101 שאלות נפוצות ותשובות על פרסום בפייסבוק

נתחיל רגע מהשורה התחתונה- למה שתקשיבו לי בכלל ולמה התשובות שלי נכונות?

כי אני כבר שנים בתחום, כי הסוכנות פרסום בדיגיטל שלי מנהלת קמפיינים פייסבוק ללקוחות בתקציבים של עשרות אלפי שקלים בחודש, כי אני מרצה על פרסום וקידום ממומן בפייסבוק כבר כמה שנים טובות ובכיתות שלי עברו מאות תלמידים, כי אני חי את העולם הזה של פרסום בפייסבוק, נשאלתי כמעט כל שאלה אפשרית, ואם אני בעצמי לא נשאלתי אז בקבוצות מקצועיות שאני חבר בהן ראיתי אין ספור שאלות במהלך השנים ואני לא מפסיק לחפור בתחום הזה כדי ללמוד עוד, לענות לעצמי לשאלות שאלות וכתוצאה מכך, אני יכול גם לענות לכם.

כמו שציינתי, נתקלתי באין ספור שאלות על פרסום ושיווק בפייסבוק במהלך השנים. אז החלטתי להרים את הכפפה ולהכין אולי את המאמר/קובץ/מסמך שאלות נפוצות על פייסבוק הכי מאסיבי שהיה (או שאני לפחות נתקלתי בו עד כה).

אז יאללה- מאיפה מתחילים בכלל?

בשביל להקל בנושא (או לפחות לנסות) אני מחלק את השאלות לפי נושא השאלה- (טירגוטים, מודעות, שאלות כלליות וכו׳)

בואו נדבר על טירגוטים בפייסבוק

1- האם אפשר לטרגט קבוצות?

הלוואי, כולנו מחכים ליום שזה יקרה כדי שנוכל לטרגט קבוצות על פי תחומים מסויימים. איזה כיף היה אם היינו יכולים לטרגט קבוצות של מנהלות משאבי אנוש כדי להגיע לכל מי שבתחום נכון? לצערי, האופציה הזאת לא קיימת. 

במערכת המודעות תחת ה- פלייסמנטס, אתם יכולים לבחור קבוצה כמיקום שבו אפשר להציג מודעות, כלומר חברי הקבוצה יראו פרסומות שמטרגטות אותם כמו שהם היו רואים בפיד. ההבדל- אתם לא מטרגטים חברי קבוצה ספציפית, אלא פשוט משתמשים בקבוצה כעוד מיקום כמו הסטורי והפיד בו הגולש רואה מודעות.

אגב- זה לא ממש אפוי, אז בכל מקרה לא ממליץ על שימוש במיקום הזה. שורה תחתונה- לא אי אפשר לטרגט קבוצות לפי נושא הקבוצה.

2- האם אפשר לפרסם בווצאפ?

אם המטרה שלכם היא בזמן שאמא וילד מתכתבים ביניהם בווצאפ, תכנסו באמצע השיחה עם מודעה- אז לא.

אם אתם רוצים להוביל גולשים לפתוח עם העסק שלכם שיחה בווצאפ אז כן.

כלומר- אפשר להוביל גולשים להתכתב אתכם, אי אפשר להציג להם מודעה בזמן שהם מצ׳וטטים עם חברים שלהם.

3- האם אפשר לטרגט עיר ספציפית?

בהחלט. כברירת מחדל של המערכת אם נניח תרצו לטרגט רק את תל אביב, אתם תבחרו את תל אביב אבל המערכת עצמה תוסיף לכם רדיוס של עוד כמה עשרות קילומטרים. את צריכים ללחוץ על החץ ולבחור עיר נוכחית בלבד. 

4- טירגטתי עיר ספציפית למה פונים אלי מערים אחרות?

בחרתם עיר נוכחית בלבד? מעולה. נכון לברירת המחדל זה אומר שאתם מטרגטים את כל מי שנמצא בעיר שבחרתם. גם כאלו שעובדים שם, עוברי אורח שבאו לעשות שופינג וכו׳. אתם צריכים ללחוץ כמו בצילום על אנשים שגרים במיקום זה ולא כל מי שנמצא במיקום זה, כמו הברירת מחדל.

5- איך מחריגים קהל שאני לא רוצה שיחשפו למודעה שלי?

התשובה הזאת מתחלקת ל-2:

1 אם נניח אתם רוצים להחריג את הלקוחות שלכם, אנשים שקנו ממכם, השאירו פרטים וכו תחת קהל מותאם אישית אתם לוחצים על exclude ובוחרים את הרשימה שיצרתם כבר מראש והעליתם.

2 אם אתם רוצים להחריג תחומי עניין מסויימים- אז תחת תחומי העניין, מתחת לאיפה שאתם מוסיפים, יש לכם כפתור של exclude לחצו עליו ותתחילו להזין את התחומים שמאפיינים אנשים שאתם לא רוצים שיראו את המודעה שלכם.

קחו בחשבון רק שלא כל תחום אפשר להחריג, כיוון שפייסבוק לא בקטע של אפליות וכאלה.

6- איך מטרגטים לפי תפקידים ועבודות?

אופציה אחת היא פשוט לרשום בתחומי העניין את התפקיד הספציפי שאתם מנסים לטרגט ולשים לב שרשום ליד job  ולא intrest. ג׳וב אומר שזה התפקיד שהגולש ציין בפייסבוק שהוא אכן נמצא בו, ואינטרסט זה תחום עניין כללי של הגולש.

אופציה נוספת היא לבחור תעשייה שלמה- הולכים ל-browse אחכ ל- demographics אחכ ל- work – אחכ ל- industries ואז בוחרים את התעשייה הרלוונטית.

חשוב רק לדעת, אנשים לא בהכרח מציינים בפרופיל האישי שלהם את התפקיד העדכני ביותר. ככה שאם אתם מנסים לטרגט מאמני כושר ואותו מאמן לא רשם שהוא מאמן כושר, לא תגיעו אליו בדרך הזאת. בניגוד ללינקדאין למשל, שם כולם מציינים את התקפיד שלהם ומעדכנים על כל פיפס מקצועי.

7- יש לי אלפי לייקים בעמוד והחשיפה האורגנית שלי קטנה, איך בכל זאת אני יכול לטרגט אותם?

בקלות- כנסו למנהל המודעות, תחת קהלים מותאמים אישית תבחרו את האופציה של יצירת קהל חדש, תבחרו פייסבוק, ושם תיהיה לכם אופציה לייצר קהל מכל מי שעשה לייק לעמוד שלכם. אפשר כמובן לעשות ממנו לוק אלייק, אז אל תזהמו את הלייקים בעמוד שלכם מאנשים לא רלוונטים.

בתקווה שבקרוב גם תתאפשר יצירת קהל כזה מהאינסטגרם.

8- איך אני יכול לפרסם או להחריג ללקוחות קיימים שלי?

יש לכם דאטה של כל האנשים שקנו ממכם? מעולה. כנסו למנהל המודעות- תחת קהל מותאם אישית צרו קהל חדש, תבחרו את האופציה של העלאת קובץ, תעלו את הרשימה שלכם, ולאחר מכן תכניסו אותה לקהל מותאם אישית שאתם מטרגטים או לאי הכללה במידה ואתם לא רוצים שהם יראו את המודעות שלכם.

9- איך אני יודע אם כדאי לי לטרגט גברים, נשים או שניהם?

נניח שאתם לא יודעים מי בהכרח הקהל שלכם ואתם רוצים לפנות לשני המגדרים כדי לבחון מי מהם מגיב לכם טוב יותר כדי שתוכלו בהמשך לבחור על מי לשים יותר כסף. לגיטימי.

כנסו לאד סט שלכם, תלחצו על breakdown ואז תבחור gender. ככה תוכלו לראות מי המיר יותר, באיזו עלות ולקבל החלטות להמשך.

10- איך לטרגט ישראלים בחול?

יש כמה אופציות. אופציה ראשונה היא לבנות אד סט שמטרגט את המדינה שאתם רוצים ובתחומי העניין להוסיף תחומי עניין שאתם יודעים שמזוהים בעיקר עם ישראלים- לא הייתי ממליץ ללכת לתחומי כמו כשרות וכו׳ אלא דברים שהם יותר הארדקור. זמרים, אוניברסיטאות, דברים שהם יותר יוזר ישראלי יומיומי ולא דברים שקשורים ביהדות באופן כללי.

אופציה נוספת היא כמובן בחירה של שפה, אך לרוב תקבלו קהל מצומצם, ועוד אופציה היא בחירה בתחומי העניין של- expats- israel. 

11- אני יכול לטרגט גולשים שקוראים כתבה מאתר שהוא לא שלי?

נעשה כאן סדר. יש כתבה נניח בוואלה! שמצאה חן בעיניכם ואתם חושבים שהיא רלוונטית ואומרים לעצמכם כל מי שקורא אותו הוא בול הקהל שלי? באסה לכם. אין לכם שום דבר שאתם יכולים לעשות עם זה.

יחד עם זאת, במידה ו״קניתם״ כתבה באתר גדול כמו וואלה, דה מרקר וכו, מה שנקרא כתבה ממומנת, אתם אכן יכולים לבקש מהפאבלישר שממנו קניתם את הכתבה (עזבו יכולים, חייבים בשלב החתימה) שבדף הספציפי של הכתבה אתכם, ישתול את הפיקסל שלכם. ברגע שזה בוצע, אתם יכולים ללכת לקהלים, ליצור קהל חדש, לבחור את האופציה של website, שם לבחור את האופציה של דף ספציפי ולא כל האתר, ולהכניס את הכתובת שעליה הפיקסל שלכם יושב.

צרו ממנה קהל, לוק אלייק ויאללה בלאגן.

12- איזה פרמטרים חשוב שיהיה בקובץ לקוחות שאני מעלה בעצמי?

הפרמטרים הכי מומלצים הם כמובן טלפון ומייל רלוונטי.
שימו לב שאם יש לכם קובץ של אנשי מקצוע נניח שרובם זה טלפונים של משרד ומייל של עבודה, פייסבוק לא תמצא אותם.

אתם צריכים רשימה שתכלול או את מספרי הטלפון מובייל שלהם, או/ו כתובת מייל שאיתה הם תאכלס נכנסים לפייסבוק. אפשר להוסיף פרמטרים נוספים כמו למשל כמה כסף כל לקוח שווה לכם, מיקוד וכו׳ אבל מה שהכי דחוף אלו השניים שציינתי.

13- יש לי קהל שעובד לי טוב, איך אני מעביר אותו לקמפיין חדש?

בניתם קמפיין, יש לכם קהל שעבד טיל והקדשתם מלא זמן כדי לבנות אותו? מעולה. אם הקמפיין הספציפי הזה עשה את שלו, אתם יכולים או לשכפל את הקמפיין מה שיוביל לכך שכל הקהלים והמודעות שלכם גם כן ישוכפלו, ואז כל מה שתצרטכו זה רק לשנות את המודעות, (שימו לב שבשכפול פייסבוק מדליקה פעמים רבות בצורה אוטומטית את האפשרות להגיע לקהלים נוספים מעבר לטירגוט שלכם, אז תוודאו שאתם מורידים את הוי, ומכבים את זה)

אפשרות אחרת היא פשוט ללחוץ על  saved audience,  לתת לקהל הזה שם, ובקמפיין הבא שאתם פותחים ללכת ללשונית ה-  saved audience  באד סט, ולבחור את הקהל הרלוונטי.

חשוב לדעת- השתמשתם בקהל שמור? אם בקמפיין החדש תרצו לעשות בו שינוי ממש קטן, תוודאו שאתם שומרים אותו מחדש, שכן שינוי בקהל ובשמירה שלו, ישנה גם את הקהל בקמפיין הראשון שהרצתם.

נעבור הלאה- מודעות בפייסבוק

14- האם אפשר לשתף מודעה
כן. אם מודעה מופיעה לגולש בפיד הוא יכול לפרגן לה ולשתף אותה בעצמו. יחד עם זאת לא בכל מצב. בקמפיין עם טופס לידים פנימי של פייסבוק, הקמפיינר צריך בהגדרות הטופס להדגיש שהוא יהיה פתוח לשיתוף, אחרת גולשים לא יוכלו לשתף את המודעה + הטופס. (וחבל כי אפשר להביא ככה לידים נוספים)

15- למה פסלו לי מודעה של קוסמטיקה, דיאטה, וכו?

מריצים מודעות בתחומים של קוסמטיקה, כושר, תזונה, פיננסים וכו?
המידניות של פייסבוק לגבי הנושאים האלו היא חד משמעית. אי אפשר לעלות תמונות חושפניות מדי, תמונות של לפני אחרי, תמונות שמציגות טיפולים שעלולים לגרום לגולש אי נוחות, אי אפשר לכתוב במודעה שהשירות שלכם הולך לעשות ללקוח ארגזים של כסף וכו׳. תיהיו יצירתיים יותר במודעות בתחומים אלו. 

16- למה פסלו לי מודעה עם גוון חברתי פוליטי?

בכל הקשור למודעות חברתיות הארדקור או מודעות פוליטיות, פייסבוק שרוצה שהעמוד שמהם יוצאות המודעות + המפרסמים עצמם יעברו תהליך של אימות.

זה כמובן נובע מכך שפייסבוק לא רוצה שכל אחד יעלה פוסט פוליטי, חברתי עם ניחוחות גזעניים ועוד יקדם את זה. נכון, יש לא מעט שיט כזה שעמודים מעלים בשוטף, אבל ברגע שמודעות עוברות תחת האלגוריתם של מערכת המודעות, המשחק הוא שונה.

רוצים לקדם פוליטיקאים, אג׳נדה חברתית וכו׳? תעבירו את עצמכם והנכסים בפייסבוק אימות.

17- האם מודעות יופיעו גם באינסטגרם?

תלוי בכם. כשאתם בונים את הקמפיין, בשלב האדסט בו אתם בוחרים את הקהלים שלכם יש לכם אפשרות לבחור באיזה מיקומים המודעות ירוצו.

הפיד של פייסבוק, הפיד של אינסטגרם, סטוריז וכו׳. כברירת מחדל פייסבוק מסמנת אוטמטית את כל המיקומים. אתם תצטרכו לבחור בעצמכם מה להשאיר ומה להוריד.

יש סוגי קמפיינים בהם אי אפשר לבחור למשל סטוריז. אם זה לא ניתן המערכת בעצמה לא תאפשר לכם אז אין לכם מה לדאוג.

שורה תחתונה, אתם אכן יכולים שאותה מודעה שאתם מריצים בפייסבוק תרוץ גם באינסטגרם.

18- איך אני יודע מה המתחרים שלי עושים?

רוצים לדעת איזה מודעות המתחרים שלכם מריצים? זה קל. כנסו לעמוד שלהם. תגללו טיפה למטה. שם יופיע לכם- page trancperacy. תלחצו על זה ושם יש לכם כפתור שנקרא- ad library. קליק עליו ואתם רואים את המודעות שאותו דף עסקי מריץ.

רק שימו לב שאתם נמצאים על ישראל כדי לראות את המודעות שרלוונטיות לארץ שלכם.

19- איך אני יודע איפה המודעות שלי מופיעות?

אתם יכולים לבחור כאמור בשלב האד סט את המיקומים בהם המודעות שלכם יופיעו.

נניח שלא היה אכפת לכם שהם ירוצו בכל המיקומים האפשריים אבל אתם כן רוצים אחרי כמה ימים לראות מה הביצוע של כל מקום? כנסו למודעות, לכו ללשונית ה- Breakdown  ותלחצו על Placements.  שם תראו בדיוק כמה כסף הוצאתם על כל מיקום וכמה המרות הוא השיג לכם.

20- איך אני יכול לראות איך המודעה שלי נראית?

השקעתם, עיצבתם, שיחררתם את הקמפיין לעולם, ועכשיו אתם רוצים לראות איך הגולש רואה אותם נכון? הגיוני.

ברגע שהמודעות כבר רצות כנסו לקמפיין, בחרו את המודעה שאתם רוצים לראות את הנראות שלה, לחצו על Preview ואז תבחרו צפייה בפייסבוק או אינסטגרם וכו׳ כדי לראות איך היא נראית בפיד של הגולשים.

21- יש לוידאו שלי אלפי צפיות אבל אין המרות. למה?

יכולות להיות לכך לא מעט סיבות אבל בואו נתמקד רגע במשהו בסיסי. כשאתם רואים שיש לסרטון מסויים אלפי צפיות, זה לא באמת אומר שיש לו אלפי צפיות. זה אומר שפייסבוק מראה לכם כמה אנשים צפו לפחות 3 שניות בסרטון. מספיק שהוא הופיע למישהו בפיד, אותו מישהו הביט רגע והמשיך הלאה, זה נספר כצפייה. מעצבן לא? 

מה שצריך לעשות, זה להוסיף במנהל המודעות עמודה של צפיות בוידאו ולבחור לפי אחוזים. תוסיפו עמודות של 50% 75% ו-95% ו-100% כדי לקבל קצת יותר מידע מדוייק כמה אנשים תאכלס צפו בסרטון.

אם יש לכם 100,000 צפיות אבל רק 500 אנשים טרחו לצפות ב-100% ממנו, כנראה שהוא לא מעניין, או שהוא לא רלוונטי לקהל שהגדרתם, מה שבהחלט יכול להסביר למה יש לכם מלא צפיות אבל אין לכם המרות.

22- כמה מודעות אני יכול להריץ בו זמנית?

פייסבוק מאפשרת לכל חשבון מודעות להריץ בו זמנית עד מקסימום של 200 מודעות.

23- הקהל שלי מדוייק לחלוטין אבל אין תוצאות. למה?

נניח ואתם אכן יודעים וגם צודקים שהקהל שלכם סופר מדוייק אבל לא קורה כלום, הבעיה היא ככל הנראה או במודעה עצמה או בדף הנחיתה.


בואו נגיד לצורך העניין שגם הדף נחיתה שלכם טיל, או שאתם בכלל עם טופס לידים. אם זה אכן המקרה כנראה שהקופי והקריאטייב שלכם לא להיט.

אולי ההצעה לא טובה מספיק, או התמונה או הסרטון לא מושכים את העין או שהטקסט משעמם ולא מניע לפעולה. תבדקו את האספקט הזה קודם כל. נסו לרוץ על אותו קהל עם מודעות אחרות לגמרי ותבחנו את המספרים.

24- מה הגודל הנכון למודעות?

יש מספר גדלים למודעות. אם אנחנו מדברים על תמונות אז הגודל המומלץ הוא 1080*1080 או מודעות של 4:5.

אם מדובר על סרטונים אז גם אותם גדלים סבבה, למרות שגם סרטון לרוחב (כמו יוטיוב נגיד) עובד מעולה.

ההמלצה היא 1080 על 1080 אבל אפשר בשביל הטסט לנסות גם גודל אחר.

25- כמה זמן לוקח עד שמאשרים לי את המודעות?

מחצי דקה ועד יום וחצי. לרוב המודעות מקבלות אישור די מהר, אבל כבר נתקלתי במקרים של מודעות שאושרו אחרי כמעט 24-36 שעות. אם זה לוקח יותר מזה, נסו לשכפל את הקמפיין ולרוץ עם העותק של הקמפיין בתקווה שיאושר יותר מהר.

26- האם המודעות עולות בעמוד העסקי?

לא. אלא אם כן קידמתם פוסט מתוך העמוד, או שקידמתם מראש פוסט שאחר כך תשתפו אותו לעמוד. מודעות בפייסבוק עולות מאחורי הקלעים. כל עוד שמים עליה כסף המודעה רצה. ברגע שסיימתם לשלם היא נעלמת מאוויר העולם, בניגודל לפוסט אורגני בעמוד.

27- למה אי אפשר לקדם קרוסלה של תמונות בפוסט אינסטגרם?

פייסבוק לא מאפשרת לקדם דרך מערכת הפרסום פוסט קרוסלה מהאינסטגרם. נסו לעשות את זה דרך כפתור – Promote מתוך האפליקציה עצמה.

28- מאיפה להשיג תמונות למודעות?

נתחיל מאיפה לא- מגוגל. אם זה לא שלכם ואין לכם זכויות יוצרים על זה, אל תגעו כי אתם מסתכנים. אתם יכולים להכנס לאתרים חינמיים כמו pixabay ולהוריד תמונות או ללכת לאתרים יותר מקצועיים כמו למשל depositphotos שאנחנו למשל ממש אוהבים.

מעבר לזה, כמובן שאם אתם יכולים לייצר בעצמכם תמונות שקשורות לעסק שלכם ולא להשתמש בתמונות סטוק, זה יהיה עדיף.

29- איך לקדם סטורי?

2 אפשרויות. ראשונה- מתוך אינסטגרם עצמה. שנייה- מתוך מערכת המודעות של פייסבוק. באד סט פשוט בחרו בפלייסמנטס את הסטוריז בלבד.

30- באיזה איכות כדאי לעלות סרטון לקמפיין עם מודעת וידאו?

באיכות הכי גבוהה שיש. יכולים ב-4k?  מעולה. פייסבוק כבר לבד תנמיך ותוריד את האיכות בהתאם לתנאי הצפייה של הגולש ברגע נתון.

אם הוא נמצא במקום בו אין קליטה חזקה הוא יראה את הסרטון פחות טוב כדי לנצל משאבים בצורה חכמה יותר. במידה והוא במקום בלי בעיית קליטה ועומס, הוא יראה איכות סופר גבוהה. אתם תעלו את המקסימום ותנו לפייסבוק לבצע התאמות.

31- אמרו לי שאסור שיהיה יותר מ-20% טקסט על המודעה. זה נכון?

לא. זה היה נכון בעבר. כיום המגבלה הזאת ירדה לגמרי. פייסבוק עדיין ממליצה על מודעה כמה שיותר נקייה מבחינת מלל וטוענת שזה יביא לביצועים טובים יותר וכנראה גם תיעדוף של האלגוריתם, אבל בדקנו את זה כבר כמה פעמים ודווקא תמונות שנראו כאילו הם פלייר מלוח מודעות עבדו לנו מעולה. כמובן חשוב איך זה נראה בתאכלס…

32- אני יכול לקדם קמפיין באינסטגרם גם אם אין לי חשבון אינסטגרם?

כן. אפשר לקדם מודעה באינסטגרם גם אם אין לכם חשבון אינסטגרם. מה שיקרא זה שכהגולש יראה מודעה שלכם באינסטגרם וילחץ על התמונות פרופיל שלכם, הוא לא יעבור לעמוד אינסטגרם שלכם (כי אין אחד כזה)

בנוסף לא תוכלו לטרגט קהלים שיצרו אינטרקציה עם האינסטגרם העסקי שלכם. לשם כך צריך לחבר לחשבון מודעות את האינסטגרם, אבל עדיין תוכלו להציג שם מודעות.

33- איך אני יודע איפה המודעות שלי עבדו הכי טוב?

נכנסים ללשונית הברייקדאון כשאתם ברמת המודעות, ולוחצים על הפילטר שאתם רוצים לבדוק. מגדר, גילאים, פלייסמנסט וכו.

34- איך פייסבוק בוחרת איזו מודעה לחשוף יותר?

ברגע ששתי מודעות שונות עולות לאוויר האלגורתים של פייסבוק מציג את שתיהן לקהל אבל האלגוריתם שלו בד״כ מתביית על מודעה אחת. זה כולל פרמטרים כמו איכות האימג׳ או הסרטון והקופי.

בעצם פייסבוק מנסה לחזות על סמך כל המידע שש לה, איזו מודעה תעבוד יותר טוב. אתם חייבים כל הזמן לבדוק ולבקר את זה ולראות שאכן הכסף הול על המודעה שממירה יותר ושהשנייה בכלל מקבלת חשיפות

35- מה המידות למודעות וידאו?

או 1080*1080 או 4:5 או מודעות של 1080*1920. סטורי הגודל הוא: 1920*1080

36- איך לראות תגובות על מודעות?

אפשר להכנס לעמוד ללכת לעדכונים/נוטיפקציות ולראות תגובות אחרונות שחלקם יהיו על המודעות, חלקם על פוסטים בעמוד וכו׳ או שאפשר להכנס למנהל המודעות, ללכת למודעה שרוצים לראות, ללחוץ על preview לבחור לצפות בפוסט עם תגובות ואז לראות.

37- איך לראות את הגילאים שממירים הכי טוב?

נכנסים למודעות או לקמפיין במבט כללי. בוחרים ברייקדאון, גילאים והנה לכם.

38- איזה סוגי מודעות יש בפייסבוק?

קחו אוויר: מודעת תמונה, מודעת וידאו, מודעת סטורי, קרוסלה, סליידשואו, מודעת קולקשן, מודעות קטלוג. שכחתי משהו?

39- איזו סוג של מודעה הכי אפקטיבית?

מי יותר טוב מסי או רונלדו? תלוי את מי שואלים לא? אז אותו הדבר. הרעיון הוא לנסות ולבדוק בהתאם לקהל, לסוג הקמפיין ולמטרה שאתם רוצים להשיג. בקמפיינים באיקומרס נהוג לשתמש בקטלוג דינאמי.

האם המודעות האלו בהכרח ימירו יותר טוב מסרטון מוצר מעולה? לא בטוח. החכמה היא לנסות סוגים שונים ״לשלם שכר לימוד״ ולבחון לבד.

יאללה, נעבור לשאלות ברמת הקמפיינים

40- איזה סוג קמפיין הכי כדאי לי?

מה המטרה שאתם מנסים להשיג? כשאתם באים לבנות קמפיין פייסבוק שואלת אתכם איזה סוג קמפיין אתם רוצים לעשות, כלומר מה האובייקט שלפיו היא תבצע את האופטימיזציה, כלומר מה המטרה שאתם רוצים להשיג מהקמפיין בתאכלס?

על השאלה הזאת אי אפשר לענות באופן חד משמעי, כי כל לקוח, כל מוצר, כל פעילות וכל מטרה היא שונה מלקוח ללקוח.

רוצים להשיג המרות? כנראה שנכון יהיה לכם לבחור בקמפיין המרות (גם כאן יש מערך שלם שצריך לעמוד מאחורי הבחירה הזאת) רוצים להשיג מעורבות וחשיפה לתוכן שלכם? אז קמפיין מעורבות הוא ככל הנראה יהיה הדבר הנכון.

אתם רוצים להשיג לידים אבל אין לכם אתר או דף נחיתה? האופציה של טופס לידים היא הבחירה שלכם…

לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית כי היא כאמור משתנה. תשאלו את עצמכם מה אתם רוצים להשיג, ולפי המטרה שלכם תבחרו את האובייקט של הקמפיין. (וגם כאן יש לא מעט טסטים ומהלכים שצריך לבצע כדי לקבל את תוצאה הרצויה)

41- את מי ואיך לטרגט בקמפיין?

לשאלה הזאת יש כמה תשובות והבעיה היא שכנראה כולן נכונות (במקרים מסויימים כאמור)

יש דעות שאומרות שהמערכת של פייסבוק הגיע כבר למצב בו היא כל כך חכמה, שעזבו אתכם מטירגוטים. תגדירו גילאים, מגדר ולוקיישן, תשקיעו בקופי והקריאטייב של המודעות ולכו על הקהל הכי רחב שיש. פייסבוק כבר תמצא לכם את האנשים.

דעה אחרת תגיד דווקא, לכו על תחומי עניין מדוייקים ורחבים יחסית, יחד עם זאת אל תשתוללו. כלומר כן תוסיפו תחומי עניין רלוונטים, כן תגיעו לקהלים של כמה מאות אלפים אבל לא מיליונים.

עוד דעה תגיד לכם לא להתפזר למאות אלפים ושגם אדסטים עם קהלים של עד 100,000 יביאו לכם תוצאות טובות.

מהניסיון שלי? הכל נכון, והכל יכול לעבוד. שם המשחק הוא טסטים. התחלתם עם קהל מדוייק יותר והוא לא עובד? תגדילו? רוצים לנסות קהל יותר גדול? תגדילו. בקיצור- פשוט תעשו. ועוד לא דיברנו על הלוק אלייק…

42- למה הקמפיין שלי לא רץ?

א יכול להיות שהוא רץ רק שאתם לא מסתכלים על התאריכים הנכונים. ראיתי את זה קורה לאנשים עשרות פעמים, הם נכנסים לפאניקה כי הקמפיין לא זז או שהמספרים נעלמו, כשבתאכלס הם בסך הכל לא שמו לב לנושא התאריכים.

ב יש מצב שהקהל שלכם קטן מדי בצורה מוגזמת. אם נניח אתם מריצים רימרקטינג דינאמי על קהל שהוסיף לסל ולא קנה אבל כמות האנשים הזאת היא פיצית, הקמפיין לא יזוז.

ג באגים קורים. נסו לשכפל קמפיין ולראות אם השיכפול כן זז

43- איפה עדיף לפרסם בפייסבוק או אינסטגרם?

למה לא גם וגם ולראות איפה עובד יותר טוב? 

44- כמה עולה לי תוצאה ואיך זה מחושב?

התשלום בפייסבוק בניגוד לגוגל הוא על פי חשיפות. כלומר ברגע שהמודעה מוצגת, בין אם מישהו עשה איתה משהו או התעלם ממנה לחלוטין אתם משלמים. העלות היא לפי 1000 חשיפות. לכן מדברים לא מעט על עלות ה- CPM.

שאלו ראשי התיבות של cost per imperssion. השאיפה שלנו כמפרסמי היא כמובן לשלם כמה שפחות על אלף חשיפות. אך זה כבר תלוי במודעות, בקמפיינים, במתחרים, בעונתיות, בכמות המפרסמים בו זמנית בפלטפורמה וכו׳ שכן יותר מפרסמים, יותר תקציבים, יותר דרישה, העלות מתייקרת.

אתם צריכים לדעת שאתם משלמים על חשיפות. נניח והגדרתם תקציב יומי של 100 שח. ונניח שה-100 ש"ח האלו ״קנו״ לכם 1500 חשיפות למודעות שלכם. מתוך ה-1500 חשיפות, קיבלתם ליד אחד. כמה שילמתם על ליד? 100 ש״ח.

נניח קיבלתם 2 לידים? אז שילמתם 50 ש״ח לליד. נניח ולא קיבלתם כלום, אז הוצאתם 100 ש״ח. 1,500 פעמים המודעות נחשפו, ולא יצא לכם מזה שום דבר.

45- הקמפיין אושר ואתמול עבד והיום אין מספרים בכלל

במקרה כזה 99% מהפעמים אתם מסתכלים על התאריכים הלא נכונים. 1% שזה באג.

46- איך אני יודע עם הקמפיין שלי השיג תוצאה?

תלוי כמובן מה סוג הקמפיין, אבל נניח ויש לכם אתר, מודעות בגוגל, מודעות בפייסבוק, ניוזלטר, וכו׳ וכו׳ ואתם מקבלים פניות ורוצים לדעת מהיכן הם הגיעו, בהנחה ויש לכם פיקסל בדף הנחיתה, הגדרתם איבנטים כמו שצריך, במערכת המודעות תיהיה לכם עמודה של תוצאות. ככה תוכלו לדעת כמה לידים הגיעו ספציפית מפייסבוק.

47- כמה תקציב צריך בשביל לפרסם בפייסבוק?

כמה עולה בית?
האמת? זאת אחת השאלות הכי מתסכלות, שהתשובה שאני תמיד עונה היא כמה שיותר.

נתחיל מזה שאם אתם מפרסמים עבור עצמכם, השאלה היא בכמה אתם יכולים לעמוד?

אם אתם מפרסמים עבור לקוח ששואל את זה תגידו לו שהוא צריך להגדיר את תקציב הפרסום שלו ולא אתם.

כמובן גם תלוי מה המטרות של הקמפיינים ומה רוצים להשיג שכן לכל מטרה יש מחירים שונים ופעילות שונה. יחד עם זאת אם אתם ממש מתעקשים לקבל תשובה, אני ממליץ להתחיל עם מינימום 2500-3000 ש״ח. זה לא שאי אפשר להשיג תוצאות גם בפחות. אפשר, אבל אלו יהיו פחות תוצאות, ויהיה עקומת למידה איטית יותר.

48- איך מורידים את הלידים מפייסבוק?

הרצתם קמפיין ליד ג׳נריישן ונכנסו לידים? מזל טוב. עכשיו כנסו לעמוד העסקי שלכם. לכו ללשונית ה- publishing tools

שם תלחצו על lead ad forms, שם על שם הטופס ויאללה תתקשרו לליד. הקובץ יורד בצורת אקסל למחשב.

49- מה ההבדל בין קמפיין לידים לקמפיין המרות?

קודם כל המרה בקמפיין המרות יכולה להיות גם רכישה, הוספה לסל וכו ולא בהכרח ליד.
אבל אם נשווה ליד בליד אז קמפיין המרות שהמטרה שלו היא להביא לידים בעצם מוציא את הגולש מחוץ לפייסבוק.

שם הוא נכנס לדף נחיתה וצריך למלא פרטים. קמפיין לידים עם טופס של פייסבוק, מה שנקרא במערכת ליד ג׳נריישן, זה קמפיין שמציג לגולש מודעה, הגולש לוחץ על המודעה וישר נפתח לו טופס שכבר שואב את הפרטים שלו אוטומטית (כי פייסבוק יודעת אותם מן הסתם). הגולש לא צריך לעבוד קשה. מאשר את הטופס ויאללה בלאגן.

50- איך מקדמים סרטון מיוטיוב?

אתם לא. פייסבוק זה פייסבוק, יוטיוב זה יוטיוב. אם הסרטון שלכם עלה ליוטיוב ואתם רוצים להזרים לו טראפיק, אתם יכולים לעשות קמפיין עם קישור ליוטיוב. אבל למה? אתם לא יכולים למדוד שום דבר. פייסבוק רוצה שגולשים יצפו בסרטונים אצלה. מה קורה אם אתם מעלים סרטון למערכת המודעות של פייסבוק ומקדמים אותו מתוך פייסבוק?

כאן כבר יש לכם הרבה יותר אופציות, גם יכולים להוסיף לסרטון לינק שמפנה לאתר או דף נחיתה, מכירה. גם יכולים לצבוע את גולשים, לבנות מהם קהלים על סמך אחוזי צפייה, ליצור מהם לוק אלייקים, רימרקטינג וכו.

51- האם אפשר לערוך קמפיין פעיל?

בהחלט. בכל רגע נתון אתם יכולים להכנס לקמפיין, לאדסטים, למודעות, ללחוץ על כפתור העריכה ולשנות מה שאתם רוצים.

52- למה אני לא מצליח לערוך טופס לידים בקמפיין ליד?

כן. זה ללא ספק מעצבן. יצרתם טופס לידים ופתאום קלטת שיש לכם שגיאת כתיב, שכחתם משהו בהגדרות וכו? תצטרכו לשכפל אותו ולערוך את השכפול ואז לפבלש את הטופס המשוכפל. אין אפשרות לערוך טופס אחרי שהוא נוצר.

53- אני יכול להריץ קמפיין בלי דף עסקי?

לא. כל קמפיין יוצא כביכול מדף עסקי אותו מייצג. אין לכם דף עסקי ואתם רוצים לקדם משהו נקודתי? תפתחו עמוד כזה, זה לא סיפור.

54- איך להפריד בין פייסבוק לאינסטגרם?

בונים קמפיין, מטרגטים, יוצרים את המודעות, ובשלב האד סט תחת פלייסמנטס, בוחרים רק פייסבוק.

סוגרים. ושומרים כטיוטא את מה שיצרתם.

הולכים במערכת המודעות לקמפיין, עוברים למסך של האדסט, ולוחצים על שכפול. נכנסים לעריכה, הולכים לפלייסמנסט ומסמנים אינסטגרם במקום פייסבוק.

עכשיו יש לכם קמפיין אחד עם 2 אד סטים. אחד פייסבוק אחד אינסטגרם. צאו לדרך, תראו מה עובד יותר טוב.

55- איך להעביר לידים ישירות ל- CRM

אם אתם רצים על קמפיין לידים, אין ספק שזה די מרגיז כל רגע להכנס לעמוד העסקי ולהוריד את הלידים באקסל, להעביר ללקוח וכו. הפתרון? מייצרים אוטומציה עם כלים כמו זאפייר או אינטגרומנט. מה שהן עושות זה לוקחות את הליד מפייסבוק ברגע שהוא מתקבל ומעבירות אותו ל-crm שלכם (בהנחה והוא מתממשק איתן)

56- אם אני בונה קהל האם הוא מתעדכן כל הזמן?

כן. אם לא מדובר על רשימת אקסל, אלא על רשימת מבקרים באתר לדוגמא, או אינטצרקציות עם עמוד הפייסבוק, הקהלים האלו דינאמיים ומשתנים כל הזמן וכמוהם גם הלוק אלייקים שלהם.

לדוגמא: הגדרתם קהל של מבקרים באתר 30 יום. אם נכנסתי היום לאתר שלכם, אני ברשימה. ביום ה-31, אני יוצא ממנה (בהנחה ולא ביקרתי מאז אותה פעם ראשונה באתר).

57- האם אני חייב פרופיל פרטי בשביל לפרסם בפייסבוק?

כן. כי מהפרופיל הפרטי פותחים את הביזנס מנג׳ר, חשבון מודעות, דף עסקי וכו׳.
מצד שני, אם אתם עובדים עם סוכנות דיגיטל ואין לכם שום עניין לפתוח פרופיל שלכם, אתם יכולים לבקש מהסוכנות שדרך הביזנס מנג׳ר שלהם תפתח עבורכם חשבון מודעות ועמוד עסקי וכו׳.

רק קחו בחשבון שכל הדאטה שנצברת שם, תישאר שלהם ואם מחר תעזבו אותם תצטרכו להתחיל הכל מאפס, כי כל הנכסים שהם פתחו עבורכם מהביזנס מנג׳ר שלהם נשארים שלהם ולא ניתנים להעברה.

58- איך בוחנים החזר על השקעה?

מאוד פשוט- ברמת המיקרו- כמה הוצאתם על הקמפיין ומה הוא הכניס לכם בתמורה.

נניח ואתם מוכרים מוצר בשווי של 10,000 ש״ח והכסף ששמתם על המודעות היה רק 1,000 ש״ח. היה שווה לכם להוציא 1,000 ש״ח בשביל להרוויח 9000? אם כן נפלא. זה נקרא ROAS – return on ad spend.

עוד מונח שקשור לנושא ואתם צריכים להכיר נקרא ROI – return on investment – כלומר החזר על ההשקעה ברמת מאקרו. ניקח את אותה דוגמא- מכרתם ב-10,000 ש"ח. התקציב לקמפיין היה 1,000 ש"ח. אתם כיביכול ברווח של 9,000 נכון? 

אוקיי. עכשיו עלות ניהול הקמפיין היתה 3000 שח.
עכשיו אתם ברווח של רק 6,000 על כל המהלך, אבל שניה-
החלטתם להפיק סרטון למוצר שעלה לכם עוד 4,000 ש״ח. אחרי כל ההוצאות האלו, הרווחתם מכל המהלך רק 2,000 ש״ח. היה שווה? תחליטו אתם לפי התחום, המוצרים והפעילות שלכם.

59- אפשר להגדיר שעות ספציפיות לקמפיין?

כן, אם אתם רצים עם קמפיין בשיטה של ניצול תקציב לתקופת לייףטיים עם תאריך סיום מוגדר, אז אפשר להחליט באיזה שעות הקמפיין ירוץ ואיזה לא. אם אתם על תקציב יומי, אין אופציה כזאת.

60- מה עדיף תקציב יומי או תקופתי?

אין כאן בהכרח נכון או לא נכון. יש מקרים בהם אני עובד על תקציב תקופתי. נניח אני רוצה לקדם תוכן מסויים לסופש אני אגדיר שיתחיל בחמישי ויסתיים בראשון.
אבל לדברים יותר מורכבים בדרך אני אעבוד עם תקציב יומי.

גם כי אני רוצה לוודא שהמערכת עושה את המקסימום לנצל כל יום את הכסף, וגם כי זה נותן לי יותר שליטה ברמת המשחק עם הורדה – העלאה של תקציב בזמנים נקודתיים.

61- איך להעביר טראפיק לבלוג/אתר שלי?

2 האופציות העיקריות הן קמפיין המרות או קמפיין טראפיק (חשוב רק לשים לב שאתם על אופטימיזציה של צפיות לדף הנחיתה ולא קליקים שכן, אופטימיזציה לצפיות בדף נחיתה תוביל את פייסבוק למצוא לכם אנשים שלא רק מקליקים על קישורים אלא גם מחכים שהדף יטען)

62- מה ההיתרון בקמפיין לידים פנימי של פייסבוק?

לא צריך אתר או דף נחיתה. אתם לא לוקחים סיכון שהדף נטען לאט מדי, שהוא לא בנוי טוב, רספונסיבי, והגולש לא צרי להתאמץ למלא פרטים.

63- מה החסרון בקמפיין לידים?

קל מאוד להשאיר פרטים מה שיכול להוביל להכחשות לידים, וכאלו שבאמת לחצו להשאיר לכם פרטים בטעות. לכן חשוב מאוד תמיד להוסיף שאלה,2,3 מסננות כדי לאלץ את הגולש בכל זאת לבצע פעולה אקטיבית כלשהי שבלעדיה לא ניתן יהיה לשלוח לכם את הטופס.

64- מה היתרון בקמפיין המרות למטרת השגת ליד?

בד״כ אלו יהיה לידים יותר ממוקדים כיוון שהם כבר נכנסו לדף הנחיתה, קראו, הבינו עוד יותר את פרטי ההצעה שלכם והיו צריכים בעצמם למלא שם, מייל וטלפון. הם היו צריכים קצת לעבוד בשביל להשאיר את הפרטים מה שמצביע על רמת התעניינות גבוה יותר במוצר או בשירות שלכם.

65- מה החסרון בקמפיין המרות למטרת השגת ליד?

לבנות דף נחיתה עולה כסף. בנוסף אם הוא לא ממיר צריך להתחיל לעשות שינויים ולהבין למה הוא מביא טראפיק ולא ממיר. יש את הסיכון שהוא עולה לאט מדי, שהגולש לוחץ, יוצא מפייסבוק ולא בהכרח רוצה לצאת אז הוא חוזר, אולי הטופס שלכם קטן מדי, מבקש יותר מדי פרטים שגורמים לגולש להתייאש וכו…

66- למה לא מומלץ לעלות לאוויר רק עם מודעה אחת?

מהסיבה הפשוטה, שאנחנו לעולם לא יכולים לדעת מה יעבוד יותר טוב. דווקא הסלפי שצילמתם מהטלפון יכול להיות הרבה יותר מכירתי מהתמונה המעוצבת ששילמתם עבור העיצוב שלה למעצבת על חלל. תעלו עם 2 מודעות בכל אד סט, תראו מה עובד יותר טוב.

מכירות מכירות מכירות. יאללה לאיקומרס!

הנה כמה שאלות נפוצות בגזרת הקמפיינים לאיקומרס

67- איך אני מתייג מוצרים בפוסטים? 

בשביל לתייג מוצרים בתוך הפוסטים צריך לממשק את קטלוג המוצרים של החנות עם הביזנס מנג׳ר, חשבון המודעות, ועמוד עסקי פייסבוק או אינסטגרם שלכם.

68- איך אני מקדם מוצרים מהחנות?

ברגע שיש לכם את הקטלוג אתם יכולים לעשות קמפיינים שמבוססים על אותם מוצרים שיש לכם בחנות. יש לא מעט קמפיינים שיוכלו לחשוף את המוצרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים.

מעלים את הקטלוג לביזנס מנג׳ר מקשרים אותו עם החשבון מודעות, בוחרים את סוג הקמפיין שאתם רוצים, בוחרים את הקטלוג (במלואו, קטגוריה מסויימת וכו׳) ויוצאים לדרך.

69- למה חשוב לעלות קטלוג מוצרים?

אם יש לכם חנות שבה אתם מוכרים מוצרים וכל מה שאתם מעלים זה קמפיינים של כנסו לאתר תראו מה קורה באתר, תקנו שם ובזה נגמר הסיפור אתם מפספסים את אחד הקמפיינים הכי יעילים שיש- קמפיין מסוג קטלוג סיילס, שמאפשר לנו לעשות רימרקטינג דינאמי על מסך אינטרקציות שגולשים עשו עם מוצרים ספציפיים.

גולש א׳ הוסיף מכנסיים לעגלה ולא קנה. גולש ב׳ הוסיף נעליים לעגלה ולא קנה. אתם בוחרים אנשים שהוסיפו לסל ולא קנו ברמת האד סט. כותבים מודעה כמו- 10% הנחה עם קוד קופון כזה או אחר.

גולש א׳ יראה את הטקסט ואת המכנסיים שמחכות לו בסל כמודעה וגולש ב׳ את אותו הטקסט עם הנעליים שמחכות לו בסל.

וזה רק על קצה המזלג למה חשוב לעלות קטלוג מוצרים לפייסבוק. אבל זה מספיק כדי לשכנע.

70- איך מעלים קטלוג מוצרים לפייסבוק?

זה כבר הופך להיות טריקי. תלוי על איזו פלטפורמה החנות שלכם בנויה. לוורדפרס יש דרך משלה, לקונימבו דרך משלה, לשופיפיי דרך משלה וכו׳.

אם יש לכם מתכנת צמוד הוא צריך לייצר עבורכם פיד מוצרים. זה בעצם קובץ בסיומת של xml. בביזנס מנג׳ר שלכם אתם הולכים ללשונית קטלוג ומוסיפים שם אותה כתובת שהמתכנת ייצר עבורכם.

אם אין לכם מתכנת ואתם עובדים עם וורדפרס למשל- יש פלאגינים כמו פיקסל יור סייט הפופולארי שמייצר עבורכם את הקטלוג, מפקסל את האתר וכו.

71- למה חשוב לשים איבנטים באתר איקומרס?

אתם חייבים למדוד כל פעולה שהגולש ביצע באתר המכירות שלכם. אם רק תתקינו את הפיקסל של פייסבוק אבל לא תוסיפו איבנט של רכישה בדף תודה אחרי שסלקתם גולש, לא יהיה לכם מושג אם הוא הגיע וקנה מהקמפיין.

כמו כן לא תוכלו לייצר קהלים על סמך צפייה במוצרים, הוספה לסל, הזנת פרטי אשראי וכו. ברגע שאתם מוסיפים איבנטים לכל אירוע באתר שלכם, יש לכם גם יכולת מדידה הרבה יותר טובה, וגם אפשרויות אופטימיזציה, ועבודה עם קהלים בצורה הרבה יותר חכמה ונכונה.

72- מה זה רימרקטינג דינאמי?

רימרקטינג דינאמי מאפשר לכם להציג לגולשים את המוצרים שהם בעצמם יצרו איתם אינטרקציות.

אתם לא צריכים להכין קריאטייב ספציפי לאותה מודעה, אלא רק לכתוב את הטקסט, לבחור את בקמפיין מסוג קטלוג סיילז שאתם רוצים לטרגט אנשים שצפו במוצרים ולא קנו, או הוסיפו לסל ולא קנו (או גם וגם) והמערכת תציג להם מודעות דינאמיות על סמך המוצרים הספציפיים שהם התעניינו בהם. אתם לא צריכים לנחש מי ראה מה.

פייסבוק עושה את זה עבורכם.

73- איך מטרגטים אנשים שהוסיפו לסל ולא קנו?

שתי אופציות. הראשונה- אתם יוצרים בספריית הקהלים שלכם קהל מהאיבנט של הוסיפו לסל, ובאקסקלוד בוחרים באיבנט של רכישה. ככה יש לכם קהל של כל מי שהוסיף לסל אבל לא הפעיל את האיבנט של הרכישה כיוון שהוא לא הגיע לדף תודה של אחרי הקניה.

אופציה שניה- קמפיין מסוג קטלוג סיילז שיאפשר לכם לבחור את כל מי שהוסיף לסל ולא רכש.

74- איך פותחים חנות באינסטגרם?

נכנסים לביזנס מנג׳ר. מעלים קטלוג מוצרים. אחכ עוברים להגדרות, לאינסטגרם מוודאים שאתם מקשרים בין האינסטגרם שלכם לביזנס מנג׳ר, לפיקסל, לחשבון מודעות. מקשרים הכל בקיצור.

נכנסים לאינסטגרם- עוברים להגדרות החשבון, לוחצים על לשונית Busines ואז קליק על set up instagram shopping, עוברים לפי ההוראות וממתינים.

75- פתחתי חנות בעמוד העסקי, איך מוכרים?

כאן יש משהו שהרבה טועים בו אז בואו נעשה סדר. הרכישה מתוך העמוד העסקי שלכם, בהנחה ויש לכם חנות בתוך העמוד העסקי, לא מתבצעת בתוך פייסבוק. כן, אני מניח שזה יקרה לא בעתיד הרחוק, אבל הרכישה מתבצעת בתוך האתר שלכם. גם אם רק מתייגים מוצרים בפוסט או שיש לכם לשונית של חנות שאפשר לראות מוצרים, קליק עליהם מוציא את הגולש החוצה לאתר שלכם לבצע את הרכישה שם.

76- חנות חדשה אתר חדש איזה סוג אובייקט כדאי לי לבחור?

שאלה שנתקלתי בה לא מעט. המטרה שלכם בחנות החדשה היא כמובן להביא טראפיק ומכירות. לפי החשיבה ״היבשה״ הפאנל ומה שפייסבוק אומרת שהיא צריכה (50 המרות בשבוע כדי לעשות אופטמיצזיה כמו שצריך) ההמלצה תיהיה בתיאוריה להתחיל עם קמפיין טראפיק כדי להזרים כמה שיותר יוזרים לאתר. ״לאלף״ את הפיקסל ואז לעבור לקמפיינים של המרות.

יחד עם זאת, יש לא מעט קולות שאומרים שאין מה לבזבז כסף על קמפיין טראפיק וכדאי להתחיל ישר עם קמפיין המרות. האלגוריתם של פייסבוק כבר מספיק חכם כדי לדעת מי ממיר ולכן אפשר כבר לתת לו לצאת לחפש גולשים פוטנציאליים.

תלוי כמובן גם במה אתם רוצים להשיג. אם אתם מתחילים ישירות מקמפיין המרות ובחרתם אופטימיזציה לפי רכישה ואין תוצאות לכו צעד אחד אחורה. אופטימיזציה לפי הזנת פרטי אשראי. עדיין אין צפיות? לכו עוד שלב אחורה- אופטימיזציה לפי הוספות לסל או צפייה במוצרים וכו. גם לא עובד? נסו טראפיק כדי להזרים ווליום יותר גבוה.

אין כאן שחור או לבן ונכון לא נכון. כמו בהרבה מאוד מקרים בכל הקשור לפרסום בפייסבוק, החכמה היא לא לפחד ״לשרוף״ תקציב ולנסות שיטות שונות עד שמוצאים את מה שעובד.

בואו נעבור לשאלות קצת יותר כלליות

77- מה זה פיקסל?

פיסת קוד ששותלים באתר, שמאפשרת לפייסבוק למדוד ולעקוב אחר תנועות שקורות אצלנו באתר ולקשר את אותם פעולות לגולשים שעושים אותן.

78- איך עושים חייגן שיחה בקמפיין?

נכון לעכשיו האופציה של לחצן שיחה, כמעט ולא קיימת ונדמה שהיא נמצאת בסוג של בחינה מבחינת פייסבוק. היו לי קמפיינים של טראפיק שהיתה לי אפשרות כזאת ולאחר מכן היא נעלמה.

בחלק מחשבונות הפרסום, האופציה תופיע גם תחת קמפיין ליד ג׳נריישן של פייסבוק.

בכל אופן, הקמפיין היחיד היום שממש מאפשר את זה זה קמפיין ריץ׳. שם יש אפשרות להוסיף חייגן לשיחה ישירה לבית העסק.

79- למה החשיפה האורגנית שלי ירדה?

אין מתנות חינם. פייסבוק הנמיכה את החשיפה האורגנית לכולם. יחד עם זאת, היא יודעת לתגמל בחשיפה אורגנית יפה ברגע שהתוכן האורגני שלכם מצליח לגרום לעוקבים שלכם לייצר איתו אינטרקציה. העליתם פוסט והמעט שראו לא יצרו איתו שום אינטרקציה? הוא ידעך.

כן יצרו איתו אינטרקציה? פייסבוק תרחיב את החשיפה האורגנית שלו לעוד מעגל קטן, גם הוא ייצר איתו אינטרקציה? היא תגדיל עוד.

תוכן שגורם לגולשים לעוף עליו= חשיפה אורגנית יותר גדולה.

80- זה נכון שאי אפשר לפרסם מפייסבוק לאייפון?

לא. אין שום בעיה לפרסם למשתמשי אייפון. הנושא של אפל ופייסבוק הוא בכל הקשור למעקב אחר גולשים.

אפל בעדכון מערכת ההפעלה שלה ל-ios 14.5 מקפיצה לגולשים שאלה האם הם מוכנים שאפליקציה כזאת או אחרת תעקוב אחריהם (כלומר הפיקסל) אם הגולש לא מאשר, אז לפייסבוק יותר קשה למדוד מה הגולשים עושים ולכן תוצאות של קמפיינים יהיו פחות מדוייקים, האופטימיזציה תיהיה פחות מדוייקת וכו׳ אבל אייפוניסטים עדיין יחשפו למודעות. זה לא קשור.

81- האם עריכה יכולה לפגוע בביצועים של קמפיין?

כן. ברגע שאתם מתחילים קמפיין אתם מכניסים את המערכת למצב למידה. של הקהל, של המודעות, של הרלוונטיות, של התוצאות. ברגע שהיא מתחילה להתייצב ולספק לכם תוצאות, עריכה של קהלים או מודעות, מכניסה אותה למצב למידה מחדש מה שעלול לפגוע בתוצאות.

ההמלצה- אם אתם לא חייבים, אל תגעו במה שעובד.

82- בכמה כדאי לעלות תקציב?

יש לכם קמפיין שעובד מעולה ואתם רוצים לשפוך עליו יותר כסף? ההמלצה הרווחת בתעשייה היא לא לעלות במכה יותר מ-25% בפעם אחת, אחת ליומיים, כי אקסטרה תקציב יבלבל את האלגוריתם שכבר התרגל לצורה מסויימת, מה שפתאום עלול להוביל לתוצאות פחות טובות.

יחד עם זאת, חייב להגיד שגם במקרים בהם העלנו תקציבים בהרבה יותר מ-25% כי הלקוח ביקש, התוצאות לא נפגעו. (היו גם מקרים שכן) תבחנו את הדברים.

83- איזה קמפיין יעלה לי עוקבים באינסטגרם?

בעבר פרסמתי קייס סטאדי על פעילות עוקבים משולבת וידאו שעבדה לנו מעולה והביאה ערימות של עוקבים, אבל מאז זרמו הרבה מים בנהר, ומודעות כאלו היום פחות עובדות. מה בכל זאת אפשר לעשות? לייצר תוכן מעולה ולקדם אותו. ולנסות לרוץ עם קמפיינים של וידאו בסטוריז עם הנעה לפעולה ברורה אבל לא אגרסיבית.

84- יש לי מלא קליקים על הקישור אבל אין המרות, מה הבעיה?

זה שיש לכם קליק על הקישור זה בסך אומר שאנשים הקליקו על הקישור. זה יכול להיות שהם הקליקו והתחרטו, הקליקו ולקח לדף זמן להטען וכו. אם אתם רוצים למדוד כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם וכמה מתוכם המירו, תבחרו באופטימיזציה מסוג צפיות בדף נחיתה ולא קליקים על קישור.

85- איך מורידים חשבונית מפייסבוק?

מתוך הביזנס מנג׳ר, הולכים לכפתור ה- billing ושם רואים את החיוב האחרון וניתן להוריד חשבונית.

86- למה פייסבוק מחייב אותי כל כמה ימים על סכומים קטנים?

אם אתם חשבון מודעות חדש לחלוטין עם אשראי שהמערכת עוד לא מכירה, בהחלט יכול להיות בהתחלה תראו סדרת חיובים ברגע שהקמפיין רץ כמובן, על סכומים קטנים. לא להתעצבן, פייסבוק בודקת שהכל תקין עם הכרטיס ובהמשך תחוייבו כמו שצריך.

87- מה המשמעות של תדירות?

תדירות מתייחס לכמות הפעמים שמודעת מוצגת בפני אותו אדם ספציפי. מה התדירות שהוא רואה את המודעה בעצם, וכמות הפעמים שהוא נחשף לאותה מודעה.

88- מה ההבדל בין reach – impressions?

ריץ׳- כמות האנשים שהמודעה שלכם הגיע אליהם.

אימפרשנז- כמות הפעמים שהמודעה הוצגה.

אם בריץ׳ יש לכם 100, ובאימפרשנז יש לכם 200. זה אומר שהתדירות שלכם היא-2. כי כל אחד מאותם 100 אנשים בעצם ראה את המודעה פעמיים.

89- ללקוח אין פרופיל- איך לפתוח לו חשבון מודעות?

קודם כל לפתוח לו פרופיל. ואחכ ביזנס מנג׳ר חשבון מודעות וכו׳. אין פרופיל וגם לא רוצה? אז אפשר לפתוח חשבון מודעות עבורו מתוך הביזנס מנג׳ר שלכם. רק לזכור כמובן, שהחשבון ישאר תחת הביזנס שפתח אותו לנצח.

90- מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לגוגל?

פרסום בפייסבוק- פוש- אנחנו מחפשים את הקהל הרלוונטי לו ומציגים לו מודעות. אנחנו משלמים על חשיפות.

גוגל- פול- הגולש מחפש אותנו או יותר נכון ביטויים שאנחנו מטרגטים במילות המפתח שלנו, כאלו שכמובן קשורות לעסק וברגע שהוא מקליד את הביטוי אנחנו רוצים להופיע לו עם מודעה מול העיניים. אנחנו משלמים בכל פעם שהוא מקליק על המודעה שלנו.

91- איך יוצרים קשר עם פייסבוק?

שיהיה לכם בהצלחה. ברוב המקרים המקסימום שתוכלו לעשות זה לשלוח להם מייל. במקרים ממש טובים אולי יפתח לכם אופציה לצ׳אט.

בכל מקרה, אם אתם רוצים לנסות לדבר עם נציג בעברית, תוודאו שלפני שאתם לוחצים על הקישור של התמיכה, אתם עוברים לשפת ממשק בעברית. אם תיהיו באנגלית, תגיעו בוודאות לנציגים דוברי אנגלית. אם תהפכו את הממשק בפייסבוק לעברית , אתם רוב הסיכויים תצליחו (אם תיהיה לכם האופציה של הצ׳אט פתוחה) לדבר בעברית.

92- האם הפיקסל של פייסבוק סופר רק דברים שקשורים לקמפיין?

הפיקסל של פייסבוק, מהרגע שהוטמע באתר סופר הכל. גם אם אנשים נכנסו אליכם מגוגל. יחד עם זאת, בקמפיינים אתם תראו נתונים רק אם אכן הגולשים עברו את התהליך לרכישה בפייסבוק.

לדוגמא- יש לכם קמפיין בגוגל וגם בפייסבוק. נכנסה לכם מכירה. אם הגולש שקנה לא נכנס, לא ראה ולא ביצע עם האתר שלכם שום פעולה בעקבות קמפיין שהוא נחשף אליו. פייסבוק עדיין תדע בגלל הפיקסל שהתבצע רכישה, אבל היא לא תשייך אותה לקמפיין שרץ בפלטפומרה ואתם לא תראה את הרכישה במסך הקמפיינים שלכם.

93- אם אני מצרף מנהל לעמוד העסקי הוא יכול גם לנהל קמפיינים?

לא. צריך לצרף אותו גם לביזנס מנג׳ר ולחשבון מודעות. מנהל בעמוד העסקי יכול לבצע פעולות רק בעמוד העסקי.

94- איך אני יכול לדעת באנליטיקס מה הגיע מפייסבוק?

מומלץ כשאתם מריצים קמפיינים בפייסבוק להוסיף UTM לכל מודעה, ככה תוכלו לפלטר את התנועה באנליטיקס כמו שצריך.

95- מה זה דארק פוסט?

דארק פוסט זה פוסט שאפשר קודם לקדם אותו בממומן ורק אחכ להחליט אם הוא יעלה לדף כמו פוסט רגיל.

איך זה שונה ממודעה? מודעה אי אפשר לעלות לעמוד כאילו היא פוסט. דארק פוסט בעצם רץ מאחורי הקלעים, ואם החלטתם שהוא מתאים גם להיות בדף אפשר לפאבלש אותו בעמוד.

96- מה זה קהל look a like?

קהל לוק אלייק זה קהל שפייסבוק יוצרת על סמך קהל מקור שאתם יוצרים.

נניח ויש לי רשימה של הלקוחות הכי טובים שלי. אני מעלה אותם לפייסבוק, ואז אומר למערכת, תמצאי לי באחוזים את הקהל שהכי דומה במאפיינים שלו לקהל הלקוחות שלי. פייסבוק תייצר לי רשימות של קהלים דומים לקהל המקור על סמך חלוקה לאחוזים שאני מגדיר.

מ1% שהוא הקהל שעל פניו אמור להיות הכי דומה וקרוב לרשימה שלי ועד 10%.

97- כמה נהוג לשלם על בניית קמפיין?

כמה שווה לכם להשקיע בשירות שמחזיר לכם את ההשקעה? יש כאלו שיקחו 500 שקל לחודש על ניהול קמפיינים. הם בדכ יהיו או כאלו שממש ממש חדשים בתחומים ומחפשים על מי להתגלח או כאלו שהייתי מציע להתרחק מהם, כי זה סכום מגוחך.

יהיו כאלו שיבקשו בין 1500 ל-3000 בלי קשר לתקציב המדיה, ויש גם את אלו שעובדים לפי אחוזים מהתקציב הכללי.

אין כאן מחירון, השוק פרוץ וכל אחד יכול לתמחר איזה מחיר שהוא רוצה.

98- איך אני מוצא את הפיקסל שלי?

נכנסים למנהל המודעות- הולכים לכפתור של event manager וכל הקסם נמצא שם.

99- פייסבוק רושמת לי לאמת דומיין. איך עושים את זה?

נכנסים לביזנס מנג׳ר, לוחצים על הכפתור של brand saftey מזינים את כתובת האתר שלכם. פייסבוק תייצר עבורכם שורת קוד שאותה צריך להטמיע באתר. תעבירו את הקוד יחד עם ההוראות למתכנת, חכו לעדכון ממנו שזה בוצע. תחזרו בדיוק לאותו מקום, תלחצו על אישור ויש לכם אתר מאושר

100- איפה אפשר ללמוד עוד על ניהול קמפיינים?

יש לא מעט מקומות שמלמדים בהם על שיווק דיגיטלי ופרסום בפייסבוק. חשוב להתעדכן גם בקבוצות, לראות מה אנשים שואלים, איזה ידע הם משתפים ולשאול בעצמכם. סרטונים ביוטיוב, בלוג כמו זה, מדריכים שיש ברשת וכו׳.

אנחנו חיים בעידן של מידע. נצלו את זה כדי להיות הרבה יותר טובים.

101- האם הם מאזינים לנו?

תלוי את מי שואלים 🙂


מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן