5 מחשבות על פרסום ברשתות החברתיות שפוגעות לך בעסק

מחשבות על פרסום ברשתות החברתיות שפוגעות בעסק

בין אם זה כשאני מדבר עם לקוחות או סתם כשאני משוטט בקבוצות רלוונטיות לשיווק דיגיטלי לעסקים ברשת, יוצא לי להיתקל לא פעם בכל מיני "מיתוסים" ונקודות מוצא שמפליא אותי שאנשים עדיין מאמינים בהם.

נכון, לרוב אותם מיתוסים יעלו (ויקבלו חיזוקים מאנשים אחרים) ששיווק דיגיטלי הוא לא המקצוע העיקרי שלהם, אלא הדרך שלהם לנסות ולקדם בעצמם את העסק.

מה שהם לא מבינים זה, שכל עוד הם נצמדים בעצמם למה שלא עובד, כועסים על פייסבוק ואינסטגרם (היי חשיפה אורגנית) וממשיכים לעשות את מה שהם עושים מתוך תקווה שמחר משהו ישתנה, הם למעשה פוגעים בעסק שלהם יותר ממה שהם מועילים לו.
גם ברמת הנראות, אבל לא פחות גרוע, ברמת היעילות.

זכרו, אם אתם מקבלים החלטות ומגבשים דעה לטוב או לרע על סמך ״מה שנראה לכם״ או על סמך תחושה, יש סבירות גבוהה שאתם טועים. אל תניחו. תוודאו.

אז הנה 5 מחשבות שגויות הקשורות לפרסום בדיגיטל שפוגעות בעסק ואיך לשנות אותם

טעות 1

חושבים שפרסום בפייסבוק צריך להיות חינמי

מדהים אותי לשמוע כשאני מדבר עם לקוחות פוטנציאלים, סטודנטים שלי או אפילו מכרים על כמות הזעם שיש להם, שפוסטים שהם מעלים בעמודים שלהם זוכים לחשיפה אורגנית נמוכה.

השאלה שלי היא למה? למה פייסבוק שמספקת לכם את הבמה, לא תרצה להרוויח?
אתם רואים את עצמכם מתעצבנים על העיתון או הטלוויזיה כי אין לכם שם חשיפה בחינם? לא.

אז למה אתם לא מוכנים לקבל את העובדה שחשיפה אורגנית בפייסבוק או באינסטגרם היא בסך הכל בונוס?
כי בעבר זה היה יותר חינמי?
כי בעבר קיבלתם חשיפה אורגנית גבוהה? סבבה. היה. עבר.
עכשיו מה? תמשיכו לקטר או שתתאימו את עצמכם למצב החדש?

אנחנו צריכים להגיד תודה שאנחנו נמצאים בעולם בו אפשר לפרסם את העסק ללקוחות פוטנציאליים בטירגוט חד ביותר ובעלויות הגיוניות לגמרי, ולבחור בפני מי אנחנו רוצים שהפרסום שלנו יופיע, בניגוד לקמפיינים אוף ליין, שהחשיפה כנראה לא תיהיה ממוקדת כמו בדיגיטל.

יותר מזה, כסף זה לא הדבר היחיד שעולה לכם כדי להיות פעילים ולראות תוצאות מפרסום דיגיטלי. אתם משלמים גם בזמן.

זמן לצלם, לערוך, לבחור פילטר, לחשוב מה לעלות, מה לכתוב ואיך לנסות למצוא קהלים.

כמות הזמן שבעלי עסקים מבזבזים על לנסות לייצר תוכן יכולה להיות עצומה. עכשיו קחו מצב בו הם יודעים לייצר תוכן מדהים באמת. אם הם לא יודעים איך להפיץ אותו כמו שצריך, חוץ מהם מי רואה אותו? לא חבל? 

כל דקה שבעל עסק שורף על לייצר תוכן בעצמו, זו דקה שהוא ככל הנראה לא מגדיל או משפר את העסק (במיוחד אם הוא מסתמך על אורגני או מנסה להריץ קמפיינים בעצמו אחרי הדרכה אחת שהוא ראה ביוטיוב)

מה כן?

אין לכם את ההבנה הדרושה בפרסום ושיווק בדיגיטל? לא חבל על הזמן שאתם מבזבזים בניסיון ליצור פוסט אורגני שיגרום לכולם לדבר עליכם? (וזה כנראה לא יקרה) תנצלו את הזמן לדברים אחרים שיעזור בפיתוח העסק. בשביל זה יש אנשי מקצוע. תיעזרו בהם.

טעות 2:

חושבים שצריך להיות בכל הפלטפורמות שיש.

באמת? למה? האם אתם באמת צריכים להיות גם בפייסבוק גם באינסטגרם גם ביוטיוב גם בטוויטר וכו?

לא פעם אני יושב עם לקוח פוטנציאלי שאומר לי שרשת חברתית כזאת היא חזקה כי ככה הוא שמע והוא רוצה גם להיות שם.

השאלה הראשונה שאני כמובן שואל אותו היא האם הקהל שלו נמצא שם?

מה יעזור לחנות מוצרים לקהל מבוגר להיות פעילה בטיק טוק?

החכמה היא לא להיות בכל מקום, אלא להיות בכל מקום שהלקוחות הפוטנציאליים באמת נמצאים ולא פחות חשוב מזה, להיות בכל מקום שהעסק יכול לייצר בו תוכן איכותי שבאמת נותן ערך .

דמיינו עסק של בן אדם אחד. עצמאי. 100% מוצר מצויין ו- 0% כאריזמה. האם זה שהוא יעשה סרטונים ויעלה ליוטיוב יקדם אותו? כנראה שלא.

מה כן?

תיהיו בכל הפלטפורמות שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים.

חשוב להבין מי הקהל שלנו, מה מאפיין אותו. מה מעניין אותו, מה הוא צריך, איך אנחנו יכולים לעזור לו.

איפה הוא נמצא. באיזה ״ראש״ הוא נמצא בפלטפורמה שאנחנו רוצים למצוא אותו, מה מניע אותו לפעולה.

מומלץ למקד את האנרגיה במקומות הנכונים ולא להתפזר רק כדי להגיד שאנחנו בכל מקום.

via GIPHY

טעות 3:

חושבים שבפייסבוק לא משתמשים בפרופיל האישי כדי לפרסם

כאן חשוב לסייג. נכון, פייסבוק רוצה שאת התוכן העסקי שלכם תעלו מהעמוד העסקי וכמובן תקדמו. אין לנו וויכוח על זה.
יחד עם זאת, יש לא מעט יתרונות לפרסום דרך הפרופיל האישי כל עוד עושים את זה במינון, לא בהגזמה וזה באמת רלוונטי ומעניין אנשים.

למה הסעיף הזה בכלל עולה? בגלל כל אותם אנשים ״שלא רוצים לערבב״. לערבב את מה? את החיים האישיים עם העבודה? עשו לי טובה.

אם יש ״לעסק״ קהל בחברים האישיים בפרופיל, שהתוכן העסקי יכול לעניין אותם, כדאי לעלות בפרופיל האישי תוכן עסקי.

החשיפה האורגנית פה היא *כנראה* יותר גבוהה, סביר להניח שיש יותר חברים מאשר אוהדים בעמוד, יש כאן גם אופציה להחשף לקהלים חדשים (חברי פייסבוק קיימים שאתם לא באמת מכירים ושלא מכירים אתכם ולא ידעו שאתם בעלי עסק בכלל בתחום מסויים (ואולי ימליצו לחברים שצריכים את השירות המוצע גם אם הוא לא רלוונטי להם)

מה כן?

צריך להסתכל על הפרופיל האישי כעוד מיקום, עוד "פלייסמנט״ אם תרצו. כל עוד עושים את זה בחכמה, במינון ומצליחים לעניין את החברים, יכולים לצאת מזה רק דברים טובים.

חשוב לא להגזים. לא להפוך את הפרופיל האישי לשימוש עסקי נטו. זה ביג נו נו.

את הגאנט של 2020 כבר יש לכם?

תכנית עבודה לרשתות החברתיות

עוד לא, אבל לגמרי בא לי!

טעות 4:

חושבים שבפייסבוק משתמשים בפרופיל האישי רק כדי לפרסם

זה מתקשר בצורה מסויימת גם לסעיף הקודם. בכל הקשור למתנגדים לשימוש בפרופיל האישי למטרות עסקיות יש גם את הצד השני, אלו שרק מפרסמים ולא עושים שום דבר מעבר. אבל גם צורת הפרסום היא פשוט גרועה.

בחרתם להשתמש בפרופיל האישי יותר מהעסקי? אוקיי, אבל אם כל מה שאתם מעלים זה רק פרסומת אתם תאבדו חברים. ותהפכו להיות חופרים בלתי נסבלים.

כמות מתווכי הנדלן, יועצי משכנתאות וכו׳ שהסרתי מהחברים שלי כי זה כל מה שהם העלו והספימו לי את הפיד היא גדולה.

משתמשים באישי בשביל לדחוף את עצמכם? סבבה, תעניינו, תנו ערך. תייצרו דיון, משהו. זה שאתם מעלים כל יום 4 פוסטים של דירות 5 חדרים מעניין לי את הממ״ד.

מה כן?

אתם ברשת חברתית, תהיו חברתיים. שתפו, תגיבו, תדברו.
אל תהפכו את הפרופיל שלכם ללוח מודעות סטייל עיתון מקומי. תגרמו לאנשים לרצות לעקוב אחרי התוכן שלכם, אחריכם, אחרי החיים שלכם.
אתם לא צריכים כמובן לשתף מה אכלתם בבוקר, אבל ככל שתיהיו יותר חברתיים, הפוסטים המקצועיים שלכם יזכו ליותר עיניים שיסמכו עליכם. תנו ערך.

טעות 5:

חושבים שאם לעמוד מסויים יש מלא עוקבים ולייקים אז הוא ממש מוצלח

באמת? האם עברתם ובדקתם אחד אחד וווידאתם מי האנשים שעשו לייק או עוקבים אחרי העמוד?

הנקודה הזאת די מתסכלת אותי בתור איש מקצוע, כי:

  • עם לייקים לא הולכים למכולת, וזה שלעסק מסויים יש מלא חברים שפירגנו לו בשביל לנפח את המספר לא אומר שזה מתורגם למכירות.
  • יצא לי לנהל לא מעט לקוחות שהגיעו עם כמות מרשימה של לייקים בפייסבוק או עוקבים באינסטגרם, רק כדי לגלות שמתישהו בתחילת הדרך איזה משרד פרסום קנה להם לייקים בכמויות.
  • הנראות הזאת היא פייק והיא גורמת ללקוחות לקבל החלטות מוטעות ובעיקר לבצע השוואה למתחרים שלהם, שנראה שיש להם יותר גדול בלי שהם באמת יודעים את כמות העוקבים האמיתית.

מה כן?

הלייקים היחידים שעמוד עסקי צריך לספור הוא כאלה שאפשר לתרגם ללקוחות. אם פתחתם עמוד והזמנתם את החברים מהצבא, השכנים מהבניין וההורים של כל הילדים בגן לעשות לכם לייק, ואף אחד מהם לא רלוונטי לעסק שלכם, אתם גם עובדים על עצמכם וגם פוגעים בדאטה שלכם.

התמקדו בלהביא את האנשים הנכונים. לשמחתנו פייסבוק ואינסטגרם התחילו בטסט של להסתיר את כמות הלייקים מפוסטים וכדומה. יוזמה מבורכת שאני מקווה שתגרום לעסקים להתמקד במה שחשוב (כמה לקוחות שמגיעים מהפעילות ולא כמה לייקים מקבלים).

מסכימים, לא מסכימים? אשמח לשמוע את דעתכם- תגיבו לי בפייסבוק מה אתם חושבים.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן