למה הסטטוסים בווצאפ מעולים למיתוג עצמי?

בנות עושות סלפי על חוף הים

*המאמר הזה מתייחס בעיקר לאיך ולמה הסטטוסים בווצאפ מעולים לקידום אישי. אני לא נכנס כאן לקריאטייב מטורף או לשלל קמפיינים שאפשר או אי אפשר לעשות דרך הפיצ'ר, אלא משתף את התועלות שלדעתי הוא מביא מבחינת החשיפה האישית של כל איש מקצוע(בכל מקצוע) וגם ברמה הבסיסית עבור רעיון שאנחנו יוכלים להציע ללקוחות קטנים שלנו.

לרובנו, יש מאות אם לא אלפי אנשי קשר בווצאפ. כאלו שאגרנו אותם כבר למעלה מעשור. עם רובם הגדול אנחנו לא בקשר, ועוד יותר מזה, חלק גדול מהם גם לא חברים שלנו בפייסבוק. לי יש אין ספור אנשים שאני אפילו לא ממש זוכר למה ומתי הוספתי אותם לאנשי הקשר שלי, ובטח שאין לי מושג גם מי אלו ומה שם המשפחה שלהם.

בפעם הראשונה שבאתי לעלות סטאטוס בווצאפ, רגע לפני האישור, הבנתי שבעצם מי שייחשף לזה יהיו כל אנשי הקשר שלי. באותו הרגע אמרתי: אוקיי, לא. אין לי מושג מי שם ואני לא יודע מי יראה את הסטטוס, אז אני אוותר. בניגוד לאינסטגרם או סנאפצ'אט, שאתה מעלה תכנים ספציפיים ואתה יודע שמי שעוקב אחריך מעוניין בתוכן שאתה מעלה, הדבר הוא לא ככה בווצאפ. ואז זה הכה בי.

במקום לפתוח פרופיל אינסטגרם ולעבוד קשה על מנת להגדיל את רשימת העוקבים, בווצאפ אנחנו אשכרה מקבלים מתנה. זה קצת כמו פרופיל פייסבוק שאגר 5000 חברים ואז המיר את כולם ללייקים. בווצאפ, כולנו מקבלים רשימת עוקבים סופר גדולה. עכשיו השאלה מה עושים עם זה.

הרבה מאוד מהאנשים ששמורים לי בטלפון, לא יודעים במה אני עוסק היום. יותר מזה, גם לי אין ממש מושג במה הם עובדים. מבינים לאן אני חותר?

אם אני עכשיו אעלה סטטוסים מדי יום, ממוקדים מטרה שבהם אני בעצם מספר על תחום העיסוק שלי, אותם אנשים שאין להם מושג שאני בתחום, יכולים למצוא אותי רלוונטי אליהם. הנה דוגמא: אני רוצה שכל מי שנמצא באנשי קשר שלי ידע שיש לי בלוג על מדיה דיגיטלית. אז אני יעלה תמונה ויניע אותם לפעולה. (תמונה להמחשה בלבד, יא ביקורתיים…)

תמונה מתוך הווצאפ שקוראת לאנשים לחפש יואל דורון מדיה דיגיטלית בגוגל

קחו לדוגמא מורה פרטי לאנגלית. יש לו רשימה ארוכה באנשי הקשר, אבל לרובם הגדול שלא בקשר איתו כבר שנים, אין מושג שהבחור שהם הכירו בצבא, הוא היום אב לחמישה ומורה פרטי לאנגלית. אותו איש קשר שיכול להחשף למידע הזה בווצאפ, הוא גם במקרה צריך מורה פרטי לאנגלית לאחותו, ילד שלו, לא יודע מה. והופ, הנה ליד.

במקום להעלות את אותם התכנים שאתם מעלים באינסטגרם או סנאפצ'אט גם בווצאפ, אתם יכולים לקחת את הכלי המעולה הזה ולהשתמש בו גם כקידום אישי מצוין עבורכם. זאת דרך מעולה להגיע למאות או אלפי אנשי קשר מבלי שנצטרך לבנות רשימה מאפס ולעורר מודעות סביב המותג שלנו -שהוא אנחנו.

לי יש היום אפשרות לספר לכל אנשי הקשר שלי, שאם הם מחפשים כותב תוכן לאתרים, מנהל קמפיינים, מנהל מדיה חברתית, מצחצח נעליים או מחליף חיתולים מוכשר הם יכולים לפנות אלי. ומדובר בים אנשים שאני לא צריך לשים שקל אחד בשביל לעניין אותם במוצר שלי!

שיווק באמצעות תוכן

בשביל לא להיות דושים משעממים שכל מה שהם מעלים זה "תעסיקו אותי", אפשר לייצר אין ספור סטטוסים "ניטרליים" סביב העיסוק. למשל, סתם תמונה של תוצאות קמפיין מסויים ולרשום "איזה כיף שהשגתי מלא לידים ללקוח שלי", סרטון שלכם במהלך פעילות שקשורה ועוד. אנשי הקשר שלכם כבר יעשו את הקישור בעצמם ויבינו שאתם בתחום ושניתן להיעזר בכם בשעת הצורך.
יותר מזה, גם אם הם עצמם לא צריכים, יכול להיות שמישהו שהם מכירים כן מחפש, ועכשיו הם יודעים שסחבק בתחום אז הם יכולים להגיד לחברים שלהם, הא, אני מכיר מישהו כזה.

בנות עושות סלפי על חוף הים

איך משתמשים בזה ללקוחות?

מנהלים לקוחות? מעולה. מעבר לעובדה שאפשר להיות ממש יצירתיים ולייצר פעילות מגניבה סביב מותג מסויים, ברמה הכי בסיסית ופשוטה, כשאין תקציב מדיה גדול ומדובר בעסק קטן, אפשר להכין תמונה, 2 או 7, עם כיתוב שמניע לפעולה, ולבקש מהלקוח להעלות את זה בווצאפ שלו.

הרי לו בטוח יש רשימה של אנשים שרלוונטיים לעסק שלו, וניתן בעזרת הסטטוסים למשוך אותם לבצע פעולה כלשהי. למשל: לקוח שיש לו חנות לכלי בית, מכינים לו תמונה שנראית טוב ורשום בה: "יום שישי הקרוב 50%", הוא מעלה אותה כמה ימים לפני הדדליין (ומתזכר יום או יומיים לפני בעוד אימג') וכל האנשים באנשי הקשר שלו יכולים להחשף לתמונה. אלו אנשים שלא בהכרח עשו לייק לעמוד העסקי שלו בפייסבוק או אפילו חברים שלו שם. לכן זה יכול להיות אפקטיבי ביותר.

*****ועוד מלא כוכביות. כמו כל דבר אחר, גם כאן, אסור להגזים. לא להספים לא לעלות כל פעם את אותו הדבר ובעיקר לגוון.

בקיצור, סטאטוסים בווצאפ? מעולה ל מיתוג עצמי. לדעתי. מה דעתכם?

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן