איך לעשות סקרים באינסטגרם ולמה זה כלי שיכול להגדיל לכם את המכירות

טלפון עם אינסטגרם

ממש לפני כמה ימים, אינסטגרם הוציאה פיצ'ר חדש לכולם. משתמשים רגילים ומפרסמים כאחד. למשתמשים הרגילים מדובר בעוד פיצ'ר חביב שמתווסף לשאר הדברים שהם יכולים לעשות עם הסטוריז שלהם, אבל למפרסמים, וול וול, מדובר בכלי שיכול להיות שווה הרבה מאוד כסף. לפני שאסביר בדיוק איך עושים את זה (פעולה פשוטה ביותר), אני אתעכב דקה על איך לנצל את זה לטובתנו.

לכל מי שמקדם עסק באינסטגרם, בין אם אתם מקדמים את העסק שלכם או שאתם אנשי שיווק כמוני שעושים זאת עבור עסקים אחרים, ברור שעל מנת לקבל צריך לתת. על מנת שגולש יהפוך ללקוח, אנחנו לא יכולים לדחוף לו משהו מכירתי ישר לגרון, אלא צריכים קודם לתת לו ערך, לשחק איתו קצת, לבנות ביננו מערכת יחסים. הסטוריז באינסטגרם בהחלט עוזרים לעשות את זה, כי מותגים מקבלים במה לחשוף דברים כביכול יותר קלילים ואותנטיים שהקהל יכול להתחבר אליהם. עכשיו, עם הסקרים שיש באינטסגרם, אפשר לקחת את זה לשלב הבא.

מה זה בכלל סקרים באינסטגרם?

הפיצ'ר המדובר פעיל במצב של סטורי. אתם מתחילים לצלם את הסטורי שלכם, ולאחר מכן בדיוק באותו אזור בו אתם יכולים להוסיף כל מיני שרבוטים וקשקושים אחרים, יש לכם גם את האפשרות ליצור סקר. לכאורה דבר פשוט וקליל, אבל לא בעיני המפרסם, מואה אה אה.

הסקר עצמו מאפשר לנו לשאול את מי שצופה בסטורי שלנו שאלה ולתת לו לבחור בין 2 תשובות . לדוגמא: אכלתם היום ארוחת בוקר? כן או לא. עד כאן לא נשמע מסעיר נכון? תמשיכו לקרוא.

ככה ננצל את הסקרים באינסטגרם לצרכי שיווק

עכשיו נסתכל על זה מזווית ראייה של מפרסמים. יש לנו אפשרות לשאול שאלה את הקהל ולפי התשובה שלו לתת ערך. לדוגמא אם העסק שלי הוא קואצ'ר, אני יכול לשאול שאלה שברוב המקרים הקהל שלי יענה עליה תשובה חיובית (הרי לשם אנחנו מכוונים).

במקרה הזה אני אצלם סטורי, ואעלה סקר: האם אתם מרגישים שאתם צריכים חיזוק היום? כן או לא. אחרי שעה, שעתיים בערך, כשאני אתחיל לקבל תשובות (שסביר להניח יהיו חיוביות) אני אעלה סטורי נוסף בו אני נותן טיפ 1 שיעזור לכל מי שצריך חיזוק לעבור את היום בצורה חיובית.

על הסרטון הזה אני אעלה עוד סקר ששוב מכוון לכיוון חיובי, ואני אשאל האם הטיפ שלי עזר לך? גם כאן, אני אחכה שיצטברו צפיות ותשובות.

אחרי שרוב האנשים ענו לי פעם נוספת תשובה חיובית (יש כאן משקל פסיכולוגי הרי, פעם שנייה כנראה תוביל גם לפעם שלישית) אני אעלה סטורי נוסף בו אני אגיד, אם אתם חושבים שאני יכול לעזור לכם כי אני הקואצ'ר הכי מדהים בעולם, ואתם רוצים שאני אשלח לכם סדרה של סרטונים שהכנתי, או 50 אחוז הנחה על הכנס שאני עושה בנושא או פגישת ייעוץ בחינם, תלחצו בסקר על "כן" ואני אשלח לכם בהודעה אישית קישור או קוד הנחה או דיקפיק.

סתם. אל תשלחו דיקפיקס. הבנתם את הרעיון.

גם כאן, רוב האנשים שכבר לחצו פעמיים כן, סביר להניח ילחצו פעם נוספת כי הם כבר מבושלים. ופה אתם מקבלים אופציה שהיא לא פחות ממדהימה. אתם, כאנשים שיצרתם את הסקר, יכולים לראות בדיוק מי הם האנשים שהגיבו כן, ומי הם האנשים שהגיבו לא לסקרים שלכם. מה שאומר שכל מי שלחץ כן מופיע לכם, ואתם בלחיצה אחת על הפרופיל יכולים לשלוח לו בהודעה אישית את הלינק שלכם.

מ-ט-ו-ר-ף. ככה חברים, עושים משפך מכירה דרך הסקרים באינסטגרם. אחרי שהוא כבר מגיע לדף הנחיתה השמיים הם הגבול.

דוגמא נוספת לשימוש בסקרים

אתם יכולים לשאול את העוקבים שלכם שאלה ולקבל תשובה תאכלס. שלא כמו בפייסבוק שהם יתחילו להתחכם בתגובות, כאן יש להם רק 2 אופציות. כמה פעמים חשבתם לצאת במבצע על מוצר מסויים ובסוף גיליתם שהוא לא כזה מלהיב את הקהל? אז עם הסקרים אתם יכולים להבין בדיוק מה הקהל שלכם רוצה ולספק לו את זה.

דוגמא: נניח ואתם מסעדה ואתם רוצים לעשות מבצע, רק שאתם לא בטוחים ש-1+1 על בירה זה מה שיעשה את זה לעוקבים שלכם, אתם יכול לשאול אותם- היי מה בא לכם יותר? 1+1 על בירה או קינוח חינם, מה עושה לכם את זה? אחרי שתראו שיש לכם מספיק אנשים שענו ובאמת יכולים להוות אינדיקציה, תוכלו לבנות מבצע שבאמת מותאם לצורך של הלקוח שלכם.

אז איך עושים את זה בפועל?

כנסו לאינסטגרם ולחצו על סטורי. שם צלמו תמונה או וידאו ולאחר מכן לחצו על האייקון של הפרצוף.

תמונה של פרדי קרוגר באינסטגרם סטוריז

עכשיו יש לכם  מצד ימין את ה-POLL. הסקרים המדוברים.

תמונה מאינסטגרם סטוריז של סקרים

לחיצה עליהם, תכתבו את השאלה שלכם, מקמו את התשובות וצאו לדרך.

סקר באינסטגרם סטוריז

פשוט, קל וסופר יעיל.

אם אתם הולכים לנסות את המשפך הזה, אני יותר מאשמח שתשתפו בתוצאות. אתם יכולים להגיב כמובן כאן או בעמוד הפייסבוק.
בהצלחה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן