתאים גם למטרות העסקיות שלכם. מתוך אותו סוג חשבון בעצם, תיגזר כל הפעילות האינסטגרמית שלכם.

ככל שנתקדם יותר, הדברים יהיו יותר ברורים. בואו נתחיל.

3.5 סוגי פרופיל באינסטגרם- מה מתאים לכם?

  • הראשון- פרופיל פרסונאלי
  • השני- פרופיל מותג
  • השלישי- פרופיל נושא
  • החצי- פרופיל ״הכלאה״- כזה שכולל את כל (או 2) סוגי החשבונות.

יש מצב שאתם חושבים עכשיו שברור שהכלאה הכי עדיף, אבל חשוב להבין מה נקודת המוצא שלכם, המטרות שלכם ואת המשמעויות של כל חשבון כזה.

פרופיל פרסונאלי-

הכוונה היא לא לחשבון פרטי. הכוונה היא לחשבון עסקי שהמהות שלו היא אדם אחד, פרסונה אחת שכל התוכן קשור אליה. (והוא לא בהכרח מנסה למכור משהו)

לדוגמא: ספורטאי, זמר, שחקן, בלוגר, כוכב ריאלטי.

קחו שחקן NBA לדוגמא. הוא עצמו עסק לכל דבר זה נכון, אבל ב-99% מהמקרים לא תראו אותו מנסה למכור שירותים או כרטיסים למשחק נכון?

אנשים עוקבים אחריו כדי לדעת מה קורה איתו, מה הוא אוכל, איפה הוא מבלה, עם מי הוא מסתובב, מה יש לו לספר לעולם וכו׳.

הם עוקבים אחרי פרסונה, דמות, אישיות שהיא מותג ועסק ללא ספק, אבל כל מהות התוכן היא הצצה לחיים שלו.

הם עוקבים אחריו כי הוא מעניין אותם.

בחשבון פרסונאלי, אותו שחקן לא יעלה רק תוכן שקשור למשחקים אלא תוכן לגבי החיים שלו עצמם.

סוג התוכן: אישי

פרופיל מותג-

לדוגמא: סטארבאקס, מקדונלדס, נייק. אלו חשבונות שהמהות שלהם היא כמובן מיתוג העסק. כל התוכן שלהם יהיה סביב מוצרים, שירותים והעסק עצמו. לא תראו פוסטים של עובדי נייק יוצאים לבלות, אלא תראו פוסטים סביב הנעליים והמוצרים שהם מציעים. זה התוכן שהם מייצרים ואנשים צורכים כי הוא רלוונטי להם.

סוג התוכן: מוצרים, שירותים, נישה ספציפית.

פרופיל נושא-

לדוגמא: צלמים, פודיז, כושר וכו׳

חשבון שהנושא העיקרי שלו הוא למשל טיולים מסביב לעולם, מאכלים מכל מיני ארצות וכדומה.

כל התכנים שיעלו יהיו סביב יעדים בעולם, או מאכלים ממסעדות שונות לצורך העניין.

זה לא לגמרי עסק (למרות שחשבונות כאלו בהחלט יכולים לעשות כסף) וזה לא לגמרי מותג נכון?

זה חשבון שהנושא והתוכן העיקרי בו מותאמים לנישה אחת ספציפית.
כל התמונות שעולות בו יהיו כל פעם של מקום אחר בעולם, ולא בהכרח מי שיתפעל את החשבון גם יהיה זה שיצלם את התמונות, אלא ילקט אותם ממקומות אחרים.

קחו לדוגמא חשבון שמתעסק ביזמות. כל הפוסטים שעולים שם, נעים סביב נושא של יזמות, יזמים מוכרים, חברות שעושות אקזיט, טיפים להכנסה פאסיבית וכדומה.
מי שמתפעל את העמוד משתמש באנשים אחרים, תוכן חדשותי או יוצר בעצמו תכנים סביב אנשים אחרים.

למשל בלוגרית לייףסטייל שכל פעם מעלה פריט אחר מחנות או עסק אחר.

פרופיל ״הכלאה״-

חשבון שמכיל בין כמה חשבונות שונים. לדוגמא: טוני רובינס, לואיס האוס, ראסל ברנסון.

גם טוני, גם לואיס וגם ראסל ברנסון, הם יזמים, בעלי עסקים.

לכל אחד מהם יש חברה (או כמה) מצליחה.

הם יכלו לייצר את כל התוכן שלהם שיתמקד רק בצד העסקי או לחילופין רק בצד האישי.

הם הנושא העיקרי של החשבון שלהם, שבמבט ראשון אפשר להגיד שהוא פרסונאלי.

יחד עם זאת, לצד תמונה מארוחה משפחתית, או פוסטים אישיים, הם גם מעלים תוכן שקשור למוצרים או למותגים שלהם.

הם משלבים בין הפרסונאלי למותג. הם אוהבים להשתמש בציטוטים מעוררי השראה בשביל להגביר ויראליות וחשיפה
והתוכן שלהם לא ממוקד רק על החיים שלהם אלא גם על העסק שלהם ונושאים עיקריים שמעניינים אותם.

סוג התוכן: אישי, עסקי, נישתי אך גם רחב.

למה בכלל חשוב לנו לבחור את סוג הפרופיל שאיתו נתחיל את הפעילות שלנו באינסטגרם?

מכיוון שבלי שלנו תיהיה זהות ברורה של מי אנחנו, גם לגולשים שלנו לא יהיה ברור.

יותר מזה, כל התוכן שנייצר יהיה נגזרת של אותו סוג חשבון שאנחנו רוצים לתפעל.

יש לכם עסק שממוקד במכירה של מוצרים, בהנחה וזה הביזנס שלכם, התוכן שלכם צריך לנוע סביבו.

אם אתם מחליטים להיות הפנים של אותו מוצר או שירות, וחושבים שגם טאץ׳ אישי יכול לעניין ולעזור אז החשבון שלכם למעשה עובר הכלאה מסויימת נכון?

זה גם ישפיע עליכם מבחינת אסטרטגיית התוכן ומה לעלות קדימה.
לכן, חשוב מאוד כשאתם מתחילים את הפעילות העסקית שלכם באינסטגרם, להבין איזה סוג של חשבון אתם רוצים לתפעל, ולבנות את תכנית העבודה והתכנים שלכם סביב הפוקוס העיקרי.

ברגע שתעשו סלט של תוכן, הסבירות שלא תצליחו לעניין את הגולשים תיהיה גבוהה, מה שעלול לפגוע לכם בתוצאות שאתם רוצים להשיג.

תסגרו על ״התבנית״ שלכם, וצאו לדרך משם.

איך אפשר להרוויח כסף מהחשבון אינסטגרם שלנו?

הופה, הגענו לשאלת השאלות.

יש כמה דרכים

  • מכירת מוצרים
  • מכירת שטח פרסום
  • שיתופי פעולה

מכירת מוצרים-

יש לכם עסק שמתמקד בסריגת כדורי צמר לחתולים? מעולה.

כנראה שסוג החשבון שמתאים לכם הוא חשבון מותג.
אתם מייצרים תוכן סביב המותג שלכם, בונים קהילה שמתעניינת בתוכן שלכם, יוצרת איתכם אינטרקציה, מקבלת מכם ערך, מתה שיהיה לה את מה שאתם מוכרים, ודרך תוכן שבנוי נכון, אתם יכולים להניע את קהילת העוקבים שלכם לרכוש מכם מוצרים.

מכירת שטח פרסום-

יש לכם חשבון פרסונאלי? יש לכם כמות עוקבים גדולה שמתעניינת במי אתם ומה שאתם מייצגים?
יכול מאוד להיות שיהיו חברות שישמחו לשלם לכם עבור חשיפה למוצרים שלהם.

לדוגמא: אתם ממתגים את עצמכם כאושיות ומובילי דעת קהל בנושא מסויים, נניח טבעונות.

חלק גדול מהפוסטים שלכם נע סביב הנושא הזה. אנשים מתחברים אליכם ומגיבים למה שיש לכם לספר.
מחר יש מוצר חדש לטבעונים? יש מצב שתקבלו פניה מאותה חברה שתכתבו פוסט או תצלמו סטוריז על כמה שהמוצר שלהם מעולה.

הקהל שלכם מכיר אתכם, סומך עליכם ואם אתם ממליצים זה חייב להיות טוב לא?

שיתופי פעולה או אפיליאציה.

די מסביר את עצמו, עסקים בנישות שרלוונטיות לסוג התוכן שאתם מייצרים ישמחו לשתף אתכם פעולה בין אם תמורת תשלום או עמלות על מכירות שהתוכן שלכם יכול לייצר להם.

3 דברים שחשוב להכיר בשביל באמת להרוויח מהחשבון אינסטגרם שלכם

  • עוקבים (אמיתיים)
  • חשיפה
  • מעורבות

בקרוב מאוד, גולשים לא יוכלו יותר לראות כמה עוקבים ולייקים יש לחשבון אינסטגרם.
אינסטגרם החלה בניסוי הזה לפני שנה בערך והיא הכריזה שזה מתחיל להכנס ליותר ויותר ארצות.

מה זה בעצם אומר מבחינתי אם יש לי חשבון עם אלפי עוקבים? (ואין לי, אז תיהיו חברים תלחצו כאן ותעקבו)
שאתם לא תוכלו לראות כמה לייקים יש לי, אבל אני כן אוכל לדעת מה המעורבות שלי.
בשביל שחשבון אינסטגרם יעשה באמת כסף בין אם מכירה ישירה או דרך פרסום של מותגים אחרים (תלוי מי אני ומה סוג החשבון שלי),
מה שבאמת חשוב זה שתיהיה התאמה בין כמות העוקבים לכמות המעורבות.

לדוגמא: אם יש לי מיליון עוקבים ואני מקבל בממוצע על הפוסטים שלי 40 לייקים ו-2 תגובות (מאמא שלי ואחותי) מה תסיקו מזה?
שכמעט בטוח קניתי עוקבים נכון?

שם המשחק הוא מעורבות.

המטרה היא לגרום לקהל שעוקב אחרינו להגיב לנו, לרשום לנו תגובה, לשאול אותנו שאלה.
אם אני עסק עכשיו שרוצה למכור מוצר מסויים ואני פונה למישהו עם חשבון של מאות אלפי עוקבים, אותו מספר פולוארז, לא ירשים אותי.

מה שירשים אותי זאת כמות המעורבות וסוג התגובות שרושמים לו. (וקל מאוד לזהות אם זה בוטים שמגיבים).
לכן, עסקים שקונים עוקבים ואז יש להם מעט מאוד מעורבות בפוסטים זה די מגוחך.

אז נכון, בקרוב אותם אנשים ששוקלים לעשות אתכם ביזנס לא יוכלו לראות את המספרים שלכם, אבל אתם כן תוכלו להציג להם אותם ולהראות להם שמשתלם להם לעבוד אתכם.

דבר נוסף שמשפיע על איכות החשבון שלכם ועל פוטנציאל לעשות ממנו כסף, זאת כמות החשיפה שאתם מקבלים.
(לא בצורה ממומנת). החשיפה היא נגזרת של האינטרקציה שגולשים עושים אתכם.

ככל שתיהיה לכם יותר מעורבות מהעוקבים שלכם בפוסטים, האלגוריתם של אינסטגרם יפרגן לכם בחשיפה אורגנית.
אם יש לכם מיליון עוקבים, העלתם פוסט ואף אחד לא מתייחס אליו, אתם בבעיה.

גם כי זה אומר שהתוכן שלכם כנראה לא מעניין, וככל שהוא יהיה פחות מעניין וחסר אינטרקציות של גולשים, ככה החשיפה האורגנית תיהיה נמוכה.

(עוד סיבה ללמה לא לקנות עוקבים: קניתם עוקבים שאתם לא מעניינים אותם, החשיפה האורגנית שלכם מתבזבזת עליהם, הקהל לא מגיב. מבחינת אינסטגרם אתם לא מעניינים. אין הרבה חשיפה אורגנית).

אם אתם העסק ורוצים למכור את המוצר שלכם,
ככל שהחשיפה שלכם תיהיה נמוכה יותר (בגלל היעדר אינטרקציה של גולשים) ככה פחות אנשים יראו שאתם רוצים למכור משהו.

אם הצלחתם להפוך ל״אושיות״, מותגים שיראו שכמעט ואף אחד מהעוקבים שלכם לא ממש שם על מה שאתם מעלים, לא בטוח שירצו לעשות אתכם עסקים…

לבוא ולנפנף בזה שיש לכם מאות אלפי עוקבים זה קל (כמה בוטים סוג ז׳ או כמה דולרים בפייבר סוגרים את הסיפור)
לייצר תוכן שגורם לגולשים למעורבות זה החלק הקשה.
ולכן, כדאי לכם מאוד להסגר מראש על התבנית העיקרית של הפרופיל שלכם.

מי אתם, מה אתם רוצים להציג לעולם ולבנות את התוכן סביב זה.

כמובן שיש גם את נושא הקידום הממומן, אבל נשאיר את זה לפעם אחרת.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן