עדיף שלעסק שלכם לא יהיה עמוד פייסבוק אם אף אחד לא מנהל אותו.

ארנק עם מנועל עליו

כל כך הרבה עסקים קטנים וגדולים כאחד, פשוט מזלזלים בנכס הנפלא הזה שנקרא עמוד עסקי בפייסבוק. הם פותחים להם עמוד, מכניסים כמה תמונות, מעלים פה ושם פוסטים אבל לא מנהלים אותו כמו שצריך. "למה אני צריך לשלם למישהו שינהל לי את העמוד"? זה הרי פייסבוק, כל אחד יכול לא?

ארנק עם מנועל עליו

אז התשובה היא לא. ממש לא. למעשה, חוסר המקצועיות בזירה הדיגיטלית של אותם בעלי עסקים, רק פוגע להם בעסק. להם, כמובן, לא יהיה מושג שהוא פוגע. הרי הם לא יודעים שלקוח שנכנס לעמוד שלהם שלח הודעה ולא קיבל מענה, יחטוף עליהם את הג'ננה. הם הרי לא טורחים להיכנס על בסיס יומי לעמוד (שלא נאמר שעתי). במקרה הטוב הם הפסידו ליד, במקרה הרע, אם נניח לקוח לא מרוצה מהמוצר, הוא ידאג כבר לספר לכל העולם על כמה השירות של אותו עסק חרא.

גם מכרו לו מוצר פח, וגם לא טרחו להגיב לו, והעסק? הוא בכלל לא יודע שאותו לקוח עצבני עליו רצח. עוד כמה ימים, כשהוא ירצה לעלות איזשהי תמונה שלא אומרת כלום, לא מקדמת פעולה ולא מפנה לשום מקום, הוא פתאום ישים לב לסימן האדום הזה שמראה לו שיש לו הודעה שעוד לא קרא.

כולם יכולים לפתוח פייסבוק, למה אני צריך לשלם למישהו?

נכון. כולם יכולים לפתוח פרופיל אישי. יותר מזה, כולם גם יכולים לפתוח עמוד עסקי, זה פשוט. אבל האם כולם יודעים מה לעשות עם זה? האם לכולם יש את היכולת לפתוח את הדף בצורה הנכונה, היעילה והאינפורמטיבית? האם כולם יודעים לקרוא את שלל הנתונים שפייסבוק מספקים לנו? האם אותו בעל עסק שמעלה עכשיו פוסט, יודע באיזה שעות הקהל שלו נמצא בכלל בפייסבוק? האם הוא יודע שלינק מהאתר שלו יקבל מעט מאוד חשיפה לעומת סרטון וידאו? התשובה היא hell no.

להיות מנהל מדיה חברתית, כלומר, לנהל לעסק את העמוד העסקי שלו – זה מקצוע שדורש השקעה, מיומנות ומקצועיות. מקצוע שדורש הבנה של המותג, של הקהל, של טרנדים, של איך לדעת להביא וליצור מעורבות מצד הקהל. האם אותו בעל עסק שמקדיש את 99% מהזמן שלו ורק 1% לעלות מדי פעם תמונות לפייסבוק, באמת יכול לנצל את הכלי הנפלא הזה?

ברור שלא.

עמוד עסקי בפייסבוק

וכאן הטעות של כל אותם בעלי עסקים חרוצים, נפלאים ומוכשרים בתחומם. להם אני אומר ווייק דה פאק אפ!. נכון, בשנים האחרונות חלה התעוררות עצומה ויותר ויותר עסקים מבינים את הכח של עמוד פייסבוק עסקי שמנוהל כמו שצריך, אבל עדיין, לא חסרים עוד המון עסקים שלוקחים את פייסבוק כמשהו מהצד, ככלי חפיף כזה שלא מבינים את הפוטנציאל המטורף שלו.

3 יתרונות בלתפעל עמוד עסקי בצורה מקצועית

אם אתם בעלי עסקים שמנהלים בחצי כח את העמוד שלכם, תקראו טוב ותבינו למה חשוב שתשקיעו במנהל עמוד מקצועי. אם אתם עוסקים בתחום ועסקים מנפנפים אתכם כי הם יכולים לבד, פשוט תנו להם לקרוא את הנקודות הבאות:

  • כמות אנשים- כמה אנשים עוברים בחנות שלכם ביום? 100, 200, 1000? אחלה. בפייסבוק יש לכם פוטנציאל חשיפה הרבה הרבה יותר גדול. כמה יותר גדול? בבקשה, הנה משהו שמנהל עמוד מקצועי יוכל להגיד לכם אחרי שהוא יפלח לכם את הקהל.

    לפי הקהל הרלוונטי, תוכלו לקבל תמונת מצב לגבי כמות האנשים שאתם יכולים להגיע אליה בעזרת קמפיין טוב.

  • אנשים שמסתכלים אבל לא חוזרים- כמה פעמים אנשים נכנסו לעסק שלכם, "רק להסתכל" ומעולם לא חזרו? בפייסבוק התוכן שלכם יכול להופיע להם כמה פעמים, ככה שאם פעם אחת הם רק נכנסו להסתכל, מנהל העמוד יוכל לדאוג שהם יראו את התוכן שלכם עוד פעם ועוד פעם. רימרקטינג.
  • פייסבוק זה לא באמת בחינם- בניגוד למה שאתם חושבים שאתם יודעים, לא כל האנשים שעשו לכם לייק לעמוד רואים את התוכן שלכם. כן, מזעזע, אני יודע, אבל זה מה יש. פייסבוק, בסופו של יום, זה גוף עסקי. יש לכם עסק? רוצים להגיע לקהל? תשלמו. זה לא חייב להיות עשרות אלפי שקלים בחודש.

    ממש לא. אם מנהל העמוד שלכם מייצר תוכן טוב, עוד לייקים יתווספו לכם על הדרך. עוד לייקים שמתווספים, זה עוד אנשים שאתם אחר כך יכולים לטרגט אליהם את המודעה שלכם. אם אתם חושבים שאתם מנצלים את הפוטנציאל האדיר שיש בפייסבוק על ידי תמונה שאתם מעלים ככה סתם, אתם לא.

    צריך לדעת איזו תמונה לעלות, מה לכתוב, איזו הנעה לפעולה רלוונטית להוסיף וכיצד באמת לתפוס את הקהל הפוטנציאלי שלכם.

מנהל עסקי

בשורה התחתונה, תשאירו את העבודה למקצוענים. אם אתם רוצים שהעמוד העסקי שלכם יניב תוצאות, תמצאו לכם מנהל מדיה חברתית שיודע מה שהוא עושה. למקרה שאתם לא ממש מעודכנים, העולם היום הוא במובייל שלכם.

אם יש לכם חנות פיזית זה מצויין, עכשיו רק דמיינו מה היה קורה אם כל אותם אנשים ששקועים כל היום עם הראש בטלפון (וזה כולם בערך) היו מודעים לקיומכם. אל תתייחסו בזלזול לעמוד עסקי בפייסבוק. יש לכם שם יותר לקוחות פוטנציאליים מכאלה שמסתובבים פיזית באיזור של העסק שלכם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן