שיווק מחדש (רימרקטינג) בפייסבוק: איך לעשות ואילו סוגים קיימים במערכת?

שיווק מחדש בפייסבוק - רימרקטינג

שיווק מחדש הינו אחד הכלים הכי חשובים שיש לנו כמשווקים. תוהים מה זה אומר? ובכן, המשמעות היא שאנחנו מציגים מודעה חדשה (או קיימת) לקהל שכבר נחשף אלינו. מכירים את זה שביקרתם באתר כלשהו או שהגבתם לסרטון של עסק מסויים ועכשיו אתם מרגישים שלא משנה מה אתם עושים אתם רואים את המודעות של אותו עסק פתאום? אז זה זה. 

למה זה טוב? לא מעט מחקרים מראים שרוב האנשים לא יבצעו פעולה או רכישה כלשהי בפעם הראשונה שהם יראו את המודעה שלכם. יכול מאוד להיות שהם ימצאו בה עניין, יעשו לכם לייק, יגיעו לדף הנחיתה ואפילו יגיבו, אבל הם עדיין לא יהיו "מבושלים" מספיק בשביל לבצע את הפעולה הרצויה.

אממה, בפעם השניה או השלישית שהם יראו מודעה שגם תתכתב עם אותו קהל, הם כבר ירגישו יותר בנוח להשאיר פרטים או לרכוש את המוצר שלכם.

לדוגמא: נניח ואני רוצה למכור מוצר או שירות מסויים. לצורך העניין, נניח ואני מוכר צ׳אטבוטים לעסקים. בפעם הראשונה שלקוח פוטנציאלי יראה את המודעה שלי, בהנחה שהיא רלוונטית עבורו כמובן, יש סבירות גבוהה שהוא ילחץ על דף הנחיתה שלי כדי לקבל קצת יותר פרטים. יחד עם זאת, לא בטוח שהוא עדיין ישתכנע להשאיר פרטים או להזמין ממני את השירות.

אישה על מחשב עושה רמרקטינג

אבל מה קורה ברגע שהוא נכנס לדף הנחיתה? אני למעשה ״צובע״ אותו ומכניס אותו לרשימת שיווק מחדש של כל האנשים שהגיעו לדף הנחיתה הספציפי.

אני אלך למערכת הפרסום בפייסבוק ואצור קמפיין חדש בו קהל היעד שלי בנוי רק מאותם אנשים שנחתו בדף הספציפי.

להם ורק להם אני אפרסם מודעה שאומרת: "ראיתי שהתעניינת בשירות הצ׳אט בוטים שלי. יש לך עד מחר להשאיר לי פרטים ולקבל את השירות בהנחה של 20 אחוז". במצב כזה, בו הגולש כבר הביע עניין במוצר שלי, הוא נחשף אלי פעם שניה עם הצעה אטרקטיבית. הסבירות שעכשיו הוא ישאיר פרטים תהיה הרבה יותר גבוהה (כמובן שלא חייבים להציע הנחה, אבל הבנתם את הרעיון) ברגע שאני מתחיל ״לרדוף״ אחריו עם שיווק מחדש, הוא כבר מרגיש יותר בנוח לרכוש ממני כי הוא כבר רגיל לראות אותי ולייצר איתי סוג של אינטרקציה.

אבל שיווק מחדש לא מתייחס רק לאנשים שביקרו באתר שלנו, אלא בעזרת פייסבוק אנחנו יכולים לבנות רשימות רימרקטינג מחלקים נוספים שקשורים לתמהיל השיווקי שלנו. למשל- אנשים שצפו בסרטון וידאו שהעלנו יותר מ-50%. למה 50%? כי מי שראה חצי מהסרטון שלנו, יש סבירות גבוהה יותר שהמוצר שלנו יעניין אותו מאשר מי שצפה כמה שניות בודדות. כמובן שככל שנבנה רשימות עם אחוזי צפייה יותר גבוהים כמו למשל 75% או 100% הקהל שלנו יהיה יותר מדוייק לשיווק מחדש.

אז בואו נעבור על הקהלים ורשימות השיווק שניתן לבנות בפייסבוק.

רימרקטינג למבקרים באתר או בדפים ספציפיים

כמו שהזכרתי בתחילת המאמר – יש לכם אתר או דף נחיתה שמגיעה אליו תנועה? את אותם אנשים אתם ככל הנראה תרצו לטרגט בשיווק מחדש. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות ולוודא זה שהטמעתם את הפיקסל של פייסבוק באתר, שכן בלי הפיקסל, לא ניתן ״לצבוע״ ולעקוב אחרי הגולשים שנכנסים אליכם לאתר.

לצפייה בהטמעת הפיקסל לחצו פה 

במידה ויש לכם פיקסל באתר, הצעד הבא יהיה להיכנס לחשבון המודעות, ללחוץ על כל הכלים וללכת לקהלים

נלחץ על יצירת קהל ואז על קהל מותאם אישית

עכשיו נפתח לנו חלון עם מספר אופציות ליצירת קהלים. נעבור על הכל. עכשיו אנחנו בקהלים מהאתר אז נלחץ כמובן Website Traffic.
שימו לב שברגע שנלחץ על הכפתור יפתחו לנו כמה אופציות של הקהלים אותם אנחנו רוצים לבנות.

למשל- כל המבקרים באתר, אנשים שביקרו בדפים ספציפיים, אנשים לפי משך זמן או כאלו שביצעו פעולות כאלו ואחרות כמו הוספה לסל הקניות, רכשו מוצר והגיעו לדף תודה וכו׳. לא נכנס כרגע לדברים היותר מתקדמים כי אלו דברים שצריך להגדיר ברמת הפיקסל. לצורך מדריך זה נתייחס לאנשים שהגיעו לאתר או לדפים ספציפיים. נגדיר את משך הזמן שאנחנו רוצים לספור, נניח 90 יום אחרונים של ביקורים באתר, ניתן שם לרשימה ונשמור אותה. זהו. יש לנו קהל מותאם אישית ממבקרים באתר או מדף ספציפי. (בהמשך נראה איך טוענים אותם ומשתמשים בהם)

רימרקטינג לצופים בסרטון שלנו

יש לנו סרטון מכירתי שזכה להרבה צפיות אבל עוד לא הוביל למכירות? בואו נשגר הצעה רק למי שצפה בסרטון אבל כנראה באמת היה רלוונטי כי הוא לא המשיך לגלול אחרי דקה, אלא צפה כמו ילד טוב בכל הסרטון. כאן בתפריט הראשי נלחץ על Engaement,  ועל וידאו כמובן.

נגדיר כמה זמן צפיה נניח 75אחוז, נבחר את הסרטון הרצוי, נגדיר כמה זמן אחורה, ונשמור. עכשיו יש לנו גם רשימה של צופי סרטון רלוונטים לשיווק מחדש.

הבא בתור, קמפיין לידים

עשיתם קמפיין לידים, ברור לכם שיש אנשים שפתחו את הטופס אבל מסיבה מסויימת לא השלימו את כל התהליך? ככה תבודדו אותם ותציעו להם הצעה נוספת. לחצו על הכפתור של הליד, ואז בחרו כל מי שפתח את טופס הלידים אבל לא השאיר פרטים. בחרו זמן, שמרו את הקהל ויש לכם רשימה חדשה לרימרקטינג.

אני מניח שאתם כבר מבינים את הרעיון. כל אחד מהאובייקטים המצויינים לכם ברשימה הזאת, ניתן לבנות ממנו קהל לשיווק מחדש. אם תלחצו על Facebook Page תוכלו לבנות רשימה מכל מי שביצע פעולות מסויימות עם העמוד שלכם. כאלו שנכנסו לעמוד, יצרו אינטרקציה עם מודעה, שלחו לכם הודעה ועוד. פשוט שחקו עם זה. כנ"ל לגבי פרופיל האינסטגרם, והאירוע שיצרתם (במידה ויצרתם אירוע).

כמו שאתם יכולים לראות, יש לא מעט אופציות לבנות רשימות של שיווק מחדש לקהל שאמור להיות בשל יותר להפוך לליד או מכירה.

עכשיו איך מנצלים את כל העושר הזה?

נכנסים למערכת הפרסום, בוחרים את סוג הקמפיין שאתם רוצים להתניע ובאזור הקהלים, במקום להתחיל להגדיר קהל מאפס, פשוט לוחצים על Custome Audience ואז הרשימות ששמרתם יפתחו. בוחרים את רשימת השיווק מחדש שאתם רוצים ומשם ממשיכים לבנות את שאר הקמפיין, כאשר בלוקיישן, גיל ותחומי עניין אין לכם ממש צורך לגעת שכן זה קהל ספציפית שכבר יצר אתכם אינטרקציה ואין בד״כ צורך ״לחתוך״ אותו בפילוחים כאלו ואחרים (ברוב המקרים). פשוט להשתמש באותה רשימה (אלא אם כן יש לכם פעולות ספציפיות שחשוב לכם לפלח).

זהו, לא מסובך ליצור את הרשימות לשיווק מחדש כמו שאתם רואים. עם הקופי הנכון וההצעה הנכונה, אותו קהל שחווה אתכם עכשיו פעם נוספת ירגיש יותר בשל לבצע את הפעולה שאתם צריכים שהוא יעשה.

מכיוון שזהו מדריך די למתחילים, לא אכנס כאן לאופציות מתקדמות כמו רימרקטינג דינאמי לחנויות וכו׳. רק בקצרה – נניח יש לכם חנות, הכלי הזה מאפשר לכם לטרגט לרמת המוצר מבקרים באתר. למשל, כל מי שנכנס אליכם וחיפש נעל של נייק, תופיע לו מודעה מותאמת אישית על אותה נעל.

מכיוון שמדובר כבר בהגדרות מתקדמות לא אכנס לזה במדריך זה. עוד מידע על שיווק מחדש דינאמי בפייסבוק תוכלו לקרוא כאן

*כלי מתקדם שכדאי שתכירו- במדריך הזה עברנו על כל האופציות הבסיסיות של המערכת עצמה של פייסבוק בכל הקשור לרימרקטינג. במקרים רבים ובהנחה שיש לכם אתר עם תנועה של עשרות אלפי אנשים, גם אותם צריך לדעת לברור כדי שנוכל לדעת למי אנחנו רוצים לעשות את הרימרקטינג ואיזו הצעה לפרסם להם. כלי שיוכל לעזור לכם לזהות מי הקהל הכי חם שלכם, זה שנמצא הכי הרבה זמן ומבצע הכי הרבה פעולות באתר שלכם הוא הכלי האוטוטמטי פיקסל. עוד מידע עליו תוכלו לקרוא כאן.

*שימו לב- אם אתם מטמיעים פיקסל באתר, ויש לכם כניסות מגולשים מהאיחוד האירופאי, קחו בחשבון שאתם צריכים שהאתר יעמוד בתקני ה-GDPR. 

זהו. שתפו בפייסבוק אם אהבתם ותייגו חברים שהמידע הזה יכול לעזור להם. אם יש לכם שאלות והערות מוזמנים לכתוב כאן בתגובות או להגיב לי בעמוד הפייסבוק, ממש פה. עשו גם לייק אם אתם כבר שם.

נתקלתם בבעיה או משהו לא ברור? צרו איתי קשר ואשמח לעזור 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן