סרטונים קצרים בפייסבוק Out סרטונים ארוכים in?

זה לא סוד שפייסבוק הופכים לאט לאט את הפיד שלנו למוכוון וידאו. סרטונים זוכים לחשיפה הרבה יותר רחבה וגם הפרסום שלהם פר עלות צפייה, נמוך יותר בד"כ מפוסטים כתובים, תמונות ובטח קישורים.

החדשות החמות בתחום שמסתובבות ברחבי הרשת הם שבניגוד למה שאנחנו רגילים לחשוב, שלגולש אין סבלנות ולכן צריך להכין עבורו סרטונים קצרים וקולעים, פייסבוק מנסה לגרום למפרסמים דווקא לייצר סרטונים ארוכים יותר. הסיבה לכך היא כמובן כלכלית.

זה לטובת הגולשים אבל יותר לטובת הכיס של פייסבוק

בסרטון ארוך יותר, אפשר לדחוף עוד פרסומות ולהרוויח יותר כסף ויותר מזה, בסרטונים עם מעורבות גבוהה, גם תשלומי המפרסמים עבור תחרות על המקום בסרטון, תביא לעלויות פרסום יותר גבוהות.

לפי אותם דיווחים, פייסבוק עובדים היום על מזהה צפיות חדש. אחרי הביקורות השליליות שהם קיבלו על נתוני הצפייה השקריים לכאורה שהם סיפקו למפרסמים, בעזרת הפיצ'ר החדש הם ישפרו את המידע אותו הם מספקים לאנשי השיווק הדיגיטלי. אותו פיצ'ר יהיה בדומה לנטפליקס או ל wwe network, והוא ידרבן גולשים להמשיך לצפות בסרטונים שהם התחילו אבל לא סיימו. (נכון לעכשיו הנושא הזה עדיין בבדיקות, הוא מופיע רק אצל מעט אנשים ורק במחשב ולא מובייל).

,תמונה של טלויזיה ישנה

כמובן שפיצ'ר כזה נשמע הגיוני, במיוחד לאחר השקת האפליקציה החדשה של פייסבוק לאפל טיוי, שמאפשרת לראות וידאו מהפיד בטלויזיה. גולשים יוכלו להתחיל לראות סרטון בטלפון שלהם, ולהמשיך מאותה נקודה בדיוק כשהם יושבים בסלון מול הטלויזיה. היום, הרבה פעמים יוצא שאנשים מתחילים לראות סרטון מסויים ולא יכולים לסיים אותו באותו הרגע. במקרה הטוב הם שומרים אותו לצפייה במועד מאוחר יותר ובמקרה הרע הם פשוט שוכחים ממנו. פיצ'ר כזה בהחלט יכול לסגור את הפינה.

מבחינתנו המפרסמים, שיטה כזאת, בהחלט תוכל לספק מדדים טובים יותר לגבי משך הזמן שכל גולש צפה בסרטון ותאפשר לנו לנתח בצורה מדוייקת את ממוצע השניות או הדקות ולהבין טוב יותר איך הסרטון שלנו עובד.

שאלה מעניינת בנושא היא מהצד של הגולשים. כיצד הם עצמם יגיבו לסרטונים ארוכים יותר. האם יש כאן מעין חינוך שוק מחדש? האם בעצם לצופים לא ישארו ברירות והם יהיו "מחוייבים" לראות סרטונים ארוכים כי פייסבוק תדרבן את המפרסמים ליצור סרטונים כאלו? האם האלגוריתם של פייסבוק יתן עדיפות לסרטונים ארוכים על פני קצרים? אין ספק שמדובר בנושא ששווה לעקוב אחריו ולראות לאן הוא מתפתח ואילו שינויים בהרגלי הצריכה של הגולשים הוא יביא עמו.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן