איך לכתוב מאמר בצורה שלא תבריח את הגולשים?

כולם יודעים שתוכן הוא המלך.

תוכן יכול לבוא במגוון צורות: טקסט כתוב, וידאו, תמונות, גיפים ועוד. בעולם האון ליין, כמויות התוכן הן אדירות ובדיוק בגלל זה יש להשקיע חשיבה, מלבד במילים שניתן להוציא מהמקלדת שלכם, גם במבנה של נראות המאמר. כיצד הטקסט כתוב, האם הוא מחולק לפסקאות והאם הוא מגרה את הגולש להישאר. גם הטקסט המעניין ביותר, אם ויזואלית נראה רע על המסך, יבריח את הגולשים.

via GIPHY

במאמר הזה אני אתייחס לנושא של איך בונים מאמר בצורה נכונה און ליין. מה היתרונות ומה החסרונות, על מה כדאי להתעכב, ובאופן כללי, איך לבנות מאמרים בצורה שתשאיר את הגולש ערני, מבלי לגרום לו להשתעמם ולברוח לאתר אחר אחרי פיסקה אחת או שתיים. (ובחייאת, אם ברחתם אחרי פסקה או שלוש, שלחו לי הודעה, שאני אדע ששעממתי אתכם למוות ואטרח לשפר את המאמר הזה).

מה החסרונות של מאמר באינטרנט? יש חסרון אחד בולט, והוא הכמות, כמות התוכן האדירה. הרי יש ערימות של תוכן באינטרנט, אז למה שבן אדם יבחר דווקא במאמר שלכם, כשהוא יכול לנצל את הזמן שלו לצרוך תוכן אחר? זאת הקללה והברכה של הרשת. מצד אחד אנחנו יכולים להגיע להרבה אנשים, מצד שני, אנחנו מתחרים על תשומת הלב שלהם יחד עם אין ספור מתחרים מסוגים שונים, ובדיוק בגלל זה, תוכן שאינו נראה טוב יפסיד.

מה היתרונות? הו, היתרונות רבים, ובוודאי עולים על החסרונות (או החסרון). בקצרה- אנחנו יכולים לערוך את התוכן. יש שגיאה במאמר? עובדה שהתבררה כלא נכונה? תמונות מעפנות, או טקסט קצת רדום? אפשר להיכנס לערוך את התוכן בזמן אמת. זה לא פרינט פה. אתם לא משחררים את התוכן שלכם על עיתון מודפס, או מזמינים אלפי פלייארים ולא יכולים לגעת באותיות שהודפסו. האינטרנט מאפשר לנו לערוך מאמרים ובעצם לבצע אופטימיזציה שוטפת בתוכן שלנו.

אנחנו יכולים למדוד את האפקטיביות שלו, לדעת לכמה חשיפות הוא זוכה, מה רמת העניין של הגולשים בו וכמה אינטרקציה ובאז הוא מעורר.

יש לנו אין ספור ערוצים שניתן להפיץ את התכנים שלנו. זוכרים את העיתון? אם אתם מנויים של מעריב, אז אתם תראו רק את התוכן שבעיתון מעריב ולא בעיתונים אחרים. למרות זאת, ברשת, התוכן שלנו יכול למצוא את קהל היעד באין ספור פלטפורמות.

עץ עם ענפין ולוגואים של מדיה חברתית שניתן לשתף בהם תוכן ומאמרים

חוקים חוקים חוקים

זכרו, לפני שגולש מתעמק במאמר שלכם, הוא קודם יסרוק אותו. הוא יעבור בזריזות עם העיניים על כותרות, כותרות משנה וגם תמונות. אם מה שהעין שלו תקלוט בסריקה יגרה אותו לקרוא, הוא יקדיש לכם זמן ויקרא את אוסף המילים שכתבתם.

  • תשתדלו לא להכניס יותר מ-20 מילים בשורה.
    אתם רוצים להיות כמה שיותר ברורים. אל תקטינו פונטים בשביל, כביכול, לדחוס יותר מילים, "וכאילו" לקצר את המאמר. להפך, אתם רוצים כתב בגודל ברור. דיברנו על עניין הסריקה. אם גולש רואה ערימה של מילים, הוא נרתע. הקפידו על כמות מילים הגיונית לשורה אחת. (כמה מכם עכשיו יושבים וסופרים לי כמות מילים בשורה, אה?!)
  • לא יותר מ 6 שורות לפסקה. חייבים לרווח את העניינים. העין האנושית מתקשה להתמודד עם עומס של מילים בפסקה אחת. תנו לקורא לנשום בין פסקה לפסקה.
  • השתמשו בבולטים ומספרים אם אתם רוצים להכין רשימה מסויימת. כמו רשימת הסו קולד חוקים האלה. שומר על סדר, מבנה ושובר קצת את התבנית של המון שורות ופסקאות.
תמונה של כדורים באנגלית- בולטים
לא לבולטים האלו הכוונה. למרות שהם בטוח יגרמו לקורא שלכם לקרוא את כל המאמר.
  • אל תתקמצנו אל תמונות. אחת ל-3-6 פסקאות, שימו תמונה איכותית, שמספרת סיפור שקשור לתוכם שלכם. תמונה מגרה את העין של הגולש, מאפשרת לו רגע לעכל את מה שקרה אד אכשיו.
  • הימנעו משגיאות כתיב. לכמה מכם צרמו השגיאות בסעיף 4?
    יש מצב שאפילו התעכבתם לרגע וקראתם שוב, רק בשביל לוודא שבאמת כתבתי שם שגיאה, נכון?
    סביר להניח, שברגע שראיתם את רצף השגיאות, אפילו קצת ירד לכם מלהמשיך לקרוא. שגיאות הן דבר שקורה לטובים ביותר. אם זאת אות אחת במאמר ארוך, כנראה שיסלחו לכם, אבל אם זאת בעיה שחוזרת על עצמה, אתם עשויים להבריח את הקורא והוא לא יטרח לסיים את המאמר. זכרו מה אמרתי בהתחלה. אנחנו באינטרנט, ניתן לערוך את התוכן.

     

    פרסמתם מאמר? קראו אותו בעצמכם שוב כשהוא באוויר, או בקשו ממישהו נוסף שיקרא. אם יש שגיאה, פשוט שנו אותה על המקום. כל עוד אתם מתקנים בזמן אמת, לא קרה נזק.

  • הוסיפו לינקים מתי שזה רלוונטי. קישורים גם תורמים לקידום האתר, אבל בעיקר מאפשרים לגולש שלכם להגיע לעוד תוכן, שיכול להיות רלוונטי עבורו. מה שטוב לכם. ככל שהוא נמצא אצלכם יותר ונהנה ממה שהוא רואה, ״מערכת היחסים״ שלכם איתו מתהדקת. אל תקשרו בכל מחיר, ואל תשלחו אותו למאמרים שלא רלוונטיים לתוכן בשום צורה שהיא. קישור צריך להיות איכותי מתוך טקסט עוגן רלוונטי.

קצת על טיפוגרפיה

כפי שכבר אמרתי, הגולש בשלב הראשון עושה סריקה קצרה של התוכן. אם הטיפוגרפיה באתר שלכם לא ברורה, כל פסקה כתובה בפונט אחר, או שהכותרות בצבעים שונים, הגולש כנראה ירתע ויגיד לכם סלאמת. רוצים למשוך לו את העין? אל תשתגעו עם פונטים מה זה מגניבים ומעוצבים, שצריך להתאמץ כדי לקרוא. גם אל תגרמו לו לאפילפסיה, עם שילוב של אין ספור צבעים בטקסט עצמו ובכותרות צבעוניות מדי. בחרו צבע אחד לטקסט, צבע אחד לכותרת. זה מספיק.

טיפים נוספים

  • יש לכם עוד זוג עיניים שיכול לעבור על המאמר? נצלו את זה. אתם אפילו לא צריכים לבקש ממנו להתאמץ למצוא פאקים במאמר, אם הם שם, הוא יקלוט אותם לבד.
  • עברו בעצמכם, רגע לפני שאתם מפרסמים את המאמר ותנסו להפטר ממילים לא רלוונטיות. מצאתם משפט שיכול להתקיים גם בלי מילה כזאת או אחרת, תמחקו. אם משפט יכול להגיד את אותו הדבר עם פחות מילים, זה עדיף. אנחנו לא רוצים לעייף את הגולש.
  • וודאו שוב כי השורות שלכם לא ארוכות מדי וחפשו שגיאות כתיב.
  • זכרו את הדבר הבא, אם המאמר שלכם צריך להוביל את הגולש לפעולה מסויימת, אל תתביישו לבקש. רשמו קריאה לפעולה ברורה. כתבתם מאמר ארוך על מוצר שיש באתר שלכם? סיימו ב"אתה יכול למצוא את המוצר המדהים שעכשיו ישבת וקראת עליו שעה בלינק הבא, לחץ כאן באמא שלך", או משהו קצת יותר פשוט, "בוא למצוא את מה שאתה מחפש בחנות שלנו" (הוסיפו לינק כאן). זה פשוט ואפקטיבי, הנה תראו.

אהבתם את המאמר? אני רק רוצה ממכם לייק או תגובה, ושתשתפו את המאמר עם כל העולם.

פשוט לא? (ועכשיו אתם לא משתפים כי אתם עושים לי דווקא, נכון?)

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

יואל דורון

יואל דורון

לרשום שאני חי ונושם את עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל יהיה בנאלי, אבל גם נכון. התחלתי כ-"יואל דורון מדיה דיגיטלית", וואן מן שואו שמייצר וכותב תוכן, מנהל קמפיינים ומדיה חברתית. היום, אני גאה להגיד שאני הבעלים של "דורון מדיה". משרד פרסום בוטיקי עם צוות מדהים ולקוחות שכיף לספק להם תוצאות. בנוסף לזה שאני מייצר כמויות של תוכן ומנהל קמפיינים בדיגיטל, יש לי פודקאסט וערוץ יוטיוב סביב הנושאים של שיווק, פרסום ויזמות. מכור לכל מה שקשור לפיתוח עצמי ועסקי, לא מפסיק ללמוד ובטוח שהשיא, תמיד עוד לפנינו.

איך נוכל לעזור לביזנס שלכם? בואו נכיר. שלחו לנו פרטים

רוצים תוכן איכותי על שיווק בדיגיטל? הצטרפו לרשימה שלנו

תישארו מעודכנים. יש לנו מלא תוכן טוב לתת לכם

בלי ספאם ועם המון ערך.

שיווק באמצעות תוכן | פרסום בדיגיטל | יזמות | מאמרים| פודקאסט | המלצות | דעות |מדריכים

דילוג לתוכן