ארבעה סוגי לקוחות שונים ואיך מתמודדים איתם

ילד תפס את הראש בעצבים

ישנם טיפוסים שונים של בעלי עסקים. מי מהם מוכר לכם?

הטיפוס הראשון

השתלטן. הוא חבר של צוקרברג מהתיכון, ויודע לעשות  PPC עוד לפני שלמדתם לעשות PP, אבל הוא סופר מוצלח ועסוק שאין לו זמן, אז הוא לוקח אתכם והופך אתכם די מהר לבובה שלו…

אין לכם חופש יצירתיות, הכל חייב לעבור דרכו, וגם אם לקוח השאיר ביקורת של חמישה כוכבים ואתם רק רוצים לרשום לו תודה, אתם חייבים לעבור דרך בעל הבית.

מה שנקרא בשפה המקצועית שלי, בן זונה גדול. עסקנים כאלו, לא ידעו לפרגן כי הרי הכל מובן מאליו, הם יצפו מכם במינימום תקציב – מקסימום תוצאות לא ריאליות ובעיקר ישתו לכם את הדם עם קשית.

מה עושים?

ללקוחות כאלו, חובה להציב גבולות מההתחלה. תהיו אסרטיביים ותבהירו להם שאתם יודעים מה אתם עושים, שיש לכם דרך ואם לא מתאים להם, שיחפשו את הדחליל הבא. כמובן שיש לדבר איתם בנועם אך בתקיפות ולהבהיר להם שפראיירים אתם לא.

ילד תפס את הראש בעצבים

הטיפוס השני

הלא משתפים פעולה. אתם מרגישים שעל הזין שלהם. כל הנושא הזה של פייסבוק מעניין להם את התחת, וזה בכלל עסק של אח של דודה שלהם שהם רק עוזרים לנהל.

האמת? סוג כזה של לקוח הוא סופר בעייתי, כי חוסר שיתוף פעולה יכול להביא למצב של תסכול. הרי אתם לא מצליחים להתקדם, הדברים מתעכבים עד שהם מחזירים תשובה, אתם מפספסים טרנדים כאלו ואחרים ואז עוד יש להם את החוצפה להתעורר אחרי חצי שנה ולשאול למה הדף לא מצליח להתרומם?

אישה תוהה מה נסגר

מה עושים?

לוקחים את העניינים לידיים. אם אתם זוכים לחוסר שיתוף פעולה מלקוח, ואתם מאמינים שיש פוטנציאל ואפשר להמריא אם תהיה לכם יד חופשית לקריאייטיב, פשוט תייצרו לכם את היד החופשית הזאת.

מקסימום הלקוח יקפוץ פתאום וישאל אתכם מה נראה לכם שאתם עושים? אתם מצידכם תגידו, מר חבר, לא החזרת תשובה וראינו לנכון שזה מתאים. במקרה הטוב, הוא יזרום ואתם תוכלו לעשות מה שבא לכם, במקרה הגרוע הוא יכעס ותיפרדו.

לא קרה כלום. סביר להניח שגם ככה הוא היה נפרד מכם אם בגלל שהוא לא זרום, לא הייתם עושים יותר מדי.

הטיפוס השלישי

המעורב יתר על המידה. כן כן, כמו שיש את המניאק ההוא שלא עונה לכם למיילים, יש את הקרציה שלא מפסיק להפגיז אתכם במיילים, טלפונים, ושולח לכם סנאפצ'אט עם לשון של כלב בשביל להשיג את תשומת הלב שלכם.

עבודה עם לקוח כזה יכולה להיות מתסכלת לא פחות מלקוח שנעלם. מצד אחד זה מגניב שהוא מעורב, אפשר להפעיל אותו והוא יספק את המידע הדרוש, מצד שני, הוא יכול לחרפן אתכם.

מה עושים?

צריכים להיות עדינים. בשלב ראשון, תתעלמו ותגדירו לעצמכם מתי אתם מגיבים לו.

בהרבה מקרים הוא מסתגל בעצמו לתבנית וככה זה נשאר, אבל אם הוא ממשיך לשגע אתכם כאילו היה אמא שלכם, חשוב שתעשו את "השיחה" באדיבות, מקצועיות ושירותיות ותסבירו כי זאת התנהלות לא פרודקטיבית ועל מנת שהדברים יעבדו כמו שצריך, שירכז את כל השאלות והבקשות שיש לו לשיחה אחת, שתקבעו אותה מראש אחת ל- X זמן.

הטיפוס הרביעי

החלומיים. אלו הם הלקוחות שכולנו מאחלים לעצמינו, גם משלמים בזמן, גם לא אוכלים את הראש גם כיף לעבוד איתם ואפילו יש חיבור שהוא מעבר. לקוחות כאלו צריך לחבק ולחזק והכי חשוב לא לקחת כמובן מאליו.

מה עושים?

נכון יש את כל העסקים האלו שיש להם חברי מועדון, תכניות נאמנות, משקה חינם וכל השיט הזה? יפה. מי אמר שבדיגיטל זה לא יכול להיות? יש לכם לקוחות שאתם רוצים לשמר לטווח ארוך? תנו להם להרגיש ככה.

צאו טיפה מ"החוזה" שיש ביניכם ותנו קצת מעבר. כותבים להם תוכן למאמרים? פרגנו להם ב- 500 מילים על חשבונכם. מחוייבים לעלות 3 פוסטים בשבוע? תנו להם שבועיים עם 5.

זה נשמע כל כך קצת, אבל אלו הם בדיוק הדברים שגורמים ללקוח להרגיש מחוייבות אליכם. ברגע שאתם נותנים קצת מעבר, אתם זוכים לקבל יותר. גם בדיגיטל אפשר לצ'פר לקוחות נאמנים שלנו.

תעשו את זה בכיף.

שירות לקוחות ברמה גבוהה

מזדהים? נתקלים בטיפוסים האלו כל יום? שתפו את המאמר וספרו לי בתגובות עם מי מהלקוחות האלו אתם באים באינטרקציה על בסיס קבוע.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן