המדריך המלא לכל ההגדרות בעמוד עסקי בפייסבוק 2017

תמונה למדריך הגדרות עמוד עסקי

בשעה טובה פתחתם עמוד עסקי חדש. לכאורה, משימה פשוטה, לוחצים על כמה קליקים, מעלים תמונה וקאבר, רושמים את שם העסק ואיזה כיף לנו. יש עמוד חדש באוויר. פשוט. אבל אם אתם רוצים להוציא את המקסימום מהעמוד שלכם, יש עולם שלם של הגדרות שמומלץ מאוד לשים אליהן לב, שינויים קטנים פה ושם, שיכולים להיות משמעותיים בתחילת הדרך, יחסכו לכם כאב ראש וחיפוש אחרי תשובות בהמשך, ללמה לא עובד לי בעמוד ככה או ככה.

בואו נצלול ונבין מה המשמעות של כל דבר בהגדרת העמוד העסקי בפייסבוק

להגדרות כאמור נכנסים דרך הלשונית של settings. לאחר שנלחץ על לשונית זאת יפתח לנו החלון הבא:

צילום מסך של ההגדרות בעמוד עסקי בפייסבוק

אנחנו נתייחס עכשיו ללשונית של General. נכסה את כל האופציות בה, ונמשיך ללשוניות הבאות.

אז ב General ההגדרה הראשונה שאנחנו רואים היא:

Shortcuts

אם נלחץ על edit תיפתח לנו האפשרות לסמן את העמוד כאחד מהמועדפים שלנו. ככה נוכל להיכנס אליו דרך הפרופיל האישי שלנו בכל רגע נתון בלי בעיה. את הShortcuts נראה כאן:

צילום מסך מתוך פייסבוק

במקום שנקליד את שם העמוד בחיפוש, או ניכנס לרשימת העמודים שאנחנו מנהלים, ברגע שהוא במועדפים, הגישה אליו תהיה נוחה וקלילה.

 Page visibility

כאן אנחנו מגדירים האם אנחנו רוצים שהעמוד יהיה באוויר או לא. במידה ואתם לא רוצים שיהיה מצב שמישהו ימצא אותו כשהוא מקליד את שם העסק שלכם, מכיוון שאתם עובדים עליו בזה הרגע, או החלטתם שאתם רוצים שהוא ירד מהרדאר, שינוי קטן כאן יעלים אותו מהחיפוש בפייסבוק ורק אתם תוכלו לראות אותו.

 Visitor posts

כאן אתם מגדירים מי יכול להעלות פוסטים בעמוד שלכם. אתם מוכנים שגולשים יעלו תמונות או סרטונים? סמנו וי. אם אתם רוצים דיקטטורה ולהיות אלו שמאשרים, בלי לתת אפשרות לכל אחד להעלות מה שבא לו, סמנו את האופציה השנייה. אם אתם לא רוצים בכלל שגולשים יעלו פוסטים סמנו את disable posts by other people on the page. לא מדובר כאן בהאם גולשים יגיבו לפוסטים שלכם, הכוונה היא לפוסטים אשר גולשים מעלים ומופיעים בצד של העמוד.

News feed audience and visibility for post

מאפשר לכם לקבוע בדיוק איזה פלח קהל יראה את הפוסטים שלכם. אם אתם רוצים שכולם יראו ולא מעניין אתכם להגדיר פוסטים מסויימים לקהלים ספציפיים, אתם לא חייבים לסמן כאן וי.

Messages

די מדבר בעד עצמו. נותן לכם את האופציה לאפשר או לא, הודעות פרטיות שגולשים שולחים לעמוד שלכם.

Tagging ability

מי יכול לתייג בעמוד שלכם? רק אתם, רק אנשים שעוזרים לכם לנהל את העמוד, או כולם.

Others tagging this pages

אם אתם רוצים שעמודים אחרים או גולשים יוכלו לתייג את העמוד שלכם, לכו על זה. אם אתם מפחדים שלקוח עצבני יעלה אצלו בעמוד פוסט שלילי, יתייג אתכם ובכך יאפשר לחברים שלו גישה קלילה לעמוד שלכם, תנטרלו את האופציה הזאת.

Page location for frames

פיצ'ר שנולד בזכות סנאפצ'אט. אתם יכולים ליצור מסגרות לעסק שלכם, ולקוחות שנמצאים במקום ומצלמים תמונה יכולים להשתמש בהם ולתת לכם חשיפה.

Country restrictions

אין לכם הרבה חברים בפקיסטן או בהודו? לא בא לכם שבטעות אורח לא רצוי ממדינה עוינת ייכנס לעמוד שלכם? תגבילו את המדינות. ברגע שתלחצו על עריכה, יהיו לכם 2 אפשרויות. אחת, להראות את העמוד רק לישראל נניח, והשנייה, לא להראות את העמוד בישראל. אם לא משנה לכם, אל תגעו.

Age restrictions

הגבלת גיל כאמור. מאיזה גילאים ניתן יהיה לצפות בתכני העמוד שלכם.

Page moderation

אתם יכולים להוסיף כאן מילים שליליות, שברגע שמישהו ירשום אותן בתגובות, פייסבוק יזהו שלא ממש בא לכם על המילה הזאת בעמוד שלכם ולא יעלו את התגובה או הפוסט שלו.

Profanity filter

הלכתם לישון, ובדיוק ברגע זה התחילה חגיגת קללות ומילים בעייתיות בעמוד שלכם? אם יש מצב שזה יקרה אצלכם ואנשים ינבלו את הפה באקסטרים, תבחרו האם לסנן את התגובות האלו או לא.

Similar page suggestions

תוכלו לבחור כאן אם העמוד שלכם יעלה כעמודים מומלצים בעמודים עסקיים אחרים. קחו בחשבון רק, שאם אתם רוצים ליהנות מ״המלצה״ מעמודים דומים לעסק שלכם, תצרכו גם אתם לאפשר לעמודים אחרים להופיע אצלכם. בתכל'ס? למה לא? זה בצד ולא מורגש, זה לא אומר שעכשיו אתם צריכים להכין פוסטים מפרגנים על מתחרים, אלא שעמודים נוספים יופיעו בצד של העמוד שלכם.

Post in multiple languages

מאפשר לכם לעלות פוסט בשפה ספציפית שרק הקהל הרלוונטי יראה. לדוגמא, אם לעמוד שלכם יש הרבה אוהדים מאנגליה נניח, סביר להניח שפוסטים בעברית לא יעניינו אותם, גם לא אחרי פיינט ב5 בערב. אם אתם רוצים להעלות פוסט בעברית, שהבריטים לא יראו, תאפשרו את האופציה הזאת. תוכן תוכן תוכן.

Translate automatically

רוצים להעלות פוסט והלקוחות שלכם קוראים הגדירו עצמם כקוראים גם שפות אחרות? יש מקרים מסויימים בהם הפוסטים שלכם יתורגמו לשפות הנוספות של הגולשים שעוקבים אחריכם.

Comment ranking

יראה את התגובות האחרונות בעמוד שלכם.

Content distribution

במדינות מסויימות ניתן להוריד סרטונים של פייסבוק ולראות אותם בלי חיבור לאינטרנט. בקטן, אם אתם לא רוצים שאנשים יוכלו להוריד את הסרטונים שלכם, תחסמו את האפשרות הזאת. בגדול, זה לא ממש רלוונטי לישראל.

Download page

כאן אתם יכולים להוריד את התוכן שיש בעמוד שלכם, כמו תמונות, פוסטים, אינפורמציה ווידאו. למה זה טוב? אם אתם הולכים למזג את העמוד עם עמוד אחר, או הולכים לסגור את העמוד ורוצים להוריד את כל התוכן שהעליתם.

Merge pages

מאפשר לכם למזג מספר עמודים שאתם מנהלים, בעלי שם דומה ושמדברים על אותו הדבר. כלומר, אם יש לכם 2 עמודים עסקיים של אותו עסק שאתם מנהלים, נניח שני סניפים שהתאחדו לעסק אחד, מזגו אותם.

Remove page

רוצים למחוק את העמוד העסקי? אז כאן. ברגע שאתם מוחקים יש לכם שבועיים להתחרט, אחרי זה ביי ביי.

ונעבור לטאב הבא

Messaging

תחת general settings

Use return key to send massages

אם תפעילו את האופציה הזאת, כשתתכתבו עם לקוח, כל פעם שתלחצו אנטר ההודעה תישלח. זאת אומרת, שאם אתם רוצים לכתוב הודעה ולעשות אנטר כדי לרדת שורה, לא תרדו שורה, אלא תכתבו שורה, תלחצו אנטר וההודעה תישלח רק עם השורה שכתבתם. זה מבלבל ויכול לגרום לאי נעימות. האופציה לעקוף את זה, היא לרשום שורה ואם אתם רוצים לרדת שורה, תלחצו שיפט ואנטר יחד. ככה תרדו שורה בלי לשלוח את ההודעה עדיין. אם אתם לא רוצים לזכור ללחוץ שיפט+אנטר, פשוט אל תאפשרו את זה, ואז את ההודעה תשלחו רק על ידי לחיצה עם העכבר על "שלח".

Response assistant

זמן התגובה שלכם למודעות בעמוד. מעל 75%, תקבלו סימן ירוק שאתם עונים מהר.

Stay responsive when you can’t get to your computer or phone

אם תאפשרו את האופציה הזאת, במידה ואתם לא ליד המחשב או הטלפון, כאשר תקבלו הודעה בעמוד, תעלה הודעה שתרשום ללקוח היי חמוד, אנחנו לא פה כרגע אבל ניצור אתך קשר בהקדם.

Send instant replies to anyone who massage your page

גם אם אתם כן ליד המחשב, המודעה הזאת תשוגר אוטומטית ברגע שתקבלו הודעה. ככה הלקוח ידע שאתם תחזרו אליו ברגע שתוכלו.

Show a massage greeting

חמוד. ברגע שמישהו ירצה לשלוח לכם הודעה, ברגע שהוא יפתח את ההודעה, עוד לפני שהוא יספיק לכתוב, הוא יקבל הודעה ממכם של מה קורה וזה? תודה שפנית אלינו, איך אנחנו יכולים לעזור.

צילום מסך של הגדרת הודעות בעמוד עסקי בפייסבוק

הבא בתור

Edit page

כאן אנחנו למעשה מגדירים את הנראות של העמוד שלנו. הכוונה היא יותר לטאבים שיופיעו מתחת לקאבר. יש לנו את האפשרות default tabs שאם נדליק אותה, בעצם נגיד לפייסבוק, סדר את הטאבים איך שנראה לך. אם אתם רוצים להחליט בעצמכם על הסדר, אל תדליקו את האופציה ותוכלו לגרור בעצמכם ולארגן את הסדר. לחיצה על edit תספק לכם את כתובת הurl של כל טאב. אתם יכולים לשנות בעצמכם את הכתובת, למרות שאני לא מבין מה התועלת בכך.

בתחילת ההגדרות יש לנו templates, בהם פייסבוק מאפשרת לעמוד שלנו נראות שהיא כביכול ייחודית עבורו. לרוב משאירים את ברירת המחדל, אבל אתם יכולים לשחק עם זה ולראות בעצמכם כיצד העמוד נראה (מבדיקה שערכתי בעמודים שונים, לא לכל עמוד יש את האפשרות הזאת).

דבר חשוב! רוצים שיופיעו ביקורות בעמוד שלכם או מצד שני רוצים להעיף אותם? אתם יכולים לכבות אותם במידה והאופציה דלוקה או להוסיף אותם ב Add a Tab

צילום מסך של עריכה בעמוד פייסבוק עסקי

נקסט

Post Attribution

בלשונית הזאת אתם מגדירים באיזה קול אתם תגיבו ותפרסמו פוסטים, בקול המותג או ביוזר הפרטי שלכם.

הלאה

Notifications

בעיניי, אחת ההגדרות החשובות. יש לכם אפשרות להגדיר לפייסבוק אם אתם רוצים לקבל נוטיפקציה על כל אינטראקציה שמתרחשת עם העמוד שלכם. לקבל נוטיפקציה כל 12 ו24 שעות שתרכז לכם בצורה מרכזת את כל הפעילויות שגולשים עשו עם העמוד שלכם, או לא לקבל נוטיפקציות בכלל. אם אתם מנהלים מספר רב של עמודים, סביר שגם ככה אתם נמצאים בהם בתדירות גבוהה. תחסכו לעצמכם את ההצקות ותכבו את זה.

אתם יכולים גם לבחור איזה נוטיפקציה לקבל:

  • מישהו שמתייג אתכם בפוסט מחוץ לעמוד שלכם
  • תגובות על פוסט שהעליתם
  • עריכות לתגובות שרשמתם
  • נרשמים חדשים לאירוע
  • עוקבים חדשים אחרי העמוד
  • לייקים חדשים על פוסטים
  • לייקים חדשים לעמוד
  • עריכות לפוסטים שכתבתם
  • שיתופים שעשו על הפוסטים שלכם

Messages

יש לכם אפשרות לבחור בין, האם לקבל נוטיפקציה בכל פעם שמישהו כותב לכם הודעה, או לא לקבל בכלל

Email

לקבל מייל על כל פעילות חדשה בעמוד או לא

Text massage

כנ״ל, לקבל הודעה ישירות לטלפון בכל פעילות

הלשונית הבאה- page roles

כלומר התפקידים שאתם מוכנים לתת לאנשים שעוזרים לכם לתפעל את הדף.

Assign a new page role

מצרפים אדם חדש שמקבל הרשאות ובוחרים לו תפקיד. התפקידים שהוא יכול לקבל:

 Editor

יכול לערוך את העמוד, לשלוח הודעות, לפרסם פוסטים ולראות מי כתב כל פוסט, יכול ליצור מודעות ולראות את האינסייטס.

Moderator

יכול להגיב ולמחוק תגובות בעמוד, לפרסם פוסטים, לראות איזה מנהל כתב תגובה או פוסט, ליצור מודעות ולראות אינסייטס

Advertiser

יכול לראות איזה אדמין פרסם מה, ליצור מודעות ולראות אינסייטס.

Analyst

יכול לראות איזה אדמין פרסם פוסט או תגובה ולראות אינסייטס

Admin

התפקיד בעל כל הסמכויות. יש לו גישה מלאה, בדיוק כמו שלכם, וכל מה שאתם יכולים לעשות, גם הוא יכול. חשוב לדעת, אדמין בעת ויכוח יכול לבצע לכם השתלטות עויינת על העמוד ולמחוק אתכם, כיוון שיש לו את אותן הסמכויות. לכן חשוב מאוד לשקול היטב את מי אתם ממנים למנהל כמוכם.

צילום מסך של עמודת תפקידים בעמוד עסקי בפייסבוק

People and Other Pages

רוצים לדעת איזה אנשים או עמודים עשו לכם לייק ועוקבים אחריכם? זה המקום. מישהו לא בא לכם בטוב? סמנו אותו ותנו לו הרחקה מהעמוד. אתם גם יכולים סתם להוריד לו את הלייק או אפילו למנות כאן מישהו לאחד מהתפקידים ממקודם.

Preferred Page Audience

אתם יכולים להגדיר כאן קהל יעד מסויים שלדעתם הוא רלוונטי לעמוד שלכם.

Partner Apps and Services

אתם יכולים להוסיף אפליקציות כביכול לעמוד שלכם. ככה יש לכם טאב נוסף בעמוד ואתם יכולים לבחור מבין מגוון של אפליקציות מה להוסיף. למשל יומן לקביעת פגישות.

Instagram Ads

אתם מסנכרנים כאן בין חשבון האינסטגרם לעסק שיש לכם ולעמוד. ככה תוכלו לפרסם באינסטגרם מודעות של העסק שלכם (את הסנכרון ניתן גם לבצע מתוך הביזנס מנג'ר)

Featured

יש לכם עמודים נוספים שאתם רוצים שיופיע בעמוד שלכם ויראו לקהל כהמלצות? עשו להם לייק.

Likes

עשיתם כעמוד עסקי לייק לעמודים אחרים? אתם יכולים לקבוע את הסדר והרוטציה בהם הם יופיעו אצלכם בעמוד תחת החלק של "דפים שקיבלו לייק מעמוד זה"

Page owners

אתם יכולים לבחור האם הבעלים של העמוד יהיה "חשוף" לציבור. אם כן השם שלו יתווסף לחלק של האודות בעמוד, וגם יופיע לו בפרופיל האישי שלו שהוא מנהל את העמוד העסקי xyz.

צילום מסך של עמודת פיצ'ר בדך עסקי בפייסבוק

Crossposting

מנהלים כמה עמודים וחושבים שהתוכן של אחד רלוונטי גם לשני? אתם יכולים להוסיף את העמוד הנוסף (חשוב להוסיף בשני העמודים אחד את השני) ובכך, בכל פעם שתעלו וידאו, הוא יעלה בשני העמודים בו זמנית.

Page support inbox

ביקשתם תמיכה מפייסבוק?

כאן תוכלו למצוא את התשובות שלהם (שיהיה בהצלחה עם זה)

Activity log

בלשונית האחרונה שלנו, ניתן לראות את כל הפעולות שביצעתם בעמוד. העליתם פוסט או רשמתם תגובה? כאן תראו את זה. כנ״ל לגבי אם מחקתם פוסט או תגובה. כאן תוכלו להחזיר לחיים פוסטים או תגובות שהעלמתם מהטיימליין.

זהו, אז זה המדריך הסופר מקיף שכתבתי עבורכם. אם דברים לא ברורים, אתם מוזמנים להשאיר הודעה כאן באתר, או לשאול בעמוד הפייסבוק שלי. מבטיח לענות על כל שאלה. מוזמנים לשתף!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן