איך לבנות צ'אטבוט שמייצר ערימות של לידים מתגובה אחת למודעה שלכם? מדריך

לפני החפירות – כאן יש לכם קישור לפוסט שמראה בדיוק את התהליך ואת החוויה עצמה. מוזמנים לנסות זאת בעצמכם ולראות איך הצ'אטבוט עובד בלייב.

צ'אט בוט– מענה אוטומוטי שמוגדר מראש ומנהל שיחה בצ'אט של העמוד העסקי שלכם עם הגולש שיוצר אתכם אינטרקציה. זה החלק הפשוט. אתם יכולים להגדיר שבכל פעם שמישהו יפתח אתכם בעמוד שיחה, הבוט שלכם יענה לו  "יו יו מה המצב? תודה שפנית אלינו נחזור אליך בהקדם". עד כאן, סביר להניח שאני לא ממש מחדש לכם משהו. די בטוח שכבר נתקלתם בכאלה ואם לא אז בעתיד תתקלו. לא מסעיר.

מה שכן מסעיר, זאת האופציה להפוך את אותו בוט למסחטת לידים מטורפת.

יש מספר וריאציות איתן אפשר לשחק עם הבוט שבניתם. אתם יכולים ליצור באמצעותו משפך מכירות אוטומטי, למשל ברגע שגולש התחיל אתכם בשיחה הוא ישר נכנס לרשימת התפוצה שלכם ואז אחת לכמה ימים הוא מקבל מכם הודעה בצ'אט שמציעה לו מוצר כלשהו.

נניח ביום הראשון תפנו אותו לדף הנחיתה, תראו שהוא לא סגר ויומיים אחרי זה תשגרו לו עוד הודעה שתנסה לשכנע אותו, ואם גם זה לא עזר ביום השלישי הוא יוכל לקבל מכם הודעה שאומר שעכשיו יש לו בדיוק 24 שעות להנות מ- 20% הנחה. אם השיטה הזאת מוכרת לכם היא כי ככה עובד אימייל מרקטינג, וזאת בהחלט אחת הפינות שאליה נכנס הצ'אטבוט. הוא בא (לנסות) להחליף את האימייל מרקטינג.

הצ'אט בוט יעשה לאימייל את מה שהטלויזיה עשתה לרדיו?

לא בטוח, אבל אין ספק שמדובר בכלי מדהים, נוח, יעיל וכזה שאפשר בעזרת יצירתיות לעודד גולשים לבוא איתנו באינטרקציה, בצורה יותר "פרשית" מאשר האימייל.

עד כאן להקדמה ועכשיו לתכלס. במדריך הזה, אתם הולכים ללמוד איך לייצר צ'אט בוט במסנג'ר של פייסבוק בעזרת התוכנה manychat. אנחנו הולכים להתמקד בפונקציה אחת ספציפית שאני באופן אישי אוהב אותה מאוד, כי היא קלה ליישום, קהל הגולשים נגנב ממנה ובעיקר היא עדיין חדשה ולא לעוסה. הפעלת הצ'אטבוט בעזרת מילה אחת, שגולשים מגיבים למודעה שלכם. מבולבלים? תכף הכל יהיה מסודר. אז תכינו את עצמכם ונצא לדרך.

*יש למערכת אין ספור אופציות לבניית בוטים במגוון וריאציות, במאמר זה נתמקד רק באחת ספציפית ולא נעבור על כל האופציות של התוכנה. בהחלט מומלץ שתעברו בעצמכם ותראו מה עוד היא יכולה להציע לכם.

סדר הפעולות הוא כזה: אתם מעלים פוסט בו יש מילת מפתח שתקפיץ את ההודעה הראשונה. זאת תיהיה הודעה של שלום מה שלומך וכו. באותה הודעה, אתם תכניסו כבר מילת מפתח שנייה שתקפיץ מודעה נוספת בה בעצם תציעו דף הנחיתה שלכם.

בניית צ'אטבוט עם תכנת MANYCHAT

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להיות מחוברים לפייסבוק. הדבר השני זה להכנס ל-manychat.com. במסך הראשי לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שצריך ללחוץ על GET STARTED FREE. אחרי שלחצתם על המסך הזה, תעברו למסך שיבקש מכם להרשם עם הפייסבוק שלכם. לכו על זה. תלחצו על continue וצאו לדרך.

מסך הכניסה של manychat

עכשיו תגיעו למסך שמבקש מכם הרשאות לדפים שאתם מנהלים ומעוניינים לבנות להם בוטים. לחצו על connect.

במסך הזה מלאו את הריבועים הקטנים שהוא מבקש ותקבלו כל מיני דוגמאות לאיך הדברים נראים. מצד שני אתם יכולים ללחוץ SKIP, זה גם בסדר. אחרי שסיימתם את השלב המטופש הזה, אתם נכנסים למערכת עצמה.

אני לא הולך להתעכב על כל פונקציה, כי א) שחקו עם הדברים קצת בעצמכם זה טוב להתנסות ב) אתם לא משלמים לי מספיק לי על זה ג) לא רוצה לבזבז לכם את הזמן. אנחנו ממוקדים.

הדבר הראשון שיש לעשות זה ללכת ל- Keywords. כאן אנחנו נגדיר מראש את מילת המפתח השנייה שתקפיץ מודעה שיכולה להפנות או ללינק לדף נחיתה או לחיוג ישירות לבית העסק. לחצו על New Rule. תיפתח לכם שורה בה תזינו את מילת המפתח שלכם. למשל "תראה לי". עכשיו לחצו על Create new Reply. 

במסך הזה תוכלו לרשום הודעה מכירתית. רשמו את הטקסט שלכם ולחצו על Add Button. עכשיו יש לכם 3 אופציות: או רק לשלוח הודעה או להוסיף כפתור שמוביל ללינק חיצוני (דף נחיתה) או כפתור לחיוג ישיר לבית העסק. יש לכם גם אפשרות לשאול שאלה ולהכין מראש מענה וככה לפתח שיח אבל לא נכנס לזה עכשיו.

סיימתם? לחצו על PUBLISH ומשם תעברו בסרגל של צד שמאל ל GROWTH TOOLS.
עכשיו כשאתם נמצאים ב Growth toolsלחצו על הכפתור החדש בצד ימין של "יצירת כלי חדש".

בשלב הזה יפתחו לכם מספר אופציות, אבל מה שמעניין אותנו זה ה- facebook comments. הרי מה אנחנו רוצים? שהצ'אט שלנו יפתח למי שמגיב לנו למודעה, נכון? יפה. אז לחצו על הפי'צר הזה ועכשיו תתבקשו לבחור פוסט שאותו הכנתם מבעוד מועד.

שימו לב, אתם מתבקשים לסמן כאן בוי את המשפט שאומר שאתם מאשרים שאתם שולחים הודעה רק למי שביקש. (בפוסט עצמו בפייסבוק, תכתבו שכל מי שיקליד את מילת המפתח, יקבל ממכם הודעה למסנג'ר. שזה לא יבוא לו פתאום ויגרום לכם לצרות)

בחרו את הפוסט המבוקש (אתם יכולים לבחור גם פוסטים מתוזמנים, הרי אתם לא רוצים שיהיה כבר פוסט באוויר שמבקש מגולש להקליד מילה כשהבוט עוד לא מחובר). אחרי שסיימתם את השלב הזה סמנו את הריבוע של האישור. את האופציה של – Track first level comments only, תשאירו במידה ואתם רוצים שהבוט יפתח רק למי שמגיב ישירות לפוסט שלכם, ולא למישהו שמגיב למישהו. לשיקולכם.

באותו מסך יש לכם 3 אופציות. מתי אתם רוצים שהבוט יקפוץ? באותו רגע? אחרי כמה שניות או כמה דק'? אני מעדיף להשאיר את זה על אותו רגע.

ועכשיו לרגע הקריטי. את השורה של exclude comments with these keywords, אתם יכולים להשאיר ריקה. לעומת זאת בשורה שמתחת- only trigger for comments with these keywords, תכתבו את המילה או המילים שאתם רוצים שידליקו את הבוט. למשל במקרה שלי כמו שמצורף בדוגמא: המילה לידים זאת המילה שתקפיץ את הבוט.

ברגע שהוספתם את המילה הדרושה, תעברו למסך בו תוכלו לנסח את המודעה הראשונה שקופצת במסנג'ר לאחר התגובה בפוסט בפייסבוק-

כמובן שאתם יכולים לשנות אותה לעברית אך תשאירו את הfull name. מחקתם אותו בטעות? לא קרה כלום. לחיצה על האייקון כמו שמצורף בתמונה ותוכלו להוסיף שוב את השדות שיכללו.

מלאו את תוכן ההודעה הראשונה בצורה שתיהיה נעימה, תסבירו קצת על עצמכם ומה אתם הולכים להציע ואז תרשמו לגולש, שאם הוא רוצה להמשיך בתהליך שירשום את מילת המפתח השנייה שהכנתם. עכשיו כבר תקפוץ לו המודעה שהכנו מראש בו מחכה כפתור עם לינק או חיוג לטלפון.

2 המלבנים שמופיעים בדף ומספקים הזהרות, הם משהו שמומלץ לכם לקרוא. בגדול הם מספרים שם שפייסבוק מאוד חרדה לשימוש בצ'אטבוט ויש להשתמש בכלי הזה בזהירות רבה מבלי להספים וכו'.

אחרי שסיימתם ליצור את המודעה גללו למטה לחצו על NEXT ובמסך הזה תוכלו לבחור האם לשלוח לגולש עוד הודעה אוטומטית לכל מי שעונה, לכל מי שעונה מילה ספציפית או לאפשר לכם לענות בצורה אנושית.

בהתחשב בעובדה שכבר הכנו את ההודעה השנייה מראש, ובהודעה הראשונה אנחנו מבקשים שיקליד את מילת המפתח שיקפיץ אותה. אין טעם להוסיף במסך זה עוד הודעה ולכן סמנו את האופציה הראשונה Don't send the opt-in massage.

כמובן שאל תשכחו לעשות שמירה אחרי כל פעולה שאתם עושים. ברגע שסיימתם להגדיר האם תיפתח לו הודעת פולואפ או לא, ולמעשה הכל מוכן, לחצו למעלה על ACTIVE. זהו, עכשיו יש לכם צ'אטבוט שמוכן לפעולה.

כפי שאתם יכולים לראות, לתוכנה עצמה יש המון המון אופציות שלא נעבור עליהם עכשיו. אם מעניין אתכם שאכסה אופציות נוספות תשאירו לי תגובה כאן או בעמוד הפייסבוק. ואל תשכחו לשתף ולהגיב מה אתם חושבים על המדריך!

חשוב לדעת על צ'אטבוט 1-

many chat מגיעה בגרסה חינמית ובגרסה בתשלום. כל מה שראיתם כאן במדריך כלול בגרסה החינמית. לגרסה בתשלום יש אופציות הרבה יותר מתקדמות ושוות, אבל אם כל הרצון שלכם הוא להריץ מודעה אחת עם צ'אט בוט שידלק על ידי מילת מפתח זה יספיק. למעוניינים, מדובר ב9.99 דולר לחודש.

חשוב לדעת 2-

אנשים שיוצרים אתכם קשר באמצעות אותה מילת מפתח נכנסים לרשימת התפוצה שלכם. אם אתם מתכוונים להשתמש בזכות שניתנה לכם כדי לשלוח להם את ההודעה הראשונה ולנצל אותה להספים אותה, דעו שאתם חייבים לתת להם את האפשרות להסיר את עצמם מהרשימה, אחרת תסתבכו. בתוכנה עצמה יש לכם אפשרות להוסיף טריגר של "הסר", שיוריד אותם באופן אוטומטי.

חשוב לדעת 3-

ברמת העקרון, ההמלצה היא לייצר לפחות 2 הודעות. ברגע שגולש יקליד בתגובות את מילת המפתח, יפתח לו הצ'אט. זאת למעשה המודעה הראשונה שצריכה להיות נעימה ומסבירת פנים. סיימו את המודעה במשהו בסגנון של- רוצה לקבל פרטים, רוצה לראות, רוצה ללכת לשתות משהו? הקלד "כן" "לא" "שחור" "לבן" מה שבא לכם.

אחרי שהוא יקליד את המילה, אז תקפוץ לו עוד הודעה שתיהיה "המכירתית יותר" אותה מודעה כבר תספק את הלינק למקום המבוקש. סיימו את המודעה ב- אם אינך רוצה להיות חלק מרשימת התפוצה ולקבל יותר הודעות, לחץ על הסר. בשביל שאתם לא תצטרכו לעבוד קשה, יש לכם אפשרות ללכת ל- Automation ואז ל- Keywords. לחצו על New Rule, ותרשמו לדוגמא הסר.

לחצו על Action, ושם תוכלו להגדיר מה הפעולה שאת אותה מילת מפתח (במקרה הזה Unsubscribe from bot) זה אומר שכל מי שיקליד את זה יתנתק אוטומטית מהבוט שלכם, ואם תכננתם עוד מודעות להמשך הם לא יקבלו אותם.

חשוב לדעת 4

כל המדריך הזה מתבסס על שליחת הצעה דרך הצ׳אט כשמדובר בתכתובת שהיא די חד פעמית. לתוכנה יש אפשרויות הרבה יותר רחבות שלא נגענו בהם. למשל- manychat, מאפשרת לנו ליצור סיקוונסים, בהם אנחנו מכניסים את כל מי שברשימת התפוצה שלנו לסיקוונס הרלוונטי. נניח ואני מריץ 2 קמפיינים במקביל.

קמפיין אחד אני מוכר ספר וקמפיין שני אני מוכר נדלן. מדובר בשני תחומים שונים לחלוטין עם קהלי יעד שונים לגמרי נכון? לי יש אפשרות ליצור סיקוונס עבור כל קמפיין ייעודי, ובמהלך אותו סיקוונס הקהל הרלוונטי שלא רשם הסר, יקבל ממני באופן אוטומטי אחת לכמה ימים מודעה שקשורה לתחום הספציפי שלו. מציע לכם לשחק עם זה קצת כי זה ממש נהדר. אבל שוב, כאן ההתמקדות היא רק במשפך יחסית קצר.

ואחרי כל החפירות, ככה זה נראה אחרי בסיום התהליך:

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן