אופטימיזציה לקמפיין בפייסבוק- 3 טיפים שיעזרו לכם לשפר את את הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין בפייסבוק

יצאנו לדרך עם קמפיין. הוא רץ, מביא תוצאות, הכנו קהלים, מודעות, קבוצות, החיים יפים. אממה, אנחנו בטוחים שאנחנו יכולים להביא תוצאות עוד יותר טובות, או לחילופין, התוצאות מתחילות לדעוך. מה עושים?

אופטימיזציה כמובן. יש לנו אפשרות כשאנחנו מנהלים קמפיינים בפייסבוק, לבצע מספר בדיקות על מנת להבין איפה החוזקות שלנו והחולשות, ליישם את השינויים והמסקנות שהסקנו ולעזור לקמפיינים שלנו לשפר תוצאות.

סוגי אופטימזציה שחייבים להכיר ולעשות

  1. שימוש ב- Breakdown

פייסבוק או אינסטגרם, דסקטופ או מובייל מה עובד לנו יותר טוב?

בהנחה ויש לכם תקציב גדול לשחק איתו, אני בד"כ אמליץ לכם לפרק את הקמפיינים לפייסבוק מול אינסטגרם או דסקטופ מול מובייל.

כתוצאה מהחלוקה הזאת, אנחנו מבטיחים שהתקציב שלנו יצא אך ורק לפי הבחירות שעשינו.

למשל: יש לנו 1000 ₪ ליום.
נבנה קמפיין 1 ונטרגט רק פייסבוק, אח"כ נשכפל אותו ונטרגט רק אינסטגרם. (כמובן נתאים מודעות, נבחר מיקומים בתוך הפלטפורמה וכו).

בהנחה ואין לכם תקציב גדול מדי, אתם יכולים הרי כבר בשלב בניית קבוצת המודעות בקמפיין, להחליט שהמודעות שלכם ירוצו גם בפייסבוק וגם באינסטגרם מתוך אותו תקציב שהגדרתם מראש.

הבעיה?
אין לכם בעצם שליטה איזו פלטפורמה תנצל יותר כסף ואתם בעצם סומכים כאן על פייסבוק שתדע לשים את התקציב במקום הנכון.

בעוד שככל שהזמן עובר, אני חייב לציין ששימוש בכלים אוטומטיים של פייסבוק משתכללים והתוצאות משתפרות, אבל כדאי שתבדקו בעצמכם ואל ״תסמכו על הבנק״ ב-100% (גם אם יש תוצאות טובות).
לכן, חשוב מאוד לבדוק לאן הכסף הלך, האם אתם מפספסים הזדמנויות או שאולי בכלל כדאי לסגור לגמרי את אחת הפלטפורמות, כי פייסבוק משחררת לה כסף אבל היא לא מצדיקה את ההשקעה.

איך נדע את זה?

נכנס למסך האד סט שלנו, נבחר ב-Breakdown, נלך ל- Platform  ושם נוכל לראות את המספרים.

שימו לב לצילום הבא:

אנחנו יכולים לראות שיש לנו בקבוצה הזאת סה"כ 36 לידים.

אנחנו רואים שפייסבוק הביא לנו 25 לידים לעומת 11 בלבד שאינסטגרם השיגה לנו.

יחד עם זאת שימו לב לתפוצה:

פייסבוק 10,071 אנשים ו-31,171 חשיפות. ליד בעלות של: 7.97$

לעומת זאת אינסטגרם- 9,838 אנשים ו- 16,792 חשיפות. ליד בעלות יותר נמוכה של 5.84$

מה מעניין בצילום הזה?

שבפייסבוק אנשים נחשפו למודעה בממוצע בערך 3 פעמים. באינסטגרם הם נחשפו פחות מפעמיים בממוצע.

אז למרות, שאינסטגרם מספקת לנו ליד בעלות יותר נמוכה ובפחות חשיפות, המערכת ניתבה את רוב התקציב של קבוצת המודעות הזאת דווקא לפייסבוק.

מהצילום המצורף כאן, אני יכול להסיק, שכנראה את הקבוצה הזאת שווה לי לפרק בין פייסבוק לאינסטגרם, ואני ארצה לראות איזה תוצאות היא מספקת לי, כשיש תקציב ייעודי רק לאינסטגרם. האם הביצועים ישתפרו או ידרדרו.

לעומת זאת, תסתכלו על הצילום הזה:

כאן ברור לי שהאינסטגרם משמעותית עובד פחות טוב כיוון שהעלות לליד יקרה מאוד ביחס לפייסבוק.

בקבוצה הזאת התפוצה והחשיפות די זהות (יותר חשיפות ותפוצה דווקא באינסטגרם) והתוצאות שונות לגמרי. פה אני אכבה את האינסטגרם כיוון שהעלות לליד שלי כפולה מאשר בפייסבוק.

בקיצור- מריצים קמפיינים גם וגם ונותנים למערכת לבחור איפה להציג מודעות? אין בעיה, רק תיהיו בבקרה, ותראו איזו פלטפורמה מספקת תוצאות יותר טובות והאם יש טעם לכבות או להפריד ביניהם.

נקודה סופר חשובה- אם כבר פתחתם את לשונית ה- Breakdown, אתם תגלו שם לא מעט מדדים שכדאי להסתכל ולהתייחס אליהם- תוכלו לראות איזה גילאים, מגדר, מיקומים ואזורים גיאוגרפיים ממירים לכם טוב יותר ולקבל החלטות על סמך אותם פרמטרים.

2. תבדקו איזו מודעה עובדת לכם יותר טוב. אל תסמכו על בעל הבית.

זאת נקודה שאני תמיד חוזר עליה, בין אם זה במאמרים קודמים או בשיחות עם לקוחות לפני שעולים עם קמפיין או כשאני מרצה על פרסום בפייסבוק. אין מצב שמעלים קמפיין רק עם מודעה אחת!

לא אכפת לי כרגע מה יהיה שונה בין מודעה למודעה, אם זה יהיה סרטון או תמונה, קופי אחר, צבע אחר או תמונות שונות, משהו חייב להיות שונה.

תמיד לבחון כמה וריאציות

אנחנו לא יכולים לדעת מראש מה יעבוד, וכמות הפעמים שהיינו בטוחים שמודעה א' תנצח את מודעה ב' כי היא יותר מושקעת, איכותית, מעוצבת או ווטאבר והתבדנו היא גדולה.

לכן, אנחנו תמיד נבחן 2 מודעות לפחות בכל קבוצת מודעות, ונבדוק את הביצועים שלה. אמממה, גם פה, האלגוריתם של פייסבוק יוכל להחליט שהוא מתביית על מודעה מסויימת, להפיץ אותה, לנתב את רוב התקציב אליה, ובמידה מסויימת לפגוע בנו.
לכן, ניכנס, נשווה, ננתח את המספרים ונחליט האם אנחנו משאירים את המודעות או מכבים אחת מהן.

שימו לב למסך הבא:

יש לנו כאן 4 מודעות מ-2 אד סטים שונים.

ה-2 הראשונות הן סרטון והתחתונות הן תמונה סטטית. על פניו, כולן מספקות תוצאות די דומות. השלוש הראשונות הביאו כל אחת 10 לידים והאחרונה 8 לידים, לא הבדל גדול נכון?

עכשיו בואו נתעמק במספרים.

2 המודעות הראשונות קיבלו פחות חשיפות, פחות תקציב והביאו לידים בעלות של 25 ₪ ו-24 ₪.

לעומתן, 2 המודעות שלמטה נחשפו יותר פעמים, והביאו לידים ביותר מ-20 ₪ הבדל.

ובכל זאת, פייסבוק מעדיפה לדחוף אותן יותר ולשחרר להן יותר תקציב.

via GIPHY

מה נעשה פה? נכבה אותן כמובן, נישאר עם המודעות שמספקות לנו תוצאה סופית משמעותית זולה יותר, ובשביל להמשיך את הטסטים שלנו, נעלה צמד מודעות חדש עם קריאטייב שונה בשביל לבחון גם אותן.

בקיצור- לא לעלות עם מודעה אחת בלבד ותמיד לראות איזו מודעה עובדת יותר טוב.

3. עבודה עם קהלי לוק אלייק.

יש לא מעט תפיסות וגישות לעבודה עם קהלי לוק אלייק. יש כאלה שעובדים עם קהל של 1% בלבד, יש כאלה שעובדים באותו אדסט על 5% וגם 10%.

בגדול, אני מציע כמובן שתתנסו בסוגים שונים של איכלוס קהלי לוק אלייק בקמפיינים שלכם, אבל מהניסיון שלי ומאינספור קמפיינים ווריאציות שונות עם קהלים מהסוג הזה, מה שמיד אציג כאן עובד לי ברוב המקרים הכי טוב וכמובן מאפשר לי לבצע אופטימזציה טובה יותר שמוכיחה את עצמה.

חשוב כמובן רק להוסיף שבקמפיינים בחו"ל, המשחק השונה כיוון שהמספרים גדולים יותר.

בנוסף, גם בארץ, כל מקרה הוא לגופו תלוי תקציב ואזור לוקאלי.
למשל( אם באדסט שיכיל 1% אני אקבל קהל מאוד מאוד מצומצם כנראה שאוסיף לו אחוז נוסף) אז יש מקרים בהם אני נוקט בגישות אחרות אך בד"כ התהליך יהיה כזה:

look alike

שוב, תלוי תקציב.

בגלל שיש לנו כמפרסמים חיבה מאוד גדולה לקהלי הלוק אלייק כיוון שעל הנייר לפחות הם אמורים להיות הכי דומים ללקוחות הכי טובים שלנו, אנחנו לפעמים שוכחים שכמו בקבוצות שמבוססות על תחומי עניין, גם קהלי ה לוק אלייק שלנו, הם עדיין קהלים קרים. אמנם כנראה יותר מדוייקים אבל קרים.

מה שאני אוהב לעשות בהנחה ויש לי את האפשרות הכלכלית, זה לפרק את אותם קהלים לקמפיינים שונים.

קמפיין לקהלים רחבים (עם החרגות של כל הלוקאלייקים שאשתמש בהם) וקמפיין רק ללוק אלייק.

לרוב, אני אבנה את אותו קמפיין לוק אלייק, כשקבוצה אחת תכיל 1%, הקבוצה השניה תכיל 2% ו 3% והקבוצה השלישית 4% ו-5%.

את הקהל של 6% עד 10% אני שומר לטסט בהמשך.

ברגע שהקמפיין יוצא לדרך ומספק תוצאות, הרבה יותר קל לי להבין מה עובד לי יותר טוב, איזה מהקהלים לכבות ולשקול אולי לאחד בין האחוזים השונים של הלוק אלייק, לקבוצה אחת.

אופטימיזציה לקמפיין לפי תקציב – Campaign Budget Optimization

עוד טסט שכדאי לבדוק, זה להריץ את הקמפיין כשפעם אחת אתם על תקציב ידני לאדסטים ופעם שניה על CBO, ולראות את ההזדמנויות שפייסבוק מנסה לאתר לכם. על סמך זה כמובן להחליט איך להמשיך.

במידה והתקציב קצת לוחץ ואין לי אפשרות לפרק למספר קמפיינים כשכל אחד מכיל בין 2-4 קבוצות, אשקול לבנות קמפיין אחד בו כן אבצע איחוד של מספר לוק אלייקים ואריץ אותם לא כלוק אלייק נגד לוק אלייק אלא לוק אלייק נגד תחומי עניין, ואכבה את מה שעובד פחות טוב.

יש לכם שאלות? משהו לא ברור? יש לכם עוד אופטימיזציות שהם מאסט עבורכם ובא לכם לשתף עם כולם? מוזמנים לרשום כאן בתגובות.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן