בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, יו-טיוב יכולה בקלות להפוך למקור תנועה מטורף לאתר או לדף הנחיתה שלנו. מנהל הסרטונים שבפלטפורמה מאפשר לנו להשתמש בכל מיני כלים פנימיים, על מנת שנוכל להפוך את אותם גולשים שרואים עכשיו את הסרטון שלנו לדף נחיתה ייעודי, שם תחכה להם הצעה שהם לא יוכלו לסרב לה. או שכן, תלוי בכם.
אנשי מקצוע ובעלי עסקים מעלים סרטונים ליוטיוב מתוך תקווה כי כאשר גולש יחפש ביטוי רלוונטי הסרטון שלהם יופיע. במקרים רבים, אם נעשתה אופטימזציה כמו שצריך, אם אותו גולש יחפש את הביטוי המבוקש בגוגל ולא בהכרח בתוך יוטיוב עצמו, גם אז הסרטון של העסק יופיע במקומות הראשונים. עד כאן – נהדר ובהחלט משרת את המטרה, אבל מה שבעלי עסקים רבים מפספסים זה את האפשרות לייצר טראפיק ממש מתוך הסרטון בעזרת אותם כלים שהחבר׳ה הטובים מיו-טיוב פיתחו עבורנו. במאמר הזה נתמקד באחד מאותם כלים שימושיים כל כך. קוראים יקרים, תכירו את Cards.
הנעה לפעולה זה החיים
אז למה cards כל כך מעולה לנו? כי ברגע שמופיע קארד שכזה, על המסך, העין האנושית מסתקרנת. הוא מעורר אינטרקציה ומאפשר לנו ליצור אזור בו אנו מניעים לפעולה את הגולש ושולחים אותו למקור שאנחנו רוצים. הנה דוגמא לאופן שבו זה נראה בפועל:
בהתחלה יש לנו סימן קריאה, שגורם לגולש להגיד משהו כמו "הממממ וואט דה פאק איז דיס?", ואז אחרי, נפתח לנו טיזר ולאחר מכן נפתח לנו preview ללינק אליו אנחנו מכוונים. לחיצה עליו תטיס את הגולש לאתר שרקחנו עבורו.
ככה תעשו את זה בפועל:
כנסו למנהל הסרטונים שלכם. משם לכו ל-videos, ולחצו על הלחצן שליד ה-edit. מבין האופציות שיפתחו לכם, לחצו על cards, וכמובן Add Card. עכשיו יש לכם מספר אופציות לבחור מה אתם רוצים לקדם. רוצים לקדם וידאו ספציפי או פלייליסט מתוך הערוץ שלכם? בחרו את הבחירה הראשונה, רוצים לקדם ערוץ? בחירה שנייה. בא לכם לעשות סקר? בחירה שלישית. לבסוף קישור לאתר שלכם.
אחרי שבחרתם את האופציה העדיפה עליכם, לחצו על Create Card. עכשיו אתם צריכים להחליט איפה ימוקם אותו כפתור סימן שאלה שהולך להפתיע את הצופים. מקמו אותו על הטיימליין, ויאללה, טראפיק!
בנוסף אם משהו לא ברור לכם, מצורף סרטון הדרכה בנושא: